Навчальний релаксаційний текст із теми «Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)»

Про матеріал
Образон — це опорний образ, наповнений вичерпною інформацією в алгоритмічному порядку. Образон відіграє роль знака, у якому "схоплено" сутність навчального матеріалу. Це символ, смислова структура якого розрахована на активну внутрішню природну роботу особистості.
Перегляд файлу

 Навчальний релаксаційний текст із теми «Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)» (автор тексту – Кирилюк Ольга Григорівна, учитель української мови та літератури навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Костянтинівської міської ради Донецької області).

 

Психофізіологічна підготовка

Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги... Заплющіть очі, зробіть глибокий вдих і видих. Відчуйте легкість і непримусовість. Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими… Усміхніться, адже ви такі гарні, коли усміхаєтесь. Посмішка вам так личить. Уявіть, як усміхається кожна клітинка Вашого тіла…

Уявіть ваш улюблений куточок природи або місце, де вам зручно та спокійно, де ви щасливі, місце вашого спокою. Уявіть кольори, які вас оточують… Уявіть рухи і звуки вашого місця спокою… Уявіть запахи навколо вас… Уявіть себе на місці спокою, як ви маєте вигляд, коли відпочили, відчули себе вільним, окриленим. Зайві думки вас залишили… Подякуйте цьому образу, вашому місцю спокою. Будьте щирі з собою.

 

Введення нового матеріалу через формування мислеобразу

Уявіть себе в осінньому лісі – чарівному  царстві, дивному й загадковому світі, де все живе за іншими законами. Він заворожує своєю красою. Навіть плин часу тут інший. Чарівниця-осінь розфарбовує дерева та кущі червоними, багряними та золотими мазками. З дерев повільно опадає останнє листя, наче пофарбоване чарівним пензлем у жовтогарячий колір. Воно замріяно кружляє у повільному таночку, поки тихо долетить до землі. Приємно йти доріжкою, коли під ногами лагідно шарудить різнобарвний килим осені. Уже не почуєш веселих пісень дзвінкоголосих пташок. Тільки чути під ногами: “шур-шур”. Це опале листя. Дивовижна краса!

Природа дарує гарні осінні деньки. Крізь стовбури виблискує яскравими промінчиками лагідне сонечко, таке боязке. А вітерець, пустотливо граючись, розносить по всьому лісу приємні пахощі достиглих ягід. Поважно хитають маленькі ялинки та високі сосни своїми вічнозеленими верхівками, ніби мирно розмовляючи між собою. Тільки свіжий подих вітру інколи порушує цю розмову.

Чудово, неначе в казці!

Осіння пора — це час приготувань до тривалої зимівлі звірів. Щоб не голодувати взимку, вони наносять у свої маленькі хатинки ласощів. Аж ось блискавично промайнула й миттєво сховалась руденька білочка — весела сусідка всіх дерев. Раптом чуємо шурхіт. Піднімаємо голову — а це їжачок, невпинний трудівник, тягне припаси в нірку, нанизуючи їх на свої голочки: лісові горіхи, ягідки шипшини. А ще грибочки. Цих мовчазних, їстівних і поживних мешканців лісу потрібно шукати – вони ховаються під опалим листям, у моху.

Перший грибочок – дійсний спосіб дієслова. Він називає реальну дію, яка відбувалася, відбувається чи буде відбуватися: знайшов, збираю, скуштую.

Другий – умовний. Містить бажану дію або таку, що може відбутися за певних умов: зірвав би, з’їв би, виглянув би. Третій – наказовий. Виражає наказ, побажання, пораду: перевірте, подивіться, переконайтеся.

І ось їжачок знайшов дійсний боровичок, який скуштує взимку. А з-під опалого листя виглядає умовний підберезник. Його наш трудівник зірвав би, якщо б не відволікся на наказовий мухомор, що чарує око своєю оманливою красою. Але його їсти ні в якому разі не можна, він отруйний. Тому під час збирання грибів краще перевірте ці осінні дари, переконайтеся, що вони їстівні. Будьте дуже уважними!

Час у лісі спливає дуже непомітно. І ось вже день добіг кінця. Наш сіренький друг збирається відпочивати. Осінній ліс залишає по собі трохи сумне враження. Незабаром природа порине в довгий зимовий сон. Спасибі тобі, осінь, за цю красу! Попрощайтеся з лісом! Час повертатися до класу.

 

Вихід

Відчуйте ступні ніг… Прилив сил до ніг та рук… Відчуйте спину та плечі… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… У Вас може з’явитися бажання напружити шию… Поверніть голову праворуч, ліворуч… Усміхніться та зробіть глибокий вдих… Не поспішаючи, доторкніться до щік, очей… Ось ви знову в нашому класі. Як Ви себе почуваєте після подорожі?

 

 

 

 

 

 

 

 

Образон до навчального релаксаційного тексту з теми «Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)» (автор Ольга Кирилюк)

 

 

 

docx
Додано
7 грудня 2022
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку