Минуле. Ріка себе рятує берегами,А для народу пам’ять – оберіг. Минуле – як заорані кургани,Вони існують, хоч і не видно їх. На світі можна втратити багато…Найбільша втрата – пам’ять поколінь. Це для народу рівнозначно страті –Минуле невіддільне, наче тінь. Як ви розумієте слова автора про минуле і його значення для кожного народу?
Наука «історія» ретельно досліджує, установлює достовірність історичних фактів, описує історичний процес, намагається пояснити зв’язок між тими чи іншими подіями і явищами.Історія людства різноманітна. Однак часто-густо навітьодну й ту саму подію описують по-різному. Історії можуть оповідати різні люди, а от встановлювати дійсні історичні факти і події — завдання вчених істориків.
Іноді оповідачі фантазували у своїх розповідях, і тоді народжувалися легенди й міфи. Дехто намагався передати свої відчуття щодо подій минулого в ритмічній формі — і тоді з’являлися вірші й пісні. Розгляньте ілюстрації та дайте відповіді на запитання. 1. Пригадайте/дізнайтеся, чим відрізняються міфи і легенди. 2. Яке зображення є міфічним? 3. Яке зображення ілюструє найдавнішу історію людства? 4. На якій ілюстрації зображено події ХХІ ст.? Усно обґрунтуйте свою відповідь.
Хвилинка відпочинку «Австралійський дощ»Піднімається вітер (потираємо руки). Падають перші краплини дощу(клацаємо пальцями). Почалася справжня злива (плескаємо долонями по стегнах). Злива перетворюється на бурю(тупцюємо). Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях). Стихає злива(плескаємо долонями по стегнах). Закінчується дощ, падають останні краплі(клацаємо пальцями). Шумить тільки вітер(потираємо долонями). Австралійський дощ скінчився. Сонце!(усі разом піднімають руки вгору).
Завдання. З’ясуйте, у якому значенні вжито слово «історія» в нижче наведених реченнях.1. Історія про капітана Гранта багата на пригоди.2. Тернистий шлях історії нашого народу. 3.«Знаєш, друже, — вихопилось в балакучого хлопчика, — ну й історія зі мною сталась». 4.Історія досліджує, яким було життя людей у минулому.
Якщо запитати: «Навіщо вивчати історію у школі?» — то відповідь можна знайти в мудрості наших предків: Подивіться лишень добре Прочитайте знову. Тую славу. Та читайте Од слова до слова, Не минайте ані титли, Ніже тії коми, Все розберіть… та й спитайте Тойді себе: що ми?.. Чиї сини? Яких батьків? Тарас Шевченко
«Уявний мікрофон» Інструкція: Передаючи маркер, як уявний мікрофон учні висловлюють по одній тезі що вони засвоїли. Наприклад: Сьогодні я дізнався/дізналась …На уроці я навчився/попрактикувався …Мені було важко …Мені було незрозуміло …Тепер я знаю, що …Мене здивувало …Я б хотів дізнатися, чому …