Предмет. Українська мова
Клас. 4 клас
Тема. Ненаголошені /е/,/и/ в коренях слів. Мова твору.
Мета. Формувати в учнів правильну вимову слів з ненаголошеними/е/,/и/ в корені слова; ознайомити з правилом перевірки написання шляхом словозміни або добору спільнокореневих слів;розширювати знання учнів про рослин; збагачувати словниковий запас;розвивати пам'ять,мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання.Посібники « Світ чекає крилатих» №14;штучна ялинка з набором іграшок;іграшки-бажання.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Оголошення теми і завдань уроку
-Сьогодні на уроці ми продовжуємо подорожувати світом біології, збагачувати свої знання про цікавий світ рослин,про їх життя та використання людиною в різних сферах діяльності. Також пригадаємо те,що вже знаємо і дізнаємось нове про правопис і вимову слів. (Слайд-1).
-Що ви очікуєте від уроку? (відповіді дітей) (Сьогодні на уроці я……..)
-Кожного дня ми з вами говоримо про цей прекрасний,чаруючий світ рослин,захоплюємось ним, говоримо про те,що природа потребує допомоги,підтримки і охорони.
Скоро,ось,ось на порозі Новий рік,а без чого ми собі не уявляємо це свято?(без ялинки)
-Хто знає як швидко росте ця лісова красуня?( Із насінинки за рік лише 5см, а із садженця-висотою 2 м-до 15 років.
-Скажіть,як ми можемо запобігти вирубуванню деревця? (купити штучну)
-Так,саме сьогодні ми спробуємо виростити ялиночку,навіть прикрасити її веселими новорічними іграшками,але при умові,що будемо працювати старанно та активно.
ІІІ Робота над матеріалом теми уроку
-Ну що ж часу не гаймо,роботу розпочинаймо!
1) «Спотиканочка» (слайд-2)
*** На узліссі дуб дубовистий,широкозеленистий.(читання «дощиком»)
-Молодці,садимо ялиночку!
2) Робота над текстами посібника№14, с.14:
а)-Прочитайте мовчки завдання 1 на с.14
б)-Ознайомтесь із змістом тексту «Рослини-науковцям»(діти читають)
-Що вас вразило,можливо здивувало? Зачитайте ці речення.
в) Хвилинка-цікавинка (слайд-3)
«ВЕНЕРИНА-МУХОЛОВКА»(комахоїдна)
Стає дуже популярною в кімнатному квітникарстві.Зачаровує саме яскравий колір листя із зубчастими краями,що є пасткою для комах,навіть слимаків.Стуляється миттєво,не даючи жертві отямитись .Але цікавий факт- кількість цих атак обмежена:кожен лист зачиняється не більше 5 разів,після чого відмирає.Батьківщина зростання-болотисті області узбережжя Сполучених Штатів Америки.
-Вивішування іграшки на ялинку.
г)-Прочитайте текст «Рослини архітекторам»(діти читають)
-Що вас зацікавило?Дайте відповідь своїми словами
д) Хвилинка-цікавинка (слайд-4)
-Вивішування іграшки на ялинку.
«ДУРІАНА»
Росте у дощових тропічних лісах Південно-Східної Азії.Плоди деяких видів їстівні.Нагадує смак мигдалевого крему з добавкою сиру,плівки цибулі,вишневого сиропу та інших несумісних продуктів(скажу по секрету-неприємний).А тайці стверджують, що це божественно!!!
-Скажіть,а які ці тексти за стилем?(публіцистичний)
-Вивішування іграшки на ялинку.
-А зараз подивіться на екран (слайд-5),прочитавши текст «Рослини-модельєрам»,ви скажете,чому саме ці світлини на екрані?
-Звідки ж беруть ідеї вишивок,принтів модельєри?(від рослин)
-Вивішування іграшки на ялинку.
3) Робота в зошиті
***Каліграфічна вправа (слайд-6)
Я милуюсь зимовим озером!
-Яке це речення? Дайте короткий аналіз цього речення(розповідне,окличне,просте,поширене,неускладнене)
-Скажіть,чи не виникло б у вас проблеми у написанні виділених букв(якби вони були пропущені?)
-Давайте правильно вимовимо слова(/е/-близьке до/и/, а /и/ близьке до/е/.і
-Сьогодні на уроці ми звернемо увагу на правопис слів з ненаголошеними /е/,/и/.
-Вивішування іграшки на ялинку
IV Фізкультпауза «Весела ялинка»
V Робота над матеріалом теми уроку
-Трішки відпочили,продовжуємо роботу.
е)-Допоможемо лаксику доповнити твердження(с.15, завд.3) (слайд-7)
-Запиуємо на дошці і у зошиті слова,добираючи перевірні до поданих.
-Молодці,вивішуємо ще одну іграшку на ялинку.
є) ***Самостійна робота (слайд-8)
-Записати слова в зошит,всавити пропущені букви.
* Ст…пи, с…рпи, т…ни, гр…би, л…сти, дер…во, з…рно, н…зенько, ш…шкарик.
-Перевірка виконаної роботи.
-Молодці,вивішуємо іграшку на ялиночку!
ж) ***Письмо по пам’яті. (слайд-9)
* Весело лягає дорога до гаю.
Нам сріблом зима дорогу встеляє. (слайд-10)
-Перевірка (слайд-9)
-Вивішування іграшки.
з) Робота над завданням 5,с.15( п.№14) (слайд-11)
-Відшукати і виправити допущені помилки у словах тексту.
(Звела-звила; лежиш-лижеш; плела-пливла; клин-кленом). (слайд-13)
-Вивішування іграшки.
VI Підсумок уроку
-Молодці!Працювали,старались!
-Чому ви сьогодні змогли б навчити лаксиків?
-Чи справдились ваші очікування від уроку? (слайд-14)
-А зараз я хочу всіх вас привітати з наступаючим Новим роком.Ви знаєте,що свято див,бажань.Тому кожному дарую іграшку,яку ви повісите на свою ялиночку у новорічну ніч,загадавши бажання. Нехай вони всі збудуться!!!