Навчальна програма курсу літньої школи "Ресурсний центр", лабораторія "Математика в літературі" для учнів 5-8 класів може використовуватись не тільки в літній школі, а і у вигляді спецкурсу.
КЗ «Спеціалізована школа з поглибленим вивченням окремих предметів І-ІІІ ступенів №4 Маріупольської міської ради Донецької області»
УЗГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора СШ№4 Директор СШ№4
____________І.І. Сорокіна ____________І.І. Москаленко
«_____»___________20__ р «_____»___________ 20__ р.
.
Навчальна програма курсу літньої школи «Ресурсний центр»
Лабораторія: «Математика у господарстві»
для учнів 5- 7 класів
2017 рік
Автор: вчитель математики Павлова Людмила Володимирівна
Рецензент: ____________________________________________________________
Затверджено педагогічною радою СШ№4
(протокол № _____ від “______” ____________ 2017)
Директор _______________ І.І. Москаленко
Експертиза методичної ради СШ№4:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Пояснювальна записка
«Вміння розв'язувати практичні задачі – таке ж практичне мистецтво, як вміння плавати або бігати. Йому можна навчитися тільки шляхом наслідування або вправи»
Д. Пойа
Актуальність даної проблеми пов’язана з тим, що положення математики в сучасному світі далеко не те, яким воно було сто чи навіть тільки сорок років тому. В процесі пізнання дійсності математика відіграє все важливішу роль. Сьогодні немає такої галузі знань, де в тій чи іншій мірі не використовувалися б математичні поняття і методи. Чи не правда, нам майже кожен день в житті доводиться обчислювати, ми постійно використовуємо знання про величини, що характеризують протяжності, площі, обсяги, проміжки часу і багато іншого. Математика потрібна і дітям для формування духовного обличчя, розвитку необхідних рис характеру, таких як терпіння, працьовитість.
Ще однією найважливішою причиною потреби людства в математиці є виховання в людині здатності розуміти зміст поставленої перед ним задачі, вміння правильно, логічно міркувати.
Математика потрібна всім людям на світі. Без математики людина не зможе вирішувати, міряти і рахувати. Без математики неможливо побудувати будинок, порахувати гроші в кишені, виміряти відстань. Якщо б людина не знала математики, вона б не змогла винайти літак і автомобіль, пральну машину і холодильник, телевізор і комп'ютер. У всіх школах дітей вчать математики, тому що математика найголовніше знання, яке навіть раніше поважали і обожнювали.
2. Основні цілі програми
▪ розвиток творчих здібностей, логічного мислення,
▪розширення загального кругозору дитини в процесі живого і забавного розгляду різноманітних практичних завдань і питань, розв'язуваних за допомогою однієї арифметики або первинних понять з елементарної геометрії;
3. Мета і завдання програми
Досягнення мети забезпечено за допомогою вирішення наступних завдань:
▪прищеплення учням інтересу до математики;
▪поглиблення і розширення знань учнів з математики при розв’язанні практичних задач у побуті;;
▪ розвиток математичного кругозору, мислення, дослідницьких умінь учнів;
▪ формування уявлень про математику як частини загальнолюдської культури, виховання інтересу до математики.
Календарно-тематичне планування
№ |
Тема заняття |
дата |
|
Практичні задачі.
|
|||
1-2 |
Проект «Математика в домі» Тема заняття: «Як розрахувати кількість шпалер на кімнату: основні способи та особливості їх застосування»
Д\З: виписати показники домашніх лічильників.
|
29.05.17 30.05.17 |
|
3-4 |
Проект «Економічна математика» Тема заняття : «Економічні розрахунки. Витрати на комунальні послуги» 1. З чого складаються витрати на електроенергію? 2. В яких одиницях вимірюється кількість витраченої електроенергії? 3. Як розрахувати кількість витраченої електроенергії? Д\з :Зміна за добу показників лічильника. |
31.05.17 01.06.17 02.06.17 |
|
5 -6 |
Проект «Зберігаючі технології» Тема заняття : «Енергозбереження»
|
06.06.17 07.06.17 |
|
7 -8 |
Проект «Пам’ятка господарю» Виготовлення презентаціі. |
08.06.17
|
|
9 |
Захист проектів. Підсумкове заняття. |
09.06.17 |
|
Список учнів літньої школи
|
|
29.05 |
30.05 |
31.05 |
01.06 |
02.06 |
06.06 |
07.06 |
08.06 |
09.06 |
1 |
Селецький Іван |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Біденко Єлизавета |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Макаренко Микита |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Бердніков Максим |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Точона Катерина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Лєбєдєва Марія |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Гумьоная Катерина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Савінцева Діана |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Бугреєв Гліб |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Комендо Катерина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Пономаренко Дмитро |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Заєц Ігор |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Найдьонов Валерій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Марченко Микита |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Голуб Анастасія |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Романюк Деніс |
|
|
|
|
|
|
|
|
|