Тести по темі «Елементи підйомних машин».
-
По принципу дії вантажопідйомні та транспортні пристрої діляться на:
-
періодичної та приривної дії;
-
періодичної та неприривної дії;
-
неперіодичної та приривної дії;
-
неперіодичної та неприривної дії.
-
Особливістю машин періодичної дії є:
-
циклічність роботи, подача вантажу порціями;
-
циклічність роботи, подача вантажу порціями, відповідно транспортуючими і вантажопідйомними робочими органами;
-
циклічність роботи, подача вантажу порціями, відповідно вантажопідйомними робочими органами;
-
періодичність роботи, подача вантажу порціями, відповідно вантажопідйомними робочими органами.
-
Робота машин періодичної дії створюється по принципу:
-
поперемінно-зворотнього руху;
-
перемінно-зворотнього руху;
-
зворотнього руху;
-
поступально-зворотнього руху.
-
Особливістю машин неприривної дії є:
-
переміщення вантажу приривним потоком по одній вибраній трасі;
-
переміщення вантажу приривним потоком по одній лише вибраній трасі;
-
переміщення вантажу неприривним потоком по одній лише вибраній трасі;
-
переміщення вантажу неприривним потоком по одній вибраній трасі.
-
Завантаження і розвантаження робочих органів машин неприривної дії відбувається :
-
під час їх руху;
-
під час їх простою;
-
під час їх руху або простою;
-
під час зупинки.
-
Стальні канати класифікуються за:
-
кількістю витків та скруток;
-
конструктивними ознаками та кількістю витків і скруток;
-
конструктивними ознаками і технологічними властивостями та призначенням;
-
конструктивними ознаками і механічними властивостямидроту, способом скрутки та призначенням.
-
Термін служби стальних дротиків залежить від:
-
причин руйнування;
-
досвіду обслуговуючого персоналу;
-
корозійного руйнування;
-
обрив дротиків і пасом каната.
-
Кроком скручування називається:
-
довжина каната, на якій жмут робить повне обертання навколо його осі;
-
довжина каната, на якій жмут робить неповне обертання навколо його осі;
-
довжина каната, на якій жмут робить напівповне обертання навколо його осі;
-
довжина каната, на якій жмут робить повне обертання навколо його півосі.
-
Канат вибраковується тоді, коли поверхневий знос і корозія досягли:
-
55% від початкового діаметра дротинок;
-
30% від початкового діаметра дротинок;
-
45% від початкового діаметра дротинок;
-
40% від початкового діаметра дротинок.
-
За конструкцією ланцюги розрізняють:
-
спеціальні, зварні, тягові, різальні;
-
спеціальні, зварні, гнучкі, тягові, різальні;
-
спеціальні, зварні, шарнірні, тягові, різальні;
-
спеціальні, зварні, пластинчаті, розбірні.
-
Форма гака вибирається із таких розрахунків:
-
щоб забезпечити мінімальні розміри при достатній міцності, однакової у всіх перерізах;
-
щоб забезпечити максимальні розміри при достатній міцності, однакової у всіх перерізах;
-
щоб забезпечити мінімальні та максимальні розміри при достатній міцності, однакової у всіх перерізах;
-
щоб забезпечити мінімальні габарити при достатній міцності, однакової у всіх перерізах.
-
Робоча частина гака являє собою:
-
зев;
-
брус;
-
поперечний переріз зева;
-
поперечний переріз бруса.
-
Гакова підвіска – це :
-
захватний орган крана;
-
захватний орган гака;
-
вантажозахватний орган крана;
-
вантажозахватний орган гака.
-
Конструкція гакової підвіски залежить від:
-
кількості канатів та кількості блоків;
-
конструкції гака;
-
числа віток каната, числа і відносного положення блоків, конструкції гака;
-
числа і відносного положення блоків, конструкції гака.
-
Блоки служать для :
-
зміни напрямку руху гнучкого елементу;
-
для передачі крутного моменту від вала до гнучкого елементу;
-
для передачі крутного моменту від вала до гнучкого елементу або навпаки;
-
зміни напрямку руху гнучкого елементу, в окремих випадках для передачі крутного моменту від вала до гнучкого елементу або навпаки.
-
Бараба́н підйо́мної машини – це :
-
орган намотування підйомних канатів;
-
орган намотування підйомних пристроїв;
-
орган намотування підйомних механізмів;
-
орган намотування підйомних канатів і механізмів.
-
Поліспат – це :
-
таль з кількох рухомих блоків, що їх огинає канат (або трос), що призначений для виграшу в силі (силовий поліспаст) або у швидкості;
-
таль, вантажопідйомний пристрій, з кількох рухомих блоків, що їх огинає канат (або трос), що призначений для виграшу в силі (силовий поліспаст) або у швидкості;
-
пристрій, з кількох рухомих блоків, що їх огинає канат (або трос), що призначений для виграшу в силі (силовий поліспаст) або у швидкості;
-
вантажопідйомний пристрій, з кількох рухомих блоків, що їх огинає канат (або трос), що призначений для виграшу в силі (силовий поліспаст) або у швидкості.
-
Гальма застосовують для :
-
гальмування та регулювання швидкості;
-
гальмування та зупинки швидкості руху механізмів;
-
зупинки або регулювання швидкості руху механізмів у вантажопідйомних механізмах;
-
зупинки або регулювання швидкості руху механізмів у вантажопідйомних машинах;
-
Гальмівні механізми встановлюють на:
-
на першому валі привода;
-
на валі двигуна механізму;
-
на другому валі привода;
-
на першому та другому валах привода.
-
Гальмівні електромагніти бувають:
-
змінного і постійного струму, коротко ходові і плунжерні;
-
змінного і постійного струму;
-
коротко ходові і плунжерні;
-
коротко ходові і плунжерні та постійного струму.
-
Стрічкові гальма застосовують в механізмах для створення:
-
малого гальмівного моменту при обмежених габаритах гальма;
-
великого гальмівного моменту при обмежених габаритах гальма;
-
малого гальмівного моменту при максимальних габаритах гальма;
-
малого гальмівного моменту при мінімальних габаритах гальма.
-
В гальмах з осьовим зусиллям, яке створює необхідний гальмівний момент, направлене:
-
вздовж осі вала гальма;
-
вздовж та навпаки осі вала гальма;
-
поперек осі вала гальма;
-
обернено осі вала гальма.
-
Швидкісний поліспат:
-
обернений силовий поліспат, тобто такий, де зусилля прикладається до рухомої обойми, а вантаж підвішують до збігаючого кінця каната;
-
обернений силовий поліспат, тобто такий, де зусилля прикладається до нерухомої обойми, а вантаж підвішують до збігаючого кінця каната;
-
обернений силовий поліспат, тобто такий, де зусилля прикладається до нерухомої обойми, а вантаж підвішують до першого кінця каната;
-
обернений силовий поліспат, тобто такий, де зусилля прикладається до рухомої обойми, а вантаж підвішують до першого кінця каната.
-
За призначенням гальмівні механізми діляться на такі групи:
-
гальмівні;
-
зупинникові;
-
зупинникові і гальмівні;
-
зупинники і гальма.
-
По конструкції зупинники діляться:
-
фрикційні;
-
електричні та фрикційні;
-
храпові та фрикційні;
-
механічні та храпові.
Тести по темі: «Механізми підйомних та транспортуючих машин»
-
Привід машини — це
-
система, що складається з двигуна та пов'язаних з ним пристроїв, для приведення в рух одного чи кількох твердих тіл;
-
пристрій для приведення в дію від двигуна різних технологічних машин;
-
система, що складається з двигуна та пов'язаних з ним пристроїв, для приведення в рух одного твердого тіла;
-
елемент машини для приведення в дію від двигуна різних технологічних машин.
-
Гальмівний привід — сукупність пристроїв гальмівної системи, які забезпечують:
-
передачу тепла від її джерела до гальмівних механізмів;
-
передачу енергії від її джерела до гальмівних механізмів;
-
передачу зовнішньої енергії від її джерела до гальмівних механізмів;
-
передачу внутрішньої енергії від її джерела до гальмівних механізмів.
-
Електропри́вод — це електромеханічна система для приведення в рух виконавчих механізмів робочих машин і керування цим рухом в цілях здійснення:
-
механічного процесу;
-
технологічного процесу;
-
електричного процесу;
-
кінематичного процесу.
-
Диференційний привод – механічний привод пристрою з хитним рухом робочого органу , який забезпечує рух органу:
-
в прямому напрямку з різними швидкістю та прискоренням;
-
в зворотному напрямку з різними швидкістю та прискоренням;
-
в прямоточному та противоточному напрямках з різними швидкістю та прискоренням;
-
в прямому та зворотному напрямках з різними швидкістю та прискоренням.
-
Пневмопривод – привод, до складу якого входить пневматичний механізм з одним чи більше об’ємними пневмодвигунами, призначений :
-
для керування та розподілу енергії робочим газом під тиском;
-
для передавання та розподілу енергії робочим газом під тиском;
-
для передавання, керування та розподілу енергії робочим газом під тиском;
-
для передавання і керування енергії робочим газом під тиском
-
У залежності від характеру руху вихідної ланки пневмодвигуна (валу чи штока), і відповідно, характеру руху робочого органу пневмопривод може бути:
-
обертальної, поворотної або лінійної зворотно-поступальної дії
-
зворотної, поворотної або лінійної зворотно-поступальної дії
-
поворотної або лінійної зворотно-поступальної дії
-
обертальної, поворотної або зворотно-поступальної дії.
-
Основним механізмом будь-якої вантажопідіймальної машини є механізм
-
підйому вантажу;
-
переміщення,
-
повороту,
-
зміни вильоту стріли.
-
Стрілові крани - найпоширеніший вид кранів. В цих кранах вантажозахоплюючий пристрій підвішений до:
-
гака або вантажного візка, який переміщається по стрілі;
-
ланцюга або вантажного візка, який переміщається по стрілі;
-
стріли або вантажного візка, який переміщається по стрілі;
-
каната або вантажного візка, який переміщається по стрілі.
-
Вантовий кран - це поворотний кран стріла якого закріплена, шарнірно, на вертикальній щоглі і утримується в рівновазі за рахунок:
-
гакових відтяжок- вантів.
-
канатних відтяжок- вантів.
-
ланцюгових відтяжок- вантів.
-
цепкових відтяжок- вантів.
-
Вантажністю називають:
-
допустиму (номінальну ) масу, на підіймання і переміщення якої розраховані основні механізми вантажопідіймальної машини при заданих умовах експлуатації;
-
мінімально допустиму (номінальну ) масу, на підіймання і переміщення якої розраховані основні механізми вантажопідіймальної машини при заданих умовах експлуатації;
-
максимально допустиму (номінальну ) масу, на підіймання і переміщення якої розраховані основні механізми вантажопідіймальної машини при заданих умовах експлуатації;
-
гранично допустиму (номінальну ) масу, на підіймання і переміщення якої розраховані основні механізми вантажопідіймальної машини при заданих умовах експлуатації.
-
Проліт крана - це віддаль :
-
по горизонталі між осями рельсів кранового шляху;
-
по вертикалі між осями рельсів кранового шляху;
-
між осями рельсів кранового шляху;
-
між центрами рельсів кранового шляху.
-
Виліт крана - це віддаль по горизонталі від осі обертання поворотної частини до вертикальної осі вантажозахоплюючого пристрою при встановленні ВПМ на :
-
вертикальній площадці;
-
площадці;
-
фундамент
-
горизонтальній площадці.
-
Особливістю роботи механізму підйому вантажу (МПВ) є :
-
часті зупинки і реверси;
-
часті пуски, зупинки і реверси;
-
часті пуски і реверси;
-
часті пуски, зупинки і реверси.
-
Тривалість циклу – це проміжок часу від моменту початку підйому вантажу до моменту:
-
повернення крана в початкове положення;
-
повернення крана в кінцеве положення;
-
повернення крана в початкове та кінцеве положення;
-
повернення крана в будь-яке положення.
-
Ефект дії зовнішнього навантаження залежить:
-
тільки, від його величини, а від точки прикладання
-
не тільки, від його величини, а від точки прикладання;
-
від його величини, а не від точки прикладання;
-
не від його величини, і не від точки прикладання.
-
Всі зовнішні навантаження, які прикладаються за межами опорного контуру,створюють:
-
крутний момент Мкр відносно цього контуру;
-
перекидаючий момент Мп відносно цього контуру;
-
утримуючий момент Мут відносно цього контуру;
-
власний момент Мвл відносно цього контуру.
-
Вантажна стійкість – це здатність крана протидіяти :
-
падінню у бік стріли;
-
падінню у протилежний бік стріли;
-
перевертанню у бік стріли;
-
перевертанню у протилежний бік стріли.
-
Власна – здатність крана протидіяти:
-
перевертанню в бік , протилежний розташуванню гака;
-
перевертанню в бік , протилежний розташуванню поліспата;
-
перевертанню в бік , протилежний розташуванню барабана;
-
перевертанню в бік , протилежний розташуванню стріли;
-
Для всіх типів кранів основним параметром є:
-
найбільша допустима маса робочого вантажу, на піднімання якого розрахований кран;
-
допустима маса робочого вантажу, на піднімання якого розрахований кран;
-
мінімально-допустима маса робочого вантажу, на піднімання якого розрахований кран;
-
будь-яка маса робочого вантажу, на піднімання якого розрахований кран.
-
Коефіцієнт власної і вантажної стійкості вважається задовільним тоді, коли його значення становить:
-
не менше 1,15;
-
не менше 1,25;
-
не менше 1,10;
-
не менше 1,20.