Урок для 9 класса правознавство "Урок подорож"

Про матеріал
Ознайомлення з державними символами України на уроці - подорожі. Для учнів 9 класу з метою - узагальнити і закріпити знання учнів з історії державної символіки (шляхом виконання випереджального творчого завдання; організації елементів брейн - рингу тощо). - формувати і розвивати інтерес дітей до дослідницької роботи (шляхом виконання творчого завдання; евристичної бесіди); закріплювати навички роботи в групах; культури дискусії (в процесі організації конкурсів); - виховувати почуття патріотизму, формувати елементи правосвідомості (на основі засвоєння історичних духовних цінностей).
Перегляд файлу

 

Відкритий урок за темою «Державні символи України»

Тип уроку: урок повторення та узагальнення матеріалу.

Форма: урок - подорож.

Мета уроку: - узагальнити і закріпити знання учнів з історії державної символіки (шляхом виконання випереджального творчого завдання; організації елементів брейн - рингу тощо).

                      - формувати і розвивати інтерес дітей до дослідницької роботи (шляхом виконання творчого завдання; евристичної бесіди); закріплювати навички роботи в групах; культури дискусії (в процесі організації конкурсів);

                       - виховувати почуття патріотизму, формувати елементи правосвідомості (на основі засвоєння історичних духовних цінностей).

Обладнання: Конституція України, папір, карта України, плакати, малюнки, державна атрибутика, ТСО (музика, презентації).

Хід уроку:

                                                                        «Сьогодення - це сумарно узяте минуле».

                                                                                                                          Томас Карлейль

I. Вступ:

1. Інформація вчителя (оголошення теми, учасників гри: команд, уболівальників, спостерігачів);

2. Повторення правил гри і дискусії.

II. Основна частина:

1. Конкурс - уявлення (команд і України командами);

2. Конкурс - захист електронних презентацій;

3. Евристична бесіда (гімн, відмінності державної символіки і атрибутики), робота з Конституцією України;

4. Конкурс - подорож «І дим вітчизни нам солодкий і приємний ...»;

5. Брейн - ринг.

6. Пояснення значення слів епіграфа (колективна робота класу).

III. Заключна частина:

1. Підбиття підсумків конкурсів спостерігачами;

2. Підведення підсумків уроку учителем і дітьми.

 

Текст уроку:

І. Вступ. Добрий день, шановні учасники і гості нашого уроку! Запрошуємо вас наспільну подорож по сторінках правового букваря України. У ньому загартовуватися наші знання з історії державних символів, поглибиться наші вміння, нас чекають нові досягнення і нові методи роботи ... Метою нашої подорожі буде узагальнення та поглиблення знань з історії державних символів.

2 команди мандрівників ... боротимуться за звання кращих, 2 групи підтримки несамовито хворіти і допомагати своїм командам. І, звичайно ж, оцінювати працю всіх учасників гри буде компетентне журі ...

Озбройтеся нашим девізом ... Отже, ми починаємо шлях ... вперед!

 

ІІ. Основна частина. Представте, що всі ми - група іноземців. Ранній ранок ... Туман ... Абсолютно чужа, незнайома країна під назвою Україна. Ми розсіяно і насторожено дивимося по сторонах ... Команди, допоможіть нам пізнати Україну, перейнятися симпатією до народу. Уявіть себе і Україну. Команди коротко представляють коротко себе, свою назву ( «Геральдісти» і «Велеологи») а так само України.

Спасибі, ми перейнялися не лише симпатією, але і довірою до вас, громадяни України.

и абсолютно праві, що кожен громадянин держави відчуває почуття гордості за батьківщину, наш народ і її багатовікову історію. Уособлюють рідну землю її символи. А щоб дізнатися, яку ідею і сенс містять державні символи, нашим командам необхідно подолати перевал «історичний». «Геральдисти» та  «Велеологи нам потрібна ваша допомога!

Захист електронних презентацій: історія герба і прапора України. Проекти підготовлені самостійно дітьми, заздалегідь.

Третій символ - властивий кожній державі - Гімн (лунає музика). Це слова і музика, які змушують нас підніматися при перших же акордах, з трепетом слухати горду мелодію країни. Хто написав слова гімну? (Поет Павло Чубинський, 1862 рік). А музику? (Михайло Вербицький). Вболівальники, давайте знайдемо підтвердження словам команд в ст.20 Конституції України. Запам'ятайте! Єдиною прізвищем, що згадується в законах України є прізвище ... (Вербицького). Ви знали про це? А тепер знаєте!


Перша музична символіка нашої землі бере свій початок з Київської Русі. Тоді роль державного гімну виконували бойові кличі і пісні, які створювали патріотичний настрій. У 2-й пол.19 століття, в 1862 році, в Києві з'являється вірш відомого етнографа, фольклориста, члена Російського Географічного Товариства Павла Платоновича Чубинського - «Ще не вмерла Україна». Цей вірш було покладено на музику відомим західно українським композитором і диригентом Михайлом Вербицьким і невдовзі стало новим національним гімном. Національний гімн України - це урочиста пісня, яка існує вже більше століття!

Дякуємо,  хлопці. Дійсно, державні символи - це невидимі, але міцні ниточки, які з'єднують минуле, сьогодення і майбутнє, святині, які сприяють національної єдности, оберіг, який береже Україну.

Питання уболівальникам: яка різниця між символами і атрибутами держави?

Кожна країна багата своєю історичною спадщиною і неможливо дізнатися душу країни, що не відвідавши самі пам'ятні її місця. Ми любимо свою Батьківщину особливою любов'ю. «І дим вітчизни нам солодкий і приємний ...» - наш наступний конкурс. Йдуть слайди світових пам'яток, учні повинні вибрати українські.

Як цікаво, захоплююче, чудово! І ми поспішаємо швидше на брейн - ринг! Зараз команди - знавці покажуть , чи мають рацію в законах!

Брейн-ринг. Загальне завдання командам. Якщо вони не знають відповідь, право відповіді переходить до вболівальників.

1. Слово, що позначає любов і відданість до своєї Батьківщини (патріот);

2. Урочиста пісня-символ держави (гімн);

3. Основний закон країни, що визначає суспільний і державний устрій (Конституція);

4. Виборний глава держави в сучасній Україні (президент);

5. Головне місто, адміністративно політичний центр країни (столиця);

6. Які міста мають спеціальний статус? Чому?

7. Скільки областей налічується в Україні?

8. Назвіть першу сходинку гімну.

9. У яких випадках виконується гімн України?

10. Коли була прийнята Конституція України? (28 червня 1996 року).

Молодці! Справжні патріоти і громадяни України зібралися тут сьогодні. Давайте ще раз звернемося до нашого епіграфа ... Який сенс ми в нього вклали?

Україна - країна з давніми національними традиціями; гідна поваги усіма;

• Ми - громадяни, повинні бути патріотами і пам'ятати завжди про своє коріння, знати і шанувати свої символи.

ІІІ. Заключна частина.

Ви добре попрацювали, а тепер послухаємо, що скажуть наші спостерігачі (слово журі).

Підводячи підсумки подорожі, дякую всім без винятку хлопців, сидячих в класі. Цей урок - плід нашої спільної роботи. Кожен з вас вніс частинку в підготовку нашого уроку і кожен отримав частинку Нових знань. Повернемося ж один до одного обличчям і скажемо всім велика... (ПОДЯКА)

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
31 травня 2019
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку