«Щоб зробити дитину розумною та розсудливою,
зробіть її міцною та здоровою»
Ж. -Ж. Руссо
План конспект
Відкритого уроку з фізичної культури
в Первомайській ЗОШ І-ІІІ ступенів №16
ім. Героя Радянського Союзу Я.М.Лобова
для учнів 5 класу
Вчитель: Крюков Юрій Іванович
Модуль: Баскетбол
Тип уроку: Урок навчально-тренувального спрямування
Форма уроку: колове тренування
Мета уроку: опанування технічних елементів баскетболу для подальшого навчання. Сприяння гармонічного розвитку особистості учня
Завдання уроку: Формувати основні технічні навички гри в баскетбол (ловіння та передача м’яча, ведення та кидок м’яча у кошик). Сприяти всебічному фізичному розвитку. Виховувати дисципліну, колективізм, повагу до суперника, відчуття взаємодопомоги та взаємоповаги
Очікуваний результат: забезпечення свідомого опанування навчального матеріалу; розвивати емоційну сферу, логічне мислення школяра
Місце проведення: спортивний зал
Обладнання: м’ячі баскетбольні, м’ячі волейбольні,штучні гантелі, гімнастична лава, гімнастичний мат, штучна драбина, тумба, мультимедійний проектор, екран для проектора
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
І. Підготовча частина. |
12хв. |
|
|||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку, повторення техніки безпеки |
1хв. |
Стисло, чітко, доступно |
||
2. |
Повідомлення спортивних новин |
30сек. |
Повідомляють учні |
||
3. |
Стройові вправи: повороти на місці; повороти стрибком |
30сек. |
Чітке виконання |
||
4. |
Ходьба: стройовим кроком; звичайним кроком на носках, на п’ятках, на зовнішній та внутрішній частині стопи |
50-60м. |
В колону по одному, дистанція 2-3 кроки. Звернути увагу на правильну поставу |
||
5. |
Біг: |
|
|
||
Звичайний |
1,5-2 кола |
Темп повільний, в колону по одному, дистанція 2-3 кроки |
|||
Приставним кроком: лівим, правим боком |
2-3р. х 10-15м. |
Руки перед грудьми, ноги від підлоги не відривати |
|||
Спиною вперед |
8-10м. |
Зоровий контроль через плече |
|||
Звичайний біг, ходьба перешикування з колони по одному в колону по чотири |
18-20м. |
Відновити дихання |
|||
6. |
Загально розвивальні вправи на місці з штучними гантелями: |
|
|
||
В.П.: Ноги разом, руки в сторони. 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 назад |
2-3р. |
Руки прямі, максимальна амплітуда рухів |
|||
В.П.: Ноги на ширині плеч, права рука пряма в перед, ліва відведена назад. Довільні шахові оберти руками (з гантелями) вперед і назад
|
2-3р. |
Руки прямі, максимальні рухи |
|||
В.П.: Ноги на ширині плеч, руки з гантелями вздовж тулуба 1 – мах руками до гори 2 – мах руками до низу, нахил вперед |
6-8р. |
Руки прямі |
|||
В.П.: Ноги в сторони, руки з гантелями зігнуті в ліктях за головою 1-3 – нахили тулуба ліворуч 4 – В.П. 5-7 – нахили тулуба праворуч 8 – В.П. |
2-3р. |
Лікті відвести назад, пружні нахили тулуба |
|||
В.П.: ноги на ширині плеч, руки в сторони, нахил вперед 1-2 – повороти тулуба ліворуч 3-4 – праворуч |
|
Мах прямими руками, ноги в колінному суглобі не зігнуті |
|||
В.П.: ноги на ширині плеч, руки вдовж тулуба 1 – випад правою ногою, руки до гори 2-3 – пружні рухи 4 – В.П. 5 – випад лівою ногою 6-7 пружні рухи 8 – В.П. |
2-3р. |
Широкий випад, тулуб тримати рівно |
|||
В.П.: ноги разом, гантелі притиснуті до плеч 1 – піднятися на носках 2 – В.П. |
6-8р. |
Пружні рухи |
|||
В.П.: ноги разом, гантелі притиснуті до плеч Почергово: присід, підскок |
8-10р. |
Спина пряма |
|||
7 |
Скласти штучний інвентар |
10-15сек. |
По черзі |
||
ІІ. Основна частина |
30хв. |
Учні які за станом здоров’я віднесені до підготовчої та спеціальної груп, виконують тільки ті вправи, які їм не протипоказані |
|||
Перегляд відеоматеріалу у виконанні кращих гравців |
|
|
|||
1 Станція |
4-5хв. |
З близької дистанції, по центру або збоку від кошика. М’яч знаходиться на всіх 5 пальцях. Тіло витягнуто. Погляд спрямований у точку попадання. М’яч посилається плавно. Супровід м’яча рукою як можна вище. Після випуску м’яча кісті до низу |
|||
Кидок волейбольного м’яча у кошик: - двома руками від грудей - однією рукою від плеча - в кроці у стрибку |
|||||
2 Станція |
4-5хв. |
М’яч підкорюється гравцю, а не навпаки. Коліна зігнуті, тіло трохи подано вперед. Голову та плечі тримати прямо. Долоня зігнута у вигляді чашечки. М’яч торкається до руки як можна довше |
|||
Високе та низьке ведення м’яча: - лівою, правою, почергово по прямій лінії - лівою та правою рукою ударяючи м’ячем по гімнастичній лаві - крокуючи по гімнастичній лаві ударяючи м’ячем об підлогу передача м’яча після ведення - передача м’яча після ведення з відскоком від підлоги - ловіння та передача м’яча в русі партнеру, який теж рухається - ловіння та передача м’яча в русі партнеру, який теж рухається з відскоком від підлоги |
|||||
3 Станція |
4-5хв. |
Ноги розставлені, коліна зігнуті, тіло трохи подати вперед, м’яч зручно тримати на рівні грудей. Передачу виконувати за допомогою кроку. Пальці широко розставлені. Руки випрямити повністю |
|||
Ловіння та передача м’яча двома руками від грудей в русі, |
|||||
4 Станція |
4-5хв. |
Тулуб тримати вертикально з незначним нахилом вперед. Рух рук вперед-назад допомагає бігуну |
|||
Загальна фізична підготовка, розвиток фізичних якостей (швидкість, координація рухів, спритність). - 12345678 біг по штучній драбині - біг лівим, правим боком з наступанням лівою (правою) ногою на штучну драбину - біг з високим підніманням стегна - біг з закидом гомілки - прискорення з різних в.п. |
|||||
5 Станція |
4-5хв. |
Рух стегон стрибуна вперед-догори. Звернути увагу на групування ніг, тулуб не нахиляти вперед |
|||
Загальна фізична підготовка: розвиток фізичних якостей (стрибучості, швидкісно-силові) - стрибки з поворотами на 90°,180° - вистрибування з присіду - стрибок в «глибину» з висоти 40см. - стрибок у довжину з місця |
|||||
«Кругова естафета» Група ділиться на 4 команди. Команди шикуються у колони. В руках у направляючих м’яч. По сигналу перші номери пробігають коло та передають м’яч збоку останньому гравцю, той передає його наступному і т.д. до другого номера, ті отримавши м’яч пробігають коло і т.д. |
Кожен з гравців пробігає одне коло |
Перемагає команда, яка перша закінчить естафету. М’яч передавати стоячи боком один до одного з рук в руки |
|||
Теж саме, але гравці пробігають коло з веденням м’яча правою рукою та передаючи м’яч над головою стоячи спиною один до одного |
Кожен з гравців пробігає одне коло |
Перемагає команда, яка перша закінчить естафету. М’яч передавати прямими руками. |
|||
Теж саме, але гравці пробігають коло з веденням м’яча лівою рукою та передаючи м’яч між ногами |
Кожен з гравців пробігає одне коло |
Перемагає команда, яка перша закінчить естафету. М’яч підлоги не торкається |
|||
Шикування теж саме, але м’яч у других номерів. За сигналом перший номер виконує ривок на 3-4м та отримує передачу від другого номера. Зловивши м’яч перші оббігають майданчик з почерговим веденням м’яча правою та лівою руками, виконуючи передачу третьому гравцю. Як тільки перший гравець зробив передачу третьому, другий в цей час виконує ривок на 3-4м та отримує передачу від третього |
Кожен з гравців пробігає одне коло |
Перемагає команда, яка перша закінчить естафету. М’яч приймати стоячи боком до напрямку руху |
|||
ІІІ. Заключна частина |
3хв. |
|
|||
1. |
Біг |
1,5-2круга |
Темп повільний, в колону по одному. Дистанція 1-2 кроки |
||
2. |
Ходьба з виконанням вправ на релаксацію |
20-30м |
Відновити дихання, привести організм в спокійний стан |
||
3. |
Шикування, підведення підсумків уроку |
30-40сек |
|
||
4. |
Домашнє завдання |
30-40сек |
Індивідуальне |
||