Мета: Сприяти розвитку математичних здібностей учнів. Через гру посилити цікавість учнів до математики. Розвивати логічне мислення учнів; уміння швидко переключати увагу; уміння швидко знаходити правильне рішення.
Виховна мета: Формувати високі моральні якості; доброзичливість; взаєморозуміння; виховувати інтерес бо науки, повагу до знань.
Епіграф: «Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій здатності до міркувань»Найрозумніший
(математична гра)
Мета: Сприяти розвитку математичних здібностей учнів. Через гру посилити цікавість учнів до математики. Розвивати логічне мислення учнів; уміння швидко переключати увагу; уміння швидко знаходити правильне рішення.
Виховна мета: Формувати високі моральні якості; доброзичливість; взаєморозуміння; виховувати інтерес бо науки, повагу до знань.
Епіграф: «Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій здатності до міркувань» Д.Пойа.
Правила гри.
Участь у грі приймають 12-15 учнів.
Порядок участі у наступному турі залежить від швидкості виконання завдань
І тур.
Кожен учень повинен дати якнайбільше правильних відповідей.
На кінець туру залишається 5-6 учнів.
1. Як називаються числа, які вживаються для лічби ?
(натуральні)
2. Що більше: π чи 8 радіан ?
(8 радіан)
3. Яке число без остачі ділиться на всі числа?
(0)
4. Скільки секунд у годині?
(3600)
5. Яким інструментом виміряються кути ?
(Транспортиром)
6. Хто автор підручника з математики, за яким ви навчаєтесь?
(Михайло Іванович Бурда)
7. =
(20)
8. Найстародавніший обчислювальний прилад ?
(пальці)
9. Чому дорівнює площа квадрата, сторона якого дорівнює 7см. ?
(49 см2)
10. Скільки сторін в опуклому шестикутнику?
(6)
11. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин вариться 5 яєць?
(4 хв.)
12. Чому дорівнює сума внутрішніх кутів трикутника?
(1800)
13. Які прямі на площині ніколи не перетинаються?
(паралельні)
14. Скільки однозначних чисел в натуральному ряді чисел?
(9)
15. Чи ділиться на десять різниця чисел 111-51?
(так)
16. Скільки квадратних метрів в 1 арі?
(100м2)
17. Назвіть найбільше натуральне число?
(не існує)
18. 150=
(1)
19. =
(10)
20. Як називаються компоненти при дії множення ?
( множене, множник, добуток)
21. Чому дорівнює сума суміжних кутів ?
(1800)
22. Скільки нулів вміщує 1 мільярд?
(9)
23. Куб числа 6?
(216)
24. Як називається трикутник у якого дві сторони рівні?
(рівнобедрений)
25. Чи ділиться на 3 число 356?
(ні)
26. Що більше – третина чи половина?
(половина)
27. Що спільного у рівнянні і дерева?
(корні)
28. Скільки спільних точок можуть мати дві різні прямі?
(одну)
29. Чи належить 0 до натуральних чисел?
(ні)
30. Куб числа 9?
(729)
31. Як називається прямокутник з рівними сторонами?
(квадрат)
32. Який кут називається гострим?
(кут, менший за 900)
33. Скільки дільників у числа 4?
(3)
34. Знайти значення виразу 65: 0 ?
(вираз не має змісту)
35. У якої тварини завжди про собі гроші?
(у свині – п’ятак)
36. Чому дорівнює об’єм куба з ребром 5см.?
(125см2)
37. Чи може рівносторонній трикутник бути прямокутним?
(ні)
38. 256∙0 =
(0)
39. Скільки ребер у прямокутного паралелепіпеда ?
(12)
40. Назвіть найбільше двоцифрове число що ділиться на 5?
(95)
41. Відомо, що третина числа дорівнює 8. Чому дорівнює число?
(24)
42. Як називається дріб, у якого чисельник менший за знаменник?
(правильний)
43. У якому чотирикутнику паралельні тільки дві сторони?
(трапеція)
44. Горіло три свічки. Дві потухли. Скільки свічок залишилось?
(2)
45. Обчислити +6 =
(12)
46. У кого перпендикулярні діагоналі: у ромба чи у квадрата?
(в обох)
47. Яка найпростіша геометрична фігура?
(точка)
48. Квадрат числа 15?
(225)
49. Чи може у трикутнику бути два прямі кута?
(ні)
50. Яку градусну міру має повний кут?
(3600)
51. Скільки середніх ліній у трапеції?
(одна)
52. У якому чотирикутнику можуть бути тільки два прямі кути?
(у прямокутній трапеція)
53. Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?
(902)
54. Скільки можна провести висот у прямокутному трикутнику?
(одну, до гіпотенузи)
55. Як називається число, що має тільки два дільники?
(просте)
ІІ тур
На кінець туру залишається два учня.
Зоряними шляхами математики
Математика – наука молодих. Інакше бути не може.
Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості. ( Р.Віккер )
Вчені математики через свої праці у галузі математики прославився на весь світ, навіть їх сучасники визнавали їх велич і по заслузі називали їх батьками, королями, музами математики.
1) Хто з перелічених осіб не був математиком?
а) Гаусс; б) Вієт; в) Колумб; г) Декарт.
2) Хто з письменників був автором книги з математики?
а) Лев Толстой; б) Тарас Шевченко; в) Іван Франко; г) Олександр Пушкін.
3) Хто першим запропонував нумерацію крісел в театрі по рядах і містям?
а) Ковалевська; б) Піфагор; в) Ньютон; г) Декарт.
4) Хто з математиків брав участь у 58 – й Олімпіаді в 548 році до н.е.?
а) Лейбніц; б) Піфагор; в) Ньютон; г) Декарт.
5) Кого з жінок – математиків називали «небесною музою» ?
а) Софья Ковалевська; б) Гортензія Лепон; в) Софія Жермен; г) Гіпатія Александрійська.
6) Хто з математиків склав таблицю простих чисел?
а) Вієт; б) Декарт; в) Евклід; г) Ератосфен.
7) Хто з вчених – математиків загинув на дуелі?
а) Абель; б) Галуа; в) Паскаль; г) Ейлер.
8) Хто з вчених – математиків був першим астрономом?
а) Декарт; б) Евклід; в) Вієт; г) Піфагор.
9) Кого з великих математиків називали «Королем математики» ?
а) Піфагора; б) Вієта; в) Гаусса; г) Евкліда.
10) Кого з великих математиків називали «Батьком математики» ?
а) Гаусс; б) Галуа; в) Вієт; г) Декарт.
11) Кого з великих математиків називали «Батьком кібернетики»
а) Ньютон; б) Вінер; в) Ломоносов; г) Магницький.
12) Хто у 1703 році написав перший російський підручник з математики ?
а) Джорж Сільвестер; б) Магніцький; в) Паскаль; г) Абель.
13) Хто з російських письменників склав підручник з математики ?
а) О.С. Грибоєдов; б) М.Н.Ломоносов; в) Л.П.Магницький; г) А.С.Пушкін.
14) Хто з російських письменників, що попереджав про лихо від розуму, закінчив фізико – математичний факультет ?
А) О.Грибоєдов; б) Ф.Достаєвський; в) Л.Магницький; г) І.Бунін.
ІІІ тур
Учні, що залишилися, вибирають задачу.
Розв’язати задачу.
1) На запитання, скільки важить риба, рибалка відповів: « Хвіст важить
150г., голова стільки скільки хвіст і половина тулуба, а тулуб – скільки
голова і хвіст разом.
2) Летіли гуси, а назустріч їм гусак.
«Здравствуйте сто гусей». Йому відповіли.
«Нас не сто. От коли б ми, та ще стільки, і півстільки, і четверта частина
нас, отоді б разом з тобою нас було б сто».
Скільки летіло гусей.
3) Полікрат спитав Піфагора: « Піфагоре. Скажить мені, скільки зараз у тебе
учнів?»
Піфагор відповів: « Половина моїх учнів вивчає прекрасну математику.
Чверть досліджує таємниці вічної природи. Сьома частина мовчки
вдосконалює силу духа зберігаючи вчення у серці. Додай ще до них трьох
юнаків, з яких Теон перевершує інших своїми здібностями. Ось скільки
учнів веду я до народження вічної істини!
Привітання найрозумнішого учня!
Конкурс вболівальників.
І конкурс
Відповіді «так» чи «ні». На відповідь «так» - учень робить крок вперед.
1. Середня лінія трапеції дорівнює піврізниці її основ. (ні)
2. Квадратний корінь з добутку дорівнює добутку коренів з кожного співмножника. (так)
3. Будь який прямокутник має рівні діагоналі. (так)
4. Квадрат від’ємного числа є число від’ємне. (ні)
5. Трикутник зі сторонами 3,4,5 є прямокутним. (так)
6. Будь – який прямокутний трикутник називається єгипетським. (ні)
7. Якщо сума кутів дорівнює 1800 то вони суміжні. (ні)
8. Лінійне рівняння завжди має лише один корінь. (да)
9. У будь – якого квадрата діагоналі перпендикулярні. (так)
10. Сторона, яка лежить проти прямого кута називається катет. (ні)
11. Любе число ділиться на нуль. (ні)
12. Транспортиром вимірюється довжина. (ні)
13. В 1 квадратному дециметрі 10см2. (ні)
14. В 1 хвилині 80 секунд. (ні)
15. Квадратний корінь з 625 дорівнює 15. (ні)
16. У куба 6 граней. (так)
17. В 1 гектарі 100 арів. (так)
18. У високосному році 365 днів. (ні)
19. 25 = 64 (ні)
20. У трикутнику три діагоналі. (ні)
ІІ конкурс
Математична гра « ХОП»
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.