Мета проекту
-розширити знання про дієслово як частину мови
-у процесі пошуку відповідей на проблемні та навчальні питання розвивати вміння точно вживати дієслова в усному та писемному мовленні
-познайомити учнів із особливостями проектної методики навчання
-формувати ключові компетентності Нової української школи:вміння усно і письмово висловлюватися,інформаційно-цифрову компетентність,підприємливість,загальнокультурну грамотність
Мета проекту розширити знання про дієслово як частину мови у процесі пошуку відповідей на проблемні та навчальні питання розвивати вміння точно вживати дієслова в усному та писемному мовленні познайомити учнів із особливостями проектної методики навчання -формувати ключові компетентності Нової української школи:вміння усно і письмово висловлюватися,інформаційно-цифрову компетентність,підприємливість,загальнокультурну грамотність
Основні питання: Ключове питання: Які цікаві факти про дієслово нам невідомі? Проблемні питання: Що вміє робити дієслово? Як дієслово допомагає переконувати? Коли дієслово буває “підступним”? Навчальні питання: Що означає дієслово? Які граматичні категорії є у дієслова? Які лексико-семантичні групи дієслів зустрічаються у літературних творах?
Стислий опис Навчальний проект «Дієслово» передбачає розширення знаннь про дієслово як частину мови,у процесі пошуку відповідей на проблемні та навчальні питання розвиває вміння точно вживати дієслова в усному та писемному мовленні,розвиває творчі здібності учнів. На початку проекту учні фомують групи, кожна з яких займається дослідженням своєї теми. У результаті роботи над проектом учні - вчаться правильно вживати дієслова у мовленні; -досліджують лексико-семантичні групи дієслів; -створюють ігри до теми “Дієслово”, рекламні повідомлення та казку,створюють мультимедійні презентації для захисту проекту
Навчальні цілі - поглиблення знань про дієслово - з`ясування загального значення, морфологічних ознак дієслова -дослідження синтаксичної ролі дієслів - правильне вживання форм дієслів створення рекламних повідомленнь та казки -перевірка вміння застосовувати знання практично в нестандартних ситуаціях розвиток комунікативних здібностей, прагнення до самовдосконалення, зацікавленості у вивченні предмета сприяння активізації пізнавальної діяльності учнів Учні мають навчитися співпрацювати в малих групах, планувати роботу групи,користуватися друкованими ресурсами для накопичення інформації, проводити пошук у мережі Інтернет з критичним оцінюванням ресурсів, синтезувати дані з різних джерел.
Робочий етап Визначення кола заходів Учні класу об’єднані у 5 груп, кожна з яких упродовж 2 тижнів працює над своєю частиною роботи: збирає інформацію, проводить дослідження,створює цікаві вправи, пише казку,аналізує художні твори,готує коротку презентацію за змістом опрацьованого матеріалу. Керівником проекту виступає вчитель, координатором – один із кращих учнів. Усі учасники проекту виконують певні функції, мають свої конкретні завдання, деякі з них можуть працювати над розробкою власних міні – проектів.
1 група – Пошуковці Знаходять приклади неправильного вживання дієслів у мовленні 2 група – Дослідники Досліджують лексико-семантичні групи дієслів 3 група – Розумники та розумниці Придумують ігри до теми “Дієслово” 4 група – Рекламодавці Створюють рекламу за допомогою дієслів- головного методу переконання в рекламному повідомленні 5 група – Казкарі Створюють казку про роль дієслів у мовленні.
Аналіз підсумків реалізації проекту Зіставлення первісних цілей і результатів дослідження. Узагальнення результатів проекту. Представлення і захист проекту в класі. Нагородження переможців. Надання гласності результатам проекту через Інтернет - ресурс, оформлення фотовиставки,випуск газети тощо.