Не роби іншому того, чого сам не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель»

Про матеріал
Тема. Не роби іншому того, чого сам не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель» Мета. Ознайомити учнів з біографією Івана Франка, його казкою «Лисичка і Журавель»; вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; вчити читати казку в особах, аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес; виховувати інтерес до читання казок. Обладнання: портрет І.Франка, виставка книжок І.Франка, ілюстрація до казки «Лисичка і Журавель», малюнки Лисички, Журавля, картки для групової роботи учнів, «Віднови логічну послідовність малюнків до казки», комп’ютер.
Перегляд файлу

Конспект уроку з літературного читання

 

Тема. Не роби іншому того, чого  сам не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель»

 

Мета. Ознайомити учнів  з біографією Івана Франка, його казкою «Лисичка і Журавель»; вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; вчити читати казку в особах, аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес; виховувати інтерес до читання казок.

 

Обладнання: портрет І.Франка, виставка книжок І.Франка, ілюстрація до казки

«Лисичка і Журавель», малюнки Лисички, Журавля, картки для групової

роботи учнів, «Віднови логічну послідовність  малюнків до казки», комп’ютер.

 

Проблемне питання: чи правильно вчинила Лисичка з Журавлем?

 

Хід уроку

I. Організація класу до уроку

- Стали, дітки, всі рівненько,                                                                                                                 посміхнулися гарненько,                                                                                                                                    настрій на урок взяли,                                                                                                    працювати почали!

Очікування

- Що ви очікуєте від нашого уроку (Відповіді дітей)

- А я очікую, що ви будете:

Уважні

Розумні

Організовані і

Кмітливі

 

- До нас сьогодні завітала гостя, а хто вона, ви довідаєтесь після того, як ми виконаємо завдання

 

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Склади слово»

                                                                 К       З        А

                                                                    А       К

       

 

- То ви вже здогадалися, що за гостя завітала до нас? (Казка)

- Поміркуйте, від якого слова утворилося слово «казка»? (Казати)

 

        2.  Мікрофон

- Пригадайте, що ви знаєте про казку?(Казка – це вигадана історія, в казці висміюються вчинки людей, засуджуються, вчить, як треба поводитися…)

- З яких частин складається казка?

-Що таке літературна казка?

- Яку казку ми читали з вами на попередньому уроці?

ІІІ, Перевірка домашнього завдання

Презентація творчих робіт «Чарівне дерево»

Діти прошу вас презентувати свої роботи «Чарівне дерево».  Розкажіть чому саме ви намалювали таке дерево?

Ви всі маленькі чарівники. Я це побачили з ваших робіт. Я хочу, щоб всі ваші мрії обов’язково здійснилися.

  III. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми продовжуємо працювати розділом, який називається «Казки українських письменників» і прочитаємо казку, автор якої відомий. Це Іван Якович Франко. А як казочка називається, ви довідаєтесь, коли прочитаєте запис на дошці:

«сичЛика і раЖувель»

 

Отже, тема нашого уроку: І.Франко «Лисичка і Журавель».

 

Головне на уроці: вчитися читати казку в особах. 

 

Проблемне питання: чи правильно вчинила Лисичка з Журавлем?      

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Бесіда про І.Франка

Іван Якович Франко - відомий український поет, перекладач, редактор. Він народився 27 серпня 1856 року у селі Нагуєвичі Дрогобицького району у родині відомого на всю округу коваля. З дитинства знав багато народних пісень, казочок, які запам’ятав від матері. Для дітей видав збірку казок «Коли ще звірі говорили», казки «осел і Лев», «Лисичка кума».

Помер у 1916 році і залишив понад 4 тисячі творів.

 

  1. Робота з медіатекстом  «Лисичка і Журавель»

Прослухайте медіатекст казки «Лисичка і Журавель». Дайте відповідь на запитання

  • То чому казка називається «Лисичка і Журавель»?(Вивішую малюнок до казки)
  • Чи подобається вам казка?
  • Який настрій вона у вас викликала?

Фізкультхвилинка

Ми з вами потрудились

Й мабуть трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку

Почнемо фізкультхвилинку.

Помандруємо у казку.

Як хотілося лисичці

Смачно пригощатись.

Та не може все ніяк

Смачного дістатись.

Журавель і так, і сяк,

Не куштує все ніяк.

А ми тихесенько сідаймо,

Далі казочку розглядаймо.

 

  1. Словникова робота

- Ми з вами гарно відпочили і наступний етап нашого уроку – словникова робота.

Давайте разом  розтлумачимо незрозумілі слова та вирази.

 

  • Призволяйся – пригощайся.
  • Облизня спіймати  залишитися ні з чим.
  • Пісним голосом – казати незадоволено.
  • Зареклася – дала обіцянку більше такого не робити.
  • Заприятелювали – затоваришували.

Тепер, знаючи значення цих слів, ви будете краще розуміти зміст казки.

 

  1. Читання казки дітьми

- А зараз прочитаємо казку вголос. Починає …., а всі уважно слідкують.

Оцінювання

Офтальмологічна пауза

Ваші очі втомилися від читання. Ми зробимо з вами невеличку паузу для очей.

Очі вгору вниз, вліво, вправо.

  1. Читання казки учнями джмеликом. 

Прочитаємо казку «Лисичка і Журавель». Самостійно  напівголосно  читайте казку, кожен – у своєму темпі. Читайте вдумливо, щоб могли дати відповідь на запитання.

Чим пригощали друзі один одного?

  1. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання 

Прочитайте, як Лисичка запрошувала Журавля в гості?

  • Чи щирим було її запрошення? (Щирим)
  • Доведіть свою думку. (Лисичка називала його Журавликом, Любчиком)
  • Яку посудину вибрала Лисичка для частування гостя? (Тарілку)
  • Як ви думаєте, чому? (Бо вона сама їсть із тарілки)
  • Як поводилась Лисичка зі своїм гостем під час обіду? (Припрошувала)

Прочитайте.

  • Чи вдалося Журавлеві скуштувати частування, яке приготувала Лисичка?  (Не вдалося)
  • Як повів себе Журавель після Лисиччиного частування? (Він подякував Лисичці невеселим голосом і запросив її до себе в гості)
  • Знайдіть в тексті, як Журавель готувався до приходу Лисички в гості?
  • Яку посудину обрав для частування? Прочитай. (Глечик)
  • А чому саме глечик? (Бо їв завжди з глечика)
  • А тепер прочитаємо, як Журавлик пригощав Лисичку. (Він її припрошував, а сам пригощався)
  • Як повела себе Лисичка після частування?

Знайдемо це в казці і прочитаємо разом. (Після гостини Лисички у Журавля дружба між ними скінчилася.)

  • Як ви гадаєте, на чиєму боці автор казки? (Журавля)

(Я вважаю, що автор на боці Журавля. Він подякував за обід і запросив Лисичку до себе в гості, а Лисичка не подякувала за гостину, а тільки розсердилась і зареклася дружити з Журавлем)

  • Чого навчає нас ця казка? (В будь-якій справі слід враховувати не тільки свої інтереси, уподобання, а й інтереси інших людей.)

         7. Читання казки в особах

- А зараз прочитаємо казку в особах. Слова автора, Лисички та Журавля. ( по частинках)

Молодці ми з вами гарно почитали.

 

  1. Робота за ілюстрацією 

А тепер зверніть увагу на ілюстрацію до казки на ст. 69-їй.

  • Кого зобразив хужожник на малюнку?
  • Яким зображено погляд Лисички? (Хитрий)
  • Які рядки казки проілюстрував художник. (-Призволяйся, не погордуй. Сама варила. Журавель стук, стук дзьобом – нічого не спіймав.)
  • А чому він нічого не спіймав? (Бо каша була розмазана по тарілці і в дзьоб йому нічого не попадало.)

 

 

 

 

 

 

V. Узагальнення й систематизація нових знань

         1. Творча робота. Розвиток мовлення. Метод «Пресс».

 

  • Чи правильно вчинила Лисичка? (Я вважаю, що Лисичка вчинила не правильно.)
  • А як потрібно було вчинити? (Я думаю, що їй потрібно було приготовлену страву для Журавля покласти в глечик.)

               3. Творче завдання. Робота в групах

1 група – виберіть слова, що характеризують Лисичку.

2 група – виберіть слова, що характеризують Журавля.

        Презентація роботи груп.

       VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Інтелектуальна вправа «Мікрофон»

Продовжіть думку:

  • На уроці я навчився: характеризувати казкових героїв, виразно читати текст, давати правильні відповіді на питання.
  • Я дізнався: про життя Івана Яковича Франка, його творчість.
  • Я зрозумів що: потрібно жити дружно, не чинити зла іншим.

 

  • Яку казку прочитали?
  • Вона народна? Чому?
  • Що довідались, запам’ятали?
  • Чи справдились очікування?
  • Мої очікування також справдилися, ви дуже гарно працювали і я дякую вам за урок.

 

 

 

 Домашнє завдання

1 група – підготувати інсценізацію казки;

2 група – с.105-107 навчитися виразно читати казку в особах

.

\                                     

   Презентація «Віднови логічну послідовність малюнків до казки»

                               

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку