Навчання грамоти. Добукварний період. Урок-подорож «Розвиток правильної звуковимови та мовного дихання" (виспівування голосних).

Про матеріал

1 клас.

Навчання грамоти.

Добукварний період.

Урок-подорож «Розвиток правильної звуковимови та мовного дихання" (виспівування голосних).

Тема. Закріплення правильної звуковимови голосних звуків українського алфавіту . Розвиток мовного дихання (виспівування голосних).

Мета. Закріпити у дітей знання голосних; розвивати вміння учнів виконувати дихальні та голосові вправи; вчити склади з буквами які позначають голосні звуки; виділяти голосні звуки у словах; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення.

Обладнання: Малюнок палацу, букви що позначають голосні звуки а, о, у, и, і, е, квітки, листочки з складами , лялька Мотринка, надруковані скоромовки з малюнками та пісенька про голосні, зайчик, білочка, малюнки до голосових вправ.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційно-вступна частина

Учитель.

Всі за парти ми сідаєм

До роботи приступаєм

Щойно пролунав дзвінок –

Час почати нам урок!

Установочно-мотиваційний етап

Учитель. Діти, який у вас настрій? Усміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришами, доторкніться долоньками до долоньок товариша по парті.

‑ Покажіть мімікою задоволення, радість.

ІІ. Оголошення теми уроку.

Учитель. Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку. А він і не може бути іншим, адже сьогодні ми з вами здійснимо подорож у Казкову країну. Як ви думаєте, хто живе у цій країні?

‑ Там живуть всі-всі букви, а ми з вами завітаємо до голосних, але спочатку давайте з вами виконаємо дихальні вправи

Логопедична хвилинка

1. «Кульбабка»

Бубоніла діду баба,

Ой, не дмухай на кульбабу,

Бо із неї полетять,

Сто малих кульбабенят.

(Потрібно легенько вдихнути носиком і видихнути через рот, губки скласти трубочкою).

2. «Сонько»

Щось сонько малий притих,

Вдих і видих, вдих і видих.

Вдих і видих, знову вдих.

(Потрібно спокійно дихати носиком).

3. «Гарячий чай»

Ти гарячий чай полюбляєш пити?

Спочатку його треба постудити!

(Потрібно подути декілька разів і потягнути повітря до себе).

4. «Вітер»

Сильний дужий вітер дме,

До землі дерева гне.

(Потрібно широко відкрити рот і глибоко вдихати і видихати).

5. «Квітка»

Як духмяно пахнуть квіти

Задоволені всі діти.

Кожен з них відчути рад,

Цей чудовий аромат.

(Потрібно глибоко вдихнути носиком і видихаючи через ротик казати: «Чудово»).

ІІІ. Місточок скоромовок і чистомовок

Мовна розминка

Повторення вивчених скоромовок і чистомовок

Вчитель.

Щоб дістатися до Казкової країни, нам потрібно перейти через чарівну річку місточком скоромовок і чистомовок.

‑ Ой, дивіться, хто це? Та це ж дуже красива і розумна дівчинка Мотринка. Вона навчить вас правильно і красиво говорити. Мотринка буде уважно слідкувати за тим, як ви будете вимовляти слова та звуки в скоромовках та чистомовках.

Вчитель.

‑ Давайте пригадаємо, які скоромовки ми з вами вивчили.

Ай-ай-ай — ми підемо в гай,

Ав-ав-ав – не лови ґав,

Ар-ар-ар – вправний кухар,

Ар-ар-ар - кипить наш самовар,

Ам-ам-ам — нікому не дам.

Я зик угору - ша-ша-ша,

Наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу - са-са-са,

Укусила в ніс оса.

Язик угору - ши-ши-ши,

Машу в лісі ми знайшли.

Язик донизу - си-си-си,

Вуса, вуса у оси.

Вітерець у лісі - ш-ш-ш,

повзе вуж у траві - с-с-с,

прилетів жук - ж-ж-ж,

заспівав комарик - з-з-з,

чайник пару випускає - к-к-к.

  • -А тепер пригадаємо пісеньку про голосні і проспіваємо її.

А-а-а – котика нема.

О-о-о – його ми знайдемо.

У-у-у – он він у кутку.

Е-е-е – мишку нам несе.

І-і-і – он він на печі.

И-и-и – доглядає сни.

Вчитель.

‑ Молодці діти! Ви гарно пройшли через «Місточок скоромовок і чистомовок». Мотринка вами задоволена.

IV. Цікаві листочки

Вчитель

‑ Продовжуємо мандрівку. Дивіться, хто це нас зустрічає?Та це ж наш товариш Зайчик. Пам'ятає, він приходив до класу подивитися, як вчаться діти у підготовчому класі. (Вчитель прикріплює на дошку листочки, на яких написані склади).

‑ Перш ніж іти далі, давайте допоможемо Зайчику прочитати склади, адже він не ходить до школи і не знає голосні звуки.

АУ УА АО ОА АУО УАО

‑ Молодці діти, ви правильно і гарно прочитали склади. Мотринка дуже вами задоволена і радіє за вас.

V. Фізкультхвилинка

‑ Ви, напевно, трішки стомилися, подорожуючи. Наша Мотринка не тільки розумна, а й ще прихильниця спорту і активного відпочинку, тому вона приготувала для вас цю фізкультхвилинку.

Хмара сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову!

VІ. Завдання білочки

Вчитель.

‑ Ось, діти, ми з вами дійшли до дрімучого лісу. На жаль далі немає стежки і ми можемо заблукати. Та щоб цього не сталося одна тваринка погодилася нам допомогти:

Що за дивна непосида

На стежинку шишки кида?

З гілки скік та скік на гілку

Ви впізнали? Та це ж (Білка)

‑ Вона нас проводить далі, якщо ми виконаємо голосові вправи.

Голосові вправи

(Назвати голосні в словах)

БУЛКА СІМ ВІТЕР НЕБО МАШИНА КАША ВІКНО

‑ Молодці, діти. Ви впоралися із завданням білочки, і вона проведе нас через дрімучий ліс.

VІІ. Казковий палац голосних

Учитель.

Ось ми і дісталися до казкового палацу. Зараз відчиняться ворота замку і перед нами з'явиться Мотринка.

‑ Ой, а що ж, це вона нам приготувала, погляньте!

Діти. Букви.

Учитель. Давайте їх назвемо.

Діти. А, О, У, И, І, Е.

Учитель. Молодці. А які вони позначають звуки – голосні чи приголосні?

Діти. Голосні.

Учитель. А чому?

Діти. Тому що ми їх можемо співати.

Учитель. То ж давайте всі разом голосно їх проспіваємо.

Діти. (співають а, о, у, и, і, е).

Учитель. А ще чому вони голосні?

Діти. Тому що ми вимовляємо їх тільки за допомогою голосу, без усіляких перешкод.

Учитель. Розумнички. А тепер давайте згадаємо віршик-правило і всі разом його повторимо.

Як ротик відкриваємо,

То звуки вимовляємо.

Як олівець беремо в руки,

То букви пишем, а не звуки.

‑ Так що ж ми вимовляємо.

Діти. Звуки.

Учитель. А пишемо ми що?

Діти. Букви.

VІІІ. Гра «Впізнай звук»

Учитель.

Нещодавно у палаці голосних був бал-маскарад. Це дуже веселе свято, та, нажаль, деякі слова переплуталися. Давайте разом з Мотринкою допоможемо їм і зберемо докупи слова, які починаються на звук О.

‑ А який це звук голосний чи приголосний?

Діти. Голосні

О А С (оса) К О О (око) Л І О В Е Ц Ь (олівець) Н О Е Ь Л (олень) Х О (ох).

Учитель.

  • -Тож приготуйте свої долоньки. Якщо почуєте, що слово починається на

звук О, голосно плескайте один раз в долоньки. Домовились?

Діти. Так.

Учитель.

  • -Альбом, дерево, оса, айболит, око, олівці, морква, олень, сом, ох.

‑ Молодці, ви впоралися із завданням.

ІХ. Підсумок уроку.

Вчитель.

‑ Ось і закінчилася наша чарівна подорож до Казкової країни. Ви всі дуже гарно працювали на уроці, впоралися із всіма завданнями і перешкодами. Мотринка впевнилася, що у першому класі найкращі діти.

Перегляд файлу

1 клас. 

Навчання грамоти.

 Добукварний період.

Урок-подорож «Розвиток  правильної звуковимови та мовного дихання" (виспівування голосних). 

Тема. Закріплення правильної звуковимови голосних звуків українського алфавіту . Розвиток мовного дихання (виспівування голосних).

Мета. Закріпити  у дітей знання голосних; розвивати вміння учнів виконувати дихальні та голосові вправи; вчити склади з  буквами які позначають голосні звуки; виділяти голосні звуки у словах; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення.

Обладнання: Малюнок палацу, букви  що позначають голосні звуки а, о, у, и, і, е, квітки,  листочки з складами , лялька  Мотринка, надруковані скоромовки з малюнками та пісенька про голосні, зайчик, білочка, малюнки до голосових вправ.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І.  Організаційно-вступна частина

Учитель.  

                     Всі за парти ми сідаєм

                     До роботи приступаєм

                     Щойно пролунав дзвінок –

                     Час почати нам урок!

Установочно-мотиваційний етап

Учитель. Діти, який у вас настрій? Усміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришами, доторкніться долоньками до долоньок товариша по парті.

Покажіть мімікою задоволення, радість.

ІІ.  Оголошення теми уроку.

Учитель. Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку. А він і не може бути іншим, адже сьогодні ми з вами здійснимо подорож у Казкову країну. Як ви думаєте, хто живе у цій країні?

Там живуть всі-всі букви, а ми з вами завітаємо до голосних, але спочатку давайте з вами виконаємо дихальні вправи

Логопедична хвилинка

1.  «Кульбабка»

           Бубоніла діду баба,

           Ой, не дмухай на кульбабу,

           Бо із неї полетять,

           Сто малих кульбабенят.

(Потрібно легенько вдихнути носиком і видихнути через рот, губки скласти трубочкою).

2. «Сонько»

           Щось сонько малий притих,

           Вдих і видих, вдих і видих.

           Вдих і видих, знову вдих.

(Потрібно спокійно дихати носиком).

3. «Гарячий чай»

           Ти гарячий чай полюбляєш пити?

           Спочатку його треба постудити!

(Потрібно подути декілька разів і потягнути повітря до себе).

4. «Вітер»

           Сильний дужий вітер дме,

           До землі дерева гне.

(Потрібно широко відкрити рот і глибоко вдихати і видихати).

5. «Квітка»

           Як духмяно пахнуть квіти

           Задоволені всі діти.

           Кожен з них відчути рад,

  Цей чудовий аромат.

(Потрібно глибоко вдихнути носиком і видихаючи через ротик казати: «Чудово»).

ІІІ. Місточок скоромовок і чистомовок

Мовна розминка

Повторення вивчених скоромовок і чистомовок

Вчитель.

Щоб дістатися до Казкової країни, нам потрібно перейти через чарівну річку місточком скоромовок і чистомовок.

Ой, дивіться, хто це? Та це ж дуже красива і розумна дівчинка Мотринка. Вона навчить вас правильно і красиво говорити. Мотринка буде уважно слідкувати за тим, як ви будете вимовляти слова та звуки в скоромовках та чистомовках.

Вчитель.

Давайте пригадаємо, які скоромовки ми з вами вивчили.

 Ай-ай-ай — ми підемо в гай,

 Ав-ав-ав – не лови ґав,

 Ар-ар-ар – вправний кухар,

 Ар-ар-ар - кипить наш самовар,

 Ам-ам-ам — нікому не дам.

 

Я зик угору - ша-ша-ша,

 Наша Маша в ліс пішла.

 Язик донизу - са-са-са,

 Укусила в ніс оса.

 Язик угору - ши-ши-ши,

 Машу в лісі ми знайшли.

 Язик донизу - си-си-си,

 Вуса, вуса у оси.

 

 Вітерець у лісі - ш-ш-ш,

 повзе вуж у траві - с-с-с,

 прилетів жук - ж-ж-ж,

 заспівав комарик - з-з-з,

 чайник пару випускає - к-к-к.

  • А тепер пригадаємо пісеньку про голосні і проспіваємо її.

А-а-а – котика нема.

О-о-о – його ми знайдемо.

У-у-у – он він у кутку.

Е-е-е – мишку нам несе.

І-і-і – он він на печі.

И-и-и – доглядає сни.

Вчитель.

Молодці діти! Ви гарно пройшли через «Місточок скоромовок і чистомовок». Мотринка  вами задоволена.

IV. Цікаві листочки

Вчитель

Продовжуємо мандрівку. Дивіться, хто це нас зустрічає?Та це ж наш товариш  Зайчик. Пам’ятає, він приходив до класу подивитися, як вчаться діти у підготовчому класі. (Вчитель прикріплює на дошку листочки, на яких написані склади).

Перш ніж іти далі, давайте допоможемо Зайчику прочитати склади, адже він не ходить до школи і не знає голосні звуки.

     АУ             УА             АО             ОА              АУО           УАО

Молодці діти, ви правильно і гарно прочитали склади. Мотринка дуже вами задоволена і радіє за вас.

 

V. Фізкультхвилинка

Ви, напевно, трішки стомилися, подорожуючи. Наша Мотринка  не тільки розумна, а й ще прихильниця спорту і активного відпочинку, тому вона приготувала для вас цю фізкультхвилинку.

Хмара сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як  пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову!

VІ. Завдання білочки

Вчитель.

Ось, діти, ми з вами дійшли до дрімучого лісу. На жаль далі немає стежки і ми можемо заблукати. Та щоб цього не сталося одна тваринка погодилася нам допомогти:

           Що за дивна непосида

           На стежинку шишки кида?

           З гілки скік та скік на гілку

           Ви впізнали? Та це ж (Білка)

Вона нас проводить далі, якщо ми виконаємо голосові вправи.

Голосові вправи

(Назвати  голосні в словах)

БУЛКА    СІМ    ВІТЕР   НЕБО   МАШИНА   КАША    ВІКНО

Молодці, діти. Ви впоралися із завданням білочки, і вона проведе нас через дрімучий ліс.

D:\Диск D\ФОТО СЕМЬЯ\шестирічки 2013\MVI_2918.MOV_snapshot_00.02_[2013.01.27_15.07.29].jpgVІІ. Казковий палац голосних

 

 

 

 

 

 

Учитель.

Ось ми і дісталися до казкового палацу. Зараз відчиняться ворота замку і перед нами з’явиться Мотринка.

Ой, а що ж, це вона нам приготувала, погляньте!

Діти. Букви.

Учитель. Давайте їх назвемо.

Діти. А, О, У, И, І, Е.

Учитель. Молодці. А які вони позначають звуки – голосні чи приголосні?

Діти. Голосні.

Учитель. А чому?

Діти. Тому що ми їх можемо співати.

Учитель. То ж давайте всі разом голосно їх проспіваємо.

Діти. (співають а, о, у, и, і, е).

Учитель. А ще чому вони голосні?

Діти. Тому що ми вимовляємо їх тільки за допомогою голосу, без усіляких перешкод.

Учитель. Розумнички. А тепер давайте згадаємо віршик-правило і всі разом його повторимо.

           Як ротик відкриваємо,

           То звуки вимовляємо.

           Як олівець беремо в руки,

           То букви пишем, а не звуки.

Так що ж ми вимовляємо.

Діти. Звуки.

Учитель. А пишемо ми що?

Діти. Букви.

VІІІ.  Гра «Впізнай звук»

Учитель.

Нещодавно у палаці голосних був бал-маскарад. Це дуже веселе свято, та, нажаль, деякі слова переплуталися. Давайте разом з Мотринкою допоможемо їм і зберемо докупи слова, які починаються на звук О.

А який це звук голосний чи приголосний?

Діти. Голосні

О  А С  (оса)    К О О (око)   Л І О В Е Ц  Ь (олівець)  Н О  Е Ь Л (олень)  Х О (ох).

Учитель.

  • Тож приготуйте свої долоньки. Якщо почуєте, що слово починається на

звук О, голосно плескайте один раз в долоньки. Домовились?

Діти. Так.

Учитель.

  • Альбом, дерево, оса, айболит, око, олівці, морква, олень, сом, ох.

Молодці, ви впоралися із завданням.

ІХ. Підсумок уроку.

Вчитель.

Ось і закінчилася наша чарівна подорож до Казкової країни. Ви всі дуже гарно працювали на уроці, впоралися із всіма завданнями і перешкодами. Мотринка  впевнилася, що у першому класі найкращі діти.

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
14665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку