Урок 5.Навчаюся правильно писати власні і загальні іменники .
Обладнання :лялька Доктора Айболить
Формування предметної компетентності : розширити і поглибити знання про написання власних і загальних іменників. Розвивати навички спілкування державною мовою, мовлення, пам’ять, збагачувати словниковий запас, вдосконалювати грамотність письма.
Формування ключових компетентностей :
Уміння вчитися :розвивати вміння організовувати свою роботу, оцінювати свою роботу і роботу однокласників адекватно..
Соціальної : розвивати вміння продуктивно працювати в команді, виявляючи ініціативність. Докладаючи власних зусиль для досягнення спільного результату .
Загальнокультурної : дотримуватися правил поведінки на уроці , виховувати любов до рідної мови , вчити цінувати традиції свого народу.
Здоров’ язбережувальна : вчити дбати про своє здоров’я і цінувати здоров’я інших.
Тип уроку: Урок закріплення матеріалу.
Використана література:підручник
Карта – схема уроку:
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО НАСТРОЮ.
Кличе дзвоник знову в клас.
Друзі тут чекають нас.
Настрій ,усмішку бери,
І завдання всі роби !!!
«Чарівний мішечок». Діти мацають мішечок і говорять версії того, що знаходиться в мішечку.
- Так це лимончик , апельсин і фонендоскоп.
- Кому ж належать ці речі ?
- Так. Сьогодні до нас у гості завітав наш Доктор Айболить.
ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА.
І. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.
1. Робота з LEGO. «Так чи ні». Гра.
Доктор хоче перевірити чи добре ви розумієте , що для вас корисне ,а що ні.
Корисне - зелена цеглинка, шкідливе – червона.
Лимон, морква , чіпси, морозиво, холодний напій з холодильника, полуниця , цукерки, тістечка, молоко, капуста, газовані напої.
- Розкажіть дітки , чому вони шкідливі. ( Відповіді дітей). Молодці.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
- Доктор Айболить хоче , що б ви згадали деяких видатних людей. Подивіться на фото і скажіть хто це.
Що зробили ці люди ?За що ми їх пам’ятаємо?Чи знаємо?
3. Каліграфічна хвилинка.
Золото добувають з землі ,а знання з книжок.
- Як ви розумієте це прислів’я? Виписуємо іменники.
4. Словникові слова. Хвилина,кукурудза,грім ,адреса , вогнище.
Зарядка для очей. Малюємо коло ,квадрат, ламану , спіраль .
Доктор Айболить: Чому потрібно обов’язково робити зарядку ?( Відповіді дітей)
4. Закріплення вивченого.
Диктант для розумійчиків і мудрагельчиків.
Бджола, мед, дзвіночок, білка ,липа, Україна, планета Земля, Київська Русь,
Тарас Шевченко, їжа, Чорне море, Карпати , Дніпро, країна, Батьківщина.
- Перевіряємо скільки балів ви отримали. Молодці.
- А зараз робимо звуко - буквений аналіз слова їжа, бджола і дзвіночок.( Троє учнів біля дошки , інші в зошитах)
Їжа
Бджола
Дзвіночок
ФІЗКУЛЬТХВИЛИКА.
Під музику енергійні вправи показує Доктор Айболить.
5. Робота з підручником. Хто де живе ? Гра.
Вправа 15.Які іменники є власними назвами, а які загальними. Чому ?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Перевірка домашнього завдання. Гра в м’яч. Діти передають м’яч один одному і називають компліменти,які вони придумали.
6. Робота з підручником. Вправа 16. Виписати країни в послідовності : 1) з наголосом на першому складі,2) з наголосом на другому складі,3) наголосом на третьому складі. Пояснити уживання великої букви у словах.
7. ТВОРЧЕ завдання. Доповнити текст інформацією про Україну.
8 . Для розумійчиків і мудрагельчиків. Збери прислів’я.
Вовків боятися, а скупий двічі платить.
Земля чорна, поки гаряче.
Ледачий двічі робить, то в ліс не ходити.
Куй залізо, а хліб білий родить.
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА . РЕФЛЕКСІЯ . .
1.ВПРАВА « Долонька». .
Великий палець - «Мій настрій», вказівний - «Що цікавого я взнав на уроці»,середній - «Які були труднощі, що було складного ?»,безіменний - « Мені не сподобалося сьогодні», мізинець – « Що б я ще хотів взнати?»
2.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. .
2.Вправа. 17.Виписати іменники власні назви. Пояснити їх правопис.