Навчальний проект "Свiт задзеркалля"

Про матеріал

Технологічна карта навчального проекту

з фізики на тему: «Світ задзеркалля» в 9 класі

Перегляд файлу

Технологічна карта навчального проекту

з фізики на тему: «Світ задзеркалля» в 9 класі

Автор: вчитель фізики Шкоркіна Антоніна Олексіївна

Петропавлівської СШ № 2

Станично- Луганського району

Луганської області

 

1

Тема начального проекту

Світ задзеркалля

2

Опис проблеми, на розв’язання якої спрямовано проект

Ми дивимось в дзеркало кожного дня, але не замислюємося над тим, скільки  цікавих відкриттів може подарувати нам «задзеркалля»! В ньому як відомо, все навпаки, але без нього ми могли ніколи б не побачити себе! Пропоную дізнатися більше про магію дзеркал.

3

Мета проекту

Мета:

  • дізнатися яку роль грає дзеркало в житті людини; в яких літературних творах та фільмах використовується дзеркало і якими властивостями володіє;
  • навчити самостійно виготовляти дзеркало та оптичний прилад;
  • формувати вміння працювати в колективі;
  • розвивати творчий потенціал кожної дитини;
  • виховувати старанність та інтерес до предмету.

 

4

Тип проекту

Дослідницький,колективний.

5

Об’єкт дослідження

Дзеркало.

6

Предмет дослідження

Магічні властивості дзеркал.

7

Матеріальне забезпечення

Комп’ютер, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, доступ до мережі Інтернет.

8

Прилади та матеріали

2 дзеркала, кольоровий папір, картон, ножиці, клей.

9

Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект.

Інформатика, фізика, астрономія, хімія, історія.

10

Орієнтовний час проекту

2 дні

11

Захист проекту

1 урок.

12

План реалізації проекту

Основні етапи роботи у проекті

І. Етап орієнтування

Мотивація учнів шляхом розповіді, висунення теми і мети проекту учителем.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Існують металеві бронзові дзеркала, що володіють властивостями, в які важко повірити, поки не побачиш їх на власні очі.

Якщо не знати таємницю чарівного дзеркала, то його легко можна прийняти за старовинне бронзове дзеркало і користуватися ним, як звичайним. Таке дзеркало може показати те, що недоступно очам. Якщо це дзеркало направити на сонце, а відбитий "зайчик" - на білу стіну або аркуш паперу, то на них з'явиться зображення, якого немає на полірованій лицьовій стороні дзеркала.

А що Вам відомо про магічні властивості дзеркала? Чи існує те, що ми бачимо?

ІІ. Етап розробки.

  1. Формулювання тематичних та змістових питань (метод колективного обговорення), формулювання завдань, визначення джерел інформації, визначення форми кінцевого продукту проекту (інформаційної публікації,  презентації, відео дослід, прилад). 

Ключове питання: Чи існує те, що ми бачимо?

Тематичні питання:

1. В яких літературних творах Ви зустрічались зі світом задзеркалля?

2. Чи можливо зробити дзеркало самостійно?

3. Який оптичний прилад можливо зробити з використанням дзеркала?

4. Які міфи про дзеркало Вам відомі?

 

Змістові питання:

  1. Дайте визначення плоского дзеркала.
  2. Сформулюйте закон заломлення світла.
  3. Сформулюйте повне відбивання світла.

 

  1. Учні об’єднуються в групи. Під час формування груп  використовується психогеометричний тест, який дає можливість об’єднати учнів у рівноцінні групи за вибором учнів фігури.

Фігури виготовлені різного кольору, група формується за одним кольором та за різними фігурами.

  1. Учні отримують завдання, яке необхідно виконати та карту організації проектної діяльності.

Карта організації проектної діяльності:

  1. Запишіть план дій.
  2. Розподіліть ролі. (Можливі ролі - організатор, експериментатор, оформлювач, виконавець, який представляє проект).
  3. Виконайте дослідження за планом.
  4. Продумайте представлення проекту.
  5. Оцініть внесок кожного і спільну роботу.

Завдання.

1 група - історики

  1. Провести пошук інформації про дзеркало в міфах та прикметах.
  2. Створити публікацію на тему «Магічні властивості дзеркала».

2 група - фізики

  1. Провести пошук інформації про оптичні прилади, в основі яких є дзеркало.
  2. Виготовлення оптичного приладу – перископ.  Представити свій прилад в дії.

3 група - хіміки.

  1. Провести пошук інформації про виготовлення дзеркала.
  2. Виконати дослід «Срібне дзеркало» під керівництвом вчителя хімії (виготовлення скляного дзеркала з срібним покриттям). Створити відеодослід.

4 група - інформатики

  1. Провести пошук інформації про використання магічних властивостей дзеркала в фільмах/мультфільмах.
  2. Створити презентацію на тему «Світ задзеркалля».

 

ІІІ. Етап реалізації проекту

1.Організація самостійної роботи учнів: пошук, обробка та систематизація інформації згідно проблемних питань.

2. Узагальнення інформації та створення мультимедійної презентації, інформаційної  публікації (газети) та оптичного приладу, відеодослід.

Етап оцінювання проекту.

  1. Захист проекту.
  2. Взаємооцінювання роботи в групі з метою розвитку рефлексивних умінь учнів; зовнішнє оцінювання проекту вчителем.

ІV. Підбиття підсумків.

Вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє.

 

 

13

Критерії оцінювання діяльності

Додаток 1.

14

Очікувані результати проекту

     

    Робота над проектом дає можливість замислитись, якими ми бачимо себе в дзеркалі,  дізнатись історію виникнення дзеркала та його магічні властивості. Використати свої знання на практиці.

  • Виставка публікації.
  • Демонстрування оптичного приладу – перископу та відеодосліду по створенню срібного дзеркала, презентації.

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
15 березня 2020
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку