Найвеселіший місяць. Народна музика рідного краю. Щебетала пташечка – українська народна пісня.

Про матеріал
Інтегрований урок "Музичне мистецтво і літературне читання" для учнів 2 класу на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

2 клас Читання, музика

 

Тема: О Копиленко. Найвеселіший місяць. Народна музика рідного краю. Щебетала пташечка – українська народна пісня. Природа в музиці слухання весняних голосів птахів.

Мета: формування вміння сприймати зміст твору, вчити орієнтуватися в тексті, аналізувати і виділяти головне; розвивати уміння обмінюватись думками, слухати і насолоджуватись співом птахів, виховувати любов до природи.

 

Хід уроку

1 слайд. Привітання

а) спів пісні вч.: добрий день вам мої діти

Хай завжди вам сонце світить

Тож веснянку заспіваймо

Землю нашу звеселяймо

б) Спів учнів: добрий день учителю!

Ми вітаєм вас (повертаються до гостей)

Добрий день вам любі гості

Раді бачить вас. (вдолоньках)

в) оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми спробуємо насолодитиси красою природи рідного краю читаючи твір, слухаючи чарівну музику пташиного співу та співати веснянку рідної землі.

Але спочатку підготуємо свій язичок і голос до роботи.

 

2 Слайд «Скоромовка»:

Промовимо її в різних динамічних відтінках, і в різних темпах.

3 Слайд «Вправи для язичка»

а) маятник (язик рухається вправо вліво 10 р.)

б) цокання язичком

в) повітря повні груди – вимов ні

г)бринить бджілка – дж

д) летить птах – шух –шух.

 

4 Слайд. Щебетання пташечки (укр.. нар. пісня) весняна

  • Сядьте правильно, прийміть співочу поставу: руки на колінах, спинка рівненько, ноги на підлозі. За моїм помахом голови почнемо спів будьте уважні дотримуйтесь правильного інтонування, та динамічних відтінків під час виконання веснянки

5 Слайд.  О. Копиленко

  • Що ви пам’ятаєте про творчість і життя письменника? (Він великий природолюб. Все життя цікавився птахами, звірями, розводив рідкісні рослини, про які вмів розповідати дивовижні історії, слухав спів різноголосих птахів, і дуже своєрідно і тонко передавав красу природи кожної пор и року)

6 Слайд. «Слова блискавки» (Березень, квітень, травень)

а) прочитайте швидко про себе ці слова.

- що поєднує ці слова: (Весняні місяці, весна)

б) – зараз ми познайомимось із оповіданням О. Копиленка «Найвеселіший місяць»

- Про який місяць йде розповідь? Чому ви так думаєте?

 

7 Слайд «Словникова робота»

а) Але спочатку спробуємо пояснити і зрозуміти слова, які нам зустрічаються в тексті.

б) читання вчителем тексту;

(слідкуємо, слухаємо уважно). Мені потрібна буде ваша допомога, коли саме ви здогадаєтесь.

  • То про який місяць йде розповідь? Чому ви так думаєте.

 

8 Слайд.  Робота над текстом. Ігри

Рибки (прочитати ще раз мовчки текст)

  • Голоси яких птахів почув оповідач?

 

9 Слайд. Розвідники:

а) скільки абзаців у тексті

б) який абзац найкоротший? Скільки в ньому речень?

в) який абзац найдовший? Скільки в ньому речень?

г) знайдіть абзац у якому 2 речення.

д) прочитайте остання речення.

 

  1. Слайд «Котики і мишки»

а) - Першою починає читати мишка, через кілька слів речення починає читати котик. Він намагається наздогнати мишку. Припиняють коли обидва учні читають одне і теж саме.

б) – гра «Хвости»

Я починаю речення, а ви швидко дочитуєте

  • Гра «Упізнай предмет»

Найвеселіший (місяць)

Найгучніший (голос)

Невтомний (співак)

Біла, прозора (шапочка)

Темна (хмара)

Весняний, травневий (грім)

Маленькі пухнасті (парашутики)

11Слайд. Ф.хв. відео Україна ми твоя надія

 

  1.   Слайд. Фото і спів пташок

Спів птахів – це найпрекрасніші в природі звуки. Інколи, коли ми чуємо спів птахів, нам здається, що вони перемовляються

А зараз сядьте зручно, уявіть себе серед весняної природи. Будьте уважні. Послухайте і погляньте на фото птахів, як хто співає свою пташину пісню.

 

  1. Слайд. Слухання музики і співу птахів.

Голоси яких птазів ви почули?

 

  1. Слайд. Відео про кульбабку
  • Змалюйте словами цю квітку із тексту?
  • (читання в голос вчителем)

Чарівна скринька. Робота в парах Кульбабці дуже сподобалось, як ви читали. Тому від кульбабки завдання для 2.

(8 шт. квітів (цифри 1,2,3,4,5,1,3,4))

  • Дібрати заголовки до абзацу під номером цифри.

План до тексту

  1. Пташиній хор
  2. Невтомний співак
  3. Буйно підіймаються хліба і трава
  4. Кульбаба
  5. Перша травнева гроза

 

  1. Слайд. Д.З. попрацювати над текстом ст.. 138.

Дати відповідь на питання до тексту. Розповідати зміст по щойно складеному плані до тексту, повторити веснянку, описати словами одну із пташок, яка вам найбільш сподобалась

 

  1. Слайд. «Підсумок уроку»
  • На уроці я дізнався
  • Найбільш мені сподобалось
  • Я запам’ятав

 

  1. Слайд. Урок закінчено
  • Який настій ви маєте після уроку?
  • Посміхніться, як і вам дарує посмішку смайлик
  • Дякую за роботу  

 

 

     

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
9 березня 2021
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку