Сілабус дисципліни "Професійна етика"

Про матеріал
Сілабус дисципліни "Професійна етика" для студентів фахової передвищої освіти спеціальності "Будівництво та цивільна інженерія"
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 

ДНЗ «Вище професійне училище №2 м.Херсона»

 

 

                                                           

ЗАТВЕРДЖУЮ

 Заст. директора з НВР

                                                                                                             Л.Л.Воїнова

“______”_______2020  року

 

 

 

 

 Професійна етика

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

галузь знань 19 «Архітектура та будівництво»

освітньо-професійна програма «Будівництво та експлуатація будівель і споруд»

спеціальності  192  «Будівництво та цивільна інженерія»

 

 (Шифр за ОПП – ВБ 2.7. (ПП 2.20))

Освітній рівень: фаховий молодший бакалавр

 

 

 

               Вид дисципліни       вибіркова

Мова викладання, навчання та оцінювання  українська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схвалено  на засіданні циклової випускової комісії. Протокол №    від          2020 р.

Голова циклової випускової комісії                           Лисенко О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва поля

Детальний контент

1

Освітньо-професійна програма

«Будівництво та експлуатація будівель і споруд»

2

Код і назва спеціальності

192  «Будівництво та цивільна інженерія»

3

Код і назва дисципліни

ВБ 2.7. (ПП 2.20) «Професійна етика»

4

Кількість ЄКТС кредитів

1

5

Рік навчання:               

1

6

Семестр:

2

7

Кількість кредитів:  

1

8

Мова викладання:

українська

9

Компетентності, знання,

вміння, розуміння, якими

оволодіє здобувач освіти в процесі навчання

Метою вивчення дисципліни є: надання знань, навичок та здатностей (компетенції) щодо розуміння основних морально-етичних цінностей, принципів, норм та категорій, застосування діяльності, а також формування моральної культури, відчуття відповідальності та обов’язкового дотримання вимог моралі, розкрити систему формування світогляду.

Компетентності та програмні результати навчання з дисципліни «Професійна етика»:  прищеплення у студентів навичок самостійного опрацьовування навчальної та наукової літератури в процесі підготовки до питань, що виносяться на семінарське заняття, а також в процесі самостійного написання рефератів;  прищеплення їм навичок творчо мислити, самостійно формулювати, викладати та аргументувати свої думки; вироблення у студентів здатності зв’язувати та самостійно аналізувати психолого-правові явища; здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу і синтезу;  здатність застосовувати знання в професійній діяльності у стандартних та окремих нестандартних ситуаціях; визначати вагомість та переконливість аргументів в оцінці заздалегідь невідомих умов та обставин; давати короткий висновок щодо окремих проблем з достатньою обґрунтованістю; оцінювати недоліки і переваги аргументів, аналізуючи відому проблему; виявляти, аналізувати та розв’язувати конкретні проблеми етичного характеру, що виникають у роботі , виокремити їх спільні та відмінні риси;  аналізувати конкретні життєві ситуації на предмет визначення наявності чи відсутності порушення норм професійної етики та моралі, пропонувати варіанти вирішення ситуації, оперуючи правовими та іншими соціальними нормами. Предметом вивчення навчальної дисципліни як філософської науки про мораль і моральність є основні та специфічні етичні категорії та їх взаємозв’язок, головні тенденції і протиріччя в розвитку етичної думки, структура, сутність і функції моралі; моральна сутність професії,; етика спілкування. Міждисциплінарні зв’язки:  культурологія; основи правових знань; історія України; філософія.

10

Результати навчання

здобувача освіти

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: - сутність та особливості етики, професійної етики, - що таке мораль та її специфіку на різних історичних етапах розвитку людства; - основні трактування базових етичних категорій; - види, принципи та кодекси професійної етики; - структуру моралі та моральної свідомості.

Уміти : - оцінювати дії і події повсякденного життя з позицій добра і зла; - використовувати принципи професійної етики в процесі своєї професійної діяльності; - виявляти, аналізувати та розв’язувати конкретні проблеми етичного характеру, аналізувати конкретні життєві ситуації на предмет визначення наявності чи відсутності порушення норм професійної етики та моралі, пропонувати варіанти вирішення ситуації, оперуючи правовими та іншими соціальними нормами.

 

11

Система оцінювання

відповідно до кожного

завдання для складання

заліку

 

Критерії оцінювання результатів навчання.

 Під час вивчення дисципліни застосовується поточний, модульний та підсумковий контроль. Поточний контроль проводиться для оцінювання рівня навчальних досягнень під час семінарських  занять та якості виконання індивідуальної і самостійної роботи та передбачає перевірку рівня засвоєння знань, умінь і навичок студентом з кожного окремого модуля навчальної дисципліни. Поточний контроль – проведення семінарських занять, відпрацювання академічних заборгованостей. Поточний контроль під час проведення семінарських занять передбачає перевірку рівня засвоєння знань, умінь і навичок студентом з кожного окремого навчального (змістового) модуля навчальної дисципліни та їх корекцію. Прозорість оцінювання рівня знань студентів забезпечується чіткими критеріями.

Модульний контроль – визначає якість виконаної студентом навчальної роботи з певного навчального (змістового) модуля та оцінюється за сукупними підсумками поточної успішності, включаючи виконану індивідуальну, самостійну та модульну контрольну роботу. Підсумковий контроль – виставляється як сума балів з усіх модулів навчальної дисципліни та обраховується, як правило, як середнє арифметичне складових модулів. По закінченню вивчення навчальної дисципліни студент складає семестровий залік.

Засобами оцінювання та методами демонстрування студентами результатів вивчення дисципліни «Професійна етика» є: - усний виступ; - виконання письмового завдання; - тестування; - есе, дайджест; - реферат; - складання словника основних термінів, що визначені програмою курсу; - ведення опорного конспекту лекцій; - письмова контрольна робота; - інші види навчальної роботи

 ( участь у гуртках, наукових конференціях тощо); - підсумкова модульна робота

12

Якість освітнього процесу

 

Дотримання принципів академічної доброчесності https://classroom.google.com/c/MjEyMjY2NzEzODc332ороtv

Оновлення робочої програми дисципліни – 2020 р. http://vpu-2.web.optima.com.ua

13

Методичне забезпечення

 

1. Комплекс навчально-методичного забезпечення навчальної дисципліни "Професійна етика»  підготовки фахового молодшого бакалавра за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» ВПУ№2 м.Херсона; розробник Воїнова Л.Л.

– Херсон, 2020. – 46 с.

2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Професійна етика» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с.  3.Методичні вказівки до семінарських занять з дисципліни «Професійна етика» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 82 с.

4.Методичні вказівки до лекційних занять з дисципліни «Професійна етика» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 189 с.

14

Розробник силабусу

(посада, ПІБ, ел.пошта)

Викладач Воїнова Людмила Леонідівна

Е-mail: lyuda.voinova7@gmail.com

15

Номер аудиторії

301

                                                     Опис дисципліни

Мета дисципліни – надати студентам цілісне розуміння кола проблематики професійної та корпоративної етики як актуальних галузей знання та практики.

Особливiстю професійної етики  як навчального предмета є його спрямованiсть на використання знань, умiнь i навичок у життi. Навчання у кiнцевому результатi має не тiльки дати суму знань, а й сформувати достатнiй рiвень компетенцiї. Тому складовими навчальних досягнень студентів з курсу професійної етики є не лише володiння навчальним матерiалом та здатнiсть його вiдтворювати, а й умiння та навички знаходити потрiбну iнформацiю, аналiзувати її та застосовувати в стандартних i нестандартних ситуацi­ях у межах вимог навчальної програми до результатiв нав­чання.

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

Кількість кредитів  – 1

Галузь знань

19 «Архітектура та будівництво»

Дисципліна за вибором

Змістових модулів – 5

 

Спеціальність (професійне

спрямування):

192 «Будівництво та цивільна інженерія»

 

Рік підготовки:

1-й

Семестр

Загальна кількість годин – 30

2-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 1

самостійної роботи студента – 0,5

Освітньо-кваліфікаційний рівень:

Фаховий молодший

бакалавр

15 год.

Лабораторні

-

Семінарські  заняття

6  год.

Самостійна робота

9 год.

Індивідуальні завдання: 0 год.

Вид контролю: залік.                              

 

 

 

Структура навчальної дисципліни

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

сем.

заняття.

сам.роб.

Модульний кон-троль

1

2

3

4

5

 

6

Вступ. Завдання і значення етики для формування сучасного фахівця. Професійна етика: сутність, основні принципи та категорії.

1

1

 

 

 

Змістовий модуль   1. Система норм морального поводження

2

1

1

 

 

Змістовий модуль   2.  Характеристики ділового спілкування.

7

4

1

3

 

Змістовий модуль   3.  Професійна етика та моральна свідомість

4

2

1

1

 

Змістовий модуль   4.  Психологічна структура спілкування.

6

3

1

2

 

Змістовий модуль   5.  Принципи і категорії етики та їх прояв в професійній діяльності

10

5

2

3

 

Разом:

30

15

6

9

залік

                                                               4.Теми  лекцій

№ п/п

Назва теми

Кількість годин

1

Вступ. Завдання і значення етики для формування сучасного фахівця. Професійна етика: сутність, основні принципи та категорії.

1

 

Змістовий модуль  1. Система норм морального поводження

1

2

Умови виникнення і призначення професійної етики

1

 

Змістовий модуль  2. Характеристики ділового спілкування.

3

3

Поняття спілкування, його класифікація

1

4

Особливості управлінського спілкування.

1

5

Техніка ділового спілкування.

1

 

Змістовий модуль  3. Професійна етика та моральна свідомість

2

6

Специфіка професійної моралі та професійної етики

1

7

Загальнообовязкові та особові форми вираження моральної вимоги

1

 

Змістовий модуль 4. Психологічна структура спілкування.

3

8

Культура спілкування і етикет

1

9

Особливості роботи керівника і норми його поведінки

1

10

Типи рівноправнихї партнерів

1

 

Змістовий модуль  5. Принципи і категорії етики та їх прояв в професійній діяльності

5

11

Вибір професії- моральна проблема . Професійний та корпоративний кодекси.

1

12

Соціальні ідеали та моральні принципи нашого сучасника

1

13

Переговорний процес

1

14

Підготовка до проведення наради

1

15

Ділове листування

 

 

Разом:

15

Семінарські заняття

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

 

Змістовий модуль  1. Система норм морального поводження

1

 

Визначення основних понять і принципів дисципліни

1

 

Змістовий модуль  2. Характеристики ділового спілкування.

2

1

Технологія телефонної розмови

1

 

Змістовий модуль 4. Психологічна структура спілкування.

1

3

Принципи переговорного процесу.Ділові листи та ділові прийоми

1

 

Змістовий модуль  5. Принципи і категорії етики та їх прояв в професійній діяльності

3

4

Особливості роботи керівника і норми його поведінки

1

5

Види моральних конфліктів і способи їх вирішення в умовах професійної діяльності

1

6

Спілкування як науково-практична проблема. Залік

1

 

Разом

6

                                                        Самостійна робота

№ п/п

Назва теми

Кількість годин

 

 

Змістовий модуль  2. Характеристика ділового спілкування

3

1

Бесіда як основна функціональна форма спілкування лідера

1

2

Моральні аспекти управлінських рішень

1

3

Умови ефективного слухання.

1

 

Змістовий модуль  3. Професійна етика та моральна свідомість

1

4

Прояв категорій честі та гідності в професійній діяльності

1

 

Змістовий модуль  4. Психологічна структура спілкування

2

5

Техніка ділового спілкування

1

6

Пунктуальність

1

 

Змістовий модуль  5. Принципи і категорії етики та їх прояв в професійній діяльності

3

7

Принципи моралі: колективізм, гуманізм, справедливість. Категорії «добро» і «зло».

1

8

Совість як усвідомлене почуття морадьної відповідальності за свої дії та вчинки

1

9

Етикет спілкування із зарубіжними діловими партнерами

1

 

Разом

9

Рекомендована література

 

№ п/п

Підручники, навчальні посібники

Кількість примірників у бібліотеці

1

Аболіна Т. Г., Нападиста В. Г., Рихліцька О. Д. та ін.

Прикладна етика. Навч. посіб./ За наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр

учбової літератури», 2012. – 392 с.

1

2

Бралатан В. П., Гуцаленко Л. В., Здирко Н. Г.

Професійна етика. Навч. посіб.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 252 с.

1

3

Стоян Т. А. Діловий етикет : моральні цінності і культура поведінки

бізнесмена: навч. посібник / Стоян Т. А. – К. : Центр навч. літератури, 2004.

– 232 с.

1

4

Палеха Ю.І. Етика ділових відносин: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Кондор, 2008. – 354 с.НАГОРУ

1

5

Афанасьєв І. Діловий етикет : 2-е вид., перероб. і доп / Афанасьєв І. – К. :

“Альтерпрес”, 2001. – 352 с. – рос. мовою.

1

6

Блощинська В. Практикум з етики: Навч. посіб. – Ів.-Франківськ, 2003.

1

7

Галушко В. П. Діловий протокол та ведення переговорів / Галушко В. П.

Вінниця : НОВА КНИГА, 2002. – 223 с.

1

8

Мовчан В.С. Етика: Навчальний посібник. – 3-тє вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2007. – 412 с.

1

 

Політика оцінювання

  • Політика щодо дедлайнів та перескладання: Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (-10 балів). Перескладання модулів відбувається із дозволу навчального відділу за наявності поважних причин.
  • Розподіл балів: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Професійна етика»: поточний модульний контроль оцінюється від 0 до 100 балів включно протягом семестру. Семестровий контроль – залік, виставляється  за результатами ПМК (студент на сесію не виходить).
  • Політика щодо академічної доброчесності: Усі письмові роботи перевіряються на наявність плагіату і допускаються до захисту із коректними текстовими запозиченнями не більше як 20%. Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в тому числі із використанням мобільних девайсів).
  • Політика щодо відвідування: Відвідування занять є обов’язковим компонентом оцінювання, за яке нараховуються бали. За об’єктивних причин (наприклад, карантин, хвороба, паралельне навчання) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу шляхом виконання завдань, розміщених у системі дистанційного навчання ClassRoom.

                                                              Оцінювання

              Остаточна оцінка за курс розраховується наступним чином:

Аудиторна робота – практичні заняття та контрольні заходи

Самостійна робота

 

Сума

Змістовий модуль

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

 

15

15

15

15

15

5

5

5

5

5

100

 

Шкала оцінювання студентів:

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, заліку, практики

для заліку

90 – 100

А

10-12

відмінно 

відмінно 

добре

задовільно

82-89

В

9

добре

74-81

С

7-8

64-73

D

6

задовільно

60-63

Е

4-5

35-59

FX

3

 

незадовільно з можливістю

повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-34

F

1-2

 

 

незадовільно з обов’язковим

повторним вивченням

дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Планування
Додано
14 вересня 2021
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку