Найбільший екологічний урок "Планета- мій дім"

Про матеріал
Найбільший екологічний урок "Планета- мій дім" продовжить знайомити учнів з природоохоронною діяльністю в світі та в Україні; допоможе створити умови для формування екологічної культури ; для формування комунікативної компетентності учнів; навчить передбачати можливі негативні наслідки діяльності людини для природи; виховає бажання брати участь у природоохоронній роботі, бажання примножувати багатства рідної землі.
Перегляд файлу

Найбільший екологічний урок «Планета – мій  дім»

Мета: Продовжити знайомити учнів з природоохоронною діяльністю в світі та в  Україні;  створити умови для  формування  екологічної  культури  ; для формування комунікативної компетентності   учнів;  вчити передбачати можливі негативні наслідки  діяльності людини  для природи; виховувати бажання брати участь у природоохоронній роботі, бажання примножувати багатства рідної землі.

Обладнання: ілюстрації; фотографії ; ноутбук; презентація ,, Світ Червоної книги’’, картки для роботи в парах, групах.

Хід заходу

І. Організаційний момент

 Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів

Перегляд  ілюстрацій, які показують природоохоронні   проблеми, стан екології землі.

--Який настрій   викликав  перегляд?  Чому?

- То в якій небезпеці наша планета?

-Що вас схвилювало?

ІІІ. Оголошення теми та мети заняття

- Сьогодні на занятті ми поговоримо про небезпеку , яка підстерігає нашу планету, знайдемо причини  та вирішимо шляхи розв’язання цієї проблеми .

IV.  Основна частина

1. Вправа ,, Асоціативний кущ’’

  - Любі діти! Ми живемо на планеті, яка зветься Земля. Це наш спільний дім, багатий , щедрий. Але сьогодні планета перебуває в небезпеці. Багато років назад природне середовище практично не відчувало на собі діяльність людини. Воно легко самоочищалось, самовідновлювалось.

    Але минули тисячоліття. Людина перетворилась на могутню силу,  яка впливає на природу. В результаті  такої  діяльності виникли глобальні екологічні кризові ситуації.

-Діти, як ви вважаєте, що є причиною  екологічної катастрофи?

  Причини :                                       

- вирубування лісів                                                                    

-миття машин                                                

-сміття в довкіллі

 -дим від спалювання

-вихлопні гази машин               

-добування корисних копалин

- глобальне потепління

- зміна клімату

-викиди шкідливих газів

-А чи впливають ці причини на життя людини?

 Отже, проблеми довкілля важливі, оскільки вони впливають на кожного  з нас. Тому й вирішувати їх потрібно всім разом.

2. Учні надають інформацію про причини екологічної катастрофи

1 учень:- Природа — це все, що нас оточує, серед чого ми живемо. Вона дає все необхідне для життя живих організмів. Людина є частиною живої природи. Та щохвилини на планеті знищується понад 50га лісів. У результаті їх знищення почастішали катастрофічні повені на ріках, селі в горах, що завдають багато збитків  людині.

 2 учень:     Клімат завжди змінювався — просто дуже повільно. А сьогодні зміна відбувається швидко, тому це стало проблемою — кліматичною кризою.

Кліматична криза — це занадто швидке зростання середньої температури на всій планетіПростіше кажучи, щороку спекотних днів стає більше, а прохолодних — менше.

3 учень: Льодовики тануть — зменшується площа поверхні, яка відбиває сонячні промені.

Планета поглинає ще більше тепла, а отже — ще більше нагрівається. Через те, що льодовики тануть, води у Світовому океані стає більше. Тому танення льодовиків — одна з причин, чому зростає рівень усього Світового океану. Якщо так відбуватиметься й надалі, цілі острови та країни зникнуть під водою.

  4 учень:  Промислові підприємства, які не мають очисних споруд, забруднюють атмосферу шкідливими газами. Це є причиною розвитку у людей різних захворювань, зміни клімату, порушення нормального функціонування екологічних систем.

 5 учень:   Дуже швидкими темпами погіршується стан грунтів. Сучасна людина здатна зіпсувати грунт за 1-2 роки. А, як відомо, щоб відродити  його родючість , треба тисячі років.

 6 учень: Надзвичайно швидкими темпами  в наш час забруднюються води рік, морів   шкідливими речовинами. Чиста вода стає дефіцитом. Деякі маленькі річечки внаслідок неправильних меліоративних робіт та забруднення   висихають, забруднюються, зникають.

- А   можливо ви спостерігали за такими річками?   Де  ?

- Що ж сталося  з ними? Чому?

3. Перегляд відеоролика « Славен будь»

4.Робота в парах.

 Відновіть   та  поясніть  прислів’я.

● Дай землі, то і вона тобі дасть.

● Земля — тарілка, що покладеш, те й візьмеш.

● Земля багата — народ багатий.

● 3 брудної води ще ніхто чистим не вийшов.

● Пролиту воду назад не збереш.

● Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.

● Горнися до природи — не матимеш пригод.

● Земля — наша мати, горнися до неї.

● Посадив дерево — себе прославив, посадив сад — рід прославив.

● Не плюй у криницю, бо схочеш водиці.

 - Чого вчить народна мудрість? Як слід ставитися до природи?

5.Робота в групах

-А зараз ви попрацюєте в групах.  Кожна група- це група вчених. Які вирішують певну проблему.

1група:  як врятувати річки;

2група:  як зберегти рослинний світ

3 група:  як ми можемо допомагати тваринам

4 група:   як надати ,,друге’’ життя використаним предметам побуту

Презентація роботи груп.

         -Захистімо тендітну квітку і спів солов'я, степову балку і поліське болото, червону калину і могутній віковий дуб, чисте повітря і дзвінке  джерело — все це і буде надійною гарантією збереження самого життя в усій його красі та гармонії. Докладімо зусиль, щоб жити у дружбі з природою. І тоді вона буде милувати нас своїми чарівними краєвидами.

 V. Підсумок заняття

1.Бесіда  . Вправа ,, Мікрофон’’

-Що вас вразило на занятті?

-Що нового ви дізнались?

-А якими знаннями поділитесь з батьками та друзями?

-Який висновок ми сьогодні зробили?

2. Вправа ,, Займи позицію’’

-А зараз подумайте та оберіть одну з позицій:

- Природі не потрібна наша допомога. Вона самоочищається  та самовідновлюється

- Природі   дуже потрібна наша допомога

- Я ще не зрозумів, для чого охороняти природу

( діти обговорюють вибір позиції, озвучують свої доведення)

3. Читання вірша вчителем. Настанова

Вмійте природу любити.

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти , дерева і трави.

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все це окрасою буде

Нашого рідного краю.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 квітня 2021
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку