Конспект уроку, розрахований для учнів 7 класу. Який допоможе поширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про навички, сприятливі для здоров'я; навчити передбачати наслідки тих або інших звичок; розвивати логічне мислення, життєві навички, сприятливі для здоров'я та безпечної життєдіяльності;формувати прагнення берегти своє здоров'я, зважаючи на його цінність і значущість для людини; виховувати свідоме ставлення до збереження власного здоров'я
Тема уроку: Навички, сприятливі для здоров’я
Мета уроку:
розширювати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про навички, сприятливі для здоров’я; вчити передбачати наслідки тих або інших звичок;
розвивати логічне мислення, життєві навички, сприятливі для здоров’я та безпечної життєдіяльності;
формувати прагнення берегти своє здоров'я, зважаючи на його цінність і значущість для людини;
виховувати свідоме ставлення до збереження власного здоров’я.
Очікувані результати: учні називають навички; знають визначення поняття звичка, як формуються звички, кроки формування або зміни звички, навички, сприятливі для здоров’я; наводять приклади сприятливих для здоров’я життєвих навичок.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, зошит, прислів’я, притча, схема «Хід-парад звичок», завдання для вправи «Добери ілюстрацію», картки із завданнями, завдання для самостійної роботи
Хід уроку
I. Організаційний момент
Всіх вас рада привітати
І найкращого побажати.
Руку другу скоріш протягни
І міцніше долоньки стисни.
А тепер пошепчемось тихенько, друже!
(Говоримо тихо)
Скажемо лагідно: «Здоров’я тобі, я бажаю всім і собі!»
Голосніше.
Скажемо лагідно: «Здоров’я тобі, я бажаю всім і собі!»
Усміхніться одне одному, обміняйтеся компліментами з товаришем по парті.
ІI. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів, мотивація навчально-пізнавальної і здоров’язбережувальної діяльності учнів
● Здоров'я маємо — не дбаємо, втративши — плачемо.
● Заздрість здоров'я їсть.
● Довго спати — здоров'я не мати.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку
Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку, одяг можна купити за гроші, а здоров'я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватись здорового способу життя.
Притча
Одного разу учень звернувся до мудрого вчителя: і - Ти такий мудрий, завжди в гарному настрої. Допоможи і мені бути таким.
Учитель погодився і попросив учня принести картоплю та прозорий пакет.
- Якщо ти на когось розсердишся і затаїш образу, - сказав учитель, - візьми одну картоплину, на одному боці її напиши своє ім’я, а на другому - ім’я людини, з якою у тебе виник конфлікт.
Потім поклади цю картоплину в пакет.
- І це все? - здивовано запитав учень.
- Ні, - відповів учитель. - Ти повинен завжди носити із і собою цей мішок. Щораз, коли ображатимешся на когось, додавай в нього картоплину.
Учень погодився. Пройшов час, і пакет учня став досить важким, носити його було дуже незручно, а перші картоплини стали псуватися і видавати різкий неприємний запах.
Учень прийшов до вчителя і сказав:
- Пакет вже неможливо носити із собою. Він надто важкий, а картопля зіпсувалася. Запропонуй що-небудь інше.
Але вчитель відповів:
- Те саме відбувається в твоїй душі. Коли ти на кого-небудь І злишся, ображаєшся, у тебе в душі з’являється важкий камінь. і Просто ти не помічаєш цього. Із часом каменів стає дедалі більше.
Вчинки перетворюються на звички, звички - на негативні риси і характеру. Щораз, коли ти ображаєшся або, навпаки, ображаєш когось, подумай, чи потрібен тобі цей камінь.
Ми будемо говорити про здоровий спосіб життя, про навички, сприятливі для здоров’я, а також навички, а що шкідливі для здоров'я.
V. Засвоєння нових знань, умінь і навичок
Кожен з нас у процесі життя накопичує знання і виробляє певні вміння. Наприклад, уміння читати, рахувати й писати. Якщо людина якимось умінням користується часто, то починає автоматично здійснювати певні дії. У неї з’являється навичка. Наприклад, спочатку школяр здобуває вміння писати. Потім за допомогою частих вправ здобуває навичку письма, тобто починає робити це автоматично. Навички з’являються протягом життя і становлять основу поведінки.
Учитель вислуховує відповіді дітей і звертає увагу на те, що навички треба відрізняти від звичок. Навичка формується в результаті постійних вправ, потім розвивається і вдосконалюється. А звичка з’являється при простому багаторазовому повторенні однієї й тієї самої дії протягом більш-менш тривалого часу. Вона не розвивається і не вдосконалюється. Вона просто є.
Звичка — це поведінка, образ дій, схильність, що стали для людини звичайними, постійними.
Наприклад, людина торкається мочки вуха, якщо про щось задумалася. Постійне повторення цієї дії перетворює її на звичку. До звичок можна також віднести манеру підкидати голову для того, щоб прибрати чубок з чола, або манеру сутулитися при ходьбі, або гризти нігті від хвилювання.
Звичка – спосіб поводитися, не замислюючись, що, як і чому ти робиш.
Будь-яка дія, якщо ви її багаторазово повторюєте, може перетворитися на звичку. Якщо це корисна дія, то формується корисна звичка. Але можуть формуватися і шкідливі звички.
Розрізняють прості і складні звички. До складних відносять здатність цінувати час, дотримуватися режиму дня, доводити розпочате до кінця. А до простих звичок можна віднести, наприклад, звичку завжди класти на місце необхідні предмети або збирати портфель відразу після приготування уроків.
Учитель вислуховує відповіді дітей і звертає увагу на те, що звичка дивитися під ноги допомагає нам уникнути травм і переломів. Звичка зупинятися біля дороги, дивитися ліворуч і праворуч перед тим, як перейти її, рятує нам життя. Звичка вітатися і привітно усміхатися робить нас привабливими для інших людей. Звичка мити руки перед їдою вберігає нас від інфекційних захворювань. Звичка піднімати руку, якщо хочеш щось запитати або сказати на уроці, допомагає успішно вчитися.
Учитель вислуховує відповіді учнів і дає коментар про те, що корисні звички з’являються не відразу, а після тривалого повторення дії. Наприклад, якщо школяр один або два рази зробив уранці зарядку, то звичкою це не стане. А от якщо він займається зарядкою протягом року, то це може стати звичкою. Звички — це риси поведінки, які стали вашою потребою.
|
Дбати про чистоту довкілля |
|
Бути оптимістом |
|
Додержуватися правил особистої |
|
Допомагати іншим |
|
Поводитися чемно й гідно |
1. Правильний догляд за шкірою. 2. Розвиток сили волі. 3. Активне слухання. 4. Робота в команді. 5. Критичне мислення. 6. Адекватна самооцінка. 7. Рухливі ігри на свіжому повітрі. 8. Догляд за одягом. 9. Оптимізм. 10. Позитивне мислення. 11. Самоконтроль. 12. Упевнена поведінка. 13. Конструктивне розв’язання конфліктів. 14. Сон з відчиненою кватиркою. 15. Відмова від небезпечних пропозицій.
Навички, що сприяють фізичному здоров’ю |
Навички, що сприяють соціальному благополуччю |
Навички, що сприяють психічному і духовному здоров’ю |
|
|
|
Принципи здорового способу життя:
VІ. Систематизація, узагальнення та застосування засвоєних знань, умінь і навичок
2. Познач літерою Н приклади навичок, а літерою 3 — приклади звичок.
3. Познач (+) корисні звички
Лягати спати вчасно |
( ) Замислившись, гризти олівець |
Курити |
( ) Мити руки |
Приймати душ вранці та ввечері |
( ) Їсти багато тістечок |
Засиджуватися перед телевізором до пізнього вечора |
( ) Планувати час |
Прибирати робоче місце |
( ) Читати книжки лежачи |
4. Допиши потрібне
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності
ІХ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання
Опрацювати § 2 (стр. 9-12 (Бойченко Т.Є.) та 13-17 (Бех І.Д.)
Виконати завдання в зошиті на картках письмово
* Розробити соціальну рекламу про здоровий спосіб життя (стр. 12 підручника Бойченко Т.Є.), рубрика «Проект»)