26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Навчання грамоти, 1 клас Тема. ЗВУК [ґ], БУКВА «ге». ЧИТАННЯ СЛІВ. СКОРОМОВКА.

Про матеріал

Навчити учнів правильно вимовляти звук [ґ], ознайомити з буквою «ге».виробляти навички читання слів з новою буквою, уміння порівнювати, робити висновки, розвивати спостережливість. Вправляти в звуковому та звуково-буквеному аналізі слів. Поповнювати лексичний запас школярів.

Перегляд файлу

Навчання грамоти, 1 клас

Тема. ЗВУК [ґ], БУКВА «ге». ЧИТАННЯ СЛІВ. СКОРОМОВКА.

Мета:

Навчити учнів правильно вимовляти звук [ґ], ознайомити з буквою «ге».виробляти навички читання слів з новою буквою, уміння порівнювати, робити висновки, розвивати спостережливість. Вправляти  в звуковому та звуково-буквеному аналізі слів. Поповнювати лексичний запас школярів.

Х І Д    У Р О К У

 

І. Організація класу.

Доброго ранку травам росистим!

Доброго ранку квітам барвистим!

Доброго ранку сонечку ясному!

Людям усім і всьому прекрасному!

Доброго ранку, мої любі діти!

І всім присутнім на уроці!

Починаємо наш урок

ІІ. Мотивація уроку.

Першим сонечко зустрічає Півник. Послухаємо вірш про нього.

Назвіть ту тварину, назва якої не зустрічається в тексті, але вона зображена на малюнку.


Любить наш півник

Усім на світанку

Ґречно бажати

Доброго ранку:

Свинці і гусочці,

Індику і качці,

Котику Мурчику

І, навіть, собачці.


 (Ґава)

(Ґречно – учтиво)

Який звук ви чуєте на початку слів: Ґава,  ґречно? Тож ви вже здогадались, що сьогодні на уроці ми будемо вивчати звук [ґ], та букви, що його позначають.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

  1. Спостереження за артикуляцією  звука [ґ]. віднесення його до приголосних. (Звук [ґ] – твердий, дзвінкий, приголосний).
  2. Гра «Упіймай звук».

(Малюнок – ґава і ґедзь)

Ґава ґречно ґаздувала,

ґогель – моґель готувала.

Ґедзь наївся – просто жах!

Ґудзик тріснув на штанцях!

Ґаздувала – господарювала

ґогель – моґель

ґедзь – овод (комаха)

ґудзик – пуговица.

Звуко – буквений  аналіз  слова. Ґава (скільки голосних стільки й складів)

  1. Порівняння звуків [ґ][г]

Назвіть перший звук в слові – готувала.

Звуки  [ґ] та [г] – слід розрізняти. В українській мові частіше вживаються слова із звуком [г]. Давайте наведемо приклади слів, в яких є звук [г]. (Малюнки: гуска, граблі, гарбуз, огірок...)

Назвіть і виставте на набірне полотно букви, що  позначають звук [г] – Гг.

  1. Знайомство з буквами Ґ, ґ.

А зараз ми познайомимось з буквами, що позначають звук [ґ].Це буква  ґ .

(Учитель показує  місце букви в абетці).

Порівняйте ці букви.- Чи схожі вони між собою? Чим відрізняються?


Буква Г – кочерга.

Довга, довга нога.

Ґедзь цю букву добре знає

Ґ – вгорі ріжечок має –


(завчити).

ІV.Читання складів  з новою буквою.

1. Нас знову запрошує Гном прочитати склади, що він склав. Але перш, ніж ми оправимось до нього в гості давайте згадаймо букви, що позначають голосні звуки  (а, о, у, е, и, і).

а                        а

о                        о

у           ґ           у

и                        и

і                         і

назвіть звук в складі  ґ і   [ґ] 

 

  1.  Фізкультхвилинка.

Ця хвилинка дуже дорога

І легенька, і гарненька,

Як пірїнка.

Наша праця цього вимага,

Тож звучи для всіх дітей

Фізкультхвилинко.

Добре те, що сонце світить!                   - руки вгору

Добре те, що вітер віє!                           - нахили

Добре те, що ось цей ліс!                      - присісти

Разом з нами ріс і ріс.                            – встати

Добре те, що в нашій річці                   - махи руками

Синя, не брудна вода!                          

У мене матуся рідна                             - маршируємо

Після школи зустріча.

Добре гратися на дворі                        - стрибки

Добре вчитися у школі.                       – сідають за парти

 

  1.    Читання слів з літерою ґ.

1. Учитель демонструє малюнки – учні читають слова:   аґрус,  ґудзик,    ґава,   ґанок.

Ґанок – прибудова з площадкою і східцями біля входу в будинок.

2.  Читання піраміди слів.

ґава

ґрунт

ґудзик

ґаламаґа

ґелґотати

Вправа «Вітер».


Вітер повіває                    

Вітер сильніший              

Ураган                              

Вітер слабший                 

Легенький                        

Вітер не віє                      

Читають тихо

Голосніше

Голосно

Тихіше

Зовсім тихо

Закінчують читати


- Прочитайте найдовше, найкоротше слова.

3.  Читання слів, дивлячись на крапку.

                                          ҐА  ВА

                                       ҐА         НОК

                                   АҐ                 РУС

                               ҐРО                        НО

Назвіть слово, значення якого вам не зрозуміле.

4.   Послухайте загадку і знайдіть серед цих малюнків  відгадку:

Мов їжак, колючий,

Солодкий та пахучий.

Ягідку зірвеш – руку обдереш.

                               (аґрус).

 

  1. Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити:

Трава – низенька, низенька

Дерева – високі, високі

Вітер дерева колише, гайдає

То вліво, то вправо хитає,

То вперед, то назад,

То вниз перегинає.

Птахи летять, відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.


 

  1. Робота за букварем. (стор.82-83).
  1. Читання ланцюжком.
  2. Читання слів с.82 мовчки.

Тихше, жабки, ні гу-гу.

Ходить чапля по лугу

Щоб не трапилось біди

Наберіть у рот води.

  1. Робота над скоромовкою. (малюнок с.83 – скласти речення, схему).

 

  1.    Закріплення вивченого матеріалу
  1.   Це слово легко відгадати –

Добудова це до хати.

Та «ґ» на «р» як поміняєш

То новий день ним починаєш.

                    (Ґанок – ранок).

  1. Ой лишенько! – кричать слова

Пропала літера одна

Без неї бути ми не можем

Допомогти ж зуміє кожен.

Ти, друже, добре поміркуй

І нас скоріше порятуй.

Ґ…ва,    ґр…но,   ґр…нт    (а, у, о)

3.  А ці слова – пустуни. Вирішили з нами в піжмурки пограти.

ВБАҐРУСТК

ОПҐЕДЗЬРТ

4.   Перед нами складовиця.  Прочитайте й поясніть вирази.

 

                                                                                 -  Нічого не робити                                             

 

 


                                                                                                                                                                         


                                                                                

                                                                                 -  Людина нервує     

 

 

5.   Ґава й гуска коло хати

Почали пісень співати

Каркали та  ґелґотали

Поки голос не зірвали.

Ґави               ґелґотали

Гуси              каркали 

6.   Допитлива ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах своє    КАР!      Відгадайте ці слова:

__   __   КАР      (Той, хто лікує дітей)

КАР  __  __  __  (Твердий, товстий папір).

 

Х.  Підсумок уроку.             

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку