Навколишнє середовище - циферблат твого життя

Про матеріал
Навколишнє середовище - циферблат твого життя. наш обов’язок – зберегти повітря і водойми - чистими, ґрунти - родючими, рослини-зеленими, а тварин – живими. Природа - це наше здоров’я, це наше щасливе майбутнє, це наш циферблат життя.
Перегляд файлу

 Тема : Навколишнє середовище - циферблат твого життя.

 Мета : викликати інтерес до навчання, мати власну думку, обґрунтовувати її; вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді ; розвивати критичне мислення; вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел; поглиблювати і розширювати знання дітей про вплив людини на природу; вчити усвідомлювати необхідність зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати чуйне ставлення до природи; викликати бажання зберегти її красу.

 Обладнання:  ТНЗ      

Хід заняття:

 1.Організація класу :

Ви почули всі дзвінок ?

Починаємо урок.

                 

Все на землі, все треба берегти -

І птаха й звіра, і оту рослину,

Не чванься тим, що цар природи ти -

Бо врешті, ти його частинка.

Друже мій, люби життя,

Люби людей, природу,

А кривду кинь у забуття,

Як камінь в тиху воду.

 Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Здоров’я — це найбільше багатство, яке має людина. А людина — це частина природи.  І тому, чим здоровіша природа, тим краще самопочуття у людини.

 Пропоную вам поглянути на ваші столи і знайти там кросворд,який я вам приготувала. Розв’язавши його ви дізнаєтесь одне з ключових слів теми нашої виховної години.

 

 

п

о

в

і

н

ь

 

 

 

р

а

й

д

у

г

а

 

з

и

м

а

 

 

 

 

 

к

р

и

г

а

 

 

 

 

с

о

н

ц

е

 

 

 

 

 

д

о

щ

 

 

 

 

х

м

а

р

а

 

 

 

 

 

1.У городи, у сади звідкілясь найшло води. Гей, готуйте, певно, човен:Тане лід. І буде…. (повінь)

2.Від ріки і до болота повисли смугасті ворота (райдуга)

3.Стало біло навкруги - я розтрушую сніги, наганяю холоди, воду сковую во льоди, в дружбі з дітьми усіма. Здогадались? Я - ....(зима)

4.У вогні  не горить, а в воді не тоне (крига)

5.Не крізь двері, а в вікно входить весело воно ......(сонце)

6.Небо вкрилося хмарками. Хтось невидимий в імлі небо срібними нитками пришиває до землі (дощ)

7.Летіла птиця по синьому небі. Розпустила крила і сонце закрила (хмара)

 Правильно. Ключове слово кросворду - природа. Отже як ви вже здогадалися тема нашої виховної години пов’язана з природою, а звучить вона так: «Здоров'я природи - здоров'я людини». Отже, вирушимо зараз  стежками природи і побачимо, як залежить здоров’я людини від здоров’я природи.

2. Розкриття теми:

  Людина — частина живої природи, яка живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя: повітря, воду, продукти харчування, одяг, корисні копалини, використовує природні ресурси для отримання предметів побуту. Її відмінність від інших живих істот полягає в тому, що вона має розум, а відтак може мислити, творити, спілкуватися з іншими.

 - Чи зможе людина жити, якщо хоча б щось зникне?Звичайно ні. Людина і природа тісно пов’язані.

 Природа Землі схожа на організм людини, лише дуже великий. Дихальна система постачає в організм кисень, так і ліси збагачують киснем повітря Землі.               Кров живить всі клітини організму, так ріки і моря несуть воду і поживні речовини до всього живого. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря, а від цього і хворіє людина.

  Природа - це неповторний загадковий світ, це непрочитана книга, гортаючи сторінки якої, ми дізнаємося багато нового і цікавого.

  Від стану навколишнього середовища залежить і стан нашого здоров’я. Чим більше відходів ми викидаємо у довкілля, тим більше мікробів, чим більше сміття, тим більше хвороб. Крім того, склад і чистота питної води мають свій вплив на здоров’я людини: забруднена вода рештками виробництва може стати причиною багатьох захворювань. Отже, слід пам'ятати: «Здоров’я природи - здоров’я людини»

 2.1. Поміркуймо разом.

 Давайте подумаємо :

1) Що таке природа?

(це весь навколишній світ, що тебе оточує: рослини, тварини, ліси, моря, гори, рівнини.)

 2) Як ви можете допомогти зберегти природу?

 (Насаджувати ліси і парки, не смітити на вулицях, економити воду, обклеювати вікна на зиму, берегти електроенергію тощо)

3) Чому люди хворіють?

(Мікроби, нерви, погана їжа, поганий одяг...)

На здоров’я людини впливають рельєф і забрудненість земної поверхні. Чим більше відходів, тим більше мікробів, чим більше сміття, тим більше хвороб.

4) Що впливає на стан здоров’я?

( спадковість, довкілля, режим дня, заняття спортом, дотримання гігієни та правильного харчування, стан медичного обслуговування, шкідливі звички).

 Молодці!

Природа не шкодує для нас нічого, нікого природа не забула, всіх до себе пригорнула. Оскільки наше життя тісно пов’язане з природою, як ми з вами з’ясували, то щоб зберегти її красу і багатство, треба знати і дотримуватися правил поведінки у природі. Зв’язок людини з природою полягає не тільки в спільному існуванні-він знаходить своє відображення в активній взаємодії одне з одним.

2.2. Тест на турботу:

Давайте пройдемо невеличкий тест і з’ясуємо « Чи турбуєтесь ви про природу?»

 Чи турбуєтесь ви про Природу?

1. Уявіть, що ви на відпочинку . Ви їсте  шоколаді цукерки але ніде не має смітника. Що ти робиш ?

а) Тримаєте обгортку в кишені, поки не побачите смітник.

б) кидаєте їх на землю. Це не ваша вина просто не має смітника.

в) Це залежить від багатьох чинників.

2. По дорозі додому ви дуже захотіли пити. Що ти купиш?

а) Щось в пластиковій пляшці

б) Щось в скляній пляшці або алюмінієвій банці.

в) Щось в коробці.

3.Ваш особистий плеєр потребує  нові елементи живлення. ЩО ТИ РОБИШ?

а) купити акумулятор.

б) Покладіть старі батарейки у відро для сміття і купити нові батарейки.

в) купувати нові і здати старі на переробку

4. Якщо б ви жили недалеко біля зони відпочинку, як би ви відреагували, якщо фаст-фуд ресторан відкрився недалеко від  вас?

а) Радієте, але і турбує велика кількість сміття.

б) Радієте. Тепер ви можете з'їсти щось смачненьке.

в) Ви ніколи не їсте у фаст-фудах.

 

Ваш рахунок :

1. а) 3; б) 1; в) 2;

2. а) 1; б) 3; в) 2;

3.a) 3; б) 1; в) 2;

4.a) 2; б) 1; в) 3;

 

 Висновок :

12-10: Ви безумовно піклуєтесь про навколишнє середовище

9-7: Ви намагаєтеся піклуватися про природу, але не постійно

6-4: Ви не піклуєтесь про природу.

Отже, більшість з вас не байдужі до стану навколишнього середовища.

 2.3. Перегляд відео «Бережіть природу!» 

https://www.youtube.com/watch?v=VNErDgrJz4s

 Давайте поглянемо на екран та зробимо висновки. Наша природа неймовірно красива, її потрібно берегти і не допустити щоб така краса зникла !

 Отже, наш обов’язок – зберегти повітря і водойми - чистими, ґрунти - родючими, рослини-зеленими, а тварин – живими. Природа - це наше здоров’я, це наше щасливе майбутнє, це наш циферблат життя.

 

3. Підсумок заняття:

  • Отже, що ви дізналися щось нового ?
  • Що найбільше вас вразило ?
  • Які висновки ви зробили ?
  • Що найбільше вам сподобалося ?

  Дякую за урок! Ви були дуже активними та кмітливими..

       До побачення !!!!

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку