(2 слайд)Нині освіта впродовж життя набула особливого значення. Вона є відповіддю на виклик мінливого світу, в якому зміни відбуваються дуже швидко. Освіта впродовж життя – це цілеспрямований процес розвитку і виховання особистості шляхом реалізації освітніх програм і послуг, здійснення освітньо-інформаційної діяльності в межах формальної, неформальної та інформальної освіти.
(3 слайд) Концепція «освіта протягом життя», була представлена у 1965 році Полем Ленграндом на форумі ЮНЕСКО.
(4 слайд) А для України особливо актуальним є такі тенденції розвитку: зростання ролі людського капіталу у прирості національного багатства; несприятливі демографічні тенденції; прискорення темпів оновлення професійних знань; утвердження в європейському освітньому просторі концепції «освіти протягом життя».
(5 слайд)Мета освіти впродовж життя полягає в забезпеченні людей будь-якого віку рівним і відкритим доступом до якісного навчання.
(6 слайд)З цілями, які ставляться й реалізуються в системі неперервної освіти, наявні три складові: перша складова – додаткова професійна освіта, друга складова – забезпечує різноманітним групам населення можливість адаптуватися до мінливих умов життя, третя складова – забезпечує задоволення різноманітних індивідуальних освітніх потреб громадян (мовну підготовку, отримання психологічних, культурологічних та інших знань, комунікативних навичок, спеціальних умінь).
(7 слайд)Як сказав американський вчений Малколм Ноулз: «Уміння вчитися невіддільне від самостійного, саморегулятивного навчання. Саме урегульована діяльність є процесом, за якого людина відчуває потребу до навчання, визначає його мету, мобілізує людські й матеріальні ресурси, підбирає відповідні стратегії навчання і контролює його результати».
Нині існує проблема відбору необхідної інформації в мережі Інтернет та оцінка її якості. Он-лайн бібліотеки, платформи, масові безкоштовні онлайн-курси та інші джерела якісних знань досить доступні у формальній, неформальній і інформальній освіті.
Неперервність освіти віддзеркалюється на професійному розвитку педагога, який має бути зацікавлений у саморозвитку, підвищенні власної кваліфікації, набутті нових знань, форм та методів роботи.
(8 слайд)Як наголошує Закон України «Про освіту» - «Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору».
(9 слайд)А це означає, що перед освітою впродовж життя поставленні завдання: навчити людину працювати з інформацією, довідковою, науковою літературою; знаходити в інформації відповіді на поставлені питання. Реалізація цього завдання передбачає постійне навчання людини у формальній, неформальній та інформальній освіті, самомотивацію до освітньої діяльності через відкритий доступ, оптимальність використання ресурсів, комфортність всіх учасників освітнього процесу.
Великі можливості професійного розвитку педагога щодо самоосвіти з’явилися у неформальній та інформальній освіті з розвитком мережі Інтернет та інших видів електронних інформаційних ресурсів.
(10 слайд)Щоб учитися ефективно, педагог має побачити сенс у тому, що він буде робити, зрозуміти, що це йому потрібно, і захотіти це зробити, усвідомити навчальне завдання, знайти способи розв’язання завдань і правильно контролювати й оцінювати результат.
Результати прагнень педагога не змушують чекати довго. Особисто я ознайомилась з он-лайн сервісом веб 2.0. Learning Apps. Опрацювала та спробувала його в роботі, зрозуміла, що це цікаво не тільки мені, а і моїм учням. Робота була оцінена на обласному фестивалі електронних дидактичних засобів «Сучасний урок» - ІІІ місце 2017 рік.
(11 слайд)Не можу залишити без уваги, такі педагогічні технології, як проектні. Прикладом цього є результати двох останніх років: ІV місце у конкурсі учнівських дослідницьких проектів з іноземної мови «Світ професій» учень ІІ курсу Овдієнко Артур березень 2018 рік і ІІ місце у конкурсі учнівських рекламних проектів з іноземної мови «Моя професія найкраща» учень ІІІ курсу Овдієнко Артур березень 2019 рік. Це приклади щоденного життя педагога та його учнів.
(12 слайд)В одному ряду із стандартною формальною освітою сьогодні стоять не формальна та інформальна освіта. Вони цікаві тим, що зорієнтовані на інтереси та потреби активного педагога, який використовує різні соціальні мережі загальної тематики, що дозволяє підтримувати та налагоджувати необхідні контакти з учнями, колегами та батьками. Заслуговує уваги соціальна мережа «Facebook», яка дозволяє збагатитися новими знаннями, про це свідчать різноманітні групи, які сприяють отриманню інформації, дають можливість залишити свої коментарі.
(13 слайд)Дуже цікаво навчатися в он-лайн, тому що ми маємо можливість навчатися у зручний для себе час, в своєму темпі, в будь-якому місці, без відриву від основної діяльності. Це створює відчуття швидких успіхів і мотивує повернутися до навчання на наступний день. В цьому я переконалася пройшовши дистанційні курси за темою: «Використання цифрових інструментів Google для організації роботи педагогічного працівника», куратором яких є методист Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області Осіна Наталя Анатоліївна.
(14 слайд)Для досягнення успіху в будь-якій справі треба перш за все налаштувати себе на позитив, сказати собі: «Я хочу, я можу, я зроблю!», і робити це із задоволенням, не втрачаючи почуття гумору. Успіх досяжний, якщо в нього вірити. Хто вірить в успіх - обов’язково його доб’ється.