"Неозначена форма дієслова"

Про матеріал
Конспект уроку для 4 класу з української мови на тему "Неозначена форма дієслова"
Перегляд файлу

Предмет.   Українська мова  4 клас

Тема уроку. Неозначена форма дієслова.

Мета уроку. Закріпити і поглибити знання учнів про неозначену форму діє-

    слова. Виробляти вміння правильної ставити питання до неоз-

     наченої форми дієслова. Збагачувати словниковий запас. Розви-                              вати зв’язне мовлення. Виховувати позитивні якості характеру

    на основі зразків народної мудрості, розуміння необхідності ко-

    лективних зусиль для досягнення певної мети.

Обладнання. Мотиваційні картки,схема „ Дієслово”, таблиця „ Правила    роботи в групах”, індивідуальні картки з прислів’ями, картки для

   роботи в групах, тлумачні словники.

                          

     Хід  уроку

  1. Етап мотивації
    1. – Вітаю вас на уроці обдуманості, розуму й уваги.

Спочатку сідають дівчата – краса нашого класу, потім сила і мужність – хлопці.

Діти, з яким настрєм ви прийшли на урок? ( Показують картку).

  1. Вправа „Виправ помилки у схемі”
  • Яку частину мови почали вивчати? Виправте помилки у схемі.

   позначає ознаку предмета

   що робити? що робить? що робитиме? тощо

  ДІЄСЛОВО   -        пов’язане з прикметником

        змінюється за часами

        у реченні буває другорядним членом речення

  1. Етап покладання мети
  • Прочитайте девіз уроку.

         Не просто слухати, а чути.

     Не просто дивитись, а бачити.

     Запам’ятовувати, відповідати.

  • Прочитайте тему уроку. Я хочу сказати, що нова тема зашифрована у девізі. А як саме, скажете у кінці уроку.
  1. Етап проектування
    1. Робота у парах із взаємоперевіркою.
    2. Ознайомлення з новим матеріалом.
    3. “Мозковий штурм”.
    4. Гра „ Добре – погано”.
    5. Робота в групах.
    6. Презентація роботи в групах.
    7. Вправа „ Мікрофон” (рефлексія).

    IV.Етап виконання плану діяльності

1. Робота в парах

 - Як пишемо НЕ з дієсловами? Кожен учень отримав картку із завданням списати  прислів’я і приказки, розкриваючи дужки.

          Взаємоперевірка.

       2. Вивчення нового матеріалу

а) Каліграфічна хвилинка.

Ти   ти   ти

  • Запишіть якомога більше дієслів, що закінчуються на –ти.
  • Поставте питання до записаних дієслів. Як називається форма

дієслова, що відповідає на питання що робити? що зробити?

б) Робота над віршем ( за вправою 88).

- Виразно прочитайте вірш. Чи є незрозумілі слова? Знайдіть дієслова. Спробуйте визначити їх час.

Прочитайте виділені слова. Чи можна визначити час дії і особу, яку стосується дія?

в) Висновок – правило, с. 48.

г) Робота з підручником, вправа 89 (усно).

г) Робота з прислів’ями (вправа 90).

- Прочитайте речення. Чи є невідомі слова?

Словникова робота. Загата – споруда для затримання течії води в річці; гребля.

  • Поясніть зміст кожного прислів’я. Прочитайте дієслова. Які форми дієслів використано у прислів’ях?

д) Вивчення правила, с. 48.

е) Вправа „ Мозковий штурм”.

Що ви вже знаєте про неозначену форму дієслова?

  • (Початкова форма дієслова.                   

     Незмінна форма дієслова.

Відповідає на питання що робити? що зробити?            

Не вказує ні на час, ні на особу, ні на кількість виконавців дії.)

   3. Гра  ,, Добре – погано”

- Підберіть дієслова – антоніми.

Добре                             Погано

працювати                    лінуватися       

  миритися                      сваритися

  прибирати                     забруднювати

   4. Інтерактивна вправа

а) об’єднання в групи;

 б) розподіл доручень: лідер, писар, читач;

в) повторення правил роботи в групах;

   1. Правило тиші.

   2. Правило піднятої руки.

   3. Вислухай свого товариша.

 г) пояснення завдань і виконання роботи.

- Кожна група отримує конверт зі смужками паперу, на яких записані прислів’я про працю, ставлення українського народу до роботящих людей та ледарів. До кожної смужки треба дібрати частинку – відповідник, склавши повне прислів’я.

- Чого нас вчать ці перлини народної мудрості?

- Чому саме в прислів’ях так багато дієслів у неозначеній формі?

   1 група

1. Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

2. Громадою велику справу можна подужати.

3. Не на користь книжки читати, якщо тільки вершки брати.

4. Щоб рибку їсти, треба у воду лізти.

   2 група

1. Як спішити, то двічі робити.

2. Якщо добре працювати – скрізь успіх будеш мати.

3. За діло взятися – розуму набратися.

4. Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

   3 група

1. Добре того вчити, хто хоче все знати.

2. Хоч би три дні не їсти, аби з печі не злізти.

3. Майстра по роботі впізнати.

4. Мало хотіти – треба попотіти.

   4 група

1. Тяжко знання добувати, зате легко носити.

2. Спершу треба розсудити, а потім робити.

3. Незнання - не сором,  сором – небажання знати.

4. Себе перемогти – найбільша перемога.

   5 група

1. На чужу роботу дивитися – ситому не бути.

2. З ремеслом дружити – в житті не тужити.

3. Щоб людиною стати, треба працювати.

4. Вовка боятися – в ліс не ходити.

 

г) презентація виконання робіт;

 д) оцінювання;

 е) підсумок уроку

 

  • Яку тему вивчили?
  • Перевіримо, чи виконали план уроку?
  • Що ж зашифровано у девізі уроку?
  1. Рефлексія

 Вправа „ Мікрофон”

 - Чим сподобався урок? Який настрій у вас зараз?

 Домашнє завдання:

1 група – записати 10 будь – яких дієслів, через риску поставити їх у початкову форму.

2 група – знайти і записати 6 прислів’їв, у яких є дієслова у неозначеній формі, підкреслити їх.

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку