Неповнолітні як суб'єкти адміністративних відносин

Про матеріал
Урок з правознавства в 9 класі за темою «Неповнолітні як суб’єкти адміністративних відносин» проводиться під час вивчення загальної теми «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних відносин» відповідно до Навчальної програми з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів, 2017 р., яка спрямована на впровадження вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, конкретизує зміст та вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів із основ правознавства. Метою уроку є ознайомлення з загальними положеннями та особливостями адміністративного права; усвідомлення свого місця в системі адміністративних відносин та значення правомірної поведінки; вчитися відповідати за свої вчинки, прагнути дотримуватися норм права в любих життєвих ситуаціях, критично мислити; скласти пам’ятку адміністративної відповідальності неповнолітніх для всіх учнів нашої школи. Урок апробований в 9 класі Родинської ЗОШ №35 в рамках підготовки шкільного стем – проекту 2019 р. з охорони життєдіяльності учнів, в якому задіяні вчителі історії, інформатики, математики, трудового навчання, образотворчого мистецтва, української філології, шкільний психолог та учні. Кінцевим продуктом шкільного стем – проекту є шкільний банер, що має бути встановлений на території навчального закладу. На уроці правознавства не тільки вивчаються та усвідомлюються особливості адміністративних правопорушень (проступків) та адміністративної відповідальності неповнолітніх, а й готується матеріал для практичного використання у формі пам’ятки для учнів школи, яка має бути розміщена на банері, а також в класних куточках кожного кабінету. Таким чином урок не тільки розширює правові знання підлітків, а й має виховне значення для попередження адміністративних правопорушень неповнолітніх, в першу чергу таких як хуліганство, булінг, пошкодження майна на території школи та в інших громадських місцях. Урок може бути проведений для учнів, які вивчають основи правознавства на рівні стандарту та мають навчальні досягнення як середнього – достатнього рівнів, так і в класах з переважно достатнім і високим рівнем.
Перегляд файлу

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ

ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Неповнолітні як суб'єкти адміністративних відносин

 

 

 

                                                                   Підготувала  учитель  історії   l категорії 

                                                                               Родинської загальноосвітньої

                                                                               школи l – lll ступенів №35

                                                                               Покровської міської ради 

                                                                               Донецької області

                                                                               Гордієнко Світлана Миколаївна                                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

   Урок з правознавства в 9 класі за темою «Неповнолітні як суб’єкти адміністративних відносин»  проводиться під час вивчення загальної теми «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних відносин» відповідно до Навчальної програми з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів, 2017 р., яка спрямована на впровадження вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, конкретизує зміст та вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів із основ правознавства.

  Метою уроку є ознайомлення з загальними положеннями та особливостями адміністративного права; усвідомлення свого місця в системі адміністративних відносин та значення правомірної поведінки; вчитися відповідати за свої вчинки, прагнути дотримуватися норм права в любих життєвих ситуаціях, критично мислити; скласти пам’ятку адміністративної відповідальності неповнолітніх для всіх учнів нашої школи.

 Урок апробований в 9 класі Родинської ЗОШ №35 в рамках підготовки шкільного стем – проекту 2019 р. з охорони життєдіяльності учнів, в якому задіяні вчителі історії, інформатики, математики, трудового навчання, образотворчого мистецтва, української філології, шкільний психолог та учні.  Кінцевим продуктом шкільного стем – проекту є шкільний банер, що має бути встановлений на території навчального закладу. На уроці правознавства не тільки вивчаються та усвідомлюються особливості адміністративних правопорушень (проступків) та адміністративної відповідальності неповнолітніх, а й готується матеріал  для практичного використання у формі пам’ятки для учнів школи, яка має бути розміщена на банері, а також в класних куточках кожного кабінету. Таким чином урок не тільки розширює правові знання підлітків, а й має виховне значення для попередження адміністративних правопорушень неповнолітніх, в першу чергу таких як хуліганство, булінг, пошкодження майна   на території школи та в інших громадських місцях.  Урок може бути проведений для учнів, які вивчають основи правознавства на рівні стандарту та мають навчальні досягнення  як середнього – достатнього рівнів, так і в класах з переважно достатнім і високим рівнем.

IMG-d32854ad6a3d2426011aa4acb31e78b8-V               

          Макет шкільного стем – проекту.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Неповнолітні як суб'єкти адміністративних відносин.

Мета уроку:

ознайомлення з загальними положеннями та особливостями адміністративного права; усвідомлення свого місця в системі адміністративних відносин та значення правомірної поведінки;

вчитися відповідати за свої вчинки, прагнути дотримуватися норм права в любих життєвих ситуаціях, критично мислити;

скласти пам’ятку (міні – проект) адміністративної відповідальності неповнолітніх для всіх учнів школи.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

- розуміти й пояснювати поняття: КУПАП, «адміністративне право», «адміністративні відносини», «адмінстративні правопорушення», «адміністративна відповідальність» тощо;

- називати види адміністративних правопорушень, адміністративних стягнень та особливості адіністративної відповідальності неповнолітніх;

-  оцінювати рівень своєї відповідальності під час роботи в групі з різними джерелами.

Обладнання: підручник О. Пометун, Т. Ремех. Основи правознавства, 9 кл., Київ, «ЛТД», 2017 г.; конверти з завданнями, ілюстративний матеріал, відеоматеріал, мультимедійний супровід, стікери, аркуші А4, фломастери.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань, інтерактивний урок (за методами).

Форма уроку: практичний.

Дошка:

Зліва: зображення рюкзачка, скриньки, корзини для сміття.

В центрі: ілюстрації до адміністративних правопорушень (проступків).

Справа: «пам'ятка».

Хід уроку.

l. Орг. момент. (2 хв.)

Заходячи в кабінет, учні розсаджуються, займаючи місця за столами для 4-х груп за допомогою різнокольорових карток. Картки відповідають кольору конверта на столі кожної групи.

Щоб налаштувати учнів до співпраці, учитель бажає учням плідної роботи на уроці  та нагадує, що успіх кожної групи залежить від активної роботи кожного.

D:\2018-2019 н.р\ОТКР УРОК 9 кл\IMG-c339fba9206e8879cb79ec1028e1adfd-V.jpg

lll. Актуалізауія опорних знань. (3-4 хв.)

Метод: Застосування відеофрагменту.

Учитель звертає увагу учнів на екран та демонструє відеофрагмент 1-го випуску «Ну, постривай!» (Слайд 2)   Метод: розминка.

Запитання:

1.Що відбувається на екрані?

2. Яким правовим терміном назвати ці події?

3.Що таке правопорушення?

4. Які вам відомі види правопорушень?

5. Що ви розумієте під правовідносинами?

lV. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Побачений відеофрагмент  має пряме відношення до нашого уроку. В кінці уроку ми з вами зможемо дати правову оцінку діям героїв.

Учитель оголошує тему уроку, мету та очікувані результати. (Слайди 3-5)

V. Вивчення та усвідомлення нового матеріалу. (26-27 хв.)

План:

  1. Адміністративне право.
  2. Адміністративні правопорушення (проступки).
  3. Адміністративна відповідальність та адміністративні стягнення.
  4. Особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх.

Учитель. Адміністративне право – одна з багатьох галузей права, що регулює велике коло суспільних відносин, без яких не можливо уявити наше життя. В чому вони полягають? Кожна група має пакет завдань, які відповідають плану теми уроку. За допомогою інформаційних карток  виконайте  завдання №1.

Метод:  РОБОТА В ГРУПАХ.

(Слайд 6)

Прийом: опрацювання інформації,  нових термінів за текстом підручника та картки.

Завдання №1.

Група 1.

Особливості адміністративного права

Опрацюйте текст підручника на стор.162-163 та картку з інформаційним матеріалом і дайте відповідь на запитання.

Запитання.

1.Чому адміністративне право прийнято називати управлінським правом?

2. Які саме суспільні відносини в сфері управління воно регулює?

3. Назвіть три особливості адміністративно-правових відносин.

4. Хто є суб’єктами цих відносин?

Інформаційна картка.

Розвиток суспільства та окремих його сфер потребує управління, без якого не буде узгодженої спільної діяльності людей. Адміністративне право регулює коло суспільних відносин, які пов’язані з управління в усіх сферах життя:

  • відносини в сфері управління економікою,
  • управління соціальними відносинами,
  • в галузі культури
  • в сфері особистого життя тощо

Ось чому існує велика кількість правил в сфері цих відносин (дорожнього руху, пожежної безпеки, поводження на воді, біля залізниці тощо)

Особливості адміністративно-правових відносин

1.В них завжди задіяний орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування(публічна адміністрація)

2.Між учасниками (суб’єктами) цих правовідносин немає рівності

3.Суб’єкт управління в односторонньому порядку адміністративними методами визначає  поведінку підлеглих

Суб’єкти адміністративних відносин

Фізичні особи                      Органи державного управління та їх посадовці

Юридичні особи                 Державні службовці     

                                                   Наприклад, інспектор ДАІ, інспектор з охорони

                                                   довкілля, лісничий, поліцейський, орган

                                                   рибоохорони, інспектор пожежної служби,                                                                                                                                                                

Група 2.

Адміністративні правопорушення (проступки).

Опрацюйте інформаційний матеріал та підручник на стор.163-164  і дайте відповідь на запитання.

Запитання:

1.Які джерела адміністративного права?

2.Що прийнято називати адміністративним проступком? Які його ознаки?

3. Які види адміністративних правопорушень передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення?

Інформаційна картка.

Джерелами адміністративного права є:

  •  Конституція України,
  • Закони України, серед яких Кодекс України про адміністративні правопорушення,
  •  постанови та рішення виконавчих органів влади та місцевого самоврядування.

  Адміністративне правопорушення або проступок – це порушення норм адміністративного права, протиправна, винна   дія чи бездіяльність, за яку передбачено адміністративну відповідальність.

Види:

  1. в галузі охорони праці
  2. в галузі охорони здоров’я
  3. ті, що посягають на власність
  4. в галузі охорони природи та використання природних ресурсів
  5. в галузі охорони пам’яток історії і культури
  6. в промисловості і будівництві
  7. порушення ветеринарно-санітарних норм
  8. на транспорті
  9. ті, що посягають на публічний порядок, безпеку і порядок управління
  10. в сфері зв’язку  тощо

Група 3.

Адміністративна відповідальність.

Опрацюйте інформаційний матеріал та підручник на стор.165  і дайте відповідь на запитання.

Запитання:

1. Що таке адміністративна відповідальність та що є її підставою?

2. В чому полягає адміністративна відповідальність? Що ви розумієте під поняттям «санкція»?

3. Хто ухвалює рішення про вину правопорушника?

4. Як визначається процедура та порядок притягнення до відповідальності?

Інформаційна картка.

Адміністративна відповідальність – це вид юридичної відповідальності, що передбачена законом за адміністративне правопорушення (проступок).

Основні риси адміністративної відповідальності:

  • підставою вважається адміністративне правопорушення (проступок)
  • полягає в застосуванні до правопорушника санкцій у формі примусу
  • притягнення до відповідальності є обов’язком державних органів та судів.
  • Рішення про вину правопорушника та форму відповідальності ухвалює здебільшого суд
  • Процедуру та порядок притягнення до відповідальності визначає закон.

Група 4.

Адміністративні стягнення.

Опрацюйте інформаційний матеріал та підручник на стор.165-166  і дайте відповідь на запитання.

Запитання.

1.Що таке адміністративне стягнення?

2.З якою метою застосовується стягнення?

3.Які види адміністративних стягнень передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення?

4.Що таке штрафні бали?

Інформаційна картка.

За адміністративне правопорушення особу можуть притягнути до відповідальності у формі адміністративного стягнення.

Адміністративне стягнення – це санкція, примусовий захід матеріального чи морального впливу, що застосовується до правопорушника.

Мета: забезпечення виконання загальнообов’язкових правил,покарання, виховання правопорушника,запобігання новим правопорушенням.

КУПАП передбачено такі види адміністративних стягнень:

  • попередження
  • штраф і штрафні бали
  • оплатне вилучення предмета
  • конфіскація предмета
  • позбавлення спеціального права
  • виправні роботи до 2 місяців з відрахуванням 20% заробітку державі
  • громадські роботи від 20 до 60 годин
  • позбавлення права займатися певною діяльність або обіймати певні посади
  • адміністративний арешт до 15 діб.

Штрафні бали – стягнення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі у вигляді відрахування з 150 балів, що отримує водій на рік.

Учитель. Ви ознайомилися з загальними положеннями адміністративного права, а зараз виконаєте в групах практичне завдання №2, що міститься в конвертах. Визначте, які з наведених ситуацій на ваш погляд стосуються адміністративних проступків та чому (вам допоможе текст на стор 164 підручника).

Прийом: розв’язання життєвих ситуацій.

ЗАВДАННЯ №2

Група 1.

Визначте, які з наведених ситуацій на ваш погляд стосуються адміністративних проступків, а які інших правопорушень

  • 17-річний Андрій, який працює диджеєм у барі, пошкодив відеомагнітофон власника бару.
  • Підлітки кидали каміння у вікна поїздів.
  • Двоє школярок не бажали писати контрольну роботу з фізики. Вони зателефонували до поліції, попередивши, що їхня школа замінована. Уроки в школі були зірвані.
  • Четверо молодиків, погрожуючи ножем, напали на перехожого та відібрали у нього гроші.
  • 16-річна Олена в День народження прийняла від незнайомого дорогу обручку.
  • Хлопець не сплатив за проїзд в маршрутці, скориставшись тіснявою й великим натовпом пасажирів.

Група 2.

Визначте, які з наведених ситуацій на ваш погляд стосуються адміністративних проступків, а які інших правопорушень.

  • Микола викинув сміття у не відведеному для цього місці – на узбіччі дороги.
  • Дівчина, яка поспішала в кінотеатр, переходила дорогу на червоне світло і не зупинилася на вимогу патрульного поліцейського.
  • Неповнолітня Світлана гроші, що дали їй батьки для придбання посібника і словника з іноземної мови, витратила на купівлю папуги, про якого давно мріяла.
  • Наталя давно мріяла про дуже дорогий смартфон і вирішила поцупити його у однокласниці.
  • Хлопець на очах у перехожих жорстоко поводився з бездомним собакою.
  • Весела компанія підлітків на очах у відпочиваючих розпивала алкогольні напої та палили цигарки у громадському парку.

Група 3.

Визначте, які з наведених ситуацій на ваш погляд стосуються адміністративних проступків, а які інших правопорушень.

  • Підлітки розмалювали будинок міської ради фарбами.
  • 16-річний Мирослав, будучи на підпитку, побився завдав важких тілесних пошкоджень хлопцю, який йому не сподобався.
  • Андрій, катаючись на велосипеді, пошкодив клумбу з рідкісними квітами.
  • Восьмикласник без згоди батьків обміняв свій плеєр на диск із популярною комп’ютерною грою.
  • Щоб набрати багато лайків в соцмережах, друзі причепилися на ходу до електрички та знімали це на відео.
  • Друзі ловили рибу в заповідній зоні, не зважаючи на заборону й попередження про відповідальність.

Група 4.

Визначте, які з наведених ситуацій на ваш погляд стосуються адміністративних проступків, а які інших правопорушень.

  • Богдан розбив вітрину магазина, схопив дорогий годинник і стрімко побіг в темряву.
  • Друзі в спеку відпочивали в лісі, розпалили багаття, а самі пішли до річки пірнати.
  • Підлітки на зупинці автобуса нецензурно лаялися.
  • Учні на території школи здійснили булінг - цькували однолітка, принижували, штовхали та збивали  з ніг.
  • Учениця запізнилася на перший урок, бо проспала.
  • Олександру виповнилося 16 років, але він не поспішав отримувати паспорт, вважаючи, що документ йому знадобиться нескоро.

Учитель, підсумовує відповіді кожної групи ( якщо учні помилялися, учитель звертає увагу на те, що не враховані наявність суб’єкта управління або тяжкі наслідки (а це вже злочин). Звертає особливу увагу учнів на булінг, в тому числі в соціальних мережах.

Учитель. Розглянуті ситуації стосуються, як ви мали звернути увагу, найбільш поширених правопорушень саме серед неповнолітніх.

(Слайд 7)

Учитель пропонує звернути увагу на екран з графіком розглянутих справ одним суддею за один місяць 2016р. та 1 місяць 2017р.

   Учитель. Ми бачимо, що кількість кримінальних і адміністративних справ мало відрізняється, але постійно і стрімко зростає.  Як ви гадаєте, чому їх кількість зростає?

Метод: «Мозковий штурм».

(очікувані відповіді учнів: виховання в сім’ї, недостатня увага батьків, нічим зайнятися в вільний час, вплив сумнівної компанії, нестача грошей, недостатньо правових знань).

 

Метод: створення міні – проекту.

Прийом: аналіз  правових джерел.

Учні виконують завдання №3 за допомогою Кодексу України про адміністративні правопорушення, визначають особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх та складають пам’ятку головних положень, які повинен знати кожен підліток.

 Учитель пропонує підійти творчо до оформлення положень пам’ятки, які учні записують фломастерами на аркушах.

(Слайд 8)

ЗАВДАННЯ №3

1.Опрацюйте статті з Кодексу України про адміністративні правопорушення.

2.Запропонуйте положення для пам’ятки у вигляді короткого та лаконічного висловлювання.

3.Що, на вашу думку, мають пам’ятати неповнолітні?

Група 1.

Стаття 12. Вік, після досягнення якого настає адміністративна відповідальність

Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку.

Стаття 13. Відповідальність неповнолітніх.

До осіб віком від 16 до 18 років, які вчинили адміністративні правопорушення, застосовуються заходи впливу, передбачені статтею 24-1 цього Кодексу.

У разі вчинення особами віком від 16 до 18 років адміністративних правопорушень, (передбачених статтями 44, 51, 121 - 127, частинами першою, другою і третьою статті 130, статтею 139, частиною другою статті 156, статтями 173, 1734, 174, 183-1, 185, 190 - 195 цього Кодексу), вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах. З урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника до зазначених осіб (за винятком осіб, які вчинили правопорушення, передбачені статтею 185) можуть бути застосовані заходи впливу, передбачені статтею 24-1 цього Кодексу.

Запитання:

  • Коли настає адміністративна відповідальність?
  • Які заходи можуть застосовуватися до неповнолітніх?

Очікувані положення:  адміністративна відповідальність настає з 16 років

                                       до осіб віком від 16 до 18 років застосовуються   заходи впливу

Група 2.

Стаття 24-1. Заходи впливу, що застосовуються до неповнолітніх

За вчинення адміністративних правопорушень до неповнолітніх віком від 16 до 18 років можуть бути застосовані такі заходи впливу:

1)зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;

2)попередження;

3)догана або сувора догана;

4)передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.

Запитання:

  • Які заходи впливу застосовується до неповнолітніх?

Очікувані положення: до неповнолітніх застосовуються такі заходи впливу: зобов’язання вибачитися, попередження, догана або сувора догана, передача під нагляд батьків чи осіб, що їх замінюють.

Група 3.

Стаття 13. Відповідальність неповнолітніх.

У разі вчинення особами віком від 16 до 18 років адміністративних правопорушень, (передбачених статтями 44, 51, 121 - 127, частинами першою, другою і третьою статті 130, статтею 139, частиною другою статті 156, статтями 173, 173-4, 174, 183-1, 185, 190 - 195 цього Кодексу), вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах, можуть застосовуватись такі адміністративні стягнення:

штраф та штрафні бали, громадські роботи або виправні роботи тощо.

Запитання.

  • Чи можуть адміністративні стягнення застосовуватися до неповнолітніх?              

 

Очікуване положення: неповнолітні можуть підлягати відповідальності на загальних підставах.

Група 4.

Стаття 184. Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей.

Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей - тягне за собою попередження або накладення штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вчинення неповнолітніми віком від 14 до16 років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, крім порушень, передбачених частинами третьою або четвертою статті 173-4 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Запитання.

- Хто несе відповідальність за вчинення правопорушень неповнолітніми?

- В якій формі вони несуть відповідальність?

 

Очікувані положення: адміністративну відповідальність за неповнолітніх несуть їх батьки  у формі штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів   громадян.

Учні з кожної групи оголошують результати своєї роботи та прикріплюють аркуші з положеннями для пам’ятки на дошці.

МОЖЛИВА ПАМ’ЯТКА (міні – проект)

Адміністративна відповідальності настає з 16 років.

 

До осіб віком від 16 до 18 років застосовуються заходи впливу:

- зобов’язання публічно або в іншій формі вибачитися;

- попередження;

- догана або сувора догана;

- передача під нагляд батькам або особам, які їх замінюють.

 

Неповнолітні можуть підлягати відповідальності на загальних підставах.

 

Вчинення неповнолітніми правопорушення тягне за собою накладення штрафу на батьків від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

lV. Узагальнення. (5 хв.)

Обговорення та правова оцінка  ВІДЕОМАТЕРІАЛУ. (Слайд 9)

Метод: «Прес»

Прийом: Визначення соціальної сутності подій відеофрагмента.

Питання.

1.Які правопорушення скоїв Вовк? Що саме скоїв?

2.Яку відповідальність буде нести Вовк?

3.Чи був Вовк неповнолітнім?

4.Що він мав на меті?

5.Якби він вчинив задумане, яку відповідальність поніс?

6.Чим закінчився фрагмент?

7.В чому різниця між адміністративним проступком і злочином?

Учитель звертає увагу учнів, що адміністративний арешт до неповнолітніх не застосовується та доповнює пам’ятку положенням, яке прикріплює на дошці:                                                                             Від адміністративного проступку  до злочину один крок!

Vl. Підсумок уроку, рефлексія. (4 хв.)

Метод: «Займи позицію»

Учитель. Чи корисним був для вас урок?

Пропонується записати на стікерах своє прізвище та визначитися:                                                

- якщо знання, що ви отримали, візьмете з собою, прикріпіть стікер до «рюкзака»,

- якщо залишите на потім – до «сундучка» ( із замком),

- якщо вони вам не потрібні – до «корзини для сміття».

D:\2018-2019 н.р\ОТКР УРОК 9 кл\IMG-c83153909c23b8f8a249d9264614d589-V.jpg

 

Учитель оцінює роботу в групах, відповіді та активність.                 

Vll. Дом. завдання, інструктаж. (3 хв.)    (Слайд 10)

1.Опрацювати§ - 25 підручника;

2.Надати усну правову оцінку ситуаціям на стор.168;

3. Творче завдання:

Група 1. Написати невеличке есе «Адміністративне правопорушення – це  злочин в мініатюрі»;

Група 2. Підібрати з творів української літератури 2 – 3 приклади ситуацій, де мали місце адміністративні проступки (наприклад, з творів М. Гоголя).

Група 3. Підібрати з творів зарубіжної літератури 2 -3 приклади ситуацій, де мали місце адміністративні проступки (наприклад, роман Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»).

Група 4. Доберіть із ЗМІ (Інтернет, телебачення, преса) приклади адміністративних правопорушень неповнолітніх в нашому місті, області.

Учитель рекомендує звернутися до вчителів української та зарубіжної літератури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
23 травня 2019
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку