Ненаголошені е,и. Тема : "Словникові слова".

Про матеріал

Багаторічний досвід роботи з учнями початкових класів свідчить ,про необхідність у своїй роботі використовувати інноваційні технології. Темою мого дослідження є «Впровадження елементів ейдетики в практику початкової школи». Ейдетика «перекладає» незрозумілу мову оточуючого дорослого світу на прийняту і зрозумілу дитині. Відкриває безмежний простір для розвитку дитячої уяви. Є унікальним засобом розвитку уваги і пам'яті. Ця методика розвиває у дітей спостережливість, уважність,вміння аналізувати, доводити свою думку; залучає всі аналізатори дитини: побачити, почути, доторкнутись, понюхати, скуштувати. Це навчання, засноване на грі та фантазії. В першу чергу діти повинні радіти кожному уроку. Для цього вчителю потрібно зацікавити учнів, повести за собою в загадковий світ. Ейдетика відкриває нові способи подання навчального матеріалу. Я не зупиняюсь на досягнутому, отримую задоволення від результатів своєї праці та творчих досягнень учнів.

Пропоную фрагменти уроків з української мови із використанням ейдетичних методів під час вивчення теми Словникові слова. За один урок встигнути все зробити неможливо. Варто відвести для цього декілька окремих уроків, або об'єднати. Засвоєння слів по темі,яка опрацьовується на уроках, обов'язково має перевірятися на підсумковому уроці .

Перегляд файлу

     Тема:

«Впровадження елементів ейдетики на уроках української мови при вивченні і написанні слів з ненаголошеними Е , И ,які не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником»

     Мета:

Розвивати пам’ять, мислення, уважність, уяву, творчість, цікавість, мовлення, ейдетичні здібності,сенсорну і тактильну  чутливість, дрібну моторику рук.

Виховувати бажання допомагати іншим; викликати гарний настрій від спільної діяльності; спонукати дітей до відгадування загадок. Збагатити словник учнів.

   Розвивальне середовище: матеріали для декорування приміщення, картинки, іграшки, предмети, фото, картки, аркуші паперу, олівці, конверти.

 

Уроки  з  української  мови  у 3 класі 

Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними  е и , що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником.

  Мета: закріпити спосіб перевірки ненаголошених е, и  в корені слова;               - ознайомити учнів з рядом слів, правопис яких здійснюється не за правилом.  - формувати навички роботи з орфографічним словником;                                 -  підтримувати інтерес до вивчення рідної мови в процесі пошукової діяльності;                                                                                                                  - збагачувати словниковий запас учнів:                                                                   - впроваджувати елементи ейдетики;                                                                                        - розвивати  увагу, творче мислення, пам’ять,образне мовлення фантазію,уяву, графічні навички.                                                                 

  - виховувати навички співпраці.

Обладнання: завдання на картках, малюнки, словникові слова, алгоритми,  ребуси.

 

 Урок  2   Телепередача «Словограй»

   Я рада вас вітати і хочу повідомити, що у нас сьогодні не просто клас, а телестудія, і з вами буду я – ведуча дитячої телепередачі «Словограй». А ви, діти, будете не тільки глядачами, а й учасниками телепрограми. Ви згодні зі мною? Тоді починаймо. Вирушаймо у пошуках загублених таємниць. Сьогодні в програмі ви побачите та почуєте:

Гра «Геологи»

Діти ,чи знаєте ви, хто такі геологи. Саме геологи, коли шукали коштовне каміння у горах,випадково знайшли таємничі писання. Вони принесли їх до школи, щоб діти спробували їх розшифрувати. Спишіть текст, розкривши дужки.

Українські ліплені (пиріг) – справа унікальна. Крім наших (предок),пирогів не ліпив і не пік жоден народ. Пиріг в (українець) – символ (місяць). Згодом вони здобули визнання і в інших (народ).

Гра «Замасковані слова»

Вдома скрізь ЬТИПИК робота  - починається АТОБУС.

Гра «Буква на відпочинку»

М.талевий в неї носик і лляний у неї хвостик.

Склади і прочитай речення.

Д. ректор року дітей початком привітав з навчального.

Книжковий черв’ячок з’їв букви.

В.рблюд, в.рблюжий.

Анаграма.

ДИЗПРЕТЕН     АДЕТПУТ                                                                                                               654123978          6125347

Ребус  БЕРЕЗА,,,,ТОРТ,,Н

Гра «Хто де живе»

Де живе слово:  абрикос, очерет, бензин,депутат.

Гра «Розсипались слова»

Прочитайте слова, переставляючи літери. Для перевірки використовуй орфографічний словник: фремер(фермер),капер(пекар).

Гра «Загублені слова»

Відшукайте загублені слова, запишіть у зошити, від яких іменників утворено подані слова:апетитний - …..,металевий - …., ведмежий - ….

Гра «Весела нотка»

Знайди у  словах ноту РЕ:черешня, черепаха,ремонт, череда, ребус, режим.

Малюнок – піктограма «Словограй»

Раніше, коли люди ще не винайшли літер та не вміли писати, вони передавали інформацію,повідомлення за допомогою малюнків. Людина, розглядаючи малюнок, розуміла,що їй хотіли сказати. Намалюйте слова які завітали до нас на телепередачу.(апельсин, верблюд, очерет, черемха, велосипед).

-Як ти  вважаєш, чи буде твій малюнок зрозумілий іншим.

 Розфарбуй слова кольорами райдуги.

 

Урок  3  «Бюро знахідок» 

 Гра «Вихвалялки» Знаю. Хочу знати. Вивчу.

Ейдетичні вправи(нестандартні порівняння)

Крокуємо весело, дружно. Раз – два, раз – два!Уважно роздивляємось навкруги. Бачимо в небі ведмедя, який летить. Фотографуємо його,знімаємо на квиток. Раз – два, раз – два! Ой,  подивіться під ноги. Хто там сидить у траві?Апельсин! Присіли,подивилися на нього уважно. Апельсин нас злякався й пострибав кудись. Спереду левада. Сіли в човен, дружно веслуємо. Спереду дивна  криниця. Це будиночок для лелеки. 

-уяви , щоб запам’ятати : ви відкрили двері школи, а замість водопроводу перед вами викопана криниця, повертаючи  до свого класу чуєте знайому мелодію, відкриваєте двері класу, а перед вами присадибна ділянка із сінокосом-левада,сідаєте за парту, відкриваєте портфель, а там гарна довгаста коробочка для зберігання учнівського приладдя-пенал.

Пошук.

Давайте поміркуємо, яку букву треба писати в ненаголошеному складі? На нашому шляху перешкода «Антивірус». Учням пропонується по дві групи словникових слів, в одній допущені помилки. Завдання – знайти слова, спотворені «вірусом», і вилікувати їх, виправивши помилки.

Гра «Будь уважний» герой, гирой, гірой; президент, презедент, призидент.

Гра «Початок – кінець» Відгадайте  слова за першою та останньою  буквою.

Д _________т   П__________________т     К_________________р

Перевір написання за орфографічним словником. Встав пропущені букви.

Абр_кос, р_диска, в_рблюд,ч_решня, ц_буля, в_дмідь, ап_льсин, б_г_мот, д_путат, пр_з_дент, кол_ктив.

Які букви потрібно вставити в дані слова? Чи можна підібрати перевірні слова? Чому? Хто нам знову прийде на допомогу?

Добрий дядечко Словник завжди радить діткам : щоб раз по раз  у словник не заглядати, треба свою пам’ять розвивати! І ці слова запам’ятати!

А чи можна всі слова запам’ятати?

 Сфотографуйте оченятами і «покладіть» на поличку пам’яті написання цих слів.

3.Поєднай слова в групи. Працює «конструкторське бюро»

Тварини і птахи:

Люди:

Рослини:

4. Увага! Розшук! Відгадайте ребуси, слова запишіть. Порівняй свою роботу з роботою сусіда по парті.

5. «Уяви, запам’ятай, скажи.»(ейдетичні вправи, складання асоціацій)

Щоб запам’ятати правопис словникового слова, треба підібрати до нього співзвучну фразу :  Криниця – завжди чиста водиця? Пшениця – добра пашниця?

Встанови відповідність.

Як грім серед ясного неба -             сердитися.

Метати громи-                                   несподівано.

Як громом вдарило-                          здивувало.

Прислів’я

Грім гримить – хліб буде родить.

Небо з громами – земля з квіткам.

-Діти, щоб ви відпочили, я вас зачарую, і кожен з вас стане комахою, звіром, рослиною. Ким саме, нехай це вибере ваша фантазія.

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку