1. Назва гуртка «Мистецькі медіапаралелі», рівень – початковий, рік навчання – 1 рік , вік вихованців – 9-10 років.
2. Назва інтерв’ю: «Малюнок – розвага, малюнок – інформаційний ресурс»
Мета: формувати позитивні емоції під час спілкування за допомогою невербальної комунікації; спонукати дітей робити узагальнення, аналіз, висновки; вміння самостійно створювати доброзичливу атмосферу під час спілкування.
Завдання: навчити аналізувати зображення; «прочитати» малюнок; передати певну інформацію через малюнок, передати емоційний стан; створення ментальної карти, анімафільму.
розвивати емоційну сферу, кінестетичну чутливість, креативність, спостережливість, самостійно робити висновки.
3. Інтерактивна робота відповідає навчально-тематичному плануванню роботи гуртка «Мистецькі медіапарелелі», орієнтовний час проведення - 10-15 хв.
4. Тема інтерв’ю: «Передай інформації через малюнок».
5. Запитання для кореспондентів:
1. Що для вас означає малюнок?
2. Чи може малюнок передати якусь інформацію?
3. Які емоції виникають під час перегляду картин?
4. Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?
5. Назвіть типи повідомлень?
(Керівник гуртка разом з вихованцями розробляє інтелект-карту, на якій малюють , застосовують об'ємні елементи, такі, що видають різноманітні звуки. Це дозволить підключити тактильний і слуховий канали сприйняття інформації та сприятиме кращому засвоєнню і запам'ятовуванню матеріалу теми. Ментальна карта на якій декілька складових: ключові слова з теми, графічні зображення, стрілки, що поєднують між собою різні блоки).
Орієнтовні відповіді респондентів:
Малю́нок — мистецтво зображення якогось предмета, візерунка, портрета або явища на площині різноманітними художніми техніками (олівець, перо, фарби тощо). Малюнок - це історію.
Кожен художник малюючи картину передає через малюнок емоції та інформацію.
3. Які емоції виникають під час перегляду картин?
Позитивні та негативні.
Портретний, натюрмортний, пейзажний, анімалістичний, побутовий, батальний, історичний жанри.
5. Назвіть типи повідомлень?
Багато повідомлень у мас-медіа (на телебаченні, в інтернеті, газетах тощо) схожі одне на одного. Аналогічно серед усіх програм можна виділити, телесеріал, ток-шоу або прогноз погоди. Ці типи повідомлень називаються жанрами медіа.
Жанр – це тип твору, що має аналогічну форму та зміст.
Вправа. Малюємо анімафільм «Мій настрій» - 10 хв.
Керівник гуртка об’єднує дітей в чотири групи.
Мета: розвинути згуртованість групи, зняти напруженість, підвищити позитивний настрій через малюнок.
Завдання: кожна група зображує малюнок - свій настрій. За допомогою символів і абстракцій малюють, що відчувають у цей момент.
Для цього потрібно: листок формату А3, воскові олівці чи пастель. Під час створення малюнку можна увімкнути музику для релаксації. Це допоможе вивільнити негативні емоції, трансформувати їх та гармонізувати свій емоційний стан. В кінці педагог закріплює всі малюнки за допомогою скотчу. Потім з'єднує всі картинки разом у комп'ютерній програмі на зразок Photoshop, щоб отримати фінальне відео. Керівник гуртка пояснює, що кожен намалював свій кадр – нерухоме зображення, що містить якусь інформацію. Кожен анімафільм складається з кадриків, як будинок з цеглинок.
Перегляд анімафільму.
Малюйте та творіть! Корегуйте свій внутрішній світ. Руйнуйте власні негативні установки та долайте підсвідомі бар’єри. Черпайте енергію, ідеї та силу. Цей виток творчості – бездонний! Ваш світ неодмінно гармонізується і зміниться на краще!
Підсумовуючи вправу, керівник гуртка виступає в ролі кориспондента:
Чи сподобалась вихованцям такі вправи та анімафільм?
Які труднощі виникали під час створення ментальної карти?
Чи можуть прокоментувати свої дії за допомогою карти розкрити сутність матеріалу теми?
Що було до вподоби, чи хотіли б вони продовжити приймати участь в таких вправах?
Яку б тему вони хотіли б запропонувати для подальшої роботи?
Ці методи та вправи є успішним у використанні на заняттях гуртка «Мистецькі медіапаралелі», які допомагають педагогу у вирішенні таких педагогічних проблем: формування художніх медіакомпетентностей вихованців на заняттях гуртка художньо-естетичного напрямку, пізнавати мистецтво і глибше розуміти його, вчитись сприймати та характеризувати твори медіамистецтва, створювати власні ігри, застосовуючи кмітливість, знання, ерудицію, логічне, креативне мислення; популяризувати та використовувати медіамистецтво серед учнів.
На заняттях гуртка створення гуртківцями Інтелект-карти (або ментальні карти) широко застосовуються, оскільки вони дозволяють легко систематизувати навіть найскладнішу інформацію. Яскраве, образне відтворення елементів карти активує творче мислення, а структурне відображення, у свою чергу, задіює логічне. Саме тому їх використання є актуальним та доцільним рішенням.