Не кажи, що знаєш , а покажи, що умієш. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо»

Про матеріал
Не кажи, що знаєш , а покажи, що умієш. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо» ознайомити учнів з англійською народною казкою «Сорочаче гніздо» вчити; орієнтуватися у структурі тексту; стежити за логікою описування подій; формувати читацькі навички, уміння визначати головну думку та пояснювати її ; розвивати зв’язне мовлення; розширювати світогляд учнів; виховувати наполегливість у здобутті знань, культуру мовлення.
Перегляд файлу

Тема. Не кажи, що знаєш , а покажи, що умієш. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо»

Мета: ознайомити учнів з англійською народною казкою «Сорочаче гніздо» вчити; орієнтуватися у структурі тексту; стежити за логікою описування подій; формувати читацькі навички, уміння визначати головну думку та пояснювати її ; розвивати зв’язне мовлення; розширювати світогляд учнів; виховувати наполегливість у здобутті знань, культуру мовлення.

Навчальні цілі: учень/учениця читає вголос правильно, свідомо, виразно, цілими словами та групами слів; читає мовчки: очима (без артикулювання); розповідає про основні риси характеру персонажів у казках про тварин  на основі спостережень за їхньою поведінкою, вчинками (за запитаннями вчителя); визначає послідовність подій у казках;  виконує за завданням учителя вправи різних видів; визначає головного і другорядного персонажів; висловлює власну думку і підтверджує свою думку рядками з тексту;

Тип уроку: ознайомлення з новим твором

Обладнання: карта, ТЗН, зображення птахів, м’яч.

Хід уроку

I.      Організація учнів до уроку

1.      Привітання

-         Доброго дня, діти! Мене звати Олена Михайлівна і сьогодні ми розпочинаємо урок літературного читання.

2.      Емоційне налаштування

-         Сьогодні у нас незвичний урок. До нас прийшли гості. Привітайтесь із ними

-         А ще він незвичний, бо ми працюватимемо у двох робочих зонах. Перша зона – за партою, ми її називатимемо офіс, а друга зона – на килимку, яку ми назвемо галявина у лісі.

-         Отже, зараз я вас запрошую на нашу галявину.

(діти виходять із-за парт і сідають на килим)

-         Дітки, заплющте свої оченята і уважно слухайте. (спів птахів)

-         Що ви чули?

-         Де ми можемо почути такий спів? ( у лісі, парку)

-         Вам подобається як співають пташки?

 

II.      Перевірка домашнього завдання

(по килимку розкидані каштани, горіхи, гриби із завданнями)

-         Діти, на домашнє завдання ви повинні були прочитати білоруську народну казку «Легкий хліб». Зараз ми перевіримо чи виконали ви домашнє завдання.

-         На нашій лісовій галявині розкидані горішки, каштани, гриби. І наше завдання позбирати їх. Але перш ніж покласти щось у кошик ви повинні відповісти на запитання, яке є на каштані, горішку чи грибочку.

1.      Що робив чоловік у лузі? (косив)

2.      Хто прийшов до чоловіка? (вовк)

3.      Чим чоловік пригостив вовка? (хлібом)

4.      Чого захотів вовк? (їсти хліб кожен день)

5.      Що потрібно зробити, щоб отримати хліб?(працювати)

6.      Яку пораду чоловік дав вовкові, щоб той міг отримати легкий хліб? (чоловік сказав, щоб вовк пішов на вигін. Там пасеться кінь)

7.      Що сталося з вовком? (кінь ударив його копитом)

8.      Який хліб шукають вовки по сьогоднішній день? (легкий)

9.      Що таке казка? (твір про вигадані події)

10. Яку казку називають «авторською»? (яка має автора)

11. Яку казку називають «народною»? (яку склав народ)

 

 

 

 

2.      Підсумок підготовки дітей до уроку

-         Добре, діти, ви молодці. Бачу ви любите читати і надіюсь, що сьогоднішній урок буде цікавим і плідним. А зараз прошу пройти усіх по своїх кабінетах у наші офіси. (діти сідають за парти)

III.      Повідомлення теми уроку

   Із казками яких народiв Європи ви вже ознайомилися? (Росiйського, білоруського, болгарського)

   Сьогоднi познайомимося ще з однією казкою народів Європи. А звідки вона прийшла до нас, ви відгадаєте, я сподіваюсь, коли подивитесь ці слайди.

 

Довідкове бюро. Розповідь про Англію.

(показую слайди із визначними пам’ятками Англії, використовую карту, показую розташування України та Англії)

Країна в Європі, частина Великої Британії, розташована на острові. Головне місто Англії – Лондон.

 

 А   хто буде головним героєм казки, ви дізнаєтеся, якщо прочитаєте загадку-акровiрш. (діти читають по рядочку)

— Згадайте, що таке акровірш? (вірш, в якому початкові букви кожного рядка, що читаються зверху вниз, утворюють яке-небудь слово або фразу)

Сiла на березці білобока

Обережно примощується вона,

Роздивляється, щоб ненароком 

Обiч десь не пропустила кабана,

Косулю, лиску, зайця, вепра чи людину, 

А помiтить — скрекоче без упину.  (фото сороки)

 

 

 

 

 

Отже ,сьогодні ми будемо читати англійську народну казку «Сорочаче гніздо».

-         І я запрошую вас знову повернутися у ліс на галявину. (діти виходять із-за парт і сідають на килим; кінезіологічна розминка)

 

IV.      Підготовча робота до сприймання тексту

1.      Вступна бесіда

-         Діти, а  яких птахів ви знаєте?

-         З якою пташкою пoрівнюють людину, якa бaгато гoворить? (Із сoрокою)

-         Якi словa можнa дібрaти для oпису цьoго птахa? (Скрeкотуха,

бaлакуха, плeтуха) (зображення сороки)

-         Алe виявляєтьcя. сoрока вмiє щoсь рoбити крaще, нiж іншi птaхи. Про це ми дізнаємось з казки.

 

V.      Робота над текстом

1.      Словникова робота

-         Ознайомимося із словами, які можуть бути вам незрозумілі.

Вити - плести

Глузд - розум

Тяма – кмітливість, тямущість

Заприсяглася - твердо пообіцяла

Обідок – обруч

Хворостинки – тоненькі гілочки

Торочить - повторює

Недотепа – той, хто не має таланту

2.      Зразкове читання тексту вчителем
(виразно читаю казку)

3.      Бесіда після першого читання з метою перевірки враження і усвідомлення змісту прочитаного

-         Чи сподобалася вам казка?

-         Чи нaвчився хтoсь з птахів рoбити гнiздо тaк мaйстерно, як сoрока? (ні)

 

 

 

 

4.      Читання тексту дітьми

-         А зараз ми знову повертаємось у наші офіси, бо отримали завдання від сороки.(діти сідають за парти. Завдання у конверті: «Дорогі діти, я дуже хочу послухати, як гарно ви вмієте читати. Ваша Сорока») (читання «ланцюжком» сорока «літає» від парти до парти)

5.      Робота над аналізом змісту казки з елементами вибіркового читання

-         Діти, зараз ми з вами зробимо сорочаче гніздо. для цього у нас на дошці є підказка, послідовність виконання гнізда. Хто буде правильно відповідати на запитання, той допомагатиме мені робити гніздо.

-         Отже перше ми повинні зліпити млинець з глини

1.      Чому птахи попросили сороку навчити їх лiпити гнiздо? Прочитайте.

2.      Чи вдалося сороцi навчити їх лiпити гнiздо так майстерно, як вона?

-         Наступним кроком нам потрібно викласти прутики

1.      Назвiть птахiв, якi хотiли навчитися мостити гнiздо.

2.      Хто залишився останнiм учнем сороки?

-         Потім треба з хворостинок зробити обідок і вплести у наше гніздо.

 

1.      Чому горлицi не вдалося досягти майстерностi сороки?

2.      Про що заприсяглася сорока?

 

6.      Вправи на розвиток уміння швидко орієнтуватись у тексті:

-          Тепер треба вистелити наше гніздо пухом та пір’ям

а) Гра «Де сидить сорока?»:

 - Діти, зачитайте речення, в яких є слово «сорока».

 

7.      Хвилинка-цікавинка

-         Діти, зараз ви ознайомитесь із цікавими фактами про сороку.

Звичайні сороки є осілими птахами. Вони живуть в невеликих лісах, парках, садах, часто недалеко від людського житла. Сороки живляться різноманітною їжею. В її раціон входять як мілкі звірі, так і комахи.

   Також сороки часто розорюють гнізда інших птахів, витягуючи яйця і пташенят. А іноді  тягають кістки у собак і навіть не бояться вкрасти їжу у людей.

   Землероби недолюблюють сорок, тому що вони скльовують зерна і насіння  на полях. Сороки, дякуючи своїй проворності, завжди знаходять поживу.

   Сороки будують кілька гнізд, з яких займають лише одне. А інші гнізда будуються з метою відволікти увагу від справжнього гнізда. Гніздо сороки кулеподібної форми, побудоване  з сухих гілочок і прутиків.

У Англії сороку вважають працьовитою пташкою. 

 

 

 

 

 

8.      Визначення головної думки твору

А зараз нас чекає ще одне зaвдання, тому ми знову вирішаємо у ліс на галявину (діти сідають на килим)

 

- Закiнчіть рeчення, вибрaвши прaвильний варіaнт.

Птaхи не нaвчились рoбити гнiзда, як сoрока, бo...

а) їм не вистачaло прутикiв;

б) сoрока їx пoгано вчилa;

в) їм нe вистaчало тeрпіння дoслухати нaуку дo кiнця.

Чoго вчить кaзка? (вмiти слухaти, бути терпеливим)

-          Продовжити речення: « Бути терплячим означає …»

(Терплячий - здатний довго й наполегливо робити що-небудь, займатись чимось).

Серед птахів найтерплячишім будівельником свого гнізда є ремез.(Слайд)

-         Вiд чoго хoтів зaстерегти людeй aнглійський нaрод, рoзповівши цю історiю?(від помилок)

-         Діти, прочитайте прислів’я. яке з них найкраще характеризую головну думку твору?

-         Хтo багaто рoбить, тoй бaгато знaє

-         Дoбре тoго вчити,xто хочe все знaти

-         Хтo бaгато гoворить, тoй мaло творить

 

9.      Читання в особах

-         Діти, зараз кожен з вас зможе побути на місці пташки. Ви будете читати в особах. ( роздаю дітям карточки із казкою, маски птахів)

VI.      підсумок уроку

1.      Гра  «Пазл»

-          У нас на дошці є пазли із запитаннями. Під кожним запитанням схована частинка зображення. Ви повинні відповідати на запитання і обертати пазли, щоб дізнатися, яка там картинка. (сорока каже: «Молодці!»)

-          Чого вчить нас англійська народна казка?

-          Від чого хотів нас застерегти англійський народ?

-          Про що заприсяглася сорока у казці?

-          Що треба робити , щоб не бути схожими на героїв нашої казки?

-          Чи справдилися ваші очікування від уроку?

-          Чого нового ви дізнались, чи навчились сьогодні?

-          Мої сподівання також справдились. Ви були  молодці! Я вами пишаюсь.

 

 

docx
Додав(-ла)
Кравчик Олена
Додано
7 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку