Навчальна програма з інформатичної освітньої галузі за модельною програмою
Інформатика 5-6 кл. Ривкінд та ін.
5 клас
№ п/п |
Тема уроку |
Форма роботи |
Інструментарій оцінювання |
||
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» Тема 1. Інформаційні процеси та системи |
|||||
|
|||||
Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля
|
|||||
|
Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси. |
|
|
||
|
Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. |
||||
|
Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини |
||||
|
Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. |
||||
|
Види комп’ютерів |
||||
|
Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення. |
||||
|
Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Прикладні програми. |
||||
|
Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Визначення мети, розподіл обов’язків |
||||
|
Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Підбір та оформлення матеріалів |
||||
|
Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Представлення результатів роботи |
||||
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет |
|||||
|
|||||
Наскрізна змістова лінія «Здоров’я і безпека» Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи |
|||||
|
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі. |
|
|
||
|
Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті. |
||||
|
Безпечне використання Інтернету. Авторське право |
||||
|
Інтернет для навчання. |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Комп’ютерні презентації |
|||||
|
|||||
|
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. |
|
|
||
|
Види слайдів. |
||||
|
Уведення та вставлення текстів на слайдах |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Редагування і форматування текстів на слайдах. |
||||
|
Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів. |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Розробка групового проєкту Визначення мети, розподіл обов’язків |
||||
|
Розробка групового проєкту. Добір інформації |
||||
|
Розробка групового проєкту. Виступ з презентацією |
||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 4. Текстові документи |
|||||
|
|||||
Наскрізна змістова лінія «Громадянська відповідальність» Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав |
|||||
|
Програми для створення та опрацювання текстових документів. |
«Моя візитка» |
|
||
|
Об’єкти текстового документа, їх властивості. |
||||
|
Уведення і редагування тексту. Вставка символів. Перевірка правопису. |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Пошук та заміна фрагментів текстового документа. |
||||
|
Форматування символів, абзаців, сторінок. Друкування текстового документа |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 5. Алгоритми та програми |
|||||
|
|||||
|
Команди і виконавці. Система команд виконавця. |
|
|
||
|
Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів |
||||
|
Середовища проектування. Візуальні середовища проектування |
||||
|
Лінійні алгоритми і програми |
||||
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. |
||||
|
Алгоритми і програми з розгалуженнями. |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
|
Тестування алгоритмів і програм. |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
||||
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій |
|||||
|
|||||
Наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати |
|||||
|
Етапи виконання проєкту. |
|
|
||
|
Визначення ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту |
||||
|
Визначення завдань проєкту. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. |
||||
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. |
||||
|
Подання та оцінювання результатів виконання проєкту |
||||
|
Підсумковий урок |
||||
6 клас
№ з/п |
Тема |
|
|
|||
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» Тема 1. Цифрові пристрої. Цифрові технології |
||||||
[6 ІФО 3.1.1-2]
|
||||||
Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля |
||||||
|
Цифрові пристрої. Призначення цифрових пристроїв. |
|
|
|||
|
Використання цифрових пристроїв і технологій для реалізації інформаційних процесів. |
|||||
|
Класифікація цифрових пристроїв за призначенням |
|||||
|
Цифрові технології. Використання цифрових технологій. |
|||||
|
Використання цифрових інновацій для навчання, комунікації і творчості. |
|||||
|
Переваги і недоліки використання цифрових технологій в сучасному суспільстві |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|||||
|
Розробка навчального проєкту «Цифрові технології в моєму навчанні». |
|||||
|
Представлення навчального проєкту «Цифрові технології в моєму навчанні». |
|||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 2. Комп’ютерні презентації |
||||||
|
||||||
Наскрізна змістова лінія «Громадянська відповідальність» Виховання поваги до прав і свобод, зокрема, свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення й громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав |
||||||
|
Етапи створення комп’ютерної презентації. |
|
|
|||
|
Анімація об’єктів на слайді. |
|||||
|
Анімація слайдів. Налаштування показу комп’ютерної презентації |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|||||
|
Розробка групового проєкту Визначення мети, розподіл обов’язків |
|||||
|
Розробка групового проєкту. Добір інформації |
|||||
|
Розробка групового проєкту. Виступ з презентацією |
|||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Текстові документи |
||||||
|
||||||
Наскрізна змістова лінія «Здоров’я і безпека» Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи |
||||||
|
Списки в текстовому документі. |
|
|
|||
|
Таблиці в текстовому документі. |
|||||
|
Схеми та зображення в текстовому документі. Формати текстових документів. |
|||||
|
Виконання колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів». |
|||||
|
Добір матеріалів для колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів». |
|||||
|
Представлення колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів». |
|||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 4. Графічні зображення |
||||||
|
||||||
|
Базові поняття комп’ютерної графіки. Види комп’ютерної графіки |
|
|
|||
|
Створення, редагування і форматування зображень. |
|||||
|
Створення, редагування і форматування зображень. |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|||||
|
Шари, їх використання. |
|||||
|
Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. |
|||||
|
Створення тематичних малюнків для колективного альбому або виставки. |
|||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 5. Електронні таблиці |
||||||
|
||||||
Наскрізна змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати |
||||||
|
Поняття моделі. Види моделей. |
|
|
|||
|
Гіпотеза. Перевірка гіпотези з використанням моделі. Експеримент |
|||||
|
Табличний процесор. Арифметичні обчислення |
|||||
|
Табличний процесор. Стовпчасті та кругові діаграми |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|||||
|
Комп’ютерний експеримент. Опрацювання результатів експерименту |
|||||
|
Планування експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези |
|||||
|
Реалізація експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези |
|||||
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 6. Алгоритми та програми |
||||||
|
||||||
|
Алгоритми і програми з вкладеними циклами |
|
|
|||
|
Алгоритми і програми з вкладеними розгалуженнями. |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|||||
|
Алгоритми і програми з циклами з передумовою |
|||||
|
Алгоритми і програми з вкладеними циклами і розгалуженнями |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|||||
|
Планування роботи в процесі створення групового проєкту |
|||||
|
Розкладання задач на під задачі. Створення проєктів з окремих модулів. |
|||||
|
Колективна робота по створенню і налагодженню проєкту |
|||||
|
Представлення анімаційних проєктів |
|||||
Тема 7. Практикум з використання інформаційних технологій |
||||||
|
||||||
|
Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту |
|
|
|||
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту |
|||||
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту |
|||||
|
Вибір засобів для подання результатів проєкту. |
|||||
|
Подання та оцінювання результатів виконання проєкту |
|||||
|
Підсумковий урок |
|||||