Навчально - тематичний план гуртка «Волейбол»

Про матеріал
Невід’ємною частиною фізичного розвитку і становлення особистості в дитячому, підлітковому та юнацькому віці є фізичне виховання школярів. Рухливі і спортивні ігри – один із універсальних засобів фізичного виховання та розвитку особистості. Однією з найпопулярніших спортивних масових ігор, що набула широкого розповсюдження в Україні, є волейбол. Усі рухи, уживані у волейболі, мають природний характер, що базується на бігу, стрибках і метаннях, тому за правильного навчання вихованці засвоюють їх порівняно легко.
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

гуртка «Волейбол»

 

 

 

Назва розділу,теми

Кількість годин

 

Усього

У тому числі

теоретичних

практичних

 

Вступне заняття

1

1

-

 

Розділ 1. Загальні основи волейболу

5

3

2

1.1

Історія та розвиток волейболу

1

1

-

1.2

Правила гри у волейбол 

3

1

2

1.3

Гігієна спортсмена, перша медична допомога

1

1

-

 

Розділ 2. Загальна фізична підготовка волейболіста 

14

2

12

 

Розділ 3. Спеціальна фізична підготовка волейболіста

15

2

13

 

Розділ 4. Технічна підготовка волейболіста 

18

3

15

4.1

Стійка та переміщення волейболіста

5

1

4

4.2

Передача і прийом м’яча 

7

1

6

4.3

Подача м’яча 

6

1

5

 

Розділ 5. Тактична підготовка волейболіста

8

2

6

5.1

Тактика гри в нападі 

4

1

3

5.2

Тактика гри в захисті

4

1

3

 

Розділ 6. Психологічна підготовка волейболіста

3

1

2

 

Розділ 7. Ігрова підготовка. Навчальні ігри

5

-

5

 

Підсумкове заняття 

1

1

-

 

РАЗОМ

70

15

55

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

   Вступне заняття (1 год)

   Мета та зміст освітньої діяльності гуртка. Інструктаж із техніки безпеки й поведінки.

   Розділ 1. Загальні основи волейболу (5 год)

   1.1. Історія та розвиток волейболу (1 год)

   Гра у класичний волейбол. Історія, основні етапи розвитку, сучасний стан волейболу в Україні та світі. Волейбол як універсальний засіб фізичного вдосконалення й виховання дітей та учнівської молоді.

   1.2. Правила гри в волейбол (3 год)

   Загальна характеристика гри волейбол. Розмітка ігрового майданчика. Розташування гравців. Основні правила гри.

   1.3. Гігієна спортсмена, перша медична допомога (1 год)

   Поняття про навчання і тренування у волейболі. Режим дня та харчування юного

спортсмена. Правила особистої гігієни. Основні вимоги до одягу і взуття вихованців під час навчальних занять.

   Знання про будову і функціонування організму людини. Основні види травм у грі у волейбол, їх профілактика. Способи надання першої медичної допомоги під час забиттів, розтягів і вивихів. Необхідність розминки у занятті спортом. Попередження травматизму.

   Засоби для відновлення й попередньої стимуляції працездатності. Лікарський контроль і самоконтроль. Щоденники контролю і самоконтролю.

   Розділ 2. Загальна фізична підготовка (14 год)

   Загальнорозвивальні вправи в системі підготовки юних волейболістів. Стройові вправи: перестроювання, повороти, переміщення. Бігові вправи: біг із прискоренням, повторний біг 2-3х30-60 м, естафетний біг, біг із перешкодами. Стрибкові вправи: стрибки у висоту з розбігу та з місця, у довжину з місця й розбігу, потрійні стрибки. Гімнастичні вправи з предметами та без них. Силові вправи з гантелями й гумовими амортизаторами. Спортивні ігри: футбол, баскетбол, гандбол. Рухливі ігри: "Гонка м’яча", "Квач", "Рухлива ціль", "М’яч середньому" тощо.

   Розділ 3. Спеціальна фізична підготовка волейболіста (15 год)

   Вправи для розвитку швидкості. Переміщення приставними та схресними кроками. Прискорення до 11 м. Біг на 5, 10, 15 м із різних вихідних положень за зоровим і звуковим сигналом. Біг із зміною напрямку і швидкості руху. Естафета з бігом. Рухливі ігри.

   Вправи для розвитку спритності. "Човниковий" біг. Пересування стрибками.

Багаторазові стрибки з поворотами на 90°, 180°. Акробатичні елементи: стрибки, падіння, перекоти.

   Вправи для розвитку сили і швидкісно-силових якостей. Вправи з набивними м’ячами. Згинання й розгинання рук в упорі. Стрибки в довжину й висоту з місця та з розбігу. Перестрибування через перешкоди. Рухливі та спортивні ігри. Естафети з  перешкодами й перенесенням ваги. Перетягування канату.

   Розділ 4. Технічна підготовка волейболіста (18 год)

   4.1. Стійка та переміщення волейболіста (5 год)

   Стійка волейболіста: висока, середня, низька. Способи пересування: крок, біг, стрибок. Переміщення приставними і схрестними кроками обличчям або спиною вперед. Вибір місця для передачі, прийому й подачі м’яча.

   4.2. Передача та прийом м’яча (7 год)

   Передача м’яча двома руками зверху на місці, у русі, у парах, трійках. Передача м’яча двома руками знизу на місці, у русі, у парах, трійках. Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, у парах. Прийом м’яча двома руками знизу після переміщення. Вибір місця для виконання другої передачі.

   4.3. Подача м’яча (6 год)

   Нижня пряма подача. Вибір місця для виконання нижніх подач. Нижня пряма й бокова подачі з відстані 4-6 м від сітки та стіни. Прийом м’яча знизу після виконання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни. Прямий нападаючий удар сильною рукою (оволодіння технікою розбігу, стрибок угору поштовхом двох ніг: із місця 1-го, 2-х кроків розбігу, удар кистю по м’ячу).

   Розділ 5. Тактична підготовка волейболіста (8 год)

   5.1. Тактика гри в нападі (4 год)

   Індивідуальні дії гравця: вибір місця для виконання другої передачі. Групові дії гравців: взаємодія двох-трьох гравців біля сітки під час розіграшу м’яча своєю  командою. Командні дії гравців: прийом нижньої подачі й перша передача в зону 3; друга передача гравцеві, до якого той, хто передає, обернений обличчям.

   5.2. Тактика гри в захисті (4 год)

  Індивідуальні дії: вибір вихідного положення для прийому м’яча. Групові дії: взаємодії гравців передньої лінії; взаємодії гравців зон 6, 5, 1 із гравцем зони 3. Командні дії: розміщення гравців під час прийому верхніх передач.

Вибір місця у прийомі нижньої подачі. Розташування гравців у прийомі подачі, коли

другу передачу виконує гравець зони 3.

   Розділ 6. Психологічна підготовка волейболіста (3 год)

   Формування специфічних психічних властивостей вихованців (сприйняття, уваги,

тактичного мислення). Формування морально-вольових якостей (почуття обов’язку перед колективом, цілеспрямованість, працелюбність, рішучість, наполегливість, ініціативність, дисциплінованість, уміння зносити труднощі, переживати неприємні відчуття).

   Розділ 7. Ігрова підготовка. Навчальні ігри (5 год)

   Навчальна гра у волейбол за спрощеними правилами. Змагання з рухливих ігор з

елементами техніки волейболу. "Веселі старти". Змагання з міні-волейболу. Підбиття підсумків змагань та аналіз типових помилок.

   Підсумкове заняття (1 год)

   Підведення підсумків роботи за рік. Нагородження кращих вихованців.

 

ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Вихованці мають знати:

 історію, сучасний стан та перспективи розвитку волейболу в Україні та світі;

 правила гри у волейбол;

 розташування гравців і правила переходу на волейбольному майданчику;

 основні стійки й переміщення волейболіста;

 техніку передачі, прийому й подачі м’яча;

 тактику гри в нападі й захисті;

 правила техніки безпеки й особистої гігієни.

Вихованці мають уміти:

 дотримуватися безпеки життєдіяльності та правил гри;

 виконувати вправи для розвитку швидкості, сили та швидкісно-силових якостей;

 демонструвати основні стійки і способи переміщення волейболіста;

 виконувати передачі, прийоми й подачі м’яча;

 демонструвати тактичні дії в нападі й захисті;

 володіти методами самоконтролю під час занять фізичними вправами;

 брати участь у спортивних змаганнях із волейболу та інших видів спорту.

Вихованці мають набути досвіду:

– ігрової діяльності з волейболу;

– організації техніко-тактичних дій у нападі та в захисті;

– використання відновлювальних процедур після фізичних навантажень;

– участі у спортивних змаганнях;

– догляду за спортивною формою та інвентарем.

1

 

doc
Додано
23 січня 2022
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку