Інтелектуальна гра для учнів 7 - 9 класів.
Мета гри: Активізувати пізнавальну діяльність учнів, розширити кругозір, розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до предмета, формувати навички спілкування, культуру поведінки.
Навчальна гра «Зоряний час»
Мета: Активізувати пізнавальну діяльність учнів, розширити кругозір, розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до предмета, формувати навички спілкування, культуру поведінки.
Обладнання: сигнальні картки з цифрами від 1 до 6, мультимедійна презентація, проектор, зірочки, Диплом переможця.
Беруть участь: учні 7-11 класів.
Кількість учасників: 7.
Хід заходу
Слайд 1. (Лунає музична заставка гри)
Ведучий
Фізика – одна з природничих наук,
Що закономірності природи вивчає,
Також вивчає матерії рух
І про механіку не забуває!
Наука ця – боротьба ідей
В ім’я пізнання людиною законів.
Щоб пізнавати таємниці всіх речей
Вивчаємо закони Паскаля і Ньютона.
Існує фізиків іще багато, наприклад Архімед.
Багато про його здогадки складено легенд.
Експерименти, виміри і спостереження –
це методи фізичного пізнання.
Для правильності законів збереження
ми потребуємо їх застосування.
Фізика – це наука експериментальна,
досліджувати доводиться все буквально.
Багато ще є таємниць природи,
якщо спроможетесь ви фізику любити,
То будуть в вас на те нагоди,
щоб ще законів тисячу відкрити!
Фізики – дуже допитливі люди. Їх цікавить, що відбувається навколо нас, чому і як. Багато хто з вас цікавиться не тільки фізикою, а й історією, літературою, живописом, музикою. Сьогодні свої знання й кмітливість продемонструють учасники навчальної гри «Зоряний час»
(Представлення журі)
ВІДБІРКОВИЙ ТУР
Запитання для учнів. (За кожну вірну відповідь учні отримують по Зірочці)
(7 учнів, що набрали найбільшу кількість Зірочок, становляться учасниками гри)
І ТУР
Слайд 2.На слайді – під номерами прізвища науковців-фізиків:
1. П. Яблочков 2. Архімед 3. К. Ціолковський 4. І. Ньютон 5.О.Попов. 6. Г. Галілей.
Запитання:
Усім, хто дав правильні відповіді, вручають зірочку. Той, хто отримує найменше зірочок, залишає гру.
ІІ ТУР
Слайд 3.На слайді – під номерами чоловічі імена:
1. Ернест 2. Михайло 3. Юрій 4. Георг 5.Борис 6. Сергій.
Запитання:
1. Ім’я першого російського академіка. (2 М. Ломоносов)
2. Ім’я науковця, який відкрив один з основних законів ел.струму: залежність між силою струму, напругою й опором. (4 Г. Ом)
3. Ім’я науковця, який багато зробив для втілення в життя ідей К. Е. Ціолковського. (6)
4. Ім’я першого космонавта Землі. (3)
За кількістю здобутих зірочок ми знову дізнаємось, хто має залишити гру.
ІІІ ТУР
Слайд 4.На слайді – під номерами назви фізичних приладів:
1. Ареометр 2. Барометр 3. Амперметр 4. Манометр 5.Динамометр 6. Вольтметр.
Запитання:
1. Прилад, за допомогою якого можна виміряти вагу тіла. (5)
2. Прилад для вимірювання густини речовини. (1)
3. Прилад для вимірювання атмосферного тиску. (2)
4.Прилад для вимірювання напруги в електричному колі. (6)
За кількістю здобутих зірочок ми знову дізнаємось, хто має залишити гру.
ІV ТУР Логічний ланцюжок
Слайд 5.На слайді – «переплутаний» ланцюжок, за 10 с учасники мають його відновити:
Варіант 1. 1. Протон 2. Ядро 3. Молекула 4. Атом. (Поміняти місцями 3 і 4)
Варіант 2. 1. 1 Па 2. 1 кПа 3. 1 ГПа 4. 1 МПа (Поміняти 3 і 4)
Запитання:
За кількістю здобутих зірочок ми знову дізнаємось, хто має залишити гру.
V ТУР Склади слово
Слайд 6.На слайді – 10 літер: А; З; І; К; О; Р; С; Т; Ф; И; За 2 хв учасники складають слова – іменники в однині, які позначають фізичні терміни. Кожну букву можна використовувати тільки один раз. Рахуємо кількість слів. Надаємо додаткову зірочку за найдовше слово. (Астрофізик). До фіналу виходять два учасники.
ФІНАЛ
Два фіналісти за 2 хв мають придумати якомога більше слів із слова ЕЛЕКТРОЄМНІСТЬ. Починає той, у кого найменше зірочок, називають по-черзі, однакові слова називати неможна. Виграє той, хто утворить найбільше слів.
НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ, ЙОГО ПРОМОВА.
Ведучий Ось як добре діти знають явища природи
І тому «Дванадцять» ставлю за всі їх турботи.
Ми з вами, сподіваюсь, зустрінемось не раз.
На зустрічі приходьте – Завжди чекаємо на вас!
Додаткові питання
(якщо за результатами чергового етапу неможливо було визначити переможця)
Перекласти прислів’я комп’ютерного змісту словами народної мудрості.
Без комп’ютера нема результату. Без труда нема плода.
За ноутбуком зустрічають, за програмою За одягом зустрічають,
проводжають. за розумом проводжають.
Комп’ютер на столі не тільки для ігор. Голова на плечах не тільки для шапки.
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш. Кашу маслом не зіпсуєш.
Подарованому комп’ютеру у системний Дарованому коню у зуби не
блок не заглядають. заглядають.
Розкажи мені, який в тебе комп’ютер, Скажи мені, хто твій друг,
І я розкажу тобі, хто ти. І я скажу тобі, хто ти.