Нерівності зі змінною. Знаходження розв’язків нерівностей зі змінною.

Про матеріал
РОзробка уроку на тему: "Нерівності зі змінною. Знаходження розв’язків нерівностей зі змінною" за підручником Гісь
Перегляд файлу

Тема.  Нерівності зі змінною. Знаходження розв’язків нерівностей зі змінною.

Цілі: Формування компетентностей:

  • предметна компетентність: формувати вміння розв'язувати нерівності зі змінною способом добору;

ключові компетентності:

  • математична компетентність – удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів за допомогою нерівностей;
  • соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в парі, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів;

 

Обладнання:  підручник, мультимедійна презентація, наочність.

Хід уроку

І. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Забезпечення мотиваційної готовності до уроку.

Намалюйте смайлик на полях зошита, з яким настроєм ви починаєте урок.

  1. Актуалізація опорних знань, суб’єктного досвіду.

Математичний диктант.

  • Таблиця множення на 9. Оцінювання власних результатів.

Гра з лего « Рівність/Нерівність»

  • Як ми відрізняємо рівності і нерівності?
  • Якщо це рівність підносимо зелену цеглинку, а якщо нерівність – червону.

4+5=9

5>3

2+1=3

7+5=12

7+1<2+10

6+6=4+2

8+2>6+2

 

Завдання 1, с.106.

  • Згрупуй нерівності на правильні та неправильні.

 

ІІ. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ

  1. Повідомлення теми уроку

Завдання 2, с.106

  • Із поданих чисел добери у віконця числа так, щоб нерівності були правильними.
  • Числа у віконцях можуть змінюватися. Ми можемо замість віконечок написати якусь зміну, наприклад x,y,z . І це будуть нерівності зі змінною.
  • Тема нашого уроку: «Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною».

 

  1. Визначення очікуваних результатів. Формулювання особистісних цілей.
  • Давайте поставимо цілі на уроці:
  • Навчитися розв’язувати нерівності зі змінною;
  • Удосконалювати математичні навички.

 

ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ

  1. Засвоєння теорії

Завдання 3. Попрацюйте в парах.

  • Запиши у перший стовпчик числові нерівності, а в другий – нерівності зі зміною.

 

  • Знайти розв’язок нерівності зі змінною можна способом підбору. Це означає дібрати таке значення змінної, при якому нерівність буде істинною (правильною).

 

Наприклад:

Нерівність: 81 < y*9. Задані числа: 5, 8, 10.

81 < 5*9       81 < 8 *9

81 < 45         81 < 72

Це хибні нерівності. 5 і 8 не є розв’язками нерівності.

 

81 < 10*9

81 < 90

Це – істинна нерівність. 10 – розв’язок нерівності.

Фізкультхвилинка

2. Виконання практичних завдань

 Завдання 4. Виконуємо біля дошки з коментуванням. Останні дві нерівності – самостійно.

Завдання 5. Усно.

Завдання 6. Які з чисел не є розв’язками нерівності?

Працюємо ланцюжком біля дошки.

Задача 8.  Біля торговельного центру припарковано 67 автомобілів. Частина з них стоїть у шістьох рядах, порівну в кожному. Решта – 13 автомобілів – уздовж алеї. Скільки автомобілів припарковано в одному ряду біля торговельного центру?

 

 

 

 

 

 

 

Гімнастика для очей

Завдання 7. Попрацюємо в парах.

  • Щоб виконати цю вправу потрібно спочатку розв’язати рівняння, а тоді визначити чи є розв’язок рівняння розв’язком нерівності?

 

ІV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП  

  1. Рефлексія

Вправа «Незакінчені речення»

  • У світі не все однакове, тому треба вміти … (ПОРІВНЮВАТИ).
  • Нерівності – це вирази , у яких треба  порівняти  … (ЗНАЧЕННЯ)
  • Змінна у виразах – це латинська буква, замість, якої можна підібрати …

 ( БУДЬ - ЯКЕ ЧИСЛО)

  • Щоб вміти  знаходити  значення нерівностей із змінною, треба…   таке ….,     при якому нерівність   буде ….

(ДІБРАТИ ТАКЕ ЧИСЛОВЕ ЗНАЧЕННЯ  ЗМІННОЇ, ПРИ ЯКОМУ НЕРІВНІСТЬ БУДЕ ІСТИННОЮ)

  • Оцінюємо свою роботу за допомогою цеглинок Лего.

Продовжіть речення:

  • Сьогодні на уроці я навчився(-лася?)…
  • Мені було легко…
  • Мені було важко…
  • Я відчуваю, що мені потрібно…
  1. Завдання додому

Виконати завдання на вибір: 9 або 10, с.108. Вивчити правило с. 107.


3 – у > 1    37 < c ∙ 6     28 : b        50 – 7 > 40

z : 7 > 4       28 : 7 < 32 : 4          36 – 32 : 4 < 29

 

 

 

 

3 – у > 1        37 < c ∙ 6        28 : b          50 – 7 > 40

z : 7 > 4             28 : 7 < 32 : 4             36 – 32 : 4 < 29

 

 

 

 

3 – у > 1        37 < c ∙ 6        28 : b          50 – 7 > 40

z : 7 > 4        28 : 7 < 32 : 4         36 – 32 : 4 < 29

 

 

 

 

3 – у > 1         37 < c ∙ 6        28 : b         50 – 7 > 40

z : 7 > 4        28 : 7 < 32 : 4         36 – 32 : 4 < 29

 

 

 

3 – у > 1        37 < c ∙ 6        28 : b          50 – 7 > 40

z : 7 > 4             28 : 7 < 32 : 4             36 – 32 : 4 < 29

 

 

ПОРІВНЮВАТИ

БУДЬ - ЯКЕ ЧИСЛО

ДІБРАТИ ТАКЕ ЧИСЛОВЕ ЗНАЧЕННЯ  ЗМІННОЇ, ПРИ ЯКОМУ НЕРІВНІСТЬ БУДЕ ІСТИННОЮ

ЗНАЧЕННЯ

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
1773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку