Найрозумніший (математична гра)

Про матеріал

Мета: Сприяти розвитку математичних здібностей учнів. Через гру посилити цікавість учнів до математики. Розвивати логічне мислення учнів; уміння швидко переключати увагу; уміння швидко знаходити правильне рішення.

Виховна мета: Формувати високі моральні якості; доброзичливість; взаєморозуміння; виховувати інтерес бо науки, повагу до знань.

Епіграф: «Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій здатності до міркувань»
Перегляд файлу

Найрозумніший

(математична  гра)

 

Мета: Сприяти розвитку математичних здібностей учнів. Через гру посилити цікавість учнів до математики. Розвивати логічне мислення учнів; уміння швидко переключати увагу; уміння швидко знаходити правильне рішення.

Виховна мета: Формувати високі моральні якості; доброзичливість; взаєморозуміння; виховувати інтерес бо науки, повагу до знань.

 

Епіграф: «Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій здатності до міркувань»                                                                   Д.Пойа.

          

Правила   гри.

 

   Участь  у  грі  приймають  12-15 учнів.

 

Порядок  участі у наступному турі залежить від швидкості виконання завдань 

 

І  тур.

Кожен учень повинен дати якнайбільше правильних відповідей.

На кінець туру залишається  5-6 учнів.

 

   1.  Як називаються числа, які вживаються для лічби ?

        (натуральні)

   2.  Що більше: π чи 8 радіан ?

       (8 радіан)

   3.  Яке число без остачі ділиться на всі числа?

        (0)

   4.  Скільки секунд у годині?

        (3600)

   5.  Яким інструментом виміряються кути ?

        (Транспортиром)

   6.  Хто автор підручника з математики, за яким ви навчаєтесь?

       (Михайло Іванович Бурда)

   7.  =

       (20)

   8.  Найстародавніший обчислювальний прилад ?

       (пальці)

   9.  Чому дорівнює площа квадрата, сторона якого дорівнює  7см. ?

       (49 см2)

   10. Скільки сторін в опуклому шестикутнику?

        (6)

   11. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин вариться 5 яєць?

         (4 хв.)

   12.  Чому дорівнює сума внутрішніх кутів трикутника?

          (1800)

   13.   Які прямі на площині ніколи не перетинаються?

          (паралельні)

   14.  Скільки однозначних чисел в натуральному ряді чисел?

          (9)

   15.  Чи ділиться на десять різниця чисел  111-51?

         (так)

   16.  Скільки квадратних метрів в 1 арі?

         (100м2)

   17.  Назвіть найбільше натуральне число?

         (не існує)

   18.  150=

        (1)

   19.  =

        (10)

   20.  Як називаються компоненти при дії множення ?

         ( множене, множник, добуток)

   21.  Чому дорівнює сума суміжних кутів ?

        (1800)

   22.  Скільки нулів вміщує 1 мільярд?

        (9)

   23.  Куб числа 6?

        (216)

   24.  Як називається трикутник  у якого дві сторони рівні?

        (рівнобедрений)

   25.   Чи ділиться на 3 число 356?

        (ні)

   26.  Що більше – третина чи половина?

        (половина)

   27.  Що спільного у рівнянні і дерева?

        (корні)

   28.  Скільки спільних точок можуть мати дві різні прямі? 

        (одну)

   29.  Чи належить 0 до натуральних чисел?

        (ні)

   30.  Куб числа 9?

        (729)

   31.  Як називається прямокутник з рівними сторонами?

        (квадрат)

   32.  Який кут називається гострим?

        (кут, менший за 900)

   33.  Скільки дільників у числа 4?

        (3)

 

  34.  Знайти значення виразу   65: 0 ?

       (вираз не має змісту)

  35.  У якої тварини завжди про собі гроші?

       (у свині – п’ятак)

  36.   Чому дорівнює об’єм куба з ребром 5см.?

       (125см2)

  37.   Чи може рівносторонній трикутник бути прямокутним?

       (ні)

  38.   256∙0 =

       (0)

  39.   Скільки ребер у прямокутного паралелепіпеда ?

       (12)

  40.  Назвіть найбільше двоцифрове число що ділиться на 5?

       (95)

  41.  Відомо, що третина числа дорівнює 8. Чому дорівнює число?

       (24)

  42.  Як називається дріб, у якого чисельник менший за знаменник?

       (правильний)

  43.  У якому чотирикутнику паралельні тільки дві сторони?

       (трапеція)

  44.  Горіло три свічки. Дві потухли. Скільки свічок залишилось?

       (2)

  45.  Обчислити +6 =

       (12)

  46.  У кого перпендикулярні діагоналі: у ромба чи у квадрата?

       (в обох)

  47.  Яка найпростіша геометрична фігура?

       (точка)

  48.  Квадрат числа 15?

       (225)

  49.  Чи може у трикутнику бути два прямі кута?

       (ні)

  50.  Яку градусну міру має повний кут?

       (3600)

  51.  Скільки середніх ліній у трапеції?

       (одна)

  52.  У якому чотирикутнику можуть бути тільки два прямі кути?

       (у прямокутній трапеція)

  53.  Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?

       (902)

  54.  Скільки можна провести висот у прямокутному трикутнику?

       (одну, до гіпотенузи)

  55.  Як називається число, що має тільки два дільники?

        (просте)

 

ІІ  тур

На кінець  туру залишається  два учня.

 

Зоряними шляхами математики

 

Математика – наука молодих. Інакше бути не може.

Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна  вся гнучкість і вся витривалість молодості.  ( Р.Віккер )

 

Вчені математики через свої праці у галузі математики прославився на весь світ, навіть їх сучасники визнавали їх велич і по заслузі називали їх батьками, королями, музами  математики.

 

1) Хто з перелічених осіб не був математиком?

а) Гаусс;   б) Вієт;   в) Колумб;  г) Декарт.

 

2) Хто з письменників був автором книги з математики?

а) Лев Толстой;   б) Тарас Шевченко;   в) Іван Франко;   г) Олександр Пушкін.

 

3) Хто першим запропонував нумерацію крісел в театрі по рядах і містям?

а) Ковалевська;  б) Піфагор;  в) Ньютон;  г) Декарт.

 

4) Хто з математиків брав участь у   58 – й  Олімпіаді  в 548 році до н.е.?

а) Лейбніц;  б) Піфагор;  в) Ньютон;  г) Декарт.

 

5) Кого з жінок – математиків називали  «небесною  музою» ?

а) Софья Ковалевська;  б) Гортензія Лепон;  в) Софія Жермен;  г) Гіпатія Александрійська.

 

6) Хто з математиків  склав таблицю простих чисел?

а) Вієт;  б) Декарт;  в) Евклід;  г) Ератосфен.

 

7) Хто з вчених – математиків загинув на дуелі?

а) Абель;  б) Галуа;  в) Паскаль;  г) Ейлер.

 

8) Хто з вчених – математиків був першим астрономом?

а) Декарт;  б) Евклід;  в) Вієт;  г) Піфагор.

 

9) Кого з великих математиків називали  «Королем  математики» ?

а) Піфагора;  б) Вієта;  в)  Гаусса;  г) Евкліда.

 

10) Кого з великих математиків називали  «Батьком  математики» ?

а) Гаусс;  б) Галуа;  в) Вієт;  г) Декарт.

 

11) Кого з великих математиків називали  «Батьком  кібернетики»

а) Ньютон;  б) Вінер;  в) Ломоносов;  г) Магницький.

 

12) Хто у 1703 році написав перший російський підручник з математики ?

а) Джорж Сільвестер;  б) Магніцький;  в) Паскаль;  г) Абель.

 

13) Хто з російських письменників склав підручник з математики ?

а) О.С. Грибоєдов;  б) М.Н.Ломоносов;  в) Л.П.Магницький;  г) А.С.Пушкін.

 

14) Хто з російських письменників, що попереджав про лихо від розуму, закінчив фізико – математичний факультет ?

А) О.Грибоєдов;  б) Ф.Достаєвський;   в) Л.Магницький; г) І.Бунін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ    тур

Учні, що залишилися, вибирають задачу.

 

Розв’язати  задачу.

 

 

1)  На запитання, скільки важить риба, рибалка відповів: « Хвіст важить

 

150г., голова стільки  скільки хвіст і половина тулуба, а тулуб – скільки

 

голова і хвіст разом.

 

 

 

2) Летіли гуси, а назустріч їм гусак.

 

 «Здравствуйте сто гусей». Йому відповіли.

 

 «Нас не сто. От коли б ми, та ще стільки, і півстільки, і четверта частина

 

 нас, отоді б разом з тобою нас було б сто».

 

Скільки летіло гусей.

 

 

 

3) Полікрат спитав Піфагора: « Піфагоре. Скажить мені, скільки зараз у тебе 

 

учнів?»

 

Піфагор  відповів: « Половина моїх учнів вивчає прекрасну математику.

 

Чверть досліджує таємниці вічної природи. Сьома частина мовчки

 

вдосконалює  силу духа зберігаючи вчення у серці. Додай  ще до них трьох

 

юнаків, з яких  Теон перевершує  інших своїми здібностями. Ось скільки

 

учнів  веду я  до народження вічної істини!

 

Привітання  найрозумнішого учня!

 

 

 

Конкурс  вболівальників.

 

 

І     конкурс

 

Відповіді  «так»  чи  «ні».  На відповідь «так» - учень робить крок вперед.

 

1.  Середня лінія трапеції дорівнює піврізниці її основ.  (ні)

2. Квадратний корінь з добутку дорівнює добутку коренів з кожного      співмножника. (так)

3.  Будь який прямокутник має рівні діагоналі. (так)

4. Квадрат від’ємного числа є число від’ємне. (ні)

5. Трикутник зі сторонами 3,4,5 є прямокутним. (так)

6. Будь – який прямокутний трикутник називається єгипетським. (ні)

7. Якщо сума кутів дорівнює 1800 то вони суміжні. (ні)

8. Лінійне  рівняння завжди має лише один корінь. (да)

9. У будь – якого квадрата діагоналі перпендикулярні. (так)

10. Сторона, яка лежить проти прямого кута називається катет. (ні)

11. Любе число ділиться на нуль. (ні)

12. Транспортиром вимірюється довжина. (ні)

13. В 1 квадратному дециметрі 10см2. (ні)

14. В 1 хвилині 80 секунд. (ні)

15. Квадратний корінь з 625 дорівнює 15. (ні)

16. У куба 6 граней. (так)

17. В 1 гектарі 100 арів. (так)

18. У високосному році 365 днів. (ні)

19. 25 = 64 (ні)

20. У трикутнику три діагоналі. (ні)

 

 

 

 

 

 

ІІ  конкурс

 

Математична  гра   « ХОП»

 

 

Підведення  підсумків.

 Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку