Метою вивчення етики в загальноосвітній школі є: підготувати учнів до взаємодії з соціальним середовищем, сформувати в них соціалізуючі та комунікативні навички, почуття власної гідності, відповідальність, збагатити досвід емоційно-оцінної діяльності, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі.
Крім того, Державний стандарт галузі передбачає засвоєння учнями таких елементів змісту освіти, як «цінності в житті людини й суспільства», «індивідуальність», «вільний розвиток людини», «свобода і відповідальність», «толерантність», «мораль», «етика і етикет».
Завдання навчального предмету «етика»:
За програмою:
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 5-6 класи «Етика» - Х.: Видавнича група «Основа», 2005.
Підручник:
О. Данилевська, О. Пометун «Етика.» Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. К., «Генеза», 2006.
|
Зміст програмового матеріалу 6 клас |
Дата |
Прим. |
1 |
Навіщо вивчати етику |
|
|
|
Тема 1. Прагнімо вершин добра |
|
|
2 |
Навіщо вивчати етику |
|
|
3 |
У чому цінність життя |
|
|
4 |
Чому моральні цінності визначають як життєві орієнтири |
|
|
5 |
У чому сила любові |
|
|
6 |
Що означає біти справедливим |
|
|
7 |
Як відрізнити моральний ідеал від кумира |
|
|
8 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 2. Бережімо світ – довкола і в собі |
|
|
9 |
Якими є моральні правила відносин між людиною і природою |
|
|
10 |
Як пов’язані довкілля і здоров’я людини |
|
|
11 |
Що таке мистецтво керувати собою |
|
|
12 |
Яку роль відіграють емоції та почуття в житті людини |
|
|
13 |
Як стати розвиненою людиною |
|
|
14 |
Узагальнення |
|
|
15 |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 3. Спілкуймося з відкритими серцями |
|
|
16 |
Що означає бути моральною людиною |
|
|
17 |
Як мораль регулює відносини між людьми |
|
|
18 |
Що означає поважати інших |
|
|
19 |
У чому виявляється милосердя |
|
|
20 |
Чому ми прагнемо віри |
|
|
21 |
Чому в кожної людини своя дорога до храму |
|
|
22 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 4. Будьмо громадянами |
|
|
23 |
Якою є мораль демократичного громадянського суспільства |
|
|
24 |
Як обираємо життєвий шлях |
|
|
25 |
Якими є права й обов’язки людини в демократичному суспільстві |
|
|
26 |
Як розуміють справедливість у сучасному демократичному суспільстві |
|
|
27 |
Яка роль моралі і права в демократичному суспільстві |
|
|
28 |
Що означає бути громадянином демократичної держави |
|
|
29 |
Що таке громадянська позиція людини |
|
|
30 |
Якими мають бути відносини між народами в багатонаціональній демократичній державі |
|
|
31 |
Як виявити повагу до національних традицій, звичаїв, та обрядів інших народів |
|
|
32 |
Узагальнення. |
|
|
33 |
Тематичне оцінювання. |
|
|
34 |
Підсумкове узагальнення.
|
|
|
35 |
Підсумкове узагальнення. |
|
|