Нестандартний урок Урок – гра узагальнення знань ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК

Про матеріал

Мета:

навчальна: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички з теми «Показникова та логарифмічна функції», розширити уявлення учнів про застосування показникової і логарифмічної функцій в різних сферах діяльності людей, формувати вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;

розвивальна: розвивати логічного мислення, формувати вміння узагальнювати, систематизувати навчальний матеріал, розвивати грамотну математичну мову, уміння працювати в команді, активізувати пізнавальну діяльність.

виховна: виховувати працьовитість, активність, інтерес до математики.

Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, презентації, ноутбук, мультимедійний екран.

Джерела інформатики: довідковий матеріал, підручник Г.П.Бевз «Математика 11», М.І.Шкіль навчальний посібник «Алгебра і початки аналізу», ресурси Інтернет.

Тип уроку: урок повторення, узагальнення і систематизація знань учнів.

Епіграф уроку: «Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший з шляхів розширення математичних знань»

Перегляд файлу

 

Бердичівське  вище  професійне  училище.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нестандартний  урок

Урок – гра узагальнення знань

 

 

 

ЩАСЛИВИЙ   ВИПАДОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Викладач  математики

         Чупринська Т.В. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Показникова  і  логарифмічна функції.

 

 Мета:

навчальна:  узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички з теми «Показникова та логарифмічна функції», розширити уявлення учнів про застосування показникової і логарифмічної функцій в різних сферах діяльності людей, формувати вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;

розвивальна: розвивати  логічного мислення, формувати вміння узагальнювати, систематизувати навчальний матеріал, розвивати грамотну  математичну мову, уміння працювати в команді, активізувати пізнавальну діяльність.

виховна: виховувати працьовитість, активність, інтерес до математики.

 

Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, презентації, ноутбук, мультимедійний екран.

 

Джерела інформатики: довідковий матеріал, підручник Г.П.Бевз «Математика 11», М.І.Шкіль навчальний посібник «Алгебра і початки аналізу», ресурси Інтернет.

 

Тип уроку: урок повторення, узагальнення і систематизація знань учнів.

 

Епіграф уроку: «Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший з шляхів розширення математичних знань»                                                                                          

                  В. Сонер.

 

Орієнтовний  план  і  методи  проведення  уроку – гри.

 

І. Організаційний етап.

Учні об’єднуються у дві команди. Кожна команда обирає 4 -5 основних гравців. Решта учнів уболівають за грою «своєї» команди, але також мають можливість відповідати на запитання гри

   За першу правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо на запитання відповідають вболівальники цієї команди, тоді команда отримує 1 бал. Коли команда не може надати правильну відповідь, то право відповіді переходить до наступної команди, яка за правильну відповідь отримує 1 бал. Час, за який команда має надати відповідь, становить 30 секунд.

 

ІІ. Оголошення  теми, мети, епіграфу  уроку – гри.

 

ІІІ. Презентації першої та другої груп.

 

ІV.  Зміст уроку – гри.

 

Конкурс 1. «Гонка за лідером»

Запитання для І команди за категорією «Показникова функція»

1. Яка область визначення показникової функції у = ах, а >0, а 1?

2. Яка множина значень показникової функції?

3. Укажіть проміжки зростання показникової функції.

4. Укажіть проміжки спадання показникової функції.

5. Які потрібно виконати перетворення, щоб побудувати графік функції:

1) у = 2х-3;   2) у = ;   3) у = ()– 1  ?

6. Знайти область значень функції:

1) у = 3х – 4;  2) у = (0,2)х+2;  3) у = -5х+1.

 

 

 

Запитання для ІІ команди за категорією «Логарифмічна функція»

1. Яка область визначення логарифмічної функції  у = logах,  а >0,  а1?

2. Яка множина значень логарифмічної функції?

3. Укажіть проміжки зростання логарифмічної функції.

4. Укажіть проміжки спадання логарифмічної функції.

5. Які потрібні виконати перетворення, щоб побудувати графік функції:

    1) у = log3х + 4;   2) у = ;   3) у = log0,3 + 2 ?

6. Знайти область визначення функції:

   1) у = log3(3 + х);   2) у = logх(5 – х);  3) у = logх+1 х2.

 

 

 

Конкурс 2. «Поспішайте не поспішаючи»

 

 

Завдання для І команди)

 

1. Установіть відповідність між функцією (1-5) та її властивістю (А – Е)

 

1

у = (1,1)х

А

Е(у) = [3; + )

 

2

у = 2

Б

Спадає при х(-; +),

Область  значень  функції (0,+)

 

3

у = ()х + 1

 

В

D(у) = [0;+)

 

4

у =( )х

 

Г

Парна

 

 

5

у = 3

Д

Зростає при х( -;+)

 

 

 

Е

Графік функції проходить через точку (0;2)


 

 

 

 

2. Установіть відповідність між виразами (1- 5)  і виразом (А – Е), тотожно рівним йому

        (а>0,  b>0,  с>0,  а1).

 

1

logab - logac

A

logab + logac

2

loga(bc)

Б

3

logabn

В

b

4

a

Г

loga

5

logac

Д

 

 

Е

nlogab

 

 

 

 

 

 

Завдання  для  ІІ  команди.

 

1. Установіть відповідність між функцією (1 -5) та її властивістю (А – Е)

 

1

у = ()х

А

Парна

2

у = 2

Б

Спадає при х(-;+)

3

у = ()

В

D(у) = (0, +)

4

у = 3х

Г

Е(у) = [3; +)

5

у = 4х + 3

Д

Зростає при х(-;+)

 

 

Е

Зростає при х(-;+),

     Е(у) = (3; +)

 

 

2. Установіть відповідність між виразом (1- 5)  і  виразом (А – Е), тотожно рівним йому

     ( а>0,  k>0,  p>0,  а1)

 

 

1

logak + logap

A

k – p

2

loga()

Б

loga k- logap

3

logapn

В

p

4

a

Г

1

5

logaa

Д

nlogap

 

 

Е

loga(kp)

 

 

Конкурс для  вболівальників.

Завдання для вболівальників

першої команди

Завдання для вболівальників

другої команди

 

1. Порівняти:

 

1) log318   i  2log34

2) log4(3 + 5)  i   log43 + log45

3) log0,26  і  log0,2

4) log    i    2

 

1. Порівняти:

 

1) log218   i   3log33

2) log5(8 –2)  i  log58 – log52;

3) log0,13  i   log 0,1

4) log     i   2

 2. Порівняйте додатні числа  a  i  b, якщо:

1) log2a > log2b;

2) log0,3  a> log0,3  b

 

2. Порівняти додатні числа  а і b, якщо:

 

1) log0,2 a > log0,2b;

2) log5 a > log5 b

 

3. Порівняйте з одиницею додатне число  а  1),  якщо:

1) loga25 > loga35;

2) loga3> loga 2,7

 

 

3. Порівняйте з одиницею додатне число

  а  1), якщо:

1) loga5 > loga4

2) loga3> loga1,6

 

 

Конкурс 3.  «Далі, далі …»

 

Кожна правильна відповідь – 1 бал. Час відведений на обчислення, становить 3 хв.

 

Завдання для першої команди

Завдання для другої

команди

Обчислити:

Обчислити:

1. log28

2. log 4

3. log3

4. log171

5. log1

6. 5log2

7. 44log3

8. log42 + log48

9. log432

10. log32 – log354

11. log log327

1. log39

2. log

3. log2

4.log201

5. log 1

6. 6log  5

7. 32log 9

8. log64 + log69

9. log48

10. log25 + log2

11. log log216

 

 

Конкурс 4.  «Поспішайте  побачити»

Серед ескізів графіків виберіть той, що відповідає графіку  заданої функції.

 

 

Підсумки гри.

Нагородження  команд  переможців.

Оцінювання  учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва   та   результати   конкурсів.

 

 

Назва  конкурсу

 

 

Максимальна

кіл. балів

Команда№1

(11 Б)

Команда №2

(24 ТС)

1

Презентація  теми

 

 

10

 

 

2

Конкурс 1. «Гонка за лідером»

 

 

12

 

 

3

Конкурс 2. «Поспішайте  не поспішаючи»

 

 

20

 

 

4

Конкурс для вболівальників

 

 

8

 

 

5

Конкурс 3. «Далі, далі …»

 

 

11

 

 

6

Конкурс 4. «Поспішайте  побачити»

 

 

9

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку