Вступ.Що вивчає історія?

Про матеріал
За підручником: «Вступ до історії України та громадянської освіти» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт..Щупак І.Я.,Бурлака О.В.) Київ. «Оріон».2022 Програма: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.),
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙВ школі справу хоч яку. Починаєм по дзвінку. Тож хвилини не втрачаєм,Все нове запам’ятаєм. Всі готові до уроку? Гаразд. Я дужехотіла б, щоб гарний настрій не залишав васупродовж усього уроку.

Номер слайду 2

Що вивчає наука «Історія»Вступ.

Номер слайду 3

Познайомити учнів зі значеннями поняття “ історія “;Показати роль історії в житті однієї людини і житті людства;Ознайомити з життям і діяльністю найвидатніших істориків;Викликати в учнів інтерес до історії України і бажання вивчати її. Мета уроку:

Номер слайду 4

План уроку 1. Що таке історія і чому історія важлива. 2. Предмет шкільної історії. Засоби пізнання історії. 3. Чому історія важлива

Номер слайду 5

Минуле. Ріка себе рятує берегами,А для народу пам’ять – оберіг. Минуле – як заорані кургани,Вони існують, хоч і не видно їх. На світі можна втратити багато…Найбільша втрата – пам’ять поколінь. Це для народу рівнозначно страті –Минуле невіддільне, наче тінь. Як ви розумієте слова автора про минуле і його значення для кожного народу?

Номер слайду 6

Бесіда. Як називається ваш підручник? Хто його автори? Розгляньте малюнки на обкладинці підручника та на початку розділів. Як ви гадаєте, про що розповідає історія?

Номер слайду 7

Поява на Землі динозаврів і давньоєгипетських пірамід, відкриття нових земель і жорстокі війни, перший політ людини на Місяць і навіть ваше навчання в четвертому класі — усе це історія, усе це відбувалося колись.

Номер слайду 8

1. Уважно розгляньте колаж 2. Які події минулого він ілюструє? 3. Які події вам невідомі? 4. Які події хотіли б додати? Аргументуйте свій вибір.

Номер слайду 9

Розгляньте ілюстрований колаж «Засоби пізнання історії» (с. 11) і заповніть у зошиті порівняльну схему. Результати роботи обговоріть у класі.

Номер слайду 10

Історія – це: Розповідь про минуле всього людства, окремої країни. Розповідь про життя однієї людини. Розповідь про якийсь незвичайний епізод з життя людини. Розповідь про походження якоїсь речі, споруди

Номер слайду 11

Таким чином, слово «історія» має давньогрецьке походження й  перекладається як «дослідження», «розповідь про події». Цим терміном також називають науку, що вивчає минуле людських спільнот, які заселяли нашу планету від найдавніших часів; про заняття людей, їхні думки та дії.

Номер слайду 12

Наука «історія» ретельно досліджує, установлює достовірність історичних фактів, описує історичний процес, намагається пояснити зв’язок між тими чи іншими подіями і явищами.Історія людства різноманітна. Однак часто-густо навітьодну й ту саму подію описують по-різному. Історії можуть оповідати різні люди, а от встановлювати дійсні історичні факти і події — завдання вчених істориків.

Номер слайду 13

Іноді оповідачі фантазували у своїх розповідях, і тоді народжувалися легенди й міфи. Дехто намагався передати свої відчуття щодо подій минулого в ритмічній формі — і тоді з’являлися вірші й пісні. Розгляньте ілюстрації та дайте відповіді на запитання. 1. Пригадайте/дізнайтеся, чим відрізняються міфи і легенди. 2. Яке зображення є міфічним? 3. Яке зображення ілюструє найдавнішу історію людства? 4. На якій ілюстрації зображено події ХХІ ст.? Усно обґрунтуйте свою відповідь.

Номер слайду 14

Історію всіх народів світу називають всесвітньою історією. Історія розвитку людського суспільства на землях, які тепер об’єднує Україна, має назву історія України.

Номер слайду 15

Кліо — муза історії, її атрибути — згорток пергаменту або скрижаль (дошка з письменами). КЛІ0-муза історіїКЛІ0-муза історії

Номер слайду 16

Хвилинка відпочинку «Австралійський дощ»Піднімається вітер (потираємо руки). Падають перші краплини дощу(клацаємо пальцями). Почалася справжня злива (плескаємо долонями по стегнах). Злива перетворюється на бурю(тупцюємо). Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях). Стихає злива(плескаємо долонями по стегнах). Закінчується дощ, падають останні краплі(клацаємо пальцями). Шумить тільки вітер(потираємо долонями). Австралійський дощ скінчився. Сонце!(усі разом піднімають руки вгору).

Номер слайду 17

Першим істориком, «батьком історії» вважають грецького історика Геродота.Історик записував розповіді учасників війни, і назвав ці записи “історіями”.

Номер слайду 18

Нестор літописець. Давньоруський літописець, чернець Києво-Печерського монастиря Нестор уклав “ Повість минулих літ “ – один із найвидатніших літописів. У своїй праці розповів про давню історію нашої Батьківщини , описав події з 860 до 1111 року.

Номер слайду 19

Видатний український учений-історик. Автор понад 2 тисяч праць, 10-томної “ Історії України – Руси “. Михайло Грушевський(1866-1934)

Номер слайду 20

Завдання. З’ясуйте, у якому значенні вжито слово «історія» в нижче наведених реченнях.1. Історія про капітана Гранта багата на пригоди.2. Тернистий шлях історії нашого народу. 3.«Знаєш, друже, — вихопилось в балакучого хлопчика, — ну й історія зі мною сталась». 4.Історія досліджує, яким було життя людей у минулому.

Номер слайду 21

Розшифруйте хмаринку слів і складіть крилатий вислів. Як ви розумієте його значення? Спробуйте створити власний вислів на цю тему.

Номер слайду 22

Якщо запитати: «Навіщо вивчати історію у школі?» — то відповідь можна знайти в мудрості наших предків: Подивіться лишень добре Прочитайте знову. Тую славу. Та читайте Од слова до слова, Не минайте ані титли, Ніже тії коми, Все розберіть… та й спитайте Тойді себе: що ми?.. Чиї сини? Яких батьків? Тарас Шевченко

Номер слайду 23

«Уявний мікрофон» Інструкція: Передаючи маркер, як уявний мікрофон учні висловлюють по одній тезі що вони засвоїли. Наприклад: Сьогодні я дізнався/дізналась …На уроці я навчився/попрактикувався …Мені було важко …Мені було незрозуміло …Тепер я знаю, що …Мене здивувало …Я б хотів дізнатися, чому …

Номер слайду 24

Що вивчає курс “ Історія України “?Що означає слово “ історія “?Чому потрібно знати історію свого народу?Чи знаєш ти?

Номер слайду 25

1. Опрацювати Вступ, стр 7-13 підручника; Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нікітенко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шведкова Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Kopylova Svitlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Велика Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
15 серпня 2022
Переглядів
4351
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку