Навчально методична розробка інтегрованого уроку на тему «Україна – моя Батьківщина»

Про матеріал

Тема. «Україна – моя Батьківщина»

Закріплення звукового значення букви [Ї]. Опрацювання тексту

«Наша Батьківщина». Робота із картою України .

Мета. Закріпити знання про звукове значення букв «Ї», »ї», удосконалювати навички читання та звукового аналізу слів; познайомити учнів картою України, з видатними місцями України, формувати уявлення про її красу та неповторність; розвивати зв'язне мовлення, увагу, спостережливість, пам'ять; виховувати у дітей інтерес до рідного краю, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину.

Обладнання. Картки для звукового аналізу слів, сигнальні картки, карта України, мультимедійний проектор, ілюстрації із серії «Мальовнича Україна», збірки віршів українських поетів «Моя Батьківщина – Україна».

Тип уроку. інтегрований урок – подорож.

Інтегровані предмети «Я досліджую світ», «Навчання грамоти»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Навчально методична розробка інтегрованого уроку на тему

«Україна – моя Батьківщина»

 

 

Роботу виконав вчитель

КЗ «Лисичанської ЗШ І-ІІІст. №13»

початкових класів

Кузнецова Наталія Ігорівна

тел. 0954069718

ел. адреса: kyznetsova.nata111@gmail.com

 

 

 

 

2018рік

Тема.  «Україна – моя Батьківщина»

            Закріплення звукового значення букви [Ї]. Опрацювання тексту

            «Наша Батьківщина». Робота із картою України .

Мета. Закріпити знання про звукове значення букв «Ї», »ї», удосконалювати навички  читання та  звукового аналізу слів; познайомити учнів картою України, з видатними місцями України, формувати уявлення про її красу та неповторність; розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; виховувати у дітей інтерес до рідного краю, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину.

Обладнання. Картки для звукового аналізу слів, сигнальні картки, карта України, мультимедійний проектор, ілюстрації із серії «Мальовнича Україна», збірки віршів українських поетів «Моя Батьківщина – Україна».

Тип уроку. інтегрований урок – подорож.

Інтегрований предмет  «Я досліджую світ»

Хід  уроку.

 І. Організація класу до уроку.

 Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно –

Хай мине час недаремно.

Попрацюєм всі старанно,

Щоб пройшов урок не марно.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Цей урок  нехай всім принесе задоволення від дуже потрібної роботи.

Адже ми продовжуємо вчитися: читати, робити звуковий аналіз слів, розмовляти, знайомитися з цікавими літературними творами, а також милуватися краєвидами природи.

ІІІ. Виявлення емоційного настрою дітей. Робота зі «світлофором настрою»

  • А настрій у вас як? У вас на столах лежать прищепки. Подумайте , який у вас настрій . Візьміть одну прищепку , підійдіть до нашого світлофору та позначте.

-І я такої думки теж. Отож до праці?

IV.  Повідомлення теми уроку.

Складіть слово  із складів:  щи-на-ків-Бать

  • Як називається наша Батьківщина?
  • Яка столиця України?
  • Яка головна річка України?

Сьогодні у нас буде не звичайний урок, ми будемо подорожувати.

Як ви гадаєте, по якій країні ми будемо мандрувати?

Так,  ми здійснимо захоплюючу подорож по нашій рідній Україні.

А допоможуть нам у цьому прекрасні птахи -  журавлі.

Стіна слів. Мовна розминка.

Словникова робота зі словосполученням «журавлиний ключ».(після ознайомлення прикріплюємо картку  та ілюстрацію до «Стіни слів» у класі.

(ДОДАТКИ)

V. Робота над темою уроку. Мотивація учнів.

Отже ми вирушаємо у подорож разом із журавлями. А під час польоту ще раз запитаю:

 – Як називається наша Батьківщина? (Україна)

Погляньте, чи знаєте ви як називається цей великий папір?

Простір землі, який заселяють українці, є такий великий, що навіть наші  журавлі не зможуть його перетнути без відпочинку. Тому і ми з вами побачимо, де будуть їхні зупинки, і що ж там є цікавого.

І зупинка - «Київ».

Щоб дізнатися, де ж буде наша перша зупинка, відгадайте загадку (один з учнів загадує загадку):

Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть,

Будинки тут високі,

Дніпро тече широкий.

Віддавна це столиця,

Столиця-Білолиця.

Ну, хто з вас здогадається,

Як місто називається?

Так, це місто – Київ.

Що ж ви знаєте про нього? (це столиця України,дуже гарне і величне місто)

Поглянте, у вас на партах лежать картинки. Подумайте у групі, які ілюстрації ви б взяли, щоб розповідати про Київ? (ДОДАТКИ)

( вчитель прикріплює малюнок)

Розповідь вчителя про Київ. Яка головна вулиця Києва?

У Києві на нас чекає чистомовка.

Ва-ва-ва  - їду я до Києва

Ду-ду-ду  - на Хрещатик я піду,

Їна-Їна-Їна  - дуже гарна Україна

Іна-іна-іна  - наша люба Батьківщина.

Продовжуємо нашу подорож.

ІІ зупинка - «Дніпро».

  • Як ви гадаєте, що це за річка? (Дніпро)
  • А як ви дізналися? (дуже велика, оточена лісами)

( вчитель прикріплює малюнок)

На цій зупинці ви працюватимете в парах. Але спочатку нагадайте, будь ласка, що ви знаєте про букву «ї»? (Вона позначає два звуки й та І)

Порадьтеся з товаришем, що поряд і зробіть звуковий аналіз слів:

На картках надруковані слова (країна, Київ,Україна.)

- Хто завершив, долоньки вгору.

( За бажанням парипрезентують завдання. Потім діти за допомогою спеціальних сигнальних карт перевіряють правильність виконання завдання)

Молодці! Із завданням справились. Летимо далі.

ІІІ - зупинка «Карпати». (ДОДАТКИ)

  • Що зображено на фото? Як називаються гори, що розташовані на заході України? (Карпати)

Так, це мальовничі українські Карпати.( вчитель прикріплює малюнок)

Руханка.

Ми мандруєм, ми мандруєм,( Діти крокують)

Україною крокуєм.( Руки розводимо в сторони)

Ось побачили Карпати:

Як вершину нам дістати?(Потягнутися вгору, вставши навшпиньки)

Найвища гора Карпат називається Говерла. Запам’ятайте це слово. (Стіна слів)

Завдання третьої зупинки –  подолати дві гори, прочитавши слова із тексту, який будемо опрацьовувати.

        Донбас                                                Крим

      Карпати                                           Чорне море

   Батьківщина                                   Азовське море

Україна,  Україною                        Дніпро - Славутич

 (Хорове читання та читання окремими учнями різною інтонацією – весело, сумно, здивовано…)

ІV зупинка - «Ліс» (ДОДАТКИ)

Довго-довго ми летіли, на Поділля прилетіли. (Показати на карті Поділля – прекрасний лісовий край) ( вчитель прикріплює малюнок)

Тут можна відпочити.

Фізкультхвилинка.

Ось журавлики летіли,

На галявину у лісі сіли.

Посиділи, поклювали,

Покружляли й тихо встали.

Журавлям слід відлітати, а ми будемо читати.

Тільки що ми з журавликами були на вершині найвищої гори в Україні – Говерли. Вона така висока, що з неї ми побачили всю нашу Батьківщину. Її чудові краєвиди.

VI. Робота за «Букварем»

Текст, який ми зараз прочитаємо, так і називається «Наша Батьківщина».

  1. Первинне сприйняття тексту – читання вчителем.

Відповіді на запитання, вибіркове читання.

  • Що ж таке Батьківщина?
  • Як зветься наша Батьківщина?
  • Про які визначні місця України ми прочитали? Знайдіть їх у тексті.
  1. Самостійне напівголосне читання тексту «Наша Батьківщина».
  • Групове заняття. Скласти запитання до тексту.

VII. Робота з дитячою книжкою. Читання другові.

Діти обирають із наведених і класній бібліотечці дитячі книжки. Сідають разом та читають одним із обраних способів.

V зупинка «Село». (ДОДАТКИ)

Там хати садами вкриті,

Срібним маревом повиті,

За селом стоять тополі,

Розмовляють з вітром в полі.

В Україні безліч мальовничих сел. В одному із них живе бабуся Марійки . Вона завітала до нас у гості. Привітаємо її. Знайомство з гостею.

  • Як називається ваше село?
  • На березі якої річки воно розташоване?
  • Чи подобається вам там жити?
  • Мені теж дуже подобається наше село. Для кожної людини найкращим є край, де вона народилася і виросла. Про це йде мова у дуже цікавій книзі, з якою ми сьогодні познайомимося. Це збірка віршів, яка називається  «Моя Батьківщина». (Розгляд книги – обкладинка, зміст, ілюстрації).

Давайте прочитаємо вірш Д. Павличка «Найкраща земля»

      Але читати будемо з простим олівцем в руках.

 Хвилястою лінією І група підкреслює, якщо зустрінете назви квіток.

Прямою лінією ІІ група підкреслює, якщо зустрінете назви пташок.

Ламаною лінією ІІІ група підкреслює, якщо зустрінете назву найкращої землі.

Перевірка первинного сприймання вірша:

-     Які квітки найгарніші?(відповіді І групи)

  • Які пташки наймиліші? (відповіді ІІ групи)
  • Яка ж земля найкраща? (відповіді ІІІ групи)

Зараз ми дізнаємось, як відповів на це запитання один із наших журавликів.

Опрацювання вірша П. Воронька «Облітав Журавель»

  • Самостійне читання.
  • Читання в особах.
  • Коментування ілюстрацій до вірша.

(Що запитують діти? Що відповів журавлик? Чи згодні ви з його відповіддю?)

Складіть у своїй групі розмову між журавликом та дитиною про те, де найкраща земля.

Презентація розмов.

VI зупинка «Море» (ДОДАТКИ)

  • Які два моря омивають береги України? (Чорне та Азовське, показати на карті та вчитель прикріплює малюнки)

Журавлики вже стомилися, а де ж можна найкраще відпочити, як не на морському узбережжі? І ми теж відпочиваємо разом із журавликами.

Фізкультхвилинка Учні стають ланцюжком один за одним. Пальчиками по сусідовій спинці малюємо Азовське море, а потім Чорне море , річку Дніпро велику повноводну, а тепер маленьку річечку і тоненький струмок.

  • Чи сподобалась вам подорож по нашій Україні?

Карта знань (пише вчитель, а учні прикріплюють малюнки)

-Згадайте, в яких чудових місцях нашої Батьківщини ми побували.(Синтезуюча вправа для розвитку цілісного сприйняття.)

Самостійне, швидкісне читання карток

  • Встав літери і прочитай.

К……В    ХР…Щ…Т…К

К…РП…Т…   ДН…ПР…

Г…В…РЛ…    Ч…РН…  М…Р…

П…Р…С…Д…В…К…  АЗ…ВСЬК…  М…Р…

П…Л…СС…                                   КР…М

Прочитаю ще один вірш про нашу Батьківщину, який називається «Я все люблю». Автор – Микола Сингаївський. -  Що ж любить автор цього вірша?

Я все люблю в своїм краю:

Криницю, звідки воду п’ю,

Та повні гомону ліси,

Та дзвони срібної роси…

Я все люблю в своїм краю:

Найбільше - матінку свою,

Ласкаву, радісну, єдину…

Люблю, як сонце, Батьківщину.

Читання  по одному рядочку чергуючи спочатку хлопці, а потім дівчатка.

  • А що ви любите в своїй Батьківщині?

 

VIII. Підсумок уроку.

Наша подорож закінчилась. Давайте повторимо по карті ,за яким маршрутом ми мандрували. (Учень показує на карті зупинки).

-Де вам сподобалось найбільше?

-Які прекрасні місця України ви б хотіли відвідати?

- Я щиро бажаю, щоб ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветься Україною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина. І на завершення уроку послухайте пісню у виконанні М. Поплавського «Моя Україно!».

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

D:\картинки\25860.jpg«журавлиний ключ»D:\картинки\ukraine_fizicheskaya_karta.jpgКарта УкраїниD:\картинки\image.jpg м.Київ 1263908807_kiev-turi-vihodnogo-dnia_(2)м.Київ Результат пошуку зображень за запитом "каштани" Каштани

D:\картинки\karpaty[1].jpg КАРПАТИЛиственный_лес_среднерусской_равнины УКРАЇНСЬКІ ЛІСИUkr peyzhazh s khatami - Makovski 1806 1Українське селоУкраинаЧОРНЕ МОРЕ.КРИМ

1

 

docx
Додано
2 січня 2019
Переглядів
997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку