Нерівності зі змінною. Знаходження розв'язків нерівностей зі змінною

Про матеріал
Урок № 30. Нерівності зі змінною. Знаходження розв’язків нерівностей зі змінною. Мета: Формування компетентностей: - предметна компетентність: формувати вміння розв'язувати нерівності зі змінною способом добору; ключові компетентності: - математична компетентність – удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів за допомогою нерівностей; - соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в парі, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь. Обладнання: відео усного рахунку, цеглинки Лего, картки із завданнями.
Перегляд файлу

« 24 » жовтня 2022  року

Урок № 30. Нерівності зі змінною. Знаходження розв’язків нерівностей зі змінною.

Мета: Формування компетентностей:

  • предметна компетентність: формувати вміння розв'язувати нерівності зі змінною способом добору;

ключові компетентності:

  • математична компетентність – удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів за допомогою нерівностей;
  • соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в парі, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів;

Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь.

.

 

Обладнання:  відео усного рахунку, цеглинки Лего, картки із завданнями.

Хід урок

  1. ОК (організація класу)

Емоційне налаштування .

Намалюйте смайлик на полях в зошитах!

  1. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Усний рахунок з цеглинками ЛЕГО. ВІДЕО

 Каліграфічна хвилинка.

24  42  -  ЩО МИ МОЖЕМО СКАЗАТИ ПРО ЦІ ЧИСЛА?

 (СКАЗАТИ ПРО ВІЙНУ)

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)

Виконайте завдання:

При яких значеннях змінної k, нерівність істинна?

k +2>10, якщо   k= 6,7,8,9

  • Що таке нерівності? ( вирази, у яких порівнюють значення)
  • Що нам потрібно буде знати, щоб навчитися розв'язувати нерівності? (вчитися підбирати значення змінної, при яких нерівність  істинна, вміти швидко обчислювати вирази)

 Далі проговорюєте критерії оцінювання їх знань:

  • Для того, щоб досягти поставлених нами цілей, якими ми маємо бути протягом уроку, як ми маємо працювати? (бути старанними, активними, уважно слухати вчителя та однокласників, допомогати іншим та не соромитися просити про допомогу)
  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)
  2. Робота з підручником. Аналізуємо, групуємо нерівності.

 Згрупувати  нерівності на правильні і неправильні

КОЛЕКТИВНО  з РУКОЮ (ЛАЙК І ДИЗЛАЙК)

 № 1  (с.106)   усно, аркуш із завданням  для дошки у збільшеному  вигляді

       28                                                    70   24

32-24:6 < 30   +                                    46+3*8>60   +

   7                                                                    9

56:8:7>0        +                                      35>(70-61)*1  +

  35  15                                                                  8     80

 5*7-20<15  НЕПРАВИЛЬНО               100<64:8*10    НЕПРАВИЛЬНО   

2. Добираємо РОЗВ’ЯЗКИ нерівностей.

№ 2  (с.106)   РОЗВ’ЯЗКИ  НЕРІВНОСТЕЙ

 ФРОНТАЛЬНО , ПИСЬМОВО НА ДОШЦІ І В ЗОШИТАХ

0,1,2,3,4,5,67,8,9,10,11,12

а<7, а = 0,1,2,3,4,5,6.

в+1< 7, в=0,1,2,3,4,5.

12>с, с=0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.

12>d - 2, d=  2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13.         

 Рухлива пауза - динамічна

3.Розрізняємо числові нерівності і нерівності із змінною.

№ 3  (с.107)   28:в - вираз зі змінною,

  а всі інші нерівності зі змінною

САМОСТІЙНА РОБОТА ( я працюю з слабшими дітьми)

50-7>40                             3-у>1

28:7<32:4                          37<с6

36-32:4<9                          z:7 >4

4. Працюємо трійками біля дошки , розв’язуємо нерівності.

№ 4  (с.107)   надрукувати цифру 5 і приклеїти на магніт для дошки/

  робота на дошці із магнітними цифрами, які накладаються на змінну х.

НА ЗВОРОТІ ДОШКИ   НЕПРАВИЛЬНІ  НЕРІВНОСТІ

9-х >8    х-2 > 4

 НА ЛИЦЕВІЙ СТОРОНІ ДОШКИ ПРАВИЛЬНІ

ЗАПИСУЄМО У ЗОШИТ ТІЛЬКИ ПРАВИЛЬНІ НЕРІВНОСТІ

Якщо х =5, то

Х+3=5+3>6      х-4=5-4<3       10-х=10-5<9

  • Які числа можна ще підібрати?

5. Створюємо пам’ятку.

 ТРЕБА ВИВЕСТИ ПРАВИЛО

ЗНАЧИТЬ, ЩОБ ЗНАЙТИ ПРАВИЛЬНИЙ РОЗВ’ЯЗОК НЕРІВНОСТІ, ПОТРІБНО ПІДБИРАТИ ЧИСЛОВІ ЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ,  ПРИ ЯКОМУ НЕРІВНІСТЬ БУДЕ ІСТИННОЮ!

6.Знаходимо розв’язки нерівності із змінною.

№ 5 (с.108)  на окремих аркушах  В ПАРАХ

4+х>8           х-4<8       4>х-8      4<х-8

Набрати ці нерівності на окремих аркушах і вибрати всі можливі значення змінної – обвести олівцем

  1. Дз:  ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ НА ВИБІР:  с. 108  №9 , або 10
  2. Підсумок

Бесіда

Вправа «Незакінчені речення»

У світі не все однакове, тому треба вміти … (ПОРІВНЮВАТИ).

Нерівності – це вирази , у яких треба  порівняти  … (ЗНАЧЕННЯ)

Змінна у виразах – це латинська буква, замість, якої можна підібрати …

 ( БУДЬ - ЯКЕ ЧИСЛО)

Щоб вміти  знаходити  значення нерівностей із змінною, треба…   таке ….,     при якому нерівність   буде ….

(ДІБРАТИ ТАКЕ ЧИСЛОВЕ ЗНАЧЕННЯ  ЗМІННОЇ, ПРИ ЯКОМУ НЕРІВНІСТЬ БУДЕ ІСТИННОЮ)

  1. Рефлексія.

 Оцінюємо свою роботу за допомогою цеглинок Лего.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕМ. Дз:  ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ НА ВИБІР:

 с. 108  №9 , або №10

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
1718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку