Ненаголошені /е/,/и/ в коренях слів. Мова твору

Про матеріал
Формувати в учнів правильну вимову слів з ненаголошеними/е/,/и/ в корені слова; ознайомити з правилом перевірки написання шляхом словозміни або добору спільнокореневих слів; розширювати знання учнів про рослин; збагачувати словниковий запас; розвивати пам'ять, мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

                      Предмет. Українська мова

Клас. 4 клас

Тема. Ненаголошені  /е/,/и/ в коренях слів. Мова твору.

Мета. Формувати в учнів правильну вимову слів з ненаголошеними/е/,/и/ в  корені слова; ознайомити з правилом перевірки написання  шляхом словозміни або добору спільнокореневих слів;розширювати  знання учнів про рослин; збагачувати словниковий запас;розвивати пам'ять,мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання.Посібники « Світ чекає крилатих» №14;штучна ялинка з набором іграшок;іграшки-бажання.

                                                   Хід  уроку

І Організаційний момент

ІІ Оголошення теми і завдань уроку

-Сьогодні на уроці ми продовжуємо подорожувати світом біології, збагачувати свої знання про цікавий світ рослин,про їх життя та використання людиною в різних сферах діяльності. Також пригадаємо те,що вже знаємо і дізнаємось нове про правопис і вимову слів.  (Слайд-1).

-Що ви очікуєте від уроку? (відповіді дітей) (Сьогодні на уроці я……..)

-Кожного дня ми з вами говоримо про цей прекрасний,чаруючий світ рослин,захоплюємось ним, говоримо про те,що природа потребує допомоги,підтримки і охорони.

Скоро,ось,ось  на порозі Новий рік,а без чого ми собі не уявляємо це свято?(без ялинки)

-Хто знає як швидко росте ця лісова красуня?( Із насінинки за рік лише 5см, а із садженця-висотою 2 м-до 15 років.

-Скажіть,як ми можемо запобігти вирубуванню деревця? (купити штучну)

-Так,саме сьогодні ми спробуємо виростити ялиночку,навіть прикрасити її веселими новорічними іграшками,але при умові,що будемо працювати старанно та активно.

ІІІ Робота над матеріалом теми уроку

-Ну що ж часу не гаймо,роботу розпочинаймо!

1) «Спотиканочка»   (слайд-2)

 

*** На узліссі дуб дубовистий,широкозеленистий.(читання «дощиком»)

-Молодці,садимо ялиночку!

2) Робота над текстами посібника№14, с.14:

а)-Прочитайте мовчки завдання 1 на с.14

б)-Ознайомтесь із змістом тексту «Рослини-науковцям»(діти читають)

-Що вас  вразило,можливо здивувало? Зачитайте ці речення.

в) Хвилинка-цікавинка      (слайд-3)

«ВЕНЕРИНА-МУХОЛОВКА»(комахоїдна)

Стає дуже популярною в кімнатному квітникарстві.Зачаровує саме яскравий колір листя із зубчастими краями,що є пасткою для комах,навіть слимаків.Стуляється  миттєво,не даючи жертві  отямитись .Але цікавий факт- кількість цих атак обмежена:кожен лист зачиняється не більше 5 разів,після чого відмирає.Батьківщина зростання-болотисті  області узбережжя Сполучених Штатів Америки.

-Вивішування іграшки на ялинку.

г)-Прочитайте текст «Рослини архітекторам»(діти читають)

-Що вас зацікавило?Дайте відповідь своїми словами

д) Хвилинка-цікавинка    (слайд-4)

-Вивішування іграшки на ялинку.

«ДУРІАНА»

Росте у дощових тропічних лісах Південно-Східної Азії.Плоди деяких видів їстівні.Нагадує смак мигдалевого крему з добавкою сиру,плівки цибулі,вишневого сиропу та інших несумісних продуктів(скажу по секрету-неприємний).А тайці стверджують, що це божественно!!!

-Скажіть,а які ці тексти за стилем?(публіцистичний)

-Вивішування іграшки на ялинку.

-А зараз подивіться на екран     (слайд-5),прочитавши текст «Рослини-модельєрам»,ви скажете,чому саме ці світлини на екрані?

-Звідки ж беруть ідеї вишивок,принтів модельєри?(від рослин)

-Вивішування іграшки на ялинку.

3) Робота в зошиті 

***Каліграфічна вправа     (слайд-6)

Я милуюсь зимовим озером!

-Яке це речення? Дайте короткий аналіз цього речення(розповідне,окличне,просте,поширене,неускладнене)

-Скажіть,чи не виникло б у вас проблеми у написанні виділених букв(якби вони були пропущені?)

-Давайте правильно вимовимо слова(/е/-близьке до/и/, а /и/ близьке до/е/.і

-Сьогодні на уроці ми звернемо увагу на правопис слів з ненаголошеними /е/,/и/.

-Вивішування іграшки на ялинку

IV Фізкультпауза «Весела ялинка»

V Робота над матеріалом теми уроку

-Трішки відпочили,продовжуємо роботу.

е)-Допоможемо лаксику доповнити твердження(с.15, завд.3)     (слайд-7)

-Запиуємо на дошці і у зошиті слова,добираючи перевірні до поданих.

-Молодці,вивішуємо ще одну іграшку на ялинку.

є) ***Самостійна робота   (слайд-8)

-Записати слова в зошит,всавити пропущені букви.

* Ст…пи, с…рпи, т…ни, гр…би, л…сти, дер…во, з…рно, н…зенько, ш…шкарик.

-Перевірка виконаної роботи.

-Молодці,вивішуємо іграшку на ялиночку!

ж) ***Письмо по пам’яті.        (слайд-9)

* Весело лягає дорога до гаю.

Нам сріблом зима дорогу встеляє.   (слайд-10)

-Перевірка     (слайд-9)

-Вивішування іграшки.

з) Робота над завданням 5,с.15( п.№14)         (слайд-11)

-Відшукати і виправити допущені помилки у  словах тексту.

(Звела-звила; лежиш-лижеш; плела-пливла; клин-кленом). (слайд-13)

-Вивішування іграшки.

VI Підсумок уроку

-Молодці!Працювали,старались!

-Чому ви сьогодні змогли б навчити лаксиків?

-Чи справдились ваші очікування від уроку?    (слайд-14)

-А зараз я хочу всіх вас привітати з наступаючим  Новим роком.Ви знаєте,що свято див,бажань.Тому кожному дарую іграшку,яку ви повісите на свою ялиночку у новорічну ніч,загадавши бажання. Нехай вони всі збудуться!!!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Інші матеріали
НУШ
Додано
7 квітня 2023
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку