Науково-методичний проект: " Від адаптації до успіху"

Про матеріал
Матеріал рекомендований для проведення нестандартних педагогічних рад, практично-теоретичних семінарів , що мають на меті висвітлити проблему адаптації учнів 1,5, 10 класів.
Перегляд файлу

 

Науково-методичний проект: «Від адаптації  до успіху»

Мета діяльності:сформувати в класі  товариські відносини на основі розвитку інтересів учнів один до одного, до справ і проблем свого класу , школи ,на основі діагностичних матеріалів висвітлити рівень процесу адаптації у 1,5,10 класах; звернути увагу на , що з’явилися в процесі адаптації, охарактеризувати ріст чи спад успішності в 1, 5, 10 класах; проаналізувати анкети дітей та батьків ; сприяти розвитку особистості дитини з урахуванням її інтересів.

 Завдання: навчити спілкуванню , підтримувати та розвивати в учнів такі якості, як доброта , чуйність , симпатія, повага .

Девіз проекту : «Нехай ніхто не думає що справжньою людиною можна стати, не навчившись діяти як людина , тобто не одержавши настанови про те, що робить її людиною»

                                                                                                Я.А.Коменський.

Обладнання :4 столи застелені різнокольоровими скатертинами, на квіти у вазах, таблички: 1 клас «Покоління next у країні знань», 5 клас: «Перший раз у 5 клас», 10 клас : «Крок за кроком до моделі випускника»;» Центр методичної допомоги; виставка літератури, що висвітлює проблему адаптації учнів; дошка прикрашена малюнками дітей, висловами, тема проекту та девіз, відеомагнітофон, магнітофон.

  За столом 1 класу сидять: класний керівник 1 класу, завідуюча дитячим садком, начальник комісії у справах сімї району , голова батьківського комітету класу, вихователь ГПД.

   Місця за столом 5 класу займають:класний керівник 5 класу, медична сестра  дільничної лікарні, вчителі англійської мови та етики, голова батьківського комітету класу.

За столом 10 класу розмістилися: класний керівник10 класу, вчитель трудового навчання, батьки учнів.

На заході присутні директори шкіл  та  заступники директорів з НВР району

( проходить районний семінар)

 

Хід проведення :

 

I. Організаційний  момент.

Вступне слово директора про складність процесу адаптування дітей 1, 5, 10 класів в школі та його значення .

II.Основна частина проекту

 

Розділ I.1 клас: «Покоління next у країні знань» .

1.Виступ класного керівника 1 класу, яка характеризує процес адаптації школярів : навички тримання ручки, як діти розрізняють кольори, поскладове читання.

2.Виступ завідуючої дитячим садочком в якому зазначає важливість дошкільної підготовки . Називає дітей, що відвідували дитячий садочок.

3.Виступ начальника районної служби у справах сімї . Вона відмічає складний контингент батьків 1 класу і говорить про роботу комісії у вересні – жовтні-листопаді з цими батьками.

4.Виступ голови батьківського комітету , яка говорить про адаптацію до школи батьків класу

5.Виступ вихователя ГПД , що відмічає роботу дітей у ГПД

6.Вхід учнів 1 класу ( діти заходять у стрічках «Першокласник») розповідають про себе.

    Голова дитячої організації «Бджолярія» посвячує першокласників у члени організації. Зачитує обіцянку . Дарує на пам’ять діжечку, в яку діти поміщатимуть свої корисні справи.

 

 

Розділ II. 5 клас - «Перший раз у пятий клас»

 

 

  1.Виступ класного керівника 5 класу , що характеризує успішність дітей, на основі діаграм та графіків, громадську активність учнів.

2. Виступ вчителя англійської мови, який знайомить присутніх із проблемами адаптації учнів стосовно свого предмету.

3. Виступ вчителя етики, яка нахили та інтереси учнів, відмічає значення навчального предмету.

4. Виступ медичної сестри, що характеризує стан здоровя дітей 5 класу на основі медичного огляду.

5.Виступ голови батьківського комітету 5 класу, яка характеризує процес адаптації дітей з позиції батьків.

6. Презентація пятикласників . Група «Помагай»( вхід під музичний супровід).

1).У наш загін влилися залюбки

Трудолюбиві всі дівчата й хлопчаки

У всьому першими на поміч ми приходим

В загін «Помічників» усі ми входим

2).  Вирощуємо ми кімнатні квіти

Їх  пересаджуємо і доглядаємо, наче діток

Походження їх і нові сорти вивчаєм

Багато квітів в нас – ми I місце маєм.

3). Славиться в нас школа квітниками

Тут вирощуються квіти залюбки

Квітники, передані випускниками

Дбало доглядають пятачки.

4). Садимо багаторічні квіти

І насіння з рідкісних квіток

Ми зібрали, щоб і на той рік

Дивовижні клумби посадити .

5). Щоб була ділянка в нас найкраща

Ми працюємо,  у  нас нема ледачих ,

Папірці збираємо і листя,

Підмітаємо, щоб було скрізь чисто.

6).А ще загін «Помічників»

Могилу невідомого солдата доглядає

І ставиться з пошаною до вдів,

Також людям похилим помагає

7).І у Марії Марківни Нечай

Ми часті гості , їй допомагаємо

Ми любим працю, землю, рідний край

Трудом своїм Вкраїну прославляємо.

8).А підростемо - підемо у люди,

В труді колись предовими  будем

І будем вдячні всім, хто вчив трудитись

Хороші справи для людей робити.

 

Розділ III 10 клас: «Крок за кроком до моделі випускника»

 

 1.Відеозаставка Першого дзвоники1999 року, коли учні 10 класу йшли до 1 класу.

2.Класний керівник 10 класу дає характеристику учням порівнюючи їх з елементами періодичної системи, дає оцінку успішності.

3.Виступ окремих батьків( особливо якщо діти перейшли з іншої школи) про те як діти адаптувалися в школі.

4.Виступ вчителя трудового навчання , що надає професійні послуги по отриманню спеціальності тракториста-машиніста категорії «А».

РозділIV Підведення підсумків проекту.

  1.Підсумок проекту дають представники 4 столу за яким займають місця директор школи, завучі  та гості семінару.

Проводиться інтерактивна вправа: «Адаптація очима заступника директора з НВР»

Кожен з гостей на символічній нотці записує , що для нього означає адаптація і розміщує на імпровізованому нотному стані.

На прикінці звучить пісня « Изгиб гитары желтой…», яку розпочинають співати господарі семінару на чолі з директором і яку потім підхоплюють усі присутні гості.

1

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку