Урок 4. Урок розвитку мовлення. Написання переказу.
Формування предметної компетентності : Вчити учнів писати твір на задану тему. Розвивати критичне і нестандартне мислення, висловлювати свої думки поетично, вживаючи додаткові мовленнєві фарби ,висловлювати думки вільно .Розвивати навички спілкування рідною мовою,творчі здібності пам’ять ,збагачувати словниковий запас .Вдосконалювати грамотність письма ,акторську майстерність і вміння виразно і з почуттям представляти віршовану поезію і свої твори .Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу , не приховувати свої почуття, розвивати емпатію.
Формування ключових компетентностей :
Уміння вчитися :розвивати вміння організовувати свою роботу ,оцінювати свою роботу і роботу однокласників справедливо.
Соціальної : розвивати вміння продуктивно працювати в команді ,виявляючи ініціативність. Докладаючи власних зусиль для досягнення спільного результату .
Загальнокультурної : дотримуватися правил поведінки на уроці ,виховувати любов до рідної мови , до віршованих творів. Вчити цінувати традиції свого народу ,підтримувати творчі здобутки своїх друзів( навіть мінімальні).
Тип уроку: Розвиток мовлення.
Обладнання: слайди, малюнки дітей, музика.
Використана література :В.Сухомлинський 2 Серце віддаю дітям».
КАРТА-СХЕМА УРОКУ :
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. Організація класу.
2. Створення позитивного настрою.
Слайд «Зима». Відгадайте загадку.
Красуня білокоса прилетіла.
І в шати одягнулась, біла- біла.
ЇЇ чекала дітвора.
Кричала голосно : « Ура!»
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
Всі слова , які вам спадають на думку, ми добавимо.
Маленька розповідь ,одне – два речення.
Пальчикова зарядка. Робимо сніжинки, використовуючи пальчики: три, чотири, п’ять…
2 ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
Які думки , образи виникли у вас,коли в слухали цю музику?
- А зараз діти ,які отримали окреме завдання , прочитають вам вірші, які вони приготували , проявлять свої акторські здібності,а ми їх підтримаємо.(Діти читають вірші).
2.Гра. Снігопад комплиментів.
- Якою ви уявили зиму ?
- Що ми їй хочемо побажати ?
- За що ми любимо зиму ?
3.Робота в парах. Гра «Допиши речення».
Перший учень придумує початок речення , другий - кінець.
Зачитують речення.
ТВОРЧА РОБОТА.
1.Прослухайте,будь ласка, приблизний ескіз твору.
СНІЖИНКА .
З неба летіла на землю сніжинка . Вона була легка, ніжна , прозора і красива.
На землі стояв хлопчик Він бачив, як падає сніжинка, і подумав: ось упаде комусь під ноги і її затопчуть.
Хлопчик простягнув долоню – захотів приголубити маленьку сніжинку. А вона впала на теплу, добру руку і розтанула. Хлопчик з жалем дивився на руку. На долоні блищала прозора крапелька, мов сльозинка.
В. Сухомлинський
2.Словник: легко,долоня,приголубити. Розтанула,блищала.
3.Відповіді на питання:
- Яким ви бачите хлопчика ?
- Що ми про нього можемо сказати?
- Звідки летіла сніжинка?
- Якою вона була ?
- Про що подумав хлопчик?
- Для чого він простягнув сніжинці руку ?
- Що сталося з сніжинкою?
На скільки частин можна поділити текст ?
Давайте придумаємо назви частинам.
План.
5.Переказуємо текст за планом.
6. Творче завдання.
1.Можна доповнити текст своїми роздумами або придумати свою історію.
2. Переказати текст за планом.
ІІІ . Заключна частина. Рефлексія.
Зворотній зв’язок. Вправа. « Відкритий мікрофон».
- Чи сподобався вам урок ?
- Ви все встигли зробити?
- Коли вам було радісно ?
- А коли ви сумували?
- Чому ?
- Чи змінилися ваші побажання і компліменти зимі ?
- Що ви хочете побажати друзям ?
Домашнє завдання.
Снігопад компліментів для матусі.