Урок №1
Національна економіка як ціле
Не знаєш, що робити – роби добро!!!
Питання:
Література: Крупська Л.П. Економіка. 11 клас. Рівень стандарту. Академічний рівень: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – Х.: Видавництво «Ранок», 2011, теми 6 – 8, ст. 110 – 160.
І. Загальні результати національного виробництва
1.1. Національна економіка – сукупність виробничих відносин певного суспільно-економічного об’єднання, економічний базис суспільства, що включає відповідні галузі та види виробництва.
1.2. Суб’єкти макроекономіки:
1.3. Сукупний попит (AD) відображає різні обсяги товарів і послуг, які вітчизняні споживачі, підприємства, держава та зарубіжні покупці всі разом готові придбати за кожного можливого рівня цін.
1.4. Сукупна пропозиція (AS) – загальна кількість товарів і послуг, які можуть бути запропоновані за різних рівнів цін.
1.5. Макроекономічна рівновага – ситуація, коли в економіці сукупний попит повністю поглинає сукупну пропозицію, тобто вартість вироблених товарів і послуг дорівнює вартості придбаних і сплачених товарів і послуг.
1.6. Валовий внутрішній продукт (ВВП) – це ринкова вартість усієї сукупності кінцевих товарів і послуг, вироблених у країні за певний проміжок часу, як правило, за рік.
1.7. Валовий національний продукт (ВНП) враховує вартість річного обсягу кінцевих товарів і послуг, вироблених із ресурсів, які належать громадянам певної країни, незалежно від місця розташування цих ресурсів.
1.8. Способи розрахунку ВВП:
1) за сумою витрат на придбання товарів і послуг , де Y – ВВП, C – особисті споживчі витрати домашніх господарств, I – валові приватні інвестиції (витрати підприємців , G – державні видатки, - витрати іноземців.
2) за сумою доходів, отриманих у процесі виробництва товарів та послуг де Y – ВВП, - заробітна плата, - рента, – позичковий відсоток, - прибуток підприємств, - амортизаційні відрахування, - непрямі податки на бізнес.
1.9. Поточні ціни – це фактичні ціни того року, який є предметом обліку або аналізу.
1.10. Номінальний ВВП – річний обсяг кінцевих товарів і послуг, виражений у поточних цінах.
1.11. Реальний ВВП – річний обсяг кінцевих товарів і послуг, виражений у постійних (незмінних) цінах, тобто в цінах базового року.
1.12. Дефлятор ВВП – коефіцієнт, що використовується для коригування грошового вираження ВВП з урахуванням динаміки цін.
.
ІІ. Економічні коливання, безробіття та інфляція
2.13. Економічний цикл – період часу, протягом якого економіка послідовно проходить певні фази розвитку від однієї кризи до початку іншої.
2.14. Фази економічного циклу:
- Криза – скорочення обсягів виробництва, зниження ділової активності підприємства, падіння цін на продукцію, зростання безробіття, збільшення ставки банківського відсотка.
- Депресія – обсяги виробництва вже не скорочуються, але і не зростають: поступово зменшуються товарні запаси, сповільнюється зниження цін, ставка банківського відсотка знижується до мінімуму.
- Пожвавлення – пристосування господарського життя підприємств до нових умов функціонування, зростають ціни на продукцію, зайнятість, відсоткові ставки, збільшуються обсяги виробництва й обсяги капіталовкладень.
- Піднесення – обсяги виробництва перевищують докризовий рівень, спостерігається стрімке зростання капіталовкладень, курсів акцій, відсоткових ставок.
2.15. Безробіття – це вимушена незайнятість частини економічно активного, працездатного населення.
2.16. ЕАН (робоча сила) – населення країни віком від 16 років, яке має роботу або активно її шукає.
2.17. Повна зайнятість – такий рівень зайнятості, при якому число людей, що шукають роботу, дорівнює числу вільних робочих місць.
2.18. Інфляція – процес знецінення грошей внаслідок переповнення ними каналів товарно-грошового обігу, зниження купівельної спроможності грошей.
ІІІ. Державне регулювання економіки
3.19. Податки – це обов’язкові платежі, що вносяться до державного бюджету юридичними та фізичними особами.
3.20. Державний бюджет – централізований загальнодержавний фонд грошових коштів, головний фінансовий план держави.
3.21. Фіскальна (бюджетно-фінансова) політика – цілеспрямоване регулювання податків і державних видатків для досягнення вибраних макроекономічних завдань.
Урок №2
Ми не знаємо, які межі людських можливостей.
В погоні за щастям люди заходять набагато більше того,
що здавалась їхньою межею. Потенціал кожного з нас
безмежний і ще не задіяний
Роберт Кригель (бізнес-консультант)
Фронтальне опрацювання матеріалу
Економічний потенціал суспільства
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Проведіть SWOT-аналіз.
Цей акронім (SWOT) може бути представлений візуально у вигляді таблиці:
|
Позитивний вплив |
Негативний вплив |
Внутрішнє середовище |
Strengths (Сильні сторони) |
Weaknesses (Слабкі сторони) |
Зовнішнє середовище |
Opportunities (Можливості) |
Threats (Загрози) |
ІНСТРУКЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ ТЕХНІКИ
|
S |
W |
О |
Т |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
Ймовірні записи учнів
S |
W |
O |
T |
сильні |
слабкі |
можливості |
загрози |
1.Запаси вугілля, сировина для ЧМ, запаси марганцевої руди |
Енергетика 30%, старе обладнання шахт,заводів |
Альтернативні джерела енергії,новітні технології,інвестиції |
Енергетична криза,залежність від імпорту паливних ресурсів |
2.Чорноземи 30% світу, сприятливі агрокліматичні умови |
Старе технічне оснащення с/г,збір низького урожаю,деградація земель, старі технологічні підходи |
Експорт с/г продукції,нові технології,нове технічне оснащення |
Завіз іноземних продуктів харчування, деградація земель, низька врожайність
|
3.Достатнє зволоження переважної території України |
Засухи на півдні |
Зрошування с/г земель на півдні, підвищення врожайності |
Засухи, втрата врожаю |
4.Продуктивні ліси Карпат, Полісся |
Залісненість 14% |
Збільшення площ лісів |
Недостатня кількість лісоматеріалу, зменшення площ лісів,екологічні наслідки на вирубаних територіях |
5.Достатня кількість об’єктів рекреації оздоровчого та туристичного напрямку |
Низький рівень сервісу, застаріла інфраструктура |
Створення умов для збільшення потоку відпочиваючих, прибутки для держави |
Втрата кількості відпочиваючих: своїх та іноземців |
6.Достатній розвиток науки |
Нестача коштів для впровадження наукових розробок у життя |
Впровадження НТР, економія ресурсів, підвищення продуктивності праці,покращення екології |
«Відплив умів»,старі технології |
7.Висока кваліфікація працівників |
Застарілі технології виробництва |
Створення нових робочих місць,підвищення ефективності праці, швидка перекваліфікація працівників відповідно до необхідних вимог |
Безробіття, зниження фінансових можливостей та життєвого рівня населення |
Завдання 3.
Відомо, що в країні існує макрорівновага. Визначте сукупні доходи, сукупні видатки та експорт країни на основі таких даних:
Споживчі видатки 419,6 млн. гр. од.
Інвестиційні видатки 385, 4 млн. гр. од.
Державні видатки 109, 3 млн. гр. од.
Імпорт 48, 9 млн. гр. од.
Рента 73, 0 млн. гр.. од.
Процент 115, 4 млн. гр. од.
Зарплата 562, 5 млн. гр. од.
Амортизація 69,9 млн. гр. од.
Прибуток 144,6 млн. гр. од.
Урок №3
Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене
любили, я сам перший люблю
Григорій Сковорода
Фронтальне опрацювання матеріалу
Способи розрахунку ВВП
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Повторіть тези 1.1 – 1.12 блоку №3 і дайте відповіді на питання:
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Про економіку країни N минулого року відомі такі показники (у млн. гр. од.):
Розрахуйте величину ВВП за доходами і витратами.
Завдання 3.
Урок №4
«Три речі роблять народ великим і багатим:
родючий ґрунт, діяльна промисловість і
легкість пересування людей і товарів»
Ф. Бекон
Фронтальне опрацювання матеріалу
Задачі на обчислення ВВП та НД
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
1.3. Які дії враховуються при підрахунку ВВП, а які ні? Поясни.
- Будівельник ремонтує власний дім.
- Лікар отримав пенсію за віком.
- Фермер купив новий комбайн.
- Фірма придбала вживаний автомобіль.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Виконайте письмово вправи:
2.1. Обчисліть номінальний ВВП у поточному році, якщо у базовому році реальний ВВП склав 140 млн. грошових одиниць, у поточному році він зріс на 3 %, водночас ціни за цей період зросли на 6 %.
2.2. Розрахуйте, яким був реальний ВВП у 2017 році, якщо за базовий взяти 2016 рік.
Дані наведені у таблиці:
Рік |
Номінальний ВВП |
Дефлятор ВВП |
2016 |
184 млрд.г.о. |
100 % |
2017 |
92 млрд.г.о. |
65 % |
Валові інвестиції 90 |
Відсотки за кредит 11 |
Заробітна плата працівників 250 |
Чистий експорт 6 |
Амортизація 13 |
Державні витрати 75 |
Споживчі витрати 280 |
Доходи від власності 4 |
Непрямі податки 18 |
Прибуток корпорацій 140 |
Рента 15 |
|
2.4. Нижче перелічено компоненти валового внутрішнього продукту Багатії за певний рік (млрд грн):
Особисті видатки на споживання 50
Чисті інвестиції 6
Державні закупівлі товарів і послуг 20
Рента 3
Прибуток акціонерних підприємств 10
Відрахування на споживання капіталу 16
Процент 8
Непрямі податки на бізнес 4
Заробітна плата 42
Трансферні платежі 6
Доходи індивідуальних власників 12
Чистий експорт 3
Чисті іноземні факторні доходи, 2
зароблені за кордоном
Обчисліть ВВП як суму видатків і суму доходів та НД.
Урок №5
Добрий розум, робить легким будь-який
спосіб життя
Григорій Сковорода
Фронтальне опрацювання матеріалу
Економічні коливання. Безробіття та інфляція
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Фрикційне - …
Структурне - ….
Циклічне - ….
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Розрахуйте:
Розв’язання
12 362 : 121 * 100= 10216,53 ( грн.)
Відповідь: 10216,53 ( грн.)
Домашнє завдання: Скласти власне резюме для роботодавця для пошуку роботи.
Урок №6
«Жодна людина не може довго бути лукавою –
мати одне обличчя для себе, а інше – для натовпу.
Зрештою вона сама перестане розуміти, яке з них справжнє»
Натанієль Хортон
Фронтальне опрацювання матеріалу
Податки і доходи держави, державний бюджет
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Повідомлення учнями про їхні резюме.
Завдання 3.
Виконайте економічний диктант «Податки», запропоновані вчителем.
Завдання 4.
Виконати кросворд, запропонований вчителем.
Урок №7
ПРАКТИЧНА РОБОТА №3
Аналіз змін ВВП України для оцінки загального стану економіки
МЕТА:
ХІД РОБОТИ
Валовий внутрішній продукт України за 1996-2014 роки
Рік |
Номінальний ВВП млн. гривень |
Відсоток зміни реального ВВП до попереднього року, % |
Відсоток зміни реального ВВП до 1996 року, % |
1996 |
81519 |
- |
- |
1997 |
93365 |
-3,02 |
97,0 |
1998 |
102593 |
-1,98 |
95,1 |
1999 |
130442 |
-0,12 |
94,9 |
2000 |
170070 |
9,69 |
104,1 |
2001 |
204190 |
8,80 |
113,3 |
2002 |
225810 |
5,29 |
119,3 |
2003 |
267344 |
9,48 |
130,6 |
2004 |
345113 |
11,81 |
146,0 |
2005 |
441452 |
3,07 |
150,5 |
2006 |
544153 |
7,53 |
161,8 |
2007 |
720731 |
8,25 |
175,2 |
2008 |
949864 |
2,26 |
179,2 |
2009 |
913345 |
-15,11 |
152,1 |
2010 |
1085935 |
0,24 |
152,4 |
2011 |
1316600 |
5,47 |
160,8 |
2012 |
1408889 |
0,23 |
161,2 |
2013 |
1454931 |
0,01 |
161,2 |
2014 |
1314594 |
-6,55 |
150,6 |
Завдання1. Проаналізуйте динаміку валового внутрішнього продукту України і побудуйте графік змін реального ВВП України відносно 1996 року.
Дайте відповіді на питання:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
4) Визначте роки, коли в Україні спостерігалися такі фази економічного циклу: - спад _______________________________________________________
Завдання 2. Дефлятор ВВП у 2009 році дорівнював 113%, порівняно з 2008 роком, а чисельність населення України становила 45,9 млн. осіб. Використовуючи ці дані та показники таблиці обчисліть:
- реальний ВВП України за 2009 рік
Реальний ВВП = = ------------------ = _______________________
- реальний ВВП України на душу населення за 2009 рік
Реальний ВВП на душу населення = = ----------- = _________
Завдання 3. Проаналізуйте дані і дайте відповіді на питання:
Завдання 4. Економічна наука і статистика використовують такі показники, що вимірюють обсяги національного виробництва: номінальний і реальний ВВП, відсоткова зміна реального ВВП, ВВП на душу населення в національних грошових одиницях і за паритетом купівельної спроможності та багато інших. Поясніть, чому в економічному аналізі застосовують стільки різних показників?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Урок №8
«Раніше я казав: «Я сподіваюся, що все зміниться».
Потім я зрозумів, що існує єдиний спосіб,
щоб все змінилося – змінитися мені самому»
Джим Рон
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Національна економіка як ціле
1 варіант
Програма С (1 – 4 бали)
А |
Б |
В |
Г |
Попереднього року |
Наступного року |
Поточного року |
Базового року |
А |
Б |
В |
Г |
Податки на прибутки корпорацій |
Дивіденди |
Рента |
Чистий експорт |
А |
Б |
В |
Г |
Інвестиційних витрат підприємців |
Державних витрат |
Споживчих витрат домогосподарств |
Витрати іноземців |
А |
Б |
В |
Г |
Сукупні витрати |
ВВП за доходами |
ЧВП |
Доходи домогосподарств і підприємств |
Програма В (5 – 8 балів)
Виконати програму С.
а) величину робочої сили;
б) рівень безробіття.
Програма А (9 – 12 балів)
Виконати програму В.
Експорт 2200 |
Непрямі податки 1600 |
Дивіденди 300 |
Чисті приватні інвестиції 800 |
Амортизація 1000 |
Податки на доходи корпорацій 400 |
Заробітна плата 4500 |
Трансфертні платежі 2300 |
Державні закупівлі товарів і послуг 2800 |
Проценти на капітал 900 |
Рента 500 |
Дохід індивідуальних власників 200 |
Споживчі витрати 6500 |
Імпорт 3300 |
Внески на соціальне страхування 425 |
Нерозподілені прибутки корпорацій 600 |
Податки на особисті доходи 925 |
|
Обчисліть ВВП країни за сумою доходів і за сумою витрат.
Раніше я казав: «Я сподіваюся, що все зміниться».
Потім я зрозумів, що існує єдиний спосіб,
щоб все змінилося – змінитися мені самому»
Джим Рон
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Національна економіка як ціле
2 варіант
Програма С (1 – 4 бали)
А |
Б |
В |
Г |
Не має бажання працювати |
Навчається в навчальному закладі |
Проходить службу в армії |
Тимчасово не працює і шукає місце роботи |
А |
Б |
В |
Г |
Кошторис витрат держави |
Заощадження держави |
Державна скарбниця |
Фінансовий план надходжень і державних витрат |
А |
Б |
В |
Г |
Рецесія, депресія |
Пожвавлення, піднесення |
Рецесія, піднесення |
Рецесія, пожвавлення |
А |
Б |
В |
Г |
Продаж товарів за кордон |
Експорт з екологічно-чистих країн |
Різниця між експортом та імпортом |
Різниця між імпортом та експортом |
Програма В (5 – 8 балів)
Виконати програму С.
а) величину робочої сили;
б) рівень безробіття.
Програма А (9 – 12 балів)
Виконати програму В.
Валові інвестиції 90 |
Відсотки за кредит 11 |
Заробітна плата працівників 250 |
Чистий експорт 6 |
Амортизація 13 |
Державні витрати 75 |
Споживчі витрати 280 |
Доходи від власності 4 |
Непрямі податки 18 |
Прибуток корпорацій 140 |
Рента 15 |
|
Раніше я казав: «Я сподіваюся, що все зміниться».
Потім я зрозумів, що існує єдиний спосіб,
щоб все змінилося – змінитися мені самому»
Джим Рон
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Національна економіка як ціле
3 варіант
Програма С (1 – 4 бали)
А |
Б |
В |
Г |
Особистий прибутковий податок |
Податок на прибуток корпорацій |
Платежі за обов’язковим соціальним страхуванням |
Податок на додану вартість |
А |
Б |
В |
Г |
Фрикційним безробіттям |
Циклічним безробіттям |
Структурним безробіттям |
Усіма формами безробіття |
А |
Б |
В |
Г |
Підвищення цін на товари першої необхідності |
Масового зниження цін |
Масового підвищення цін |
Одночасного підвищення цін на предмети споживання і пропорційного зниження цін на засоби виробництва |
А |
Б |
В |
Г |
Прямі і непрямі |
Прогресивні і регресивні |
Прогресивні і пропорційні |
Тверді і прогресивні |
Програма В (5 – 8 балів)
Виконати програму С.
а) величину робочої сили;
б) рівень безробіття.
Програма А (9 – 12 балів)
Виконати програму В.
Експорт 132 |
Непрямі податки 461 |
Дивіденди 170 |
Чисті приватні інвестиції 254 |
Амортизація 534 |
Податки на доходи корпорацій 188 |
Заробітна плата 3420 |
Трансфертні платежі 1028 |
Державні закупівлі товарів і послуг 1013 |
Проценти на капітал 291 |
Рента 43 |
Дохід індивідуальних власників 398 |
Споживчі витрати 3883 |
Імпорт 189 |
Внески на соціальне страхування 533 |
Нерозподілені прибутки корпорацій 122 |
Податки на особисті доходи 626 |
|
Раніше я казав: «Я сподіваюся, що все зміниться».
Потім я зрозумів, що існує єдиний спосіб,
щоб все змінилося – змінитися мені самому»
Джим Рон
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Національна економіка як ціле
4 варіант
Програма С (1 – 4 бали)
А |
Б |
В |
Г |
Пенсія |
Зарплата бюджетників |
Стипендія |
Виплата по безробіттю |
А |
Б |
В |
Г |
За зростаючою ставкою |
За сталою ставкою |
Тільки з великих доходів |
З прибутку корпорацій |
А |
Б |
В |
Г |
Сукупність податкових відрахувань, що їх здійснюють підприємства і населення країни |
Головний фінансовий план держави |
Сукупність державних витрат |
Різниця між державними доходами і витратами |
А |
Б |
В |
Г |
Депресії |
Пожвавлення |
Спаду |
Піднесення |
Програма В (5 – 8 балів)
Виконати програму С.
а) величину робочої сили;
б) рівень безробіття.
Програма А (9 – 12 балів)
Виконати програму В.
Експорт 95 |
Непрямі податки 237 |
Дивіденди 96 |
Чисті приватні інвестиції 100 |
Амортизація 186 |
Податки на доходи корпорацій 94 |
Заробітна плата 1536 |
Трансфертні платежі 500 |
Державні закупівлі товарів і послуг 455 |
Проценти на капітал 148 |
Рента 21 |
Дохід індивідуальних власників 181 |
Споживчі витрати 1784 |
Імпорт 60 |
Внески на соціальне страхування 265 |
Нерозподілені прибутки корпорацій 61 |
Податки на особисті доходи 313 |
|
Урок №1
Світова економіка
Про книгу не судять по обкладинці,
можна прочитати її повністю, але навіть і тоді
до кінця не зрозуміти її
Питання:
Література
Крупська Л.П. Економіка. 11 клас. Рівень стандарту. Академічний рівень: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – Х.: Видавництво «Ранок», 2011. – Теми 9,10, ст. 160 – 188.
Радіонова І.В. Економіка (рівень стандарту, академічний рівень). 11 клас. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011. – Теми 9,10, ст. 136 – 162.
І. Міжнародна торгівля, валютні відносини, рух капіталів між країнами
1.1. Світове господарство – система національних господарств усіх країн світу, пов’язаних між собою всесвітніми економічними зв’язками, в основі яких лежить міжнародний поділ праці.
1.2. У сучасному світовому господарстві виділяють три головні економічні осередки: Європейський (на чолі з Німеччиною), Американський (із провідною роллю США), Азіатсько-Тихоокеанський (із провідною роллю Японії).
1.3. Міжнародні економічні відносини – складний комплекс виробничих, торгівельних, фінансових, науково-технічних, валютно-кредитних зв’язків між країнами, який дає можливість ефективного використання ресурсів, збільшення світового обсягу товарів і послуг.
1.4. Міжнародна торгівля – це сфера міжнародних товарно-грошових відносин, що являє собою сукупність зовнішньої торгівлі всіх країн світу.
1.5. Експорт – продаж товару, що передбачає його вивезення за кордон.
1.6. Імпорт – купівля товару, що передбачає його ввезення з-за кордону.
1.7. Торгівельне сальдо – різниця між вартісними обсягами експорту і імпорту.
1.8. Міжнародна валютна система – форма організації валютних відносин у межах світового господарства.
1.9. Валютний курс – кількісне співвідношення обміну однієї національної одиниці на грошові одиниці інших країн.
1.10. Міжнародні валютно-фінансові організації – це організації, що здійснюють міжнародне й міждержавне регулювання валютних відносин.
1.11. Основні міжнародні гроші – долар США, японська єна та європейська валюта – євро.
1.12. Транснаціональні корпорації – міжнародні монополії, які, долаючи національні кордони, поширюють свою діяльність у всьому світі, маючи численні філії в багатьох країнах.
ІІ. Глобалізація світового господарства
2.13. Глобалізація – складний, багатогранний процес, який охоплює всі аспекти суспільного розвитку та втілюється у зростаючій взаємозалежності країн світу в результаті формування єдиного всесвітнього господарського організму.
2.14. Глобальні проблеми – проблеми, пов’язані з природно-антропогенними явищами, що виникли в процесі розвитку сучасної цивілізації та мають загальнопланетарний характер.
2.15. Офшорна зона – територія або навіть ціла держава, у межах якої капітали інших країн одержують податкові пільги то можливість здійснювати різні фінансові операції в будь-якій валюті.
Урок №2
Не судіть, щоб і вас не судили;
бо яким судом судити будете, таким же осудять і вас,
і якою мірою будете міряти, такою відміряють вам
Матвія 7:1,2
Фронтальне опрацювання матеріалу
Світове господарство. Міжнародна економічна і валютна система
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
А. Німеччина
Б. Південна Корея
В. Болгарія
Г. Бразилія
Д. Північна Корея
Завдання 2.
Уявіть, що водій заїжджає на місцеву заправну станцію і заливає в бак бензину на 15 доларів, після чого платить цю суму власнику заправки. Як цю ситуацію можна перенести на країни, які мають певні товари та продають їх іншим країнам? Чому виникає потреба завозити продукцію чи вивозити її з інших країн? Хто виграв, а хто програв у цій ситуації?
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
Сім’я Іваненків їде в туристичну подорож до Франції та хоче взяти із собою 3000 євро (курс євро дорівнює ________ грн.).
Домашнє завдання: скласти лист «Планета Земля звертається до людства», враховуючи глобальні проблеми людства.
Урок №3
«Особисто я люблю суницю з вершками,
але риба чомусь надає перевагу черв'якам.
Ось чому, коли я йду на риболовлю, я
думаю не про те, що люблю я,
а про те, що любить риба»
Дейл Карнегі
Фронтальне опрацювання матеріалу
Глобалізація світової економіки
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Використовуючи презентацію, надану вчителем, запиши у зошит виконання наступного завдання:
Глобалізація – це … |
|
Пов’язана |
|
Означає |
|
Втілюється |
|
Вимагає |
|
Ознаки глобалізації |
1) 2) 3) 4) 5) |
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Вступи учнів з листами від планети Земля.
Завдання 3.
Дайте відповіді на наступні запитання:
Урок №4
«Прокидаючись вранці, запитай себе:
«Що я повинен зробити?»
Увечері, перш ніж заснути:
«Що я зробив?»
Піфагор
Індивідуальне опрацювання матеріалу
Захист проектів «Світова економіка. Транснаціональні корпорації»
Учні представляють виконані завдання з економіки
Об’єднатися у групи по 3 – 4 людини і підготувати презентацію на тему «Транснаціональні корпорації». Кожна група повинна представити одну транснаціональну корпорацію за таким планом:
Урок №6
Творчий залік
Головний чинник економіки – гроші
Учні грають у гру «Гроші»
1