Використання подвійних нерівностей. Особливо зручно використовувати подвійні нерівності для оцінювання значень величин чи виразів. Значення величин, таких як маса, відстань, час тощо, завжди наближені. Важко, зокрема, визначити висоту дерева з точністю до дециметра. Тому вказують, наприклад, що вона більша за 9,2 м, але менша за 9,4 м. Записують це у вигляді подвійної нерівності: 9,2 < h < 9,4. Зверніть увагу на фрагмент наклейки, що міститься на пляшці з олією Цей напис означає, що маса олії, яка міститься у пляшці, не може бути меншою за 790 г і більшою за 810 г. За допомогою подвійної нерівності масу олії (m) без пляшки можна записати так: 790 г ≤ m ≤ 810 г Якщо точне значення величини х не відоме, але можна визначити, між якими числами а і b це значення міститься на числовій прямій (тобто a < х < в ), то кажуть, що значення величини х оцінено .
Обгрунтуйте1. Виберіть правильні твердження: якщо 2 < а < 3, 1 < b < 2, то:1) 3 < а + b < 5; 2) 2 < аb < 6; 3) 2 – 1 < а – b < 3 – 2; 4) 21<𝑎𝑏<32?2. Відомо, що 4 < а < 5; 6 < b < 8. Знайдіть неправильні нерівності і виправте помилки. 1) 10 < а + b < 13; 2) -4 < а – b < -1; 3) 24 < аb < 13; 4)14<1𝑎 <15; 5) 12<𝑎𝑏<56; 5)100< а2 + b2 < 169?
Усні вправи1. Порівняйте числа а і b, якщо:1) а – b = -0,4; 2) а – b = 0,001; 3) а = b – 7; 4) а – b = а2; 5) а = b – а2.2. Відомо, що 1 < а < 2. Оцініть значення виразу:1) a + 1; 2) а – 1; 3) 2а; 4) 𝑎2 ; 5)1𝑎 .3. Порівняйте значення виразів а + b і ab, якщо а = 3, b = 2. Відповідь обґрунтуйте. Чи буде виконуватись одержане співвідношення, якщо:1) а = -3, b = -2; 2) a = -3, b = 2?
Самостійна робота1. Відомо,що а ˂ в. Запишіть правильну нерівність, яку дістанемо:1) коли до обох частин нерівності додамо число 9;2) коли до обох частин нерівності додамо число -47;3) коли обидві частини нерівності помножимо на число 0,4;4) коли обидві частини нерівності помножимо на число -6;5) коли обидві частини нерівності поділимо на число 15;6) коли обидві частини нерівності поділимо на число -5;1