Метод проектів – це організація навчання, за якої учні здобувають знання й навички у процесі планування й виконання практичних завдань – проектів. Шановні колеги, пропоную вашій увазі технологічну карту навчального проекту "Пізнати світ допоможе прекрасне"
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА
НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
Автор навчального проекту
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
Назва навчального закладу |
|
Адреса |
|
Опис навчального проекту
Назва проекту |
Пізнати світ допоможе прекрасне |
|
Тема |
Взаємодія музики з іншими видами мистецтв |
|
Актуальність |
Питання виховання дитини засобами мистецтва цікавило педагогів у всі часи. Сьогоднішні діти – це майбутнє України. Школа закладає основи патріотизму, моральності, працелюбності, людської гідності, високі людські чесноти. Всі ці почуття знайшли своє відображення в мистецтві. На жаль, у наш час стрімкого розвитку науки і техніки, комп’ютеризації спостерігаємо багато недоліків у формуванні цих якостей в школярів. Тому проблема реалізації виховного впливу мистецтва на становлення особистості є актуальною проблемою сьогодення. |
|
Мета |
|
|
Завдання |
втіленні ними життєвих явищ;
|
|
Тип проекту |
Творчий, інтегрований |
|
Учасники проекту |
|
|
Тривалість проекту |
3 тижні |
|
Стислий опис проекту |
Навчальний проект «Пізнати світ допоможе прекрасне» розрахований для учнів ….. класу відповідно до програми Проект передбачає глибоке ознайомлення учнів зі специфікою інтонаційно-образної мови музичного мистецтва у порівнянні з мовою образотворчого мистецтва. Під час роботи над проектом учні виявляють зв’язок музики з образотворчим мистецтвом через споріднені емоційні настрої, виражені в художніх творах, які відображають різноманітні життєві явища, вчаться порівнювати інформацію із різних джерел, проводити аналіз, робити висновки, презентувати свою роботу. Результати роботи представляють у вигляді групової мультимедійної презентації, буклету. |
|
План реалізації проекту |
||
Основні питання Ключове питання: Тематичні питання:
|
Чи можна почути намальоване або побачити звуки? Як пов’язані між собою музичне та образотворче мистецтво? Що є спільного у творах пейзажного живопису та пасторальної музики? Яким чином синтез мистецтв впливає на духовний світ людини? |
|
Діяльність учителя |
На початку проекту
В ході проекту
Наприкінці проекту
|
1.Вивчає теоретичні матеріали, які стосуються методів проекту; 2.Готує презентацію, щоб ознайомити учнів з темою, завданнями, формами оцінювання; 3. Допомагає учням об’єднатися в групи, обрати лідера та створити графік роботи. 1.Консультує учнів під час роботи над проектом; 2.Відстежує роботу учнів, створює ситуацію успіху для невпевнених дітей; 3. Готує учнів до публічної презентації. 1.Проводить презентацію проекту для запрошених (учні інших класів, батьки, адміністрація); 2. Підводить підсумки проекту, допомагає учням проаналізувати свою роботу (що вийшло, що ні та чому?). |
Діяльність учнів |
На початку проекту
В ході проекту
Наприкінці проекту |
1.Знайомляться з темою і завданнями; 2.Об’єднуються в три групи, обирають назву, лідера, створюють графік роботи; І група – «Дослідники» досліджують взаємозв’язок музичного і образотворчого мистецтв; ІІ група – «Соціологи» проводять опитування учнів; ІІІ група – «Мистецтвознавці» добирають та оформлюють матеріали в презентацію. 3.Знайомляться з формами оцінювання.
1.Виконують творчі завдання; 2.Консультуються з керівником, радяться з учителями та батьками; 3. Готуються до публічної презентації своєї роботи; 4.Запрошують на презентацію гостей. 1.Презентують свою роботу; 2.Підводять підсумки проекту, роблять аналіз (що вийшло, що ні) |
Форми та критерії оцінювання |
Вхідне
Поточне
Підсумкове |
Мета:визначення навчальних потреб учнів; Форма:таблиця З-Х-Я-Д, опитування
Мета: відслідковування прогресу в навчанні учнів: Форма: консультації за індивідуальними графіками роботи учнів та груп, опитування.
Мета: перевірка рівня здобутих учнями знань та отриманих навичок; самоцінювання презентації групової роботи; Форма: таблиця З-Х-Я-Д; оцінювання мультимедійного проекту, опитування.
|
Очікувані результати |
Результатом роботи над проектом буде сформованість у дітей вміння працювати в групах, добирати матеріал для виконання завдання, оцінювати та аналізувати свою роботу та роботу однокласників, готувати мультимедійні презентації. |
Додаток 1 Таблиця З-Х-Я-Д
Пізнати світ допоможе прекрасне |
|||
Що я Знаю про зв'язок музики з образотворчим мистецтвом |
Що я хочу дізнатись |
Як я про це можу дізнатись |
Про що я дізнався |
|
|
|
|
Додаток 2 Опитування
Вхідне
Яка головна мета проекту?
Які мої особисті цілі участі у проекті?
Поточне
Чи спланував я послідовність своїх дій у проекті?
Чи включив я усі необхідні мені ресурси?
Чи зрозумілий мій графік виконання іншим?
Що для мене найголовніше?
Чи виникають труднощі?
Як їх можна подолати (варіанти)?
Чи виконую я графік проходження проекту?
Що я буду робити, якщо не буду встигати (варіанти)?
Як я допомагаю іншим учням моєї групи?
Підсумкове.
Чи відрегував я на відгуки щодо поліпшення моєї роботи?
Як я працював в команді?
Що я дізнався про себе самого?
Що я планую удосконалити?
Додаток 3 Оцінюваня презентації.
Оцінювання учнівської презентації
Мах. кіл-ть балів |
Критерії оцінювання |
Оцінка учителя |
|
Зміст: |
|
2 |
розкриття теми |
|
2 |
дослідницька робота |
|
2 |
висновки |
|
1 |
творчий підхід |
|
|
Грамотність: |
|
0,5 |
орфографія |
|
0,5 |
пунктуація |
|
|
Оформлення: |
|
1 |
логічний зв’язок слайдів |
|
1 |
читабельність тексту |
|
1 |
наявність фотографій та ілюстрацій |
|
1 |
візуальна привабливість |
|
3 |
Технології: |
|
3 |
наявність анімації та гіперпосилань |
|
|
Робота команди: |
|
2 |
додержання графіку роботи над проектом |
|
2 |
ввічливе та толерантне відношення до інших членів команди |
|
1 |
допомога один одному |
|
20 |
Разом: |
|