Мета:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички з теми «Показникова та логарифмічна функції», розширити уявлення учнів про застосування показникової і логарифмічної функцій в різних сферах діяльності людей, формувати вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;
розвивальна: розвивати логічного мислення, формувати вміння узагальнювати, систематизувати навчальний матеріал, розвивати грамотну математичну мову, уміння працювати в команді, активізувати пізнавальну діяльність.
виховна: виховувати працьовитість, активність, інтерес до математики.
Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, презентації, ноутбук, мультимедійний екран.
Джерела інформатики: довідковий матеріал, підручник Г.П.Бевз «Математика 11», М.І.Шкіль навчальний посібник «Алгебра і початки аналізу», ресурси Інтернет.
Тип уроку: урок повторення, узагальнення і систематизація знань учнів.
Епіграф уроку: «Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший з шляхів розширення математичних знань»
Бердичівське вище професійне училище.
Нестандартний урок
Урок – гра узагальнення знань
ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК
Викладач математики
Чупринська Т.В.
Тема: Показникова і логарифмічна функції.
Мета:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички з теми «Показникова та логарифмічна функції», розширити уявлення учнів про застосування показникової і логарифмічної функцій в різних сферах діяльності людей, формувати вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;
розвивальна: розвивати логічного мислення, формувати вміння узагальнювати, систематизувати навчальний матеріал, розвивати грамотну математичну мову, уміння працювати в команді, активізувати пізнавальну діяльність.
виховна: виховувати працьовитість, активність, інтерес до математики.
Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, презентації, ноутбук, мультимедійний екран.
Джерела інформатики: довідковий матеріал, підручник Г.П.Бевз «Математика 11», М.І.Шкіль навчальний посібник «Алгебра і початки аналізу», ресурси Інтернет.
Тип уроку: урок повторення, узагальнення і систематизація знань учнів.
Епіграф уроку: «Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший з шляхів розширення математичних знань»
В. Сонер.
Орієнтовний план і методи проведення уроку – гри.
І. Організаційний етап.
Учні об’єднуються у дві команди. Кожна команда обирає 4 -5 основних гравців. Решта учнів уболівають за грою «своєї» команди, але також мають можливість відповідати на запитання гри
За першу правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо на запитання відповідають вболівальники цієї команди, тоді команда отримує 1 бал. Коли команда не може надати правильну відповідь, то право відповіді переходить до наступної команди, яка за правильну відповідь отримує 1 бал. Час, за який команда має надати відповідь, становить 30 секунд.
ІІ. Оголошення теми, мети, епіграфу уроку – гри.
ІІІ. Презентації першої та другої груп.
ІV. Зміст уроку – гри.
Конкурс 1. «Гонка за лідером»
Запитання для І команди за категорією «Показникова функція»
1. Яка область визначення показникової функції у = ах, а >0, а 1?
2. Яка множина значень показникової функції?
3. Укажіть проміжки зростання показникової функції.
4. Укажіть проміжки спадання показникової функції.
5. Які потрібно виконати перетворення, щоб побудувати графік функції:
1) у = 2х-3; 2) у = ; 3) у = (
)
– 1 ?
6. Знайти область значень функції:
1) у = 3х – 4; 2) у = (0,2)х+2; 3) у = -5х+1.
Запитання для ІІ команди за категорією «Логарифмічна функція»
1. Яка область визначення логарифмічної функції у = logах, а >0, а1?
2. Яка множина значень логарифмічної функції?
3. Укажіть проміжки зростання логарифмічної функції.
4. Укажіть проміжки спадання логарифмічної функції.
5. Які потрібні виконати перетворення, щоб побудувати графік функції:
1) у = log3х + 4; 2) у = ; 3) у = log0,3
+ 2 ?
6. Знайти область визначення функції:
1) у = log3(3 + х); 2) у = logх(5 – х); 3) у = logх+1 х2.
Конкурс 2. «Поспішайте не поспішаючи»
Завдання для І команди)
1. Установіть відповідність між функцією (1-5) та її властивістю (А – Е)
1 |
у = (1,1)х |
А |
Е(у) = [3; +
|
2 |
у = 2 |
Б |
Спадає при х
Область значень функції (0,+
|
3 |
у = ( |
В |
D(у) = [0;+
|
4 |
у =( |
Г |
Парна
|
5 |
у = 3 |
Д |
Зростає при х
|
|
|
Е |
Графік функції проходить через точку (0;2) |
2. Установіть відповідність між виразами (1- 5) і виразом (А – Е), тотожно рівним йому
(а>0, b>0, с>0, а1).
1 |
logab - logac |
A |
logab + logac |
2 |
loga(bc) |
Б |
|
3 |
logabn |
В |
b |
4 |
a |
Г |
loga |
5 |
logac |
Д |
|
|
|
Е |
nlogab |
Завдання для ІІ команди.
1. Установіть відповідність між функцією (1 -5) та її властивістю (А – Е)
1 |
у = ( |
А |
Парна |
2 |
у = 2 |
Б |
Спадає при х |
3 |
у = ( |
В |
D(у) = (0, + |
4 |
у = 3х |
Г |
Е(у) = [3; + |
5 |
у = 4х + 3 |
Д |
Зростає при х |
|
|
Е |
Зростає при х
Е(у) = (3; + |
2. Установіть відповідність між виразом (1- 5) і виразом (А – Е), тотожно рівним йому
( а>0, k>0, p>0, а1)
1 |
logak + logap |
A |
k – p |
2 |
loga( |
Б |
loga k- logap |
3 |
logapn |
В |
p |
4 |
a |
Г |
1 |
5 |
logaa |
Д |
nlogap |
|
|
Е |
loga(kp) |
Конкурс для вболівальників.
Завдання для вболівальників першої команди |
Завдання для вболівальників другої команди |
1. Порівняти:
1) log318 i 2log34 2) log4(3 + 5) i log43 + log45
3) log0,26 і log0,2
4) log |
1. Порівняти:
1) log218 i 3log33 2) log5(8 –2) i log58 – log52;
3) log0,13 i log 0,1
4) log |
2. Порівняйте додатні числа a i b, якщо: 1) log2a > log2b; 2) log0,3 a> log0,3 b
|
2. Порівняти додатні числа а і b, якщо:
1) log0,2 a > log0,2b; 2) log5 a > log5 b |
3. Порівняйте з одиницею додатне число а (а 1) loga25 > loga35; 2) loga3> loga 2,7
|
3. Порівняйте з одиницею додатне число
а (а 1) loga5 > loga4 2) loga3> loga1,6 |
Конкурс 3. «Далі, далі …»
Кожна правильна відповідь – 1 бал. Час відведений на обчислення, становить 3 хв.
Завдання для першої команди |
Завдання для другої команди |
Обчислити: |
Обчислити: |
1. log28
2. log
3. log3 4. log171
5. log
6. 5log
7. 44log 8. log42 + log48 9. log432 10. log32 – log354
11. log |
1. log39
2. log
3. log2 4.log201
5. log
6. 6log
7. 32log 8. log64 + log69 9. log48
10. log25 + log2
11. log |
Конкурс 4. «Поспішайте побачити»
Серед ескізів графіків виберіть той, що відповідає графіку заданої функції.
Підсумки гри.
Нагородження команд переможців.
Оцінювання учнів.
Назва та результати конкурсів.
№ |
Назва конкурсу
|
Максимальна кіл. балів |
Команда№1 (11 Б) |
Команда №2 (24 ТС) |
1 |
Презентація теми
|
10 |
|
|
2 |
Конкурс 1. «Гонка за лідером»
|
12 |
|
|
3 |
Конкурс 2. «Поспішайте не поспішаючи»
|
20 |
|
|
4 |
Конкурс для вболівальників
|
8 |
|
|
5 |
Конкурс 3. «Далі, далі …»
|
11 |
|
|
6 |
Конкурс 4. «Поспішайте побачити»
|
9 |
|
|