Урок "Фізичні основи атомної енергетики. Екологічні проблеми атомної енергетики"

Про матеріал

Даний урок спрямований на формування в учнів основних ключових компетентностей . Застосування різноманітних форм роботи дозволяє пов'язати теоретичні знання з їх практичним використанням для вирішення конкретних задач.

Перегляд файлу

Тема. Фізичні основи атомної енергетики. Екологічні проблеми атомної енергетики

Мета уроку: поглибити та розширити знання учнів  з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики», використання атомної енергетики,  екологічні проблеми атомної енергетики; продовжити формувати навички та вміння розв’язувати задачі різних типів, застосовуючи набуті знання; розвивати в учнів дослідницькі навички та інтерес до вивчення фізики; сприяти формуванню вміння працювати в команді; висловлювати власне судження.

Тип уроку:  урок  застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І.Орг.момент

Добрий день, діти. Подивіться у мене є однакові різнокольорові камінці. Візьміть будь ласка по одному в руку. Що ви відчуваєте?(камінці прохолодні). Обміняйтеся камінцями. Що тепер ви відчуваєте? (камінці теплі) Як камінці стали теплими? (ми частину своєї енергії передали камінцям) А чи можете ви передати частину своєї енергії іншим людям, наприклад сусіду по парті? Зробіть це (учні обіймаються). Я сподіваюся, що тієї енергії якою ви поділилися один з одним вистачить щоб  ефективно працювати на уроці, знаходити порозуміння працюючи в команді і приймаючи спільне рішення.

ІІ. Мотивація

В моєму житті є дві важливі книги: біблія та підручник з фізики. В кожній з них іде мова про добро і зло. Біблія навчає, що кожна людина завжди має вибір: стати на сторону добра або зла і пояснює наслідки цього вибору. В фізиці також є найсуперечливіша тема добра і зла - це використання атомної енергії.

Вправа «Займи позицію» (робота в парах- пишуть і магнітами прикріплюють на дошку)

На вашу думку в чому переваги добра або зла атомної енергії. (на дошці слова добро –зло. Варіанти відповіді: виробництво електроенергії, забруднення атмосфери та землі  при захороненні відходів використання радіоактивних ізотопів для встановлення діагнозу а також в терапевтичних цілях, використання ядерних реакторів на атомні криголамах та підводних човнах, ядерна зброя, екологічні наслідки після аварій на АЕС:Чорнобиль, Фокусима, мутація органів, доступність та економічна вигода)

Дійсно всі ми боїмося атомної бомби, небезпеки радіаційного зараження, деякі  бояться навіть атомних електростанцій. В чому ж причина цих страхів? Чому, незважаючи на небезпеку  в Україні проводяться дослідження з ядерної фізики, на  території України  працює 4 АЕС на яких виробляється понад 47%  всієї електроенергії, що споживається в країні?Сподіваюсь працюючи над проектом «Розщеплення атома: скринька Пандори чи вогонь Прометея?» ви змогли дати відповідь на всі ці запитання. Сьогодні на уроці ми підводимо підсумки нашої роботи.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Знання теоретичного матеріалу перевіримо за допомогою тесту. Відкрийте мобильний додаток Kahoot. Введіть пароль та своє ім’я.(учні виконують тест на своїх мобільних телефонах)

IV. Застосування отриманих знань

  1.  Скажіть чому саме ланцюгові реакції ділення ядер Урану використовують в ядерних реакторах? Пропоную вам показати та пояснити цей процес на простій моделі. (за допомогою кольорових кульок учні демонструють та пояснюють механізм утворення ланцюгової ядерної реакції)
  2. Отже, ми з’ясували, що саме в наслідок ланцюгової ядерної реакції ділення урану  виділяється величезна кількість енергії  яка  використовується для отримання електроенергії.

 

На сайті Запорізької АЕС в режимі он-лайн подаються виробничі показники. (http://www.npp.zp.ua/ ) Ми бачимо, що станом на 11.04 за добу було вироблено 96615 тис.кВт*год. Я пропоную вам попрацювати в команді і з’ясувати яка маса різного палива необхідна для отримання даної кількості енергії .

Робота в групах

  1. Природний газ
  2. Нафта
  3. Кам’яне вугілля
  4. Уран -235

Учні розвязують задачі, аналізують отримані результати.  Роблять  висновок: використання якого палива економічно вигідно?

І нарешті, з’ясовуючи питання радіаційної безпеки ми з вами відвідали саму Запорізьку АЕС. Що ми там дізналися?(Учні розповідають про роботу станції, будову ядерного реактора, виробництво електроенергії, екологічну безпеку виробництва, презентують виготовлений власноруч макет станції)

V.  Підсумок уроку.

Повертаємося до головного питання уроку

«Розщеплення атома: скринька Пандори чи вогонь Прометея?»

Чи можемо ми сказати, що ядерну енергію варто використовувати на електростанціях?

VІ.  Домашнє завдання

§27опрацювати, впр.27(1,4) розв’язати

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 37. Екологічні проблеми атомної енергетики
Додано
20 липня 2018
Переглядів
3324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку