Навчання комунікації засобами рольової гри

Про матеріал
Однією з умов ефективності навчального процесу є свідоме засвоєння знань. Досягнути високого рівня комунікативної компетенції в англійській мові, не будучи серед її носіїв, дуже важко. Важливим завданням вчителя є створення на уроці іноземної мови реальних і уявних ситуацій спілкування.Саме цьому сприяє рольова гра.
Перегляд файлу

Зверни увагу!

-Якщо гра викликає емоційне перевантаження учнів, вони можуть перейти на рідну мову. До невеликого “вторгнення” рідної мови варто ставитися терпимо, якщо це сприяє просуванню гри. 

-Ефективність рольової гри підвищується, якщо вчитель правильно визначає тривалість мовленнєвого спілкування учасників. За даними досліджень, тривалість оптимальної працездатності у спілкуванні семикласників – до десяти хвилин, а дев'ятикласників і старших – до п'ятнадцяти хвилин . 

-Коли гра закінчиться,  проводиться обговорення, з'ясувується, що учні вважають удалим, а що - ні. 

image- Помилки є невід'ємною частиною процесу навчання мові, і можливість вільно робити помилки на уроці скоріше сприяє навчанню, ніж стримує його. При роботі над помилками дуже важливо змусити учнів самим дати правильний варіант фрази чи слова, у якому були допущені помилки, написати їх на дошці і супроводити їх коррективними вправами, що могли б найкраще сприяти відпрацьовуванню правильного варіанта самими учнями. 

 

image


imageпроцесу є свідоме засвоєння знань. Досягнути високого рівня  комунікативної компетенції в англійській мові, не будучи серед її носіїв,  дуже  важко. 

Важливим завданням

вчителя є створення на  уроці  іноземної  мови реальних і уявних ситуацій спілкування.Саме цьому сприяє  рольова гра.

imageРольова гра – простий і природний спосіб пізнання людиною навколишнього середовища, найдоступніший шлях для оволодіння  знаннями, уміннями, навичками.   Гра  як феномен культури навчає, виховує, розвиває, соціалізує, розважає.

Мотивація ігрової діяльності забезпечується її добровільністю, можливостями вибору й елементами змагання, задоволення потреби в самоствердженні, самореалізації. Вона є розвагою та відпочинком, водночас вона здатна перерости в навчання, творчість,  та в модель типу людських взаємин  у праці.  

Рольва гра мотивує учнів до вираження своїх думок через спілкування, придатна для кожного виду роботи з мовою( під час рольової гри використовують різноманітні граматичні структури, інтонаційні моделі, значний обсяг лексичного матеріалу),тренує студентів  висловлюватись у будь - якій ситуації  на будь-яку тему, надає можливості сором’язливим та невпевненим у собі студентам одягнути „маску”, за  якою вони можуть сховатися;  сприяє  формуванню навчальної співпраці й партнерства.

 

 

Однією з умов ефективності навчального                               Переваги рольової гри :

-  стовідсоткова зайнятість студентів, а також концентрація уваги учасників протягом усієї роботи.  

-  допомагає спілкуванню, сприяє передачі набутого досвіду, здобуттю нових знань, правильному оцінюванню вчинків.

-  розвиває комунікативні навички, пам’ять, мислення та уяву.

-  сприяє розвитку таких рис, як колективізм, активність, дисциплінованість, спостережливість, уважність.

 Вимоги до проведення рольової ігри :

-  стимулювати мотивацію навчання, викликати в школярів інтерес і бажання гарне виконати завдання, її варто проводити на основі ситуації, адекватної реальної ситуації спілкування.

-  має бути добре підготовленою і чітко організованою з погляду як змісту, так і форми.

-  бути прийнята всією групою.

-  має проводитись в доброзичливій, творчій атмосфері.

-організована таким чином, щоб учні могли в активно спілкуватися, з максимальною ефективністю використовуючи мовний матеріал, що відпрацьовується.

Поради до проведення

1.Проводь гру на завершальному етапі

3.  Ситуація повинна бути найбільш наближеної до життя. У ситуації необхідно дати зведення про соціальні взаємини партнерів, наприклад, офіційні, неофіційні). 

4.  Ролі, обрані учнями, повинні найбільшою мірою підходити даної ситуації. 

5.  Учасники рольової гри повинні враховувати наявність різних рольових цілей 

6.  Учасники рольової гри не повинні діяти індивідуально, а тільки колективно, репліки одного повинні викликати відповідну реакцію іншого, а за реакцією слідує дія партнера. 

7.   Учасники гри приходять до власного рішення, підказаного ситуацією і думками самого учня. 

8.  Створи доброзичливу  атмосферу. 

У залежності від успішності оволодіння іноземною мовою, ігрове спілкування може носити репродуктивний, напівтворчий і творчий характер. 

Репродуктивний спосіб мовленнєвого спілкування використовується учнями з низьким рівнем навченості по іноземній мові. Їхня задача полягає в тім, щоб відтворити в ігрових обставинах текст – зразок. 

Учням із середнім рівнем навченості пропонується самостійно включити в текст– зразок додаткові елементи, наприклад, змінити послідовність реплік. 

Спілкування школярів старших класів - більш творче, у ньому виявляється ініціатива учасників гри, їхня здатність до самостійності в іншомовній мовленнєвій діяльності. 

image


роботи над темою при закріпленні мовних навичок і умінь.

2. Підготовку до гри здійснюй із самого початку вивчення теми, у вигляді 

pdf
Додано
12 жовтня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку