« 24 » жовтня 2022 року
Урок № 30. Нерівності зі змінною. Знаходження розв’язків нерівностей зі змінною.
Мета: Формування компетентностей:
ключові компетентності:
Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь.
.
Обладнання: відео усного рахунку, цеглинки Лего, картки із завданнями.
Хід урок
Емоційне налаштування .
Намалюйте смайлик на полях в зошитах!
Усний рахунок з цеглинками ЛЕГО. ВІДЕО
Каліграфічна хвилинка.
24 42 - ЩО МИ МОЖЕМО СКАЗАТИ ПРО ЦІ ЧИСЛА?
(СКАЗАТИ ПРО ВІЙНУ)
Виконайте завдання:
При яких значеннях змінної k, нерівність істинна?
k +2>10, якщо k= 6,7,8,9
Далі проговорюєте критерії оцінювання їх знань:
Згрупувати нерівності на правильні і неправильні
КОЛЕКТИВНО з РУКОЮ (ЛАЙК І ДИЗЛАЙК)
№ 1 (с.106) усно, аркуш із завданням для дошки у збільшеному вигляді
28 70 24
32-24:6 < 30 + 46+3*8>60 +
7 9
56:8:7>0 + 35>(70-61)*1 +
35 15 8 80
5*7-20<15 НЕПРАВИЛЬНО 100<64:8*10 НЕПРАВИЛЬНО
2. Добираємо РОЗВ’ЯЗКИ нерівностей.
№ 2 (с.106) РОЗВ’ЯЗКИ НЕРІВНОСТЕЙ
ФРОНТАЛЬНО , ПИСЬМОВО НА ДОШЦІ І В ЗОШИТАХ
0,1,2,3,4,5,67,8,9,10,11,12
а<7, а = 0,1,2,3,4,5,6.
в+1< 7, в=0,1,2,3,4,5.
12>с, с=0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.
12>d - 2, d= 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13.
Рухлива пауза - динамічна
3.Розрізняємо числові нерівності і нерівності із змінною.
№ 3 (с.107) 28:в - вираз зі змінною,
а всі інші нерівності зі змінною
САМОСТІЙНА РОБОТА ( я працюю з слабшими дітьми)
50-7>40 3-у>1
28:7<32:4 37<с•6
36-32:4<9 z:7 >4
4. Працюємо трійками біля дошки , розв’язуємо нерівності.
№ 4 (с.107) надрукувати цифру 5 і приклеїти на магніт для дошки/
робота на дошці із магнітними цифрами, які накладаються на змінну х.
НА ЗВОРОТІ ДОШКИ НЕПРАВИЛЬНІ НЕРІВНОСТІ
9-х >8 х-2 > 4
НА ЛИЦЕВІЙ СТОРОНІ ДОШКИ ПРАВИЛЬНІ
ЗАПИСУЄМО У ЗОШИТ ТІЛЬКИ ПРАВИЛЬНІ НЕРІВНОСТІ
Якщо х =5, то
Х+3=5+3>6 х-4=5-4<3 10-х=10-5<9
5. Створюємо пам’ятку.
ТРЕБА ВИВЕСТИ ПРАВИЛО
ЗНАЧИТЬ, ЩОБ ЗНАЙТИ ПРАВИЛЬНИЙ РОЗВ’ЯЗОК НЕРІВНОСТІ, ПОТРІБНО ПІДБИРАТИ ЧИСЛОВІ ЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ, ПРИ ЯКОМУ НЕРІВНІСТЬ БУДЕ ІСТИННОЮ!
6.Знаходимо розв’язки нерівності із змінною.
№ 5 (с.108) на окремих аркушах В ПАРАХ
4+х>8 х-4<8 4>х-8 4<х-8
Набрати ці нерівності на окремих аркушах і вибрати всі можливі значення змінної – обвести олівцем
Бесіда
Вправа «Незакінчені речення»
У світі не все однакове, тому треба вміти … (ПОРІВНЮВАТИ).
Нерівності – це вирази , у яких треба порівняти … (ЗНАЧЕННЯ)
Змінна у виразах – це латинська буква, замість, якої можна підібрати …
( БУДЬ - ЯКЕ ЧИСЛО)
Щоб вміти знаходити значення нерівностей із змінною, треба… таке …., при якому нерівність буде ….
(ДІБРАТИ ТАКЕ ЧИСЛОВЕ ЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ, ПРИ ЯКОМУ НЕРІВНІСТЬ БУДЕ ІСТИННОЮ)
Оцінюємо свою роботу за допомогою цеглинок Лего.
МАТЕМ. Дз: ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ НА ВИБІР:
с. 108 №9 , або №10