«Нехай буде над кожним з нас Боже благословення...» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).

Про матеріал

Розробка уроку відповідає чинній навчальній програмі предмета "Зарубіжна література". Даний конспект може бути корисним для вчителів зарубіжної літератури, які викладають у 6 класі. У розробці мають місце запитання та завдання для систематизації знань по твору Ч.Діккенса "Різдвяна пісня у прозі", віртуальна подорож з перетвореннями, "зустріч" із Скруджем.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів м.Устилуга

Устилузької міської ради Волинської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку із зарубіжної літератури на тему:

«Нехай буде над кожним з нас Боже благословення...» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).

 

6 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Пус О.А.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Нехай буде над кожним з нас Боже благословення...» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).

 

Мета: поглибити і узагальнити знання про Чарльза Діккенса та його  повість «Різдвяна пісня у прозі»;

           розвивати творче мислення, уяву, усне мовлення учнів;

           виховувати людяність,  доброту, милосердя.

 

Епіграф:  Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи.

                                                                         (Ч.Діккенс)

 

Обладнання:  портрет Ч.Діккенса, виставка книг письменника, карта Європи, роздатковий матеріал, опорна схема у вигляді двох сердець(одне-темне, інше-світле)  

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

 

 

ХІД УРОКУ:

 

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

   1. Звучити мелодія різдвяної пісні.

   2. Учень читає вірш О.Ніколенко про Різдво.

Бувають дні як одкровення Боже –

Благословення зоряних небес,-

Коли на себе справжніх ми похожі

І в нас Ісус воістину воскрес.

Коли світліють скрявлені обличчя,

Збагнувши суть духовного буття,

І хочеться подумати про вічність,

А не про тлінь духовного життя.

...Коли в душі так ясно, тихо, чисто,

Летять думки і пада білий сніг,

Зелена зірка світиться перлисто,

А час невинний прискоряє біг.

 

 

 

3.  Вчитель.

              Різдво... Скільки у цьому слові високого і таємничого! У ньому свіжість морозу і голубінь небес, урочисте калатання

дзвонів... а ще вічна загадка очищення наших душ і сердець від усього недоброго і лихого.

              А тому сьогодні, якраз напередодні Різдва. Ми будемо говорити про його чудодійну силу, вплив на героїв повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» і на нас з вами.

              Дорогі діти, зачитайте останні слова повісті вголос. (Учні зачитують)

 

 

ІІ. Сприйняття навчального матеріалу.

Оголошення теми, завдань уроку. Запис епіграфа.

     Вчитель. Мабуть, усі ви любите подорожувати. Подорож дає людині нові знання, знайомства з іншими країнами, новими людьми. Це незабутні враження, можливість змінити обстановку. Отримати задоволення від побаченого. Сьогодні ми здійснемо незвичайну мандрівку до загадкової країни Англії (карта), завітаємо в гості до Ч.Діккенса, подивимося, як готуються до Різдва герої його повісті «Різдвяна пісня у прозі». Перша наша зупинка має назву

 

                                    «У гості до Діккенса».

 

(кабінет письменника, у якому письмовий стіл, на якому лежать книги, написані Діккенсом, книга «Тисяча і одна ніч», баночка з ваксою, камінь).

 

              Проведення гри «Чому цей предмет тут?» (Вчитель показує предмети, які знаходяться на столі робочого кабінету Діккенса, а учні пояснюють, чому вони тут).

 

Вчитель. Мабуть, чимало нещасть зазнав у житті письменник, важке життя бачив не лише в оповіданнях... А ось і він

Учень-Діккенс. Я завжди любив писати про життя простих людей, цю школу життя я й сам пройшов. Але коли англійський

            вчений-економіст А.Сміт розповів мені шокуючі факти про нелюдські умови праці робітників, експлуатацію дітей, які поневіряються, шукаючи шматок хліба, я був вражений. Я згадав своє дитинство, коли мусив працювати на фабриці з виробництва вакси. Мені запропонували стати на захист цих знедолених. Я вирішив достукатись до сердець багатіїв і створив «Різдвяну пісню у прозі». В Англії є традиція: друкувати перед Різдвом твори на Різдвяну тематику. Відзначення цього свята завжди було повязаним у нашій країні з надією примирити ворогів, забути образи, встановити мир, злагоду, добрі стосунки між людьми. Я сподівався на диво. Я так захотів покращати долю бідних, примусити багатих зрозуміти, що не все вимірюється золотом.

Вчитель. Дякуємо Ч.Діккенсу за зустріч. Він дуже любив Різдво, а тому наша наступна зупинка називається

 

 

 

«В очікуванні Різдва»

 

Вчитель: Ви вже знаєте, що Різдво Христове – найголовніше зі свят, які відзначає світ. І найрадісніше. З появою на Землі Сина Божого настала нова ера в стосунках між людьми. У народів Європи існують легенди, що в переддень Різдва сонце зупиняється, небеса розкриваються і можна побачити пишні діброви та зелені луги раю, де цвітуть найкращі квіти, а на деревах цілий рік зріють плоди. Цього вечора райське світло відбивається і на землі, у серцях людей. Щастя входить у кожну оселю, щедре, багате.

Учень про Різдво в Англії.

Учень читає Гімн Різдву на англійській мові.

Учень про святкування Різдва в Україні.

Вчитель. Як готувалися до Різдва герої повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»?

Учні зачитують цитати із тексту про підготовку до Різдва рудокопів, збирачів коштів для бідних, Фреда, мешканців міста, Боба Кретчита та його родини.

Вчитель. А чи всі радіють Різдву?

 

Учні. Ні, його не визнає головний герой повісті Ебенезер Скрудж.

Вчитель. Наступна наша зупинка –

 

 

«Дядечко Скрудж»

 

Вчитель. Складіть опорну схему «Переродження Скруджа», визначивши, які почуття жили в темному серці Скруджа і які відродилися у світлому.

(Учні за допомогою вчителя складають опорну схему, записуючи свої висновки у два серця, одне-темне, друге-світле)

         Жорстокість, людиноненависництво, бездушнісь, байдужість, жадібність.

         Любов, милосердя, добро, щедрість, співчуття.

Вчитель. Зачитує сенкани про Скруджа (До перетворення і після цього)

Скрудж.

Злий, немилосердний.

Кривдить, ненавидить, нехтує.

Негативно ставиться до Різдва.

Ненависть.

 

Скрудж.

Добрий, привітний.

Вітає, допомагає, усміхається.

Щиро радіє прийдешньому Різдву.

Милосердя.

 

Учні. Зачитують сенкани про Скруджа, складені вдома.

Вчитель. Що посприяло переродженню Скруджа?

Учні. Різдво і подорожі із трьома духами у Різдвяну ніч.

Вчитель. Зачитайте дієслова, які характеризують період духовного переродження Скруджа, його відродження.

Учні. Плачучи, сміючись, кинувся, втішився, вигукнув, попросити, дякую, приглядався, побував, розмовляв, заглядав, зробити, прийшов.

 

 

Психологічний момент Звучить уривок із музичного твору. Учні, слухаючи музику із закритими очима, разом із Скруджем  «перероджуються», стають добрішими, кращими, милосерднішими.

 

Вчитель. До нас завітав Скрудж, який передасть свій внутрішній стан після різдвяного дива – переродження.

Учень-Скрудж. Я спокутую своє минуле Теперішнім і Майбутнім... І память про трьох Духів буде завжди жити в мені. О, Джейкобе Марлі! Вознесемо хвалу небу і світлому святу Різдва. На колінах возношу я їм хвалу, старий Джейкобе! На колінах (стає на коліна). Сам не знаю, що зі мною коїться! Мені так легко, ніби я пірїнка, так радісно, ніби я Ангел, так весело, ніби я школяр! А голова йде обертом. Вітаю з Різдвом усіх, усіх! Бажаю щастя у новому році!

Вчитель. Ми у свою чергу щиро віддячимо Скруджу за вітання і у дарунок прикрасимо Різдвяну ялинку. Нехай цьогорічне Різдво буде для нього щасливим.

 

(Завдання написані на новорічних іграшках. Учні, виконуючи завдання, прикрашають ялинку)

Завдання:

  1. Хто допоміг Скруджу у переродженні ? (Духи)
  2. Де Скрудж переніс найбільше потрясіння під час подорожей у Різдвіну ніч? (на кладовищі біля власної могили).
  3. Зачитайте слова-благання Скруджа до Духа Майбутнього Різдва. Як ви їх розумієте?
  4. Кому Скрудж сказав такі слова: «Я збільшу вам платнь і буду старатися допомогти вашій родині»? (Бобу Крктчиту).
  5. Кого Скрудж вигнав у святковий вечір перед Різдвом із своєї контори? (племінника).
  6. Що для Скруджа було найбільшою цінністю до подорожей із Духами? (гроші).
  7. Напишіть Різдвяне вітання для Скруджа. (дом. завдання)
  8. Висловіть власну думку про Скруджа.

 

 

 

Вчитель. Прочитайте епіграф нашого уроку. Чи можемо ми сказати, що ці слова стали найголовнішими для Скруджа після подорожей із Духами? Доведіть.

 

Вчитель. Зачитує послання учням від Скруджа з Англії.

 

Дорогий мій дружний шостий клас!

Це послання я пишу для вас,

Вибачте, що був колись лихим,

В серці вже живе добро моїм.

 

Дякую, що ви всі зрозуміли,

Що лише добро врятує світ.

Ви підтримали мене й зуміли

До Різдва підготуватися як слід.

 

Вам усім я шлю палкі вітання,

Хай не покидають вас дива.

А зараз загадайте всі бажання

І вони здійсняться в ніч Різдва.

Ваш Скрудж

 

Вчитель. Остання зупинка нашої подорожі –

 

«Свічка бажань»

 

Вчитель. Я хочу, щоб кожен із вас, передаючи один одному  запалену Різдвяну свічку, загадав бажання .

(На тлі української колядки учні передають запалену свічку і загадують бажання).

Вчитель. Кожна людина прагне бути щасливою, знайти своє місце серед інших. Я хочу, щоб у Різдвяну ніч сталося диво, щоб усі люди були добрими та щасливими. «Нехай буде над кожним з нас Боже благословення, його любов і ласка».

ІІІ. Підсумок уроку.

 

ІV. Домашнє завдання: написати Скруджу Різдвяне привітання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2019
Переглядів
3052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку