Навчаюся розрізняти власні і загальні назви.

Про матеріал
Розробка уроку за підручником Миколи Вашуленка і Світлани Дубовик за темою Іменник". Власні і загальні назви.
Перегляд файлу

УРОК З  ТЕМА:« Навчаюся розрізняти ВЛСНІ І ЗАГАЛЬНІ НАЗВИ.                « Космічна подорож»

МЕТА: Ознайомити учнів з поняттям «власні іменники» і «загальні іменники». Спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни. Вдосконалювати навички вживання великої букви у власних іменниках. Уточнювати і збагачувати словник учнів. Розвивати творче і критичне мислення дітей.

ОБЛАДНАННЯ: написи, кросворд, малюнки, картки з завданням.LEGO

ТИП УРОКУ: інтерактивний

Карта- схема уроку

І. Організація класу. Створення позитивного настрою.

У подорож далеку відправляємося,

Ні хвилиночки не гаємося.

Настрій добрий беремо

І у космос летимо.

На уроці малювання декілька учнів отримали завдання намалювати зореліт. Вибираємо  кому який до вподоби.(Діти обирають зореліт.) А це ваші капітани.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Свою мандрівку  починаємо  з Невідомої планети. На уроці читання ми познайомилися з Маленьким Принцем. У нього була своя планета , де росла чудова троянда , яку він поливав , і у нього були вулкани,які він обов’язково чистив. Ви отримали завдання придумати і намалювати свою планету.

1.Кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАГАДКИ треба розгадати.

 

1.Вона шипить ,вона сичить,

Язик смертельний має.

Але якщо не зачипать,

Вона не нападає.( Змія).

2.Весну на крилах принесе,

І люди всі радіють.

ЇЇ побачити скоріш

 Зимою діти мріють.(Ластівка).

3.Червона шапка, міцний дзьоб,

По дереву гуркоче.

Усіх жуків і черв яків

Він знищить дуже хоче. (Дятел).

4. Вусата риба тут живе,

У річці владарює.

Найбільша в нашому Дніпрі,

Упевнено царює.(Сом).

5.Крила має, гарно літає.

Гніздечко в є,та ще й співає.(Птах).

6.В воді живе маленька,

Красива і спритненька.

ЇЇ спіймати батько хоче,

Сидить на березі півночі.(Риба)

Які ж ви молодці, розгадали ! Сьогодні ми подорожуємо на планету на якій живуть  істоти. На яке питання вони відповідають ?

2. Вправа «Мікрофон»

- Які істоти живуть на ваших планетах і як вони називаються ?( Відповіді дітей, вони показують малюнки.)

- Може хтось помилився ?Так це ваша планета  і на ній можуть жити будь – які істоти. Вони у вас всі живі.

3. І знову загадка на нашому шляху . Новий кросворд. Ми всі перешкоди на своєму шляху подолаємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Коли піднімеш голову, то його завжди побачиш(Небо).

2.Що тобі завжди підставить вірний друг ?(Плече).

3.Вночі їх дуже багато на небі. (Зірки).

4.Що нас зігріваю цілий рік і зовсім безкоштовно ? (Сонце).

5.На ньому їдять. ( Стіл).

6.На чому виростає хліб ? ( Колос)

7.Ворог цвяха , завжди його б є.( Молоток).

8. Улюблене місце школяра. (Парта).

Ви знову впоралися. На цій планеті лише неістоти і вони чекають. Коли сюди прилетить Маленький Принц або ми з вами , щоб про них попіклуватися.

2. Словниковий диктант  . Нам треба відвідати  ще одну планету.

Україна, космонавт, Батьківщина, мрія,Дніпро,зореліт,планета, Шевченко, зорі, шлях,Мирослава.

3. Робота в парі.

На які дві групи ми можемо розділити ці слова ?Чому ?Молодці.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ. МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні ми пригадаємо  те що знаємо і будемо намагатися поглибити свої знання.

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛА.

  1. Розповідь вчителя.

У Князівни Мови було багато підданих.

Давайте згадаємо з ким ми вже познайомилися.( Відповіді дітей). Молодці!

Але Іменник вважав , що він найголовніший. А ви як думаєте ?               ( Відповіді дітей).

Адже він називав  усі предмети і давав їм імена.

Одного разу він прийшов до Князівни Мови і сказав:

-         Я вважаю , що всі мої імена не є однаковими. Чому країни, вулиці, планети , зірки, моря і гори , люди і тварини пишуть так само як і інші імена ? Адже вони неповторні і особливі. Я думаю , що їх треба писати  з великої літери.

І Мова погодилася. Тому все що є індивідуальним , неповторним ми пишемо з великої літери. Давайте назвемо все що ми згадаємо.

Зарядка для очей.

 1.Робота в парі.

Давайте прочитаємо всі запитання ,які записані на дошці. Вам потрібно дати відповідь на них.

-         Як називається наша Батьківщина ?

-         Столиця нашої країни ?

-         Наше рідне місто ?

-         На якій вулиці виживете ?

-         Яка річка тече у нашому місті?

-         Ваше прізвище ?

Як ви написали ці  слова ? А чому ? (Відповіді дітей).

 

А зараз ще одна планета . Вона хоче , щоб ви назвали імена дітей, які на ній живуть. Але робити це потрібно ланцюжком. На яку букву закінчується ім. я , з тієї букви починається інше.

Жан-Нік –Катерина- Андрій –Йосип- Петро…

Фізкультхвилинка (давайте ви мені покажете букви). Діти індивідуально або парою показують букву , яку називає вчитель.

А на цій планеті живуть наші улюбленці тваринки і іграшки. Давайте їх провідаємо.

Діти називають ляльку і її  ім’я. Тваринку і її кличку.

Вправа 256. Списати перший абзац і підкреслити назву тварин однією лінією, а їх клички – двома.


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ.

А зараз наше улюблене LEGO.

Якщо власна назва –   червона цеглинка , якщо загальна - зелена.

Франція , дятел , сосна, Катерина, мама,Сатурн,Атлантичний океан,Леся Українка,море, дідусь.( Чи всі слова були знайомими).

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія.

-         Чи цікаво мені було на уроці?

-         Що я вже знав?

-         Що я згадав ?

-         Що було нового на уроці ?

-         Що я ще хочу дізнатися ?

Так урок був цікавим і ви дуже добро працювали. Хочу відмітити вашу активну роботу і дуже гарно виконане домашнє завдання , ваші малюнки і ваші планети.

УІІ. Домашнє завдання.

  1. Написати країні в яких би ви мріяли помандрувати. (Скільки хочеться).
  2. Назвати тваринок і придумати їм клички. Стільки скільки б вам хотілося мати вдома.
  3. Назвати імена своїх друзів. Стільки скільки їх у вас є.

 


 


 


 


 


 


 


 

 

docx
Додав(-ла)
Головко Інна
Додано
22 січня
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку