Урок-гра «Економіка – це цікаво»
(Заняття з теми “Основи економічного життя суспільства”, проводиться в рамках предметного тижня з економіки ).
Мета гри: повторити і закріпити знання учнів, отримані при вивченні розділу “Основи економічного життя суспільства”. Познайомити учнів з основними подіями сучасного економічного життя, показати в ігровій формі ринкові відносини. Розвивати в учнів інтерес до економіки, навички усного обчислення та роботи з калькулятором. Виховувати спостережливість, уміння відстоювати власну думку, уміння працювати в групах.
Тип уроку: урок-гра
Обладнання: ноутбук,дошка, калькулятор, картки з запитаннями, папір, фломастери.
Хід уроку
Клас обєднується у 2 групи.
У ведучого 2 конверти. Лідери команд жеребкуванням визначають, яка команда гратиме за яким столом.
Учитель. Добрий день, учні! Сьогодні у нас дещо незвичайний урок. По-перше, у нас присутні гості, яким ми дуже раді. А по-друге, ми підводимо підсумок усьому, що ми вивчили у розділі “Вступ в економіку”, пригадаємо деякі економічні факти, продовжимо розвязування економічних задач, познайомимось з основними подіями сучасного економічного життя. Отже, сьогодні ми будемо розв'язувати ребуси та задачі, розгадувати загадки,заробляти «гроші», беручи участь у різних конкурсах. Одержувати їх будуть ваші касири у банку. В змаганні візьмуть участь команда «Акули бізнесу» та команда «Фінансові генії». За правильні відповіді команди отримують «гриваси» ( 5 ум. од. за правильно надану своєчасну відповідь, кількість наданих балів може змінюватися,в залежності від ситуації ,касиром виступає вчитель , йому допомагають два учні- асистенти, крім того в класі працює репортер).
1 етап. «Привітання».
( Картки з девізом та завданнями до кожного етапу капітани команд отримують перед посатком гри. Оголошуться основні правила гри, серед яких особлива увага приділяється дисципліні та організації учнів та повідомляється про можливість користування інтернетом, калькулятором та ін.)
Учитель. Давайте познайомимось з командами ближче. Слово команді «Акули бізнесу».
Девіз команди:В майбутньому ми зуби не зламаєм,
Бо секрети бізнесу на «відмінно» знаєм!
Учитель. Слово команді «Фінансові генії».
Девіз команди: В цьому світі геніїв багато, Та нас із ними не зрівняти!
Учитель. Команди чудово презентували себе. Настав час розпочати ГРУ, для цього вам потрібно дати відповідь на запитання:
«Мозковий штурм».
Учитель. Який девіз найважливіший для жителів країни Економіка:
Посніть чому.
2.Як ви думаєте, хто повинен отримувати більшу зарплату:
Відповідають по черзіпредставники команд.
2 етап. «Абра-кадабра».
Завдання 1.
Учитель. Молодці. А тепер завдання командам. Кожній команді пропонується зашифрований економічний термін. За одну хвилину розгадайте, будь-ласка,– який економічний термін закодовано та наддайте визначення цьому терміну.(Представники команд надаюь відповідь на дошці, визначення слів записують в зошити обидві команди)
Запитання для команди «Акули бізнесу»:икрон (Ринок)
Ринок – простір на якому відбувається рух товарів та надання послуг.
Запитання для команди «Фінансові генії»: тнооиаврбцв (Виробництво)
Виробництво – процесс створення матеріальних благ.
Завдання 2.
Учитель. А тепер спробуймо розгадати економічні ребуси (кожна команда отримує завдання).
Завдання для команди «Акули бізнесу»:
( Потреба)
Завдання для команди «Фінансові генії»:
|
|
( Дохід)
3 етап. « Економічна мудрість»
Учитель. Запитання.
г) Що таке економіка?д) Що таке ресурси?е) Що таке товар?...
По черзі представникикоманд відповідають на запитання.
4 етап. « Школа Петра- бізнесмена»
Учитель. Завдання від Петра:
Петро відкрив свій магазин. Як йому залучити до себе покупців? (потрібна барвиста вивіска, недорогі ціни, товари)
У Петра в магазині є товари, які треба продати якнайшвидше, а то вони зіпсуються - це яблука, та банани. Кожна команда робить рекламу яблукам та бананам. У кого вийде цікавіша реклама, тому і оплатить рекламу Петро.
Надається декілька хвилин для підготовки, після чого учні, представники команд демонструють рекламу товарів у магазині Петра.
5 етап. « Обідня перерва».
( Завчасно учні- асистенти уточнюють інформацію в їдальні закладу)
Команді «Акули бізнесу»: Скільки коштує в шкільному барі «Весела перерва» склянка чаю, пиріжок з капустою, піца?
Команді «Фінансові генії»: Скільки коштує в шкільному барі «Весела перерва» склянка кави, пиріжок з картоплею, булочка?
6 етап. «Сторінками історії» .
Учитель. Прослухайте та скажіть, про яку товари йдеться, якщо першими надає відповідь команда- суперник, то сума балів, « гривасів, подвоюється.
Команді «Акули бізнесу»: Більш ніж 100 років тому фармацевт з Нью-Берна, що в американському штаті Північна Кароліна, отримав патент на нову мікстуру, що "допомагає травленню".
"Шлункова мікстура" незабаром виявилася одним з компонентів американської свободи і одним з "відкриттів Америки". За століття ліки стали стилем життя, а для радянської молоді 1970-х - ще і стилем красивого життя. 16 червня 2003 року вона відзначила свій 100-річний ювілей. Що це за мікстура?(“Пепсі-Кола”)
Команді «Фінансові генії»: Цей продукт було винайдено у 1904 році. А почалося все так: бажаючи заощадити при розсиланні зразків товару клієнтам, американський підприємець Томас Салліван упакував їх не в металеві баночки, як було прийнято, а в маленькі шовкові мішечки. Торговці дуже здивувалися такий фасовці і подумали, що сам мішечок і потрібно готувати. Так з'явилася чудова ідея і продукт, що ми використовуємо донині. Про що мова? (Про чай у пакетиках)
7 етап. « Пригадай дитинство».( хвилинка відпочинку)
Учитель. Завдання1. Кіт Матроскін дуже діловий кіт. Памятаєте? Він купив корову, щоб вона молоко давала. А до вас він звертається з конкретним запитанням: «Що і по чому?» .Після того як озвучено відповідь асистенти вмикають вдеосюжет) .
8 етап «Економічні задачі».
Завдання 1.
Команді «Акули бізнесу»:
Черговий Сидоренко, закінчивши прибирання класу, гордо оглянув результати своєї праці – клас просто сяяв. Задоволений він зачинив двері класу і пішов додому. Який збиток наніс Сидоренко школі, забувши погасити світло, якщо за кожну годину користування електроенергією в класі школа платить 2 гривні, а світло горіло 12 годин? (24 гривні)
З несправного крана найтоншою цівкою питної води за добу може витекти в каналізацію до 150 л. Скільки літрів питної води витече за тиждень? (1050л)
Команді «Фінансові генії»:
Щоб виростити 1 кг помідор потрібно 25 л води. Якщо з крана вода витікає навіть каплями, то за місяць даремно витрачається 300 л води. Скільки кілограмів помідор можна було би виростити, заощадивши цю воду? (12 кг)
Збираючи макулатуру, ви оберігаєте ліс від вирубування: 60 кг макулатури сберігають одне дерево, котре виростає за 50-80 років. Ваш клас зібрав 240 кг макулатури. Скільки дерев ви врятували? (4)
Завдання2.
Учитель. Молодці! Добре рахуєте. Перевіримо яка команда порахує швидше зароблені гроші. « чистими на руки», токара Сидорова Івана,якщо працюючи на заводі 21 день він отримує номінально 87грн. за 1 годину ? При цьому утримання із заробітної плати: податок з доходів фізичних осіб 18%,військовий збір 1.5%, профспілковий збір 1%.
Учні записуть рішення в зошит, правильність виконання перевіряє вчитель .
9етап. « Аукціон».Заключний етап. (резерв часу)
Учитель. У вас є «гриваси» і на нашому аукціоні ви зможете зробити на них покупки.
Девіз аукціону: Більше грошиків давай і товар світ отримай!
Я зараз буду аукціонником, тобто буду вести продаж.