Настільна гра за темою "Іменник" для 6 класу

Про матеріал
Настільна гра на тему «Іменник» (на основі таксономії Блума) для учнів 6 класу. Мета гри: повторити та закріпити знання з теми «Іменник як частина мови», розвивати комунікативність, креативність, вміння будувати та правильно висловлювати думки; виховувати інтерес до вивчення української мови.
Перегляд файлу

Настільна гра на тему «Іменник» (на основі таксономії Блума) для учнів 6 класу.

Мета гри: повторити та закріпити знання з теми «Іменник як частина мови», розвивати комунікативність, креативність, вміння будувати та правильно висловлювати думки; виховувати інтерес до вивчення української мови.

Обладнання: ігрове поле, гральний кубик, картки з запитаннями, фішки на позначення гравця для кожного учня, фішки за правильну відповідь.

Кількість гравців: від 2 до 12.

Правила гри:

  1. Методом жеребкування визначити порядкові номери учасників гри.
  2. Гравеці кидає кубик. Яке число випадає, стільки кроків він робить фішкою по ігровому полю.
  3. Далі гравець витягає картку із запитанням(завданням).
  4. За кожну правильну відповідь учень отримує фішки. Кількість фішок вказується на картці із запитанням.
  5. Час для секторів з фіолетового по зелений включно не більше 1 хвилини, жовтий та помаранчевий – не більше 3 хвилин, червоний – 5 хвилин.
  6. Перемагає той, хто набере більшу кількість фішок

 

Запитання для карток:

  1. Питання для фіолетового сектору (знання)

 

 

Продовжіть речення:

Іменник –це…

 

                 +1

 

 

Назвіть граматичні категорії іменника

 

                    +1

 

 

Назвіть особливості категорії відмінка у іменника   

                         +1

 

 

 

Охарактеризувати категорію роду

+1

 

 

Скільки відмін має іменник.

+1

 

 

Які відміни мають групи?

+1

 

 

Як визначити І відміну?

+2

 

 

Як визначити ІІ відміну?

+2

 

 

Як визначити ІІІ відміну?

+2

 

 

Як визначити ІV відміну?

+2

 

 

Які групи має іменник?

+1

 

 

Що включає в себе категорія числа?

+1

 

  1. Питання для блакитного сектору (розуміння)

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  категорію роду, не назвавши її.

+1

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  категорію числа, не назвавши її.

+1

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  категорію відмінка, не назвавши її.

+1

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників ІІІ відміну, не назвавши її .

+2

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  тверду групу, не назвавши її.

+2

 

Опиши однокласникам орфограму  «не з іменниками», не називаючи її.

+3

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  поняття «істота», не називаючи цього слова.

+2

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  поняття «неістота», не називаючи цього слова.

+2

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  поняття «власна назва», не називаючи цього слова.

+2

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  поняття «загальна назва», не називаючи цього слова.

+2

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  поняття «абстрактне явище», не називаючи цих слів.

+2

 

Опиши однокласникам за допомогою лише іменників  поняття «конкретне явище», не називаючи цих слів.

+2

 

  1. Питання для зеленого сектору (застосування)

 

 

Провідміняйте іменник:

Струмочки

+1

 

 

Доберіть прикметники до іменників:

кольрабі, біль, поні, салямі.

+1

 

 

Визначте до якої відміни належать подані іменники:

Сіль, мати, радість, любов, ніч.

+1

 

 

Визначте до якої відміни належать подані іменники:

гай, степ, озеро, щастя, кінь.

+2

 

 

Визначте до якої відміни належать подані іменники:

ягня, курча, ім’я, цуценя, плем’я

+2

 

 

Визначте до якої відміни належать подані іменники:

сирота, дівчина, вулиця, бідолаха, миша

+2

 

Доберіть до іменників назви протилежної статі:

письменник, герой, працівник, пастух, селянин.

+1

 

Доберіть до іменників в однині форму множини:

Лисиця, вулиця, межа, надія, буря.

+1

 

Увести в речення слово сім’я так, щоб воно стояло в О.в.

+2

 

 

Визначте групу іменників І відміни:

перемога, машина, староста, фабрика, Микита.

+2

 

 

Визначте групу іменників І відміни:

каша, площа, листоноша, вдача, їжа.

+2

 

 

Визначте групу іменників ІІ відмини:

горе, місце, велетень, кобзар, календар.

+2

 

  1. Питання для жовтого сектору (аналіз)

 

Утворити іменники за допомогою суфіксів –ичок,  -ичк, -ечок, -ечк від слів:

племінник, стежка, гачок.

+2

 

Утворити іменники за допомогою суфіксів –ичок,  -ичк, -ечок, -ечк від слів:

усмішка, бочка, рушник.

+2

 

Утворити іменники за допомогою суфіксів –інн, -инн, -енн, -єнн від слів:

ходити, озброїти, горіти.

+2

 

Утворити іменники за допомогою суфіксів –інн, -инн, -енн, -єнн від слів:

корінь, картопля, камінь.

+2

 

Утворити іменники за допомогою суфіксів –ев, -ив від слів:

варити, місити, плести.

+2

 

Утворити іменники за допомогою суфіксів –ев, -ив від слів:

марити, морозити, пекти.

+2

 

Утворити чоловічі та жіночі  імена по батькові від власних імен:

Володимир, Микола, Віталій.

+1

 

Утворити чоловічі та жіночі  імена по батькові від власних імен:

Дмитро, В’ячеслав, Олексій.

+1

 

Утворити складні іменники від словосполучень:

Чорна земля, писати літами, вербова лоза.

+2

Утворити складні іменники від словосполучень:

Дев’яносто років, косити сіно, рубати дрова.

+2

Знайдіть четверте зайве, поясність свій вибір:

(не)щастя, (не)жить, (не)воля, (не)дооцінка.

+3

Знайдіть четверте зайве, поясність свій вибір: Кров- (не)вода; (не)зло, а добро; (не)сум, а радість; (не)любов, а (не)нависть.

+3

 

  1. Питання для помаранчевого сектору (оцінювання)

 

Оцініть, чи правильно змінено іменник за відмінками. Виправте помилки, якщо вони є.

Земля, земель, землі, землю, землями, на земелях, земля.

+2

 

 

Оцініть, чи правильно змінено іменник за відмінками. Виправте помилки, якщо вони є.

Муха, мухі, мухові, муху, мухами, на мусі, мухо.

+2

 

Оцініть, чи правильно змінено іменник за відмінками. Виправте помилки, якщо вони є.

Директор, директора, директорові, директора, директорем, на директерові, директори.

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Водогін, пароплава, рукопис, живоплоту, суходіл.

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Радосте, свиня, ручкою, мати, стежечка.

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Мишей, курчата, двері, окуляри, калюжі.

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Конфеті, кафе, кіно, кашне, пюре.

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Сонце, автобус, кабінет, коріння, ремонт.

+3

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Гірлянда, небилиця, папуга, читака, посіпака.

+3

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Сім’єю, батьком, квіткою, ніччю, стільцем.

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Микола, Кіпр, Мадагаскар, Путивль, «Кобзар»

+2

 

Порівняйте подані іменники. Назвіть, що їх об’єднує.

Радосте, любове, щастя, знання, голоде.

+2

 

  1. Питання для червоного сектору (створення)

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники ІІ відміни

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники ІІІ відміни

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники лише чоловічого роду

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники І відміни

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники ІV відміни

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники лише жіночого роду

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій народилися відмінки

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, яка розкололась на дві частини: однину і множину.

+3

 

Складіть та розкажіть невеличку історію про вигадану країну, в якій мешкають іменники істоти і неістоти.

+3

 

Для створення такої гри мені знадобився ватман, двобічний кольоровий папір, клей. Кружечки вирізати і наклеїти за секторами, зробити кишені для карток, надрукувати картки. Поле прикрасила смайликами та висловами про мову. За фішки, котрі позначають гравця, взяла фігурки героїв мультфільму «Смішарики». Їх легко можна замінити фігурами з шахів, шахмат тощо. Також діти можуть зробити фішки власноруч. Кубик гральний взяла з гри «Монополія». Щоб винагородити за правильну відповідь, використовувала зірочки, хоча можна гроші з тої ж «Монополії».

Це моя перша настільна гра, виготовлена власноруч, тому ще є помилки. Але трішки фантазії – і гра заіскриться. Бажаю натхнення!

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку