НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
для загальноосвітніх навчальних закладів
5–9 класи
Варіативний модуль
АЕРОБІКА
Пояснювальна записка
Аеробіка – це система оздоровчих занять, що базується на використанні танцювальних та гімнастичних вправ в аеробному режимі за участю великих груп м’язів. Заняття спрямовано на розвиток аеробної витривалості, координаційних, силових здібностей та гнучкості. Вправи виконує група учнів/учениць під музичний супровід, що забезпечує позитивний емоційний фон занять та сприяє підвищенню мотивації до занять фізичними вправами.
Варіативний модуль «Аеробіка» складається зі змісту навчального матеріалу для учнів 5–9 класів, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць, орієнтовних навчальних нормативів з аеробіки.
До розділу «Зміст навчального матеріалу» внесено теоретичні відомості, технічну підготовку, загальну та спеціальну фізичні підготовки.
На першому, другому та третьому роках вивчення учні/учениці опановують основні базові кроки танцювальної аеробіки, вчаться виконувати їх одночасно з різноманітними рухами руками, поєднують базові кроки у комплекс вправ та виконують їх з переміщенням у різних напрямках залу. На четвертому та п’ятому роках вивчення учні/учениці опановують вправи силової спрямованості у різних вихідних положеннях, вчаться виконувати вправи з різною інтенсивністю, інтервальний тренінг та основи стретчингу.
Розділ «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць» зорієнтований на якісне засвоєння знань, умінь та навичок вивченого матеріалу.
Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні/учениці складають навчальні нормативи з аеробіки для контролю якості засвоєного матеріалу: самостійно виконують в темпі музики танцювальну комбінацію, самостійно виконують в темпі музичного супроводу комплекс вправ силової спрямованості та комплекс вправ на розтягування і розслаблення.
АЕРОБІКА
1 рік вивчення
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць |
Зміст навчального матеріалу |
Теоретичні відомості |
|
Знаннєвий компонент Учень, учениця: називає роль та місце аеробіки в системі фітнесу, базові кроки аеробіки; характеризує історію виникнення та розвитку оздоровчої аеробіки; Ціннісний компонент усвідомлює, що «Аеробіка» є важливим засобом підвищення соціальної активності людей, задоволення їх моральних запитів тощо; дотримується заходів щодо попередження травм при заняттях аеробікою |
Роль та місце аеробіки в системі фітнесу. Історія виникнення та розвитку оздоровчої аеробіки. Назва базових кроків в аеробіці.
Правила безпеки при заняттях аеробікою. Заходи щодо попередження травм при заняттях аеробікою |
Технічна та загальна фізична підготовка |
|
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує основні рухи та базові кроки, що використовуються в заняттях аеробікою. Діяльнісний компонент виконує базові кроки: MARCHING / WALKING Ходьба на місці / ходьба в різних напрямкахSIDE TO SIDE Відкритий крок, перекат STEP TOUCH Приставний крок DOUBLE STEP TOUCH 2 приставних кроки V-STEP Крок вперед у стійку ноги нарізноTOE TAP Нога в сторону на носокKNEE UP Коліно піднімається вгоруLEG KURL Зігнути ногу назадHEEL TOUCH Вільна нога виставляється вперед на п’яткуLUNGE Випад володіє поєднанням базових кроків аеробіки з різноманітними рухами руками у комплекс вправ |
Освоєння основних рухів та базових кроків, що використовуються в заняттях аеробікою. Навчання техніці виконання базових кроків: MARCHING / WALKING Ходьба на місці / ходьба в різних напрямках. SIDE TO SIDE Відкритий крок, перекат.STEP TOUCH Приставний крок. DOUBLE STEP TOUCH 2 приставних кроки. V-STEP Крок вперед у стійку ноги нарізно.TOE TAP Нога в сторону на носок.KNEE UP Коліно піднімається вгору.LEG KURL Зігнути ногу назад.HEEL TOUCH Вільна нога виставляється вперед на п’ятку.LUNGE Випад. Виконання базових кроків у поєднанні з рухами рук. Поєднання базових кроків аеробіки з різноманітними рухами руками у комплекс вправ |
Орієнтовні навчальні нормативи
1 рік вивчення
Самостійне виконання в темпі музики танцювальної зв’язки
Рахунок |
Рухи ногами |
Рухи руками |
Напрям руху |
1–16 |
marching |
На пояс |
На місці |
1–8 |
step touch |
В сторони |
В сторони |
1–8 |
side to side |
За голову |
В сторони |
1–16 |
DOUBLE STEP TOUCH |
По одній в сторону руху |
В сторони |
1–16 |
V-STEP |
По одній вперед |
В перед |
1–8 |
TOE TAP |
На пояс |
В сторони |
1–16 |
KNEE UP |
Вперед |
В перед |
1–16 |
LEG KURL |
Вгору |
В сторони |
1–8 |
HEEL TOUCH |
На пояс |
В перед |
1–8 |
LUNGE |
Вперед |
Назад |
1–16 |
marching |
На пояс |
На місці |
Рівні компетентності
Низький – помилки послідовності виконання вправ, нечіткість рухів під музику, помилки при виконанні базових кроків, помилки при виконанні рухів руками.
Середній – послідовне виконання вправ у темпі музичного супроводу без помилок, помилки при виконанні базових кроків, помилки при виконанні рухів руками.
Достатній – послідовне виконання вправ у темпі музичного супроводу без помилок, дотримання техніки виконання основних базових кроків, нечіткі рухи.
Високий – послідовне виконання вправ у темпі музичного супроводу без помилок, дотримання техніки виконання основних базових кроків, правильні рухи руками, збереження постави.