Узагальнення і систематизація знань учнів За розділом « Казка вчить , як на світі жить.»

Про матеріал
Казки можна сміливо назвати одним з найбільш ефективних засобів виховання дитини. ні для кого не секрет, що діти навчаються в грі, а казка - це та ж гра, тільки гра в уяві. дитини набагато простіше навчити якихось навичок під час гри - так само і пояснити йому щось набагато простіше за допомогою казок ...
Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів За розділом « Казка вчить , як на світі жить.»

Мета:. : . 

Читаня: Узагальнити та систематизувати знання учнів про казки українських та світових письменників;

            перевірити рівень сформованих в дітей знань, умінь, навичок;

; розвивати творчу уяву; творчі здібності учнів, стимулювати розвиток допитливості; формувати в учнів ставлення до  казки як до видатного добутку українського народу;

виховувати любов до музики, пісні,любов до книги, вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу.
 

Обладнання. Зображення казкових героїв, виставка книг, маски героїв казок, зображення гусей ( по кількості груп).

І. Організація  класу.

    Вчитель: Продзвенів дзвінок.

                      Починається урок.

                      З чого ж нам його почати?

    Діти:

                     Скоромовку розказати.

    Вчитель:  Поправляєм язички, щоб не плутались значки.

                       І про мишок діалог, щоб цікавим був урок.

                       Перший ряд вже починає – скоромовку промовляє.

    Діти:

                      Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.

                      Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.

    Вчитель:  Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.

    Діти:

                     Начитався букварика та й малюю косарика.

                     Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.

    Вчитель:

                    А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.

    Діти:

         Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»

         Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.

         Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».

  1.    Робота над чистомовкою

Жу-жу-жу — я з Оленкою дружу.

Іж-іж-іЖ — пиріжок на всіх розріж.

Жи-жи-жи — маєш друга — бережи.

Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Діти , додому вам було завдання намалювати малюнок до улюбленої казки.

Продемонструйте  свої малюнки, а ваші товариші нехай впізнають до якої казки цей малюнок.

Розкажіть уривок  казки до якої  ви намалювали свій малюнок

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

              Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім’ я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв: К К З А А

 

 

  1. Вступне слово вчителя

Зустріч з казкою — це свято,

Не було б її у нас,

Ми б не знали так багато.

Про новий і давній час.

  1.           - Кожен народ створив багато чудових казок. У них відображення життя народу, його мрії і сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з героями казок.
  •     Сьогодні до нас на гостину завітала казка.
  •     Які казки називають авторськими? народними?
  •      У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавали . з покоління в покоління «з вуст в уста». Тому автором таких казок вважають народ, а казки називають народними. Літературна казка має певного автора —  письменника-казкаря.

 — Наведіть приклади народних казок.

  •     Кого з казкарів ви знаєте
  •      — Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів.

Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку в королівство казок,

 

Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо... (вікториною).

ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ КАЗКОВОЇ ВІКТОРИНИ

/ тур «Ти мене знаєш» 

  •     Сьогодні зранку мені принесли телеграми і сказали ,що вони для вас.
  •     Дивно, але телеграми без підписів.
  •     Від кого вони?
  •     Тож уважно читайте. Можливо ви мені підкажете від кого вони.
  •      
  • Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X, Андерсена «Дюймовочка»)
  • Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят»)
  • Хотів прийти до вас на урок Але не зміг. Ніхто не хоче допомогти  віднести зерно до млина. Тому мушу нести сам.

(Півник із казки « Колосок» українська народна казка)

«Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу». (Курочка Ряба з одноіменної української народної казки).

  •                           .Не доїхала. Наїлася риби, ще й діда обхитрила..( Лисичка)(російська народна казка)
  •                                                    Приїхати не можу.Піду я в німецьке місто Бремен і стану вуличним музикантом"..( Осел із казки « Бременські  музиканти» Брати Грімм
  •                                                     
  •                                                    ІІ  тур «Впізнай речі» Назвіть  що  за річ і з якої це казки.
  •                                                     
    1.   Дзеркальце. („Білосніжка і 7 гномів”)
                              Рукавичка („Рукавичка”)
                              Яблуко. (казка про сплячу красуню та 7 богатирів)                 
    2. Червона шапочка     ( „Червона Шапочка”)
  •                                                    Хліб ( білоруська народна казка « Легкий хліб»)
  •                                                    Борошно ( українська  народна казка «Колосок»)
     

IIІ тур «Загадковий»

 Назвіть героя казки та пісеньку яку ви про нього знаєте. Але перед тим, як розпочати співати пісні, нам потрібно підготувати свій голос.  А для цього виконаємо розспівку.

( Поспівка з феями)

Презентація ( Діти співають пісні про героїв казок)

А зараз я вам пропоную пригадати ще одну пісеньку

Я її розпочну , а ви продовжите

_ Жили у бабусі два веселих ….(гуся)

Один…(сірий) , другий …(білий)

Два веселих…(гуся).

ІV Тур « Інсценівка»

Ми не тільки інсценуємо цю пісеньку, а спробуємо зіграти її на музичних інструментах які ви взяли на урок. Але  щоб гарно виконати це завдання ви повинні пам’ятати:

 

 Щоб актором гарним стати,
Треба правил кілька знати:
Поверніться, посміхніться,
Казці в очі подивіться.
 
Відтепер ви не Марина
Не Роман і не Тетянка
А царівна, дід та баба
А ще може і кульбаба.

Ну а може й неслухняні гусенята.

( Інсценування)

ІV. Підсумок уроку

.Тестування «Чи уважний ти читач?»

. 1. Ти прочитав розділ:
А) Казка увчить , як на світ жить;
Б) Українські народні ігри;
В) Українські народні казки.
2. Закінчи прислів'я: "Хто багато читає, той багато…":

А) спить;
Б) знає;
В) встигає
3. Скільки звірів жило у дідовій рукавичці:
А) четверо;
Б) семеро;
В) восьмеро.
4. Закінчи речення: "Лисиця хитра, а дід…":
А) розумний;
Б) довірливий;
В) злий.
5.Цап з бараном залізли на:
А) ялину;
Б) тополю;
В) дуб.
6. У якій з прочитаних казок найбільше дійових осіб:
А) "Рукавичка";
Б) "Колосок";
В) "Лисичка".
7. Закінчи речення: "Нема за що нероб і ледарів…":
А) пирогами частувати;
Б) в гості звати;
В) в друзі брати.

 

       Чи сподобався вам урок ?

Діти, подумайте і скажіть, з яким казковим героєм ви себе асоціюєте і чому?

        А чого вчать нас казки?

 

  • Насправді, діти, потрапити у країну Казки ми зможемо лише тоді, коли читатимемо все нові й нові захоплюючі твори про вигадані події. Щоразу, відкриваючи книгу, ми поринаємо у вир описаних подій, співпереживаємо з героями, вчимося жити за законами добра і любові.
  • Бажаю щодня у світ знань мандрувати,

Цікаві казки гарно й вправно читати!

VІ. Домашнє завдання

Розфарбувати півника. Якого кольору може бути півник?А якого кольору у нього хвіст.? Ми читали з вами  оповідання  про півника. Згадайте, з чим автор порівнював хвіст півника?

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку