Наталя Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Визначення головної думки твору.

Про матеріал
За підручником Сапун Г. Українська мова та читання. 3 клас. Узагальнити і систематизувати набуті знання за темою «П’єса», продовжити роботу над п’єсою Наталі Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Формувати у здобувачів освіти уміння інтонаційно виділяти слова, проявляти акторські здібності, які допомагають охарактеризувати дійових осіб, уявити їхній стан, що важливо для розуміння твору, визначення головної думки п’єси. Формувати компетентності: вільне володіння державною мовою, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна, формування спільних для всіх ключових компетентностей вмінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, співпрацювати з іншими людьми. Розвивати мовлення, уяву, увагу, спостережливість, пам’ять, вміння робити висновки, дискутувати; розвивати пізнавальну активність та самостійність дітей під час театралізованої діяльності, музичного виконання фольклорної пісні-гри; розвивати творчість під час драматичної діяльності та усвідомленої активності учнів; розвивати критичне, логічне мислення здобувачів освіти. Виховувати комунікативність, вміння висловлювати свою думку в повному обсязі, виховувати дисциплінованість, сумлінність, відповідальність за результати праці цілого класу (відтворення ролі у п’єсі всього класу), ініціативність; виховувати любов до українського народного фольклору, української культури, історії, гордість за свою країну.
Перегляд файлу

Предмет: Літературне читання

Клас: 3-А

Розділ програми: Мовно-літературна освітня галузь

Тема уроку: Наталя Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Визначення головної думки твору.

Тип уроку: комбінований, спектакль

Мета уроку:

Навчальна: 

узагальнити і систематизувати набуті знання за темою «П’єса», продовжити роботу над п’єсою Наталі Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Формувати у здобувачів освіти уміння інтонаційно виділяти слова, проявляти акторські здібності, які допомагають охарактеризувати дійових осіб, уявити їхній стан, що важливо для розуміння твору, визначення головної думки п’єси. Формувати компетентності: вільне володіння державною мовою, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна, формування спільних для всіх ключових компетентностей вмінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, співпрацювати з іншими людьми.

Розвиваюча:

розвивати  мовлення, уяву, увагу, спостережливість, пам’ять, вміння робити висновки, дискутувати; розвивати пізнавальну активність та самостійність дітей під час театралізованої діяльності, музичного виконання фольклорної пісні-гри; розвивати творчість під час драматичної діяльності та усвідомленої активності учнів; розвивати критичне, логічне мислення здобувачів освіти.

Виховна:

Виховувати комунікативність, вміння висловлювати свою думку в повному обсязі, виховувати дисциплінованість, сумлінність, відповідальність за результати праці цілого класу (відтворення ролі у п’єсі всього класу), ініціативність; виховувати любов до українського народного фольклору, української культури, історії, гордість за свою країну.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Змістова лінія «Пізнаємо простір дитячого читання»: правильно називає та практично розрізнює фольклорні і авторські твори; розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного.

Змістова лінія «Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»: читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане; виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів; самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя).

Змістова лінія «Взаємодіємо усно за змістом прослуханого»: сприймає і розуміє усне висловлення, виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; відповідає на запитання за змістом тексту, називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у тексті, бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок; розпізнає ключові слова і фрази в усному висловленні; висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації.

Змістова лінія «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти»: передає прочитане в інсценізації, поєднуючи різні засоби виразності (слово, жест, міміка, рухи).

Міжпредметні зв’язки: мистецтво

Матеріально-технічне забезпечення:

       дидактичне забезпечення: костюми для дійових осіб, пісочний годинник, магніти-піщинки, камені, спінер, сувій ченця, перо, таблички для дискусії з написами: «Так», «Ні», «Не визначилися».

       технічні засоби навчання: мультимедійне обладнання, презентації до уроку, магнітофон, записи мелодій до п’єси.

       використані джерела інформації:

  1. Десь тут була Подоляночка. Фонограма. [Електронний ресурс] - Режим доступу:

https://muzofond.fm/search/%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B0

  1. Презентації : українська мова та читання. 3 клас. Частина 1 (до підручника Г. Сапун, за програмою Р. Шияна). [Електронний ресурс] - Режим доступу:

https://pp-books.com.ua/prezentatsiyi-z-ukrayinskoyi-movi-ta-chitannia-3-klas-chastina-1-do-pidruchnika-g-sapun-za-programoiu-r-shiiana

  1.   Сапун Г. Українська мова та читання. 3 клас. Розробки уроків. —   Тернопіль: Підручники і посібники, 2020. [Електронний ресурс] / Галина Сапун. - Режим доступу:

https://pp-books.com.ua/ukrayinska-mova-ta-chitannia-3-klas-rozrobki-urokiv-do-pidruchn-g-sapun#myPdfbook/10

  1. Українська мова та читання: підруч. для 3 кл. закл.загал. серед. освіти.                   У 2 ч. Ч. 1 / Г. Сапун. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2020.
  2. Українська мова та читання: робочий зошит для 3 кл. закл.загал.серед.освіти. У 2 ч. Ч 1/ Надія Кравцова. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2020.

Складова моделі успішного випускника: Громадянин

Орієнтир складової моделі успішного випускника: патріотизм (очікувані результати – формування почуття патріотизму, відданості Батьківщині; громадянська позиція (очікувані результати – здатність до спільного життя, до співпраці у громадянському суспільстві, здатність до відповідальності перед суспільством.

Складова моделі успішного випускника: Творча особистість.

Орієнтир складової моделі успішного випускника: творча самореалізація (очікувані результати - реалізація творчих здібностей, розвиток творчої активності).

Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника: особистісно-орієнтований,  компетентнісний,  діяльнісний підходи; технологія формування творчої особистості, проектні та ігрові технології, інформаційні, опрацювання дискусійних питань» форма роботи: заняття-драматизація.

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційна частина: перевірка готовності учнів до уроку.

Вчитель: Сьогодні наш урок проходить трохи не в звичному форматі. Ми з вами будемо займатися цікавою діяльністю, тому налаштуємося: побажайте один одному успіхів і гарного настрою (робота в парах).

  1. Кінезіологічні вправи, артикуляційна гімнастика.
  1. «Кільця», «Подвійні уколи в щоки».

 По черзі якомога швидше перебирати пальцями рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконувати у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку. Одночасно виконується артикуляційна вправа "Подвійні уколи в щоки": при зімкнутих губах і розімкнутих щелепах робимо різкі та сильні подвійні уколи то в ліву, то в праву щоки.

  1. «Кнопки», «Конячка».

 Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та мізинець обома руками. Одночасно виконується артикуляційна вправа «Конячка» : діти видають звук цокання.

2.  Вправа «Пісочний годинник» для визначення очікувань здобувачів освіти.

 Діти закінчують речення, які починаються: «Я хочу прочитати…», «Хочу спробувати…», «Попрацюємо творчо…» і т.д., а потім залишають свою піщинку у верхній частині годинника.

Вчитель: В кінці уроку ми перевіримо, чи справдилися наші очікування. Якщо це станеться, то піщинка впаде у нижню частину годинника.

ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань. Вправа «Чарівний куб».

Дати відповіді на запитання куба:

-         Який твір називають п’єсою?

-         Які особливості побудови п’єси? (Опис місця події, дійові особи, репліки,ремарки)

-         Яку п’єсу ми читали на одному з попередніх уроків?

-         Хто автор п’єси «Мандри часом Гліба з Басом»? (Наталя Бонь)

-         Пригадайте, у якому часі побували Гліб з Басом. (В ері мамонтів.)

-         Що здивувало мандрівників?

2. Повідомлення теми уроку.

Вчитель: Сьогодні ми вирушимо в нові мандрівки Гліба й Баса, а також перевтілимося в дійових осіб п’єси.

3.  Робота над п’єсою у підручнику. (с. 99-102).

     Щоденні 5. Робота зі словами.

Презентація мовного дослідження невідомих слів.

       Щоденні 5.  Читання для себе.

  1. C:\Users\Expert\Desktop\Відкритий урок\img20210111_12513640.jpgТеатралізація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Expert\Desktop\Відкритий урок\img20210111_14160964.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Expert\Desktop\Відкритий урок\img20210111_14184791.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Expert\Desktop\Відкритий урок\img20210111_14221301.jpg 

 

C:\Users\Expert\Desktop\Відкритий урок\img20210111_14184791.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота за змістом п’єси:

Частини «У Київській Русі»:

— У який час потрапили Гліб і Бас?

— Що спостерігали мандрівники в Києві?

— Що будували мешканці?

— Що здивувало Гліба?

Частина «Козацька доба»

— Де причаїлися Гліб із Басом?

— Як поводився Гліб, коли потрапив на галявину?

— За що козак подякував Глібові?

-           Яку пісню виконували діти? Вона авторська чи народна?

  1. Вправа «Асоціативний кущ» (словосполучення «Козацька доба») (Друкований зошит, ст. 45, вправа 113).                       

Частина «Знову вдома».

— Чи задоволеними були мандрівники подорожжю в часі?

Вправа 232 (завдання 1).

— Яка мандрівка вам найбільше сподобалася?

— Яку мандрівку ви могли б ще запропонувати Глібові?

Вправа 232 (завдання 2).

Вчитель: Відгадайте загадку.

Ось я кнопку натискаю вірші, пісні і картинки.

і папір вже заправляю. І швидкий він, наче спринтер.

Він друкує без зупинки Відгадайте, що це. ... (Принтер)

— Кому Гліб хотів запропонувати принтер? Для чого?

— Чому козаки не могли скористатися камерою, навігатором?

Вправа 232 (завдання 3).

Учні визначають, що головною думкою п’єси є слова «Хто історію вивчає, той цінує те, що має».

  1. Запис головної думки у друкованому зошиті (ст. 45, вправа 114)
  2. Дискусія.

Проблема: Чи потрібно вивчати минуле своєї країни?

Діти вибирають плакат з написом «Так», «Ні» або «Не визначилися»

ІІ. Заключна частина.

  1. Вправа «Годинник».

Вчитель: Чи справдилися ваші очікування? Перемістіть піщинки на відповідні місця.

  1. Домашнє завдання.

Друкований зошит, ст. 44, впр. 111 – дати письмові відповіді на запитання.

  1.          Підведення підсумків уроку, рефлексія «Скрині».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку