Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень.

Про матеріал
Розробка уроку української мови у 2 класі за підручником М.Вашуленка, С.Дубовик "Українська мова та читання" за темою: "Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень".
Перегляд файлу

Урок української мови

Тема: Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень.

Мета: продовжити знайомство дітей із службовими словами; вчити розпізнавати їх у реченні; пов’язувати слова в реченні за допомогою службових слів;

розвивати зв’язність мовлення, увагу, спостережливість, вміння аналізувати, навички самостійної роботи;

  виховувати почуття поваги до рідної мови, бажання знати її досконало.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Розпочнемо ми з пісень

привітаємо гостей.

Дружно скажем:

“Добрий день!

 Добрий день”

Та іще раз: “Добрий день!”

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Чи все необхідне приготували?

Голова, щоб міркувати!

Вуха, щоб чути, очі - бачити!

Руки - підіймати!

 Серце - відчувати та сприймати!

2. Побажання один одному

- Що побажаєте своїм однокласникам для гарної роботи на уроці?

ІІІ. Каліграфічна вправа

  1. Пригадування вірша

Я плекатиму щоднини

Квітоньку чудову,

Бо в родині всі ми любим

Українську мову.

Отож, присвятимо урок господині – українській мові.

  1. Мікрофон
  • Наговоримо про рідну мовоньку гарних слів. Яка вона наша мова?

ніжна   мила  барвиста

     Українська

урочиста    калинова

        багата    солов’їна

веселкова    дзвінка

    співуча     материнська

  1. Запис буквосполучень, слова, зв-буквений аналіз.

Ук кр їн ськ українська

ІV. Актуалізація знань

  1. Повторення вивчених частин мови.
  • На яке запитання відповідає слово українська? Чому?
  • Які ще є частини мови?
  • Пограємо у гру і повторимо частини мови.

(На партах у дітей різні частини мови. На чотирьох пуфах лежать корони-частини мови. Хто перший впізнає свою частину мови, той виходить до корони, одягає її собі на голову, решта дітей стають поряд)

 Мова, вінок, книжка, дівчинка, хлопчик.

Чудова, рідна, дзвінка, багата, чиста.

Милує, чарує, співає, розповідає, звеселяє.

Три, сьомий, вісімсот, двадцять.

  1. Повторення вивченого про службові слова.
  • Яких слів не згадали, якої корони не вистачає?
  •                  Звернемось до нашої рідної мови та повторимо, що ми знаємо про службові слова. (Перегляд відео).

 

3. Тестування. (запис букв у зошиті)

1) Слова а, і, під, над, через – це…

а) слова, що називають предмети, іменники;

б) службові слова.

 

2) До службових слів:

а) не можна поставити питання;

б)можна поставити питання який?, яка?, яке? 

3) Без службових слів:

а) можна побудувати багато речень;

б) майже неможливо побудувати  речення.

4) Службові слова:

а) служать для зв’язку слів у реченні;

б) служать для називання дії предмета.

ПЕРЕВІРКА: б, а, б, а

 

V. Фізкультхвилинка «То не є проблема»

VІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Для того, щоб краще знати рідну мову, продовжимо вивчати службові слова. Ми закріпимо, як пишуться службові слова з іншими словами,

VІІ. Робота над темою уроку

  1. Вправа 5, стор. 100

(Ознайомлення з довідкою, зачитування вірша, самостійний запис, перевірка).

  1. Вибірковий диктант

В мене стрічка у косичці,

Гарні квіти на спідничці.

З гір водичка у відерці,

А Вкраїнонька у серці.

Через річку, через поле

Діти йдуть по стежці в гори.

  1. Складання речення.

Дерева, білка, пеньок, стрибнула.

  • Яких слів не вистачає? Доберіть їх.

З дерева пеньок стрибнула білка.

  1. Складання речення, відкривши дужки.

Сорока перелітала з(гілка) на(гілка).

VІІІ. Фізкультхвилинка

  • руки за голову;
  • руки перед собою;
  • присісти біля парти;
  • повернутись до вікна;
  • підняти руки над головою;
  • руки на коліна
  1. Запис речення, розділяючи його на слова.

Відтеплогословаілідрозмерзається.

Бесіда про силу теплого слова.

ІХ. Підсумок уроку

Знаю ….(що в українській мові є слова,

  • до яких не можна поставити питань,
  • що без них майже неможливо побудувати речення,
  • вони служать для зв’язку слів у реченні,
  • пишуться завжди окремо).

    Умію ….(

  • впізнавати їх в реченні,
  • писати окремо,
  • складати речення з ними).

         Ціную ….(

  • свою мову,
  • думку товаришів).

 

 

 

 

 

 

 

мова

 вінок

 книжка

дівчинка

хлопчик

чудова рідна дзвінка багата чиста

милує чарує співає звеселяє

розповідає

три сьомий вісімсот двадцять

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку