Назва проекту: Людина має творити добро. Учасники проекту: 3 клас База реалізації проекту: м. Луцьк, гімназія № 4 імені Модеста Левицького.

Про матеріал

Назва проекту: Людина має творити добро.

Учасники проекту: 3 клас

База реалізації проекту: м. Луцьк, гімназія № 4 імені Модеста Левицького.

Обгрунтування вибору проекта: тема даного уроку має допомогти учням з'ясувати сутність понять «добро», «доброта», «милосердя» як принципів людського буття; навчити учнів критично ставитися до своїх вчинків та вчинків інших людей, аналізувати матеріал з різних джерел і самостійно робити правильні висновки; розвивати почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, уникати злих вчинків.

Характеристика проекту:

Ключове питання: чи повинні люди творити добро?

Реалізація проекту

Тема: Людина має творити добро

Компетентності:

Загально-предметні компетентності:

Соціальна (здатність налагоджувати взаємодію з іншими дітьми та дорослими, працювати в команді, приймати самостійні рішення);

громадянська (усвідомлення своїх прав і обов'язків , використання моделей поведінки, які відповідають нормам моралі і права, здатність практично мислити, приймати рішення, виявляти громадську позицію до природи, до людей, до самого себе);

загальнокультурна (здатність сприймати духовно – моральні основи життя людини, досягнення національної та світової культури, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності);

уміння вчитися (здатність визначити мету своєї діяльності, проявляти зацікавленість навчанням, володіти навичками самоконтролю і самооцінки, робити нескладні дослідження);

інформаційно-комунікативна (вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою, уміння здійснювати комунікацію у групі та в колективі).

Предметні компетентності:

  • Ознайомлення учнів з людськими чеснотами;
  • Аргументувати переваги добрих вчинків;
  • Викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків;
  • Виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любові до ближніх.

Обладнання: підручник «Я у світі», мікрофон, листочки, індивідуальні картки, плакат добрих справ, смужки, «Годинник добра», пам'ятка «Правила доброти», презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Врятує світ краса – завжди так говорили,

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди на землі! Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен зміг серед краси прожити,

У царстві справедливості й добра.

- Чому кажуть, що Людина і Добро нерозривно пов'язані між собою і повинні йти поруч?

- У мене для вас є казкова скринька, у ній знаходиться найціннішій скарб нашої планети. Правда ж цікаво, що там? Хто з вас хоче побачити його, може зазирнути, нам обов'язково треба посміхнутися тому, кого ви побачите у скриньці. (На дні скриньки дзеркало)

- Ви щойно посміхнулися найголовнішій людині на Землі, самому собі! За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела – охоронця, який охороняє її від біди. Уві сні Ангел цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко – щоб була красивою; в груди – аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.

- Коли людина робить добрі справи, Ангел радіє, а коли злі – сумує, плаче, втрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добрі справи, щоб ваш Ангел – охоронець радів і допомагав вам у скрутні хвилини.

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Вправа - енергізатор «Я вважаю себе..»

(Сприяти самопізнання та взаємопізнання учасників)

  • Я прошу підняти праву руку тих, хто щедрий.
  • Я прошу підняти ліву руку тих, хто чемний.
  • Я прошу нахилити голівку вперед тих, хто турботливий.
  • Я прошу нахилити голівку вправо тих, хто радісний.
  • Я прошу підняти дві руки тих, хто ввічливий.
  • Я прошу встати тих, хто доброзичливий.
  • Я прошу посміхнутися тих, хто чесний.

- Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про добро, про те, що людина повинна творити добро.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Гра «Добрі чарівники»

- Я пропоную стати вам добрими чарівниками. Ви одне одному передаватимете «мікрофон» і пригадувати, які добрі справи ви робили.

- Молодці! А зараз ще пограємо у одну гру.

2. Гра «Хвости»

Продовжіть прислів'я

  • Хто людям добро бажає, -
  • Перший крок до добра, -
  • Робиш добро, - …, робиш зло, -

Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.

3. Створення дерева доброти

- Запишіть на заготовлених листочках доброзичливі слова. Прикріпіть їх до дерева.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ


Перегляд файлу

Назва проекту: Людина має творити добро.

Учасники проекту: 3 клас

База реалізації проекту: м. Луцьк, гімназія № 4 імені Модеста Левицького.

Обгрунтування вибору проекта: тема даного уроку має допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», «милосердя» як принципів людського буття; навчити учнів критично ставитися до своїх вчинків та вчинків інших людей, аналізувати матеріал з різних джерел і самостійно робити правильні висновки; розвивати почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, уникати злих вчинків.

Характеристика проекту:

Ключове питання: чи повинні люди творити добро?

Реалізація проекту

Тема: Людина має творити добро

Компетентності:

Загально-предметні компетентності:

Соціальна (здатність налагоджувати взаємодію з іншими дітьми та дорослими, працювати в команді, приймати самостійні рішення);

громадянська (усвідомлення своїх прав і обов’язків , використання моделей поведінки, які відповідають нормам моралі і права, здатність практично мислити, приймати рішення, виявляти громадську позицію до природи, до людей, до самого себе);

загальнокультурна (здатність сприймати духовно – моральні основи життя людини, досягнення національної та світової культури, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності);

уміння вчитися (здатність визначити мету своєї діяльності, проявляти зацікавленість навчанням, володіти навичками самоконтролю і самооцінки, робити нескладні дослідження);

інформаційно-комунікативна (вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою, уміння здійснювати комунікацію у групі та в колективі).

Предметні компетентності:

  • Ознайомлення учнів з людськими чеснотами;
  • Аргументувати переваги добрих вчинків;
  • Викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків;
  • Виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любові до ближніх.

 

Обладнання: підручник «Я у світі», мікрофон, листочки, індивідуальні картки, плакат добрих справ, смужки, «Годинник добра»,  пам'ятка «Правила доброти», презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Врятує світ краса – завжди так говорили,

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди на землі! Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен зміг серед краси прожити,

У царстві справедливості й добра.

- Чому кажуть, що Людина і Добро нерозривно пов’язані між собою і повинні йти поруч?

- У мене для вас є казкова скринька, у ній знаходиться найціннішій скарб нашої планети. Правда ж цікаво, що там? Хто з вас хоче побачити його, може зазирнути, нам обов’язково треба посміхнутися тому, кого ви побачите у скриньці. (На дні скриньки дзеркало)

- Ви щойно посміхнулися найголовнішій людині на Землі, самому собі! За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела – охоронця, який охороняє її від біди. Уві сні Ангел цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко – щоб була красивою; в груди – аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.

- Коли людина робить добрі справи, Ангел радіє, а коли злі – сумує, плаче, втрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добрі справи, щоб ваш Ангел – охоронець радів і допомагав вам у скрутні хвилини.

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Вправа - енергізатор «Я вважаю себе..»

(Сприяти самопізнання та взаємопізнання учасників)

  • Я прошу підняти праву руку тих, хто щедрий.
  • Я прошу підняти ліву руку тих, хто чемний.
  • Я прошу нахилити голівку вперед тих, хто турботливий.
  • Я прошу нахилити голівку вправо тих, хто радісний.
  • Я прошу підняти дві руки тих, хто ввічливий.
  • Я прошу встати тих, хто доброзичливий.
  • Я прошу посміхнутися тих, хто чесний.

- Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про добро,  про те, що людина повинна творити добро.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Гра «Добрі чарівники»

- Я пропоную стати вам добрими чарівниками. Ви одне одному передаватимете «мікрофон» і пригадувати, які добрі справи ви робили.

- Молодці! А зараз ще пограємо у одну гру.

  2. Гра «Хвости»

Продовжіть прислів’я

  • Хто людям добро бажає, -
  • Перший крок до добра, -
  • Робиш добро, -  …, робиш зло, -

Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.

  3. Створення дерева доброти

- Запишіть на заготовлених листочках доброзичливі слова. Прикріпіть їх до дерева.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота з підручником

- Прочитайте текст на с. 78 і поділіться своїми думками щодо прочитаного «Людина має творити добро».

- Що із прочитаного вам було знайоме?

- Що нового ви дізналися?

- Що означають слова добро, доброта, милосердя? Давайте ми з вами прочитаємо у тлумачному словнику ці визначення.

- Як, на вашу думку, виявляється доброта й милосердя людини?

Добро і доброта спільнокореневі слова, але треба чітко розрізняти ці поняття.

- Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка.

Доброта – це стан душі людини, що спонукає творити добро.

Добро – корисна справа, вчинок.

Добро – завжди сильніше від зла.

- Люди, які цінують і пам’ятають добрих людей,а від злих намагаються бути подалі.

Запам'ятайте: на добро слід відповідати добром. Той, хто робить щось добре, не повинен чекати винагороди.

  2. Робота в парах

- У кожного з вас на парті індивідуальні картки, ваше завдання з'єднати прислів’я.


Складання прислів’їв про доброту.

Добре слово

Вітер рушить гори,

Сила слова,

Тепле слово і у,

Добре слово дім будує,

Добре слово людині,

Слово – ключ,

Мале зле слово,

 

і безмежна.

мороз зігріє.

що дощ у посуху.

залізні ворота відкриває.

а зле руйнує.

яким відкривають серця.

а слово – дружбу.

велику образу творить.


  3. Практичне завдання

- Організація класом куточка добрих справ. На великий аркуш наклеювати маленькі смужки з побажанням своїм друзям. Описом справ за які вони комусь вдячні.

  4. Робота з підручником

- Прочитайте українську народну казку «Вовк та кіт» на с. 78-79.

- Яка поведінка вовка?

- Змініть текст казки таким чином, щоб учинки вовка допомогли йому уникнути біди.

- Доберіть прислів’я за змістом казки. (Що посієш, те й пожнеш)

- Давайте прочитаємо притчу «Добро і Зло» на с. 79.

- Про що в ній йдеться?

- Як Добро віддячило Злу?

   1. Продовжіть твердження

  • Ніхто не має права: ображати, карати, принижувати…
  • Кожен має право: захистити, допомогти, поділитися…

   2. Виберіть та обґрунтуйте правильні, на вашу думку, міркування на с.79.

  • Злі люди завжди одинокі.
  • Зробив добро – похвались.
  • На зло відповідай добром.

Фізкультхвилинка

- А зараз давайте трошки відпочинемо.

Руки в сторону та вгору -

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору –

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз – присіли, руки прямо.

Встали – знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво – вправо повернулись

І сусіду посміхнулись.

  5. Робота з підручником

- Прочитайте тест на с.80 «Делікатність»

- Про що йдеться в тексті?

- Яка людина називається делікатною?

- Що неделікатно робити?

Прочитайте рубрику «Чи знаєш ти?» на с.80.

- Розкажіть про що ви дізналися.

- Розгляньте малюнки на с.81.

6. Робота в групах

- Обговоріть текст і на його основі сформулюйте правила делікатної поведінки людини, як от: негарно в чужому домі заглядати без дозволу в шафу, шухляди столу, тощо.

- Наведіть приклади делікатної поведінки своїх знайомих.

2. РОБОТА ТА ЗВІТ ГРУПИ

- Діти, давайте поділимося на групи, і кожна група отримає своє завдання.

  1. Інтерактивні завдання(робота в групах)

1 група «Шифрувальники»

Пронумеруйте букви алфавіту за порядком їх розташування. Користуючись шифром запишіть вислів.

22 23 7 21 7 9 11 22 33    10 16 19 4 19,   27 11 18 11    6 19 2 21 7.

(Стережися злого, чини добре)

2 група «Магічний квадрат»

Знайти у клітинках кросворда назви кращих людських рис.

Д

О

Б

Р

Щ

Е

Д

В

А

Т

О

О

В

Р

В

Ь

Ч

 

Ь

И

І

І

Т

Е

 

Ц

Т

С

Ч

С

С

Ь

А

І

Т

Л

І

Н

Т

Р

С

Ь

И

В

І

С

Т

Ь

П

(Доброта, ввічливість, щедрість, чесність.)

3 група «Знайди слово»

Виконати дії і відгадати одну з рис доброї людини.

Мо – о  + ил + оде – д – е + сеж – ж + ру – у + дю – ю + ді – і + я. (Милосердя)

- Чи легко було працювати разом?

- Що допомогло вам у спільній праці?

2. Вправа – звіт «Годинник добра»

- Кожен учень готуючись до уроку підготував звіт у вигляді годинника які він добрі справи робив протягом 12 днів. Звіт дітей.

3. Вправа  «Подарунок»

- Діти, подумайте з яким кольором у вас асоціюється добро, оберіть необхідного кольору серце та подаруйте один одному свої «серця» з ким сидите за партою, промовляючи хороші, добрі слова, побажання.

- Діти, що ви відчуваєте після виконання вправ?

- Який у вас настрій?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

1.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Анкетування (Відповіді «так» чи «ні»)

  • Чи можна примусити людину бути доброю?
  • Чи можна стати добрим на якийсь час?
  • Чи треба бути добрим у ставленні до будь якої людини?
  • Чи легко бути добрим?
  • Чи є у вас бажання робити добрі справи?

- У вас вийшло більше відповідей «так» і я бачу, що ви щиро прагнете добра. Бо доброта завжди приносить радість не тільки оточуючим, але й тому хто це добро творить. Люди прагнуть добра і ненавидять зло.

- Поспішайте робити добро! Будьте добрими і щедрими, і це повернеться вам, і пам’ятайте правила доброти.

Пам'ятка доброти:

  • Допомагайте слабким, маленьким, хворим, старим, тим, хто потрапив у біду;
  • Вибачайте помилки іншим;
  • Не будьте жадібними;
  • Творіть добро і пам’ятайте, що ми – люди.

(Діти отримують пам’ятки доброти)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дворичанська Світлана Володимирівна
    Сподобалась розробка. Обов"язково використаю деякі види роботи під час розробки і проведення першого року у 2018-2019 н.р.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
5117
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку