Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів За розділом « Казка вчить , як на світі жить.»
Мета:. : .
Читаня: Узагальнити та систематизувати знання учнів про казки українських та світових письменників;
перевірити рівень сформованих в дітей знань, умінь, навичок;
; розвивати творчу уяву; творчі здібності учнів, стимулювати розвиток допитливості; формувати в учнів ставлення до казки як до видатного добутку українського народу;
виховувати любов до музики, пісні,любов до книги, вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу.
Обладнання. Зображення казкових героїв, виставка книг, маски героїв казок, зображення гусей ( по кількості груп).
І. Організація класу.
Вчитель: Продзвенів дзвінок.
Починається урок.
З чого ж нам його почати?
Діти:
Скоромовку розказати.
Вчитель: Поправляєм язички, щоб не плутались значки.
І про мишок діалог, щоб цікавим був урок.
Перший ряд вже починає – скоромовку промовляє.
Діти:
Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.
Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.
Вчитель: Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.
Діти:
Начитався букварика та й малюю косарика.
Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.
Вчитель:
А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.
Діти:
Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.
Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».
Жу-жу-жу — я з Оленкою дружу.
Іж-іж-іЖ — пиріжок на всіх розріж.
Жи-жи-жи — маєш друга — бережи.
Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Діти , додому вам було завдання намалювати малюнок до улюбленої казки.
Продемонструйте свої малюнки, а ваші товариші нехай впізнають до якої казки цей малюнок.
Розкажіть уривок казки до якої ви намалювали свій малюнок
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім’ я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв: К К З А А
Зустріч з казкою — це свято,
Не було б її у нас,
Ми б не знали так багато.
Про новий і давній час.
— Наведіть приклади народних казок.
Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку в королівство казок,
Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо... (вікториною).
ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ КАЗКОВОЇ ВІКТОРИНИ
/ тур «Ти мене знаєш»
(Півник із казки « Колосок» українська народна казка)
«Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу». (Курочка Ряба з одноіменної української народної казки).
IIІ тур «Загадковий»
Назвіть героя казки та пісеньку яку ви про нього знаєте. Але перед тим, як розпочати співати пісні, нам потрібно підготувати свій голос. А для цього виконаємо розспівку.
( Поспівка з феями)
Презентація ( Діти співають пісні про героїв казок)
А зараз я вам пропоную пригадати ще одну пісеньку
Я її розпочну , а ви продовжите
_ Жили у бабусі два веселих ….(гуся)
Один…(сірий) , другий …(білий)
Два веселих…(гуся).
ІV Тур « Інсценівка»
Ми не тільки інсценуємо цю пісеньку, а спробуємо зіграти її на музичних інструментах які ви взяли на урок. Але щоб гарно виконати це завдання ви повинні пам’ятати:
Щоб актором гарним стати,
Треба правил кілька знати:
Поверніться, посміхніться,
Казці в очі подивіться.
Відтепер ви не Марина
Не Роман і не Тетянка
А царівна, дід та баба
А ще може і кульбаба.
Ну а може й неслухняні гусенята.
( Інсценування)
ІV. Підсумок уроку
.Тестування «Чи уважний ти читач?»
. 1. Ти прочитав розділ:
А) Казка увчить , як на світ жить;
Б) Українські народні ігри;
В) Українські народні казки.
2. Закінчи прислів'я: "Хто багато читає, той багато…":
А) спить;
Б) знає;
В) встигає
3. Скільки звірів жило у дідовій рукавичці:
А) четверо;
Б) семеро;
В) восьмеро.
4. Закінчи речення: "Лисиця хитра, а дід…":
А) розумний;
Б) довірливий;
В) злий.
5.Цап з бараном залізли на:
А) ялину;
Б) тополю;
В) дуб.
6. У якій з прочитаних казок найбільше дійових осіб:
А) "Рукавичка";
Б) "Колосок";
В) "Лисичка".
7. Закінчи речення: "Нема за що нероб і ледарів…":
А) пирогами частувати;
Б) в гості звати;
В) в друзі брати.
Чи сподобався вам урок ?
Діти, подумайте і скажіть, з яким казковим героєм ви себе асоціюєте і чому?
А чого вчать нас казки?
Цікаві казки гарно й вправно читати!
VІ. Домашнє завдання
Розфарбувати півника. Якого кольору може бути півник?А якого кольору у нього хвіст.? Ми читали з вами оповідання про півника. Згадайте, з чим автор порівнював хвіст півника?