Позакласний захід з правознавства. Правовий турнір «Закон і ми»

Про матеріал
Правові норми, закони супроводжують людину все її життя. Безперечно, їх потрібно знати, щоб ними користуватися. Сьогодні ми будемо визначати види юридичної відповідальності, давати правову оцінку ситуації, визначати права людини та галузі права, які зображені на малюнках.
Перегляд файлу

Позакласний захід з правознавства

Правовий турнір «Закон і ми»

Мета: виявити  рівень засвоєння учнями програмового матеріалу; розвивати  

           вміння та навички застосовувати на практиці знання з правознавства;

           формувати правову культуру учнів, активну життєву позицію;

           виховувати у школярів інтерес до правових знань, відповідальність за 

           власні дії, уміння працювати в команді

Методичне забезпечення: плакати, юридичні завдання, відеофрагменти,

           презентація

Епіграф 

Живи за законом, чини по совісті

Перебіг заходу

І. Вступне слово вчителя

Правові норми, закони супроводжують людину все її  життя. Безперечно, їх потрібно знати, щоб ними користуватися. Сьогодні ми будемо визначати види юридичної відповідальності, давати правову оцінку ситуації, визначати права людини та галузі права, які зображені на малюнках.

У змаганні беруть участь дві команди. Гра складається з 11 конкурсів. Журі підбиватиме підсумки кожного з них

Правила гри:

  • Грай чесно!
  • Виконуй свою роботу вчасно і якнайкраще, при цьому пам’ятай про загальну роботу команди
  •  Допоможи, навчи, покажи тому, хто не може впоратись з роботою

ІІ. Проведення гри

  1. Конкурс «Візитка»

Команди повинні підготувати назву, герб і девіз. (Максимальна кількість балів – 2)

  1. Конкурс-розминка «Юридичний марафон»

Учні відповідають на 12 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то можливість відповісти з’являється у команди суперників.

Запитання для І команди

  1. У якому документі закріплено основні міжнародно-правові стандарти прав людини?
  2. Коли вона була прийнята?
  3. Коли була прийнята чинна Конституція України?
  4. У якому році Україна була проголошена незалежною державою?
  5. Коли ми відзначаємо День Незалежності України?
  6. Дайте характеристику сучасної Конституції України
  7. Визначити форму державного правління сучасної України
  8. Визначити форму державного устрою сучасної України
  9. Визначити форму політичного режиму сучасної України
  10.  Які гілки державної влади існують в Україні?
  11.  Яка освіта є обов’язковою в Україні?
  12.  Неповнолітньою є особа у віці до ________ років.

Запитання для ІІ команди

  1. Назвіть найвищий законодавчий орган державної влади України
  2. Назвіть кількісний склад народних депутатів Верховної Ради України
  3. На який термін обираються народні депутати у Верховну Раду України?
  4. Мінімальний вік участі громадян у виборах
  5. Скільки років повинна прожити на території України особа, щоб отримати громадянство України?
  6. Вік, коли можна отримати паспорт громадянина України
  7. Вік повної дієздатності
  8. Назвати відомі вам галузі права
  9. З якого віку наступає повна адміністративна відповідальність?
  10. Вік, з якого можливе притягнення до відповідальності за всі злочини?
  11. Вік, з якого можливе притягнення до відповідальності за найтяжчі злочини?
  12. Хто автор першої української Конституції ХVІІІ ст, коли вона була створена?
  1.  Конкурс «Практичне право». Ситуація

Дайте правову оцінку ситуації. За правильну відповідь команда отримує 2 бали.

  1. 14-річний Віктор вирішив скористатись своїм правом на свободу висловлювання. Він висловив однокласнику все, що про нього думав. При цьому використовував грубі, нецензурні слова, зухвалу форму. Чи мав він на це право?
  2. На вулиці шістнадцятирічні юнаки пристають до перехожих, порушують громадський порядок і спокій, вживають нецензурні слова. Як ви оцінюєте такі дії підлітків і чи можна їх покарати?
  1. Конкурс «Пісня про права»

Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Відеофрагменти

  1. Пісня з мультфільму «Бременські музиканти»
  2. Пісня « Наташка – першоклашка»
  1. Конкурс «Зображення на малюнках»

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Кожна команда аналізує по 4 малюнки. Які галузі права зображені на малюнках?

  1. Конкурс «Види юридичної відповідальності»

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Визначте види юридичної відповідальності. ( Слайди)

  1. Конкурс «Слова-перевертні»

Розшифрувати ці слова (правові поняття)

Відповідає команда, яка першою виконає завдання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Учасники кожної команди отримують по 2 слова

Декокс – кодекс

Козан – закон

Равап – права

Босвода – свобода

  1. Конкурс «Юридичний рахунок»

Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, в тому числі з математики, працювати з цифрами, вміти швидко рахувати. Хто швидше впорається із завданням, отримує 3 бали. Час на виконання – 1 хвилина.

Вік отримання паспорта громадянина України мінус вік повної дієздатності плюс вік мінімальної дієздатності плюс вік настання правоздатності особи.

  1. Конкурс «Творчість»

Один представник від кожної команди малює на чистому аркуші Державний герб України. Враховується швидкість та якість зображеного. Максимальна оцінка – 3 бали.

  1. Конкурс «Закінчи прислів’я»

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Вік живи – вік…

Яка сім’я, такий і …

Хто не працює, той …

Менше слів – більше…

Дружба та братство – справжнє…

  1. Конкурс «Кримінальні загадки»

Це чудова гімнастика для розуму будь-якого знавця права! Ці описи належать відомим детективам, а також літературним і кіногероям. За одну хвилину визначте, хто це

  1. Він відважний поліцейський. Його партнер – людина. Він – породистий пес
  2. Він круглобокий. Його дуже люблять діти. Він пішов від бабусі
  3. Він – герой, захисник майбутнього. До того ж не звичайний персонаж, а мутант
  4. Він діяльний і найбезстрашніший з усіх агентів. У нього є свій знаменитий номер, для нього не існує жодної перешкоди, якої він не зміг би здолати

ІІІ. Перегляд відео «Права і обов’язки дітей» під час підрахунку результатів правового турніру членами журі

ІV. Підведення підсумків гри, визначення переможців

Запитання для команд:

  • Чи цікавою була гра?
  • Чи перевірила гра ваші знання?
  • Чи задоволені ви результатом гри вашої команди?

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2019
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку